en wij moeten respect tonen voor de leraar...:S

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:40

lies schreef:
Wat een brave mensen hier zeg.. Ik zie niet in wat dit meisje nou zo verkeerd heeft gedaan. De leraar belt naar huis omdat ze rookt (waarom?? mag dat niet in hun vrije tijd?), ze vraagt waar ze hen heeft gezien en de leraar begint te schreeuwen. Zij blijft rustig, maar is erg boos. Logisch toch?

Ik lees toch echt een paar behoorlijk bijdehandte punten voorbij komen, neigingen om de lerares te slaan, muziek hard zetten om haar ouders te stangen vanwege opleiding niet mogen doen.. Vind dat nou niet zo normaal.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:41

Je bent 17? Komaan zeg.

Je zal in je leven nog duizend mensen tegenkomen die je afbekken en geen respect tonen voor je. Daar zal je soms ook ja en amen tegen moeten zeggen hoor. Als je een probleem hebt, los dat dan volwassen op, niet door als een kleuter te klagen 'Als jij niet lief bent dan zal ik ook niet lief zijn, nah!'.
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 31-03-09 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

daNiielle_

Je bent zo stoer om te roken, wees ook maar zo stoer om de gevolgen te ervaren. :)

En toch heeft die lerares blijkbaar een goed verantwoordelijkheidsgevoel. Ook al is het misschien niet iets waar zij zich mee mag bemoeien.
Waarom word je er boos om? Lekker belangrijk dat ze je ouders belt? Lijkt me niet dat je stiekem hoeft te doen over roken. :)

xTamara

Ik vind het zeker niet nertjes van je lerares dat ze zomaar naar je ouders toegaat, zonder eerst normaal met jou gepraat te hebben.

Ik vind het belachelijk dat een leraar dat doet!
Ze moet zich er niet mee bemoeien!
Jij bepaald zelf wel of je het tegen je ouders zegt of niet..
Het zijn haar zaken niet..

En ja je reageert wel een klein beetje kinderachtig.. Maar kan het ook zeker wel begrijpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:42

Niien_ schreef:
lies schreef:
Wat een brave mensen hier zeg.. Ik zie niet in wat dit meisje nou zo verkeerd heeft gedaan. De leraar belt naar huis omdat ze rookt (waarom?? mag dat niet in hun vrije tijd?), ze vraagt waar ze hen heeft gezien en de leraar begint te schreeuwen. Zij blijft rustig, maar is erg boos. Logisch toch?

Ik lees toch echt een paar behoorlijk bijdehandte punten voorbij komen, neigingen om de lerares te slaan, muziek hard zetten om haar ouders te stangen vanwege opleiding niet mogen doen.. Vind dat nou niet zo normaal.

hihi, maarja als je nou gestrafd moet worden voor alles waar je de neiging toe hebt... :')
Neemt niet weg dat als ik de neiging heb om een docent te slaan ik het niet zo op bokt zou neer zetten :')

Mars

Ik vind je ook wat onvolwassen over komen, zeker omdat je schrijft een docente een klap te willen geven en boos met muziek hard aan op je kamer gaat zitten als je ouders wat van het roken zeggen.
Met dat soort gedrag schiet je eigenlijk niets op, het is veel beter om gewoon rustig met je ouders en de lerares te praten. Dat een ander tegen jou schreeuwt hoeft voor jou geen reden te zijn om terug te schreeuwen, dat heeft vaak helemaal geen zin :)

karin1985

Waarom vind je het eigenlijk zo belangrijk/leuk om te roken?
Ik heb nog nooit gerookt dus ik weet niet wat ik mis, maar ik weet wel dat ik 5 euro per pakje (and rising) wel anders kan besteden.

Bovendien is het zoveel gevraagd: Stopen met roken in ruil voor een opleiding ( mijn laatste collegegeld lag op 1500 euro per jaar, ik denk dat je daar ook wel wat voor terug mag doen)

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:43

Menino schreef:
hihi, maarja als je nou gestrafd moet worden voor alles waar je de neiging toe hebt... :')
Neemt niet weg dat als ik de neiging heb om een docent te slaan ik het niet zo op bokt zou neer zetten :')

Kijk, zolang die neiging niet getoont wordt.. :P
Maar dit is even alles bij elkaar.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:43

Komop zijn jullie allemaal geen pubers geweest?
Wie heeft nou nooit de muziek hard aangezet omdat iets niet mocht..
Niet iedereen is zo volwassen in hun pubertijd als jullie.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:44

Niien_ schreef:
lies schreef:

Ik heb ook weleens de neiging om iemand te slaan. Doe ik niet, heeft zij ook niet gedaan. Ik heb in mijn puberjaren ook wel eens de muziek keihard gezet om even uit te razen. Wie niet? Wat is daar bijdehand aan?

Urielle

xxmyrtheexx schreef:
ik weet wel dat zij niet hoeft te verwachten dat ik nog naar gym kom voordat zij zich verontschuldigd heeft

Moet je doen, krijg je nog een schorsing aan je broek ook. Zullen je ouders blij mee zijn, boete of taakstraf van de leerplichtambtenaar :j

Ik weet niet wat het schoolbeleid is, maar op veel scholen mag er gewoon niet gerookt worden onder schooltijd, punt.

Maak een afspraak met je mentor om het samen uit te praten met je gymdocente, dat lijkt me heel wat zinvoller dan als klein kind je kont tegen de krib te gooien ;)

lies

Mas schreef:
Ik vind je ook wat onvolwassen over komen, zeker omdat je schrijft een docente een klap te willen geven en boos met muziek hard aan op je kamer gaat zitten als je ouders wat van het roken zeggen.
Met dat soort gedrag schiet je eigenlijk niets op, het is veel beter om gewoon rustig met je ouders en de lerares te praten. Dat een ander tegen jou schreeuwt hoeft voor jou geen reden te zijn om terug te schreeuwen, dat heeft vaak helemaal geen zin :)

Ze ís ook onvolwassen, namelijk 17 jaar. Dan mag je je als puber gedragen toch? Deed ik wel, met liefde :j

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:45

Urielle schreef:
xxmyrtheexx schreef:
ik weet wel dat zij niet hoeft te verwachten dat ik nog naar gym kom voordat zij zich verontschuldigd heeft

Moet je doen, krijg je nog een schorsing aan je broek ook. Zullen je ouders blij mee zijn, boete of taakstraf van de leerplichtambtenaar :j

Ik weet niet wat het schoolbeleid is, maar op veel scholen mag er gewoon niet gerookt worden onder schooltijd, punt.

Maak een afspraak met je mentor om het samen uit te praten met je gymdocente, dat lijkt me heel wat zinvoller dan als klein kind je kont tegen de krib te gooien ;)

Ja maar waarom belt ze dan naar huis en heeft ze het er niet over met de afdelingleider?
Dat heeft toch meer effect!

liedje89

Niien_ schreef:
liedje89 schreef:
IK vind schreeuwen nou net altijd een teken van machteloosheid. Alsje begint te schreeuwen sta wat mij betreft direct een eind lager in achting vooral als lerares. Je hoort het goede voorbeeld je geven, Weet ook uit ervaring dat de leraren op onze school die hun geduld verliezen juist veel minder respect krijgen dan zij die juist rustig blijven. Daar sta je alsdocent toch boven, loopt dan gewoon weg.

Ik snap jou punt alleen ik snap niet waarom dat op mijn post slaat?
Die lerares zei toch ook dat ze niet meer wilde praten.. dus daar maak ik uit op dat die vervolgens ook wegliep..

Omdat je vind dat je respect moet hebben voor een leraar die overduidelijk nog minder controle heeft over haar emoties dan de de tiener in kwestie. Je loopt als leraar weg voor je begint te schreeuwen niet erna. Sorry hoor maar respect verdien je dat heb je niet ook als leraar niet zomaar. (als iemand op straat tegen mij begint te schreeuwen hoef ik die toch ook niet te respecteren omdat hij ouder is of een betere baan heeft sorry hoor.)

Jolliegirl

17 en niet meer leerplichtig? heb je HAVO VWO of een MBO diploma dan??

ik vind je zeer kinderachtig, hier zou je iets aan moeten doen ipc dit zo op bokt zetten.. dit is onze zaak niet! maar van JOU, dus JIJ moet het oplossen.. en niet alles lekker openbaar op internet kwakken!
ook ik neem het verhaal met een korreltje zout.. want als ik het zo hoor zal het wel meevallen....

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:46

Degene die hier KINDERACHTIG is, is die leraar.
Je gaat je niet met prive zaken van leerlingen bemoeien.

Vithou

xTamara schreef:

Inderdaad, ik denk niet dat jullie allemaal heel braaf waren.. ofwel?
Maarja, ik zou dit lekker voor mezelf houden, als ik dit had meegemaakt. ipv openbaar op bokt zetten.. maarja das is de keuze van TS ;)

DyMarvel

Jouw ouders willen niet dat je rookt. Toch rook je en nog stiekem ook. Ik vind het niet raar dat je die opleiding niet meer mag doen. Als je wilt roken prima geen problemen. Maar doe je dit in het openbaar dan weet je dat je ouders het hoe dan ook van jantje of pietje te horen. Wees gewoon stoer en wees er eerlijk over of respecteer je ouders en stop ermee. Maar goed ik ben ook puber geweest en heb stiekem gerookt. Ik weet niet hoe oud je bent? Zit nog een verschil tussen 14,16 of 18.

( leraar heeft alle recht is een soort van medeopvoeder)
Laatst bijgewerkt door DyMarvel op 31-03-09 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Marieke_K

daNiielle_ schreef:
Je bent zo stoer om te roken, wees ook maar zo stoer om de gevolgen te ervaren. :)

Amen! Volwassen genoeg om te roken? Volwassen genoeg om de consequenties te dragen.

Schreeuwen is niet netjes, ook niet van een docent, maar het blijft wel een mens. Ik kan mij de onmacht die zij soms voelt (of misschien wel voelde op het moment van het gesprek) ook voorstellen. Je wilt het beste met je leerlingen en het is soms erg frusti als je leerlingen dat niet in zien.

Wees volwassen, bied je excuses aan en laat zien dat jij er wel boven kan staan :)

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:47

xTamara schreef:

Nou als 17 jarige gedroeg ik me zeker niet meer zo :roll:
Zeker niet terwijl ik riep dat ik zo normaal met iemand probeerde te praten.
Dit getuigt alleen maar van het tegendeel.

Maargoed,dat terzijde...
De lerares is misschien bemoeieriger dan ze eigenlijk had moeten zijn,maar ik zou het als ouders fijn vinden als ik gebeld werd.
VRoeger was dit namelijk de normaalste zaak van de wereld.
Je werd gebeld als je kind iets uitvrat,je moest zelfs langskomen om te bespreken hoe je dit samen met school ging oplossen.
Tegenwoordig mogen kinderen alles maar doen en laten,en vooral niemand mag zich ermee bemoeien!
En als zo'n jongere dan een losgeslagen gevalletje wordt,wijst iedereen naar de ouders: Je had ze beter op moeten voeden... :\

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:47

Jolliegirl schreef:
17 en niet meer leerplichtig? heb je HAVO VWO of een MBO diploma dan??

ik vind je zeer kinderachtig, hier zou je iets aan moeten doen ipc dit zo op bokt zetten.. dit is onze zaak niet! maar van JOU, dus JIJ moet het oplossen.. en niet alles lekker openbaar op internet kwakken!
ook ik neem het verhaal met een korreltje zout.. want als ik het zo hoor zal het wel meevallen....

Ik vind het ook nogal kinderachtig om in dikgedrukte letters de moraalridder te gaan uithangen.
Ze woont in Oostenrijk, wellicht is de leerplicht daar anders? :)*

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 15:48

de muziek keihard aanzetten werkt vooral voor mij als een opluchting. Dan ga ik keihard meeschreeuwen en dat lucht gewoon op, dan kan ik mijn woede kwijt.
Toen de leraar zei dat het haar zaak was of ze opbelde of niet verhefde ze haar stem al, en op even precies te dicteren wat ik zei daarna was: het is mijn leven en dan moet ik ook zelf weten of ik rook.
Toen begon ze te schreeuwen, en aangezien ik gewoon een normaal gesprek probeerde te voeren, heb ik haar beleefd gevraagd of ze normaal met mij kon praten en niet gelijk schreeuwen. Ik vind dat niet bijdehand.

@niien mijn ouders wisten al dat ik rookte, maar omdat hun dat niet willen hebben, zitten ze elke keer als ze, of mijn sigaretten vinden, of de leraar beld op of wat dan ook, dat tegen mij te gebruiken.

deze lerares begint altijd, als iets niet gaat zoals zij wil, of dat ze geen argumenten meer heeft om haar punt sterk te houden, te schreeuwen.
ik zal morgen nog eens naar haar toe gaan, en vragen of we normaal kunnen praten en niet gelijk weer gaan schreeuwen en of ze haar verontschuldiging aan wil bieden en dan vragen wat ik fout deed omdat zij begon te schreeuwen en als ze dan een goed argument heeft ben ik ook niet de beroerste om mij te verontschuldigen.

en over die klap die ik haar wou geven. Het liefst zou ik dat gedaan hebben, maar daarom heb ik mij omgedraaid en ben ik weggelopen. Ik vind dat geen kinderachtig gedrag eerlijk gezegd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:48

Anoeska schreef:
Heerlijk, wat ben jij een puber! :D Eerst iets doen wat niet mag (roken) en dan ook nog boos zijn op iemand anders.
Je hebt zelf een fout gemaakt, daar krijg je voor op je donder van je ouders. Ga dan ook niet boos op je kamer zitten met de muziek keihard aan. Da's alleen maar heel kinderachtig.

Mijn moeder zei altijd: "wie z'n billen brandt...". Je wilde zelf stoer genoeg zijn om te roken, dan moet je ook stoer genoeg zijn om met de gevolgen om te gaan.

wat niet mag??? laat haar het lekker zelf weten???

TS: het is JOUW zaak, zij heeft er niks mee te maken en had zich er buiten moeten houden!
Dit heeft niet eens wat met roken te maken eigenlijK!!! wat een kinderachtig wijf die lerares.
Ik vind dus dat je goed gehandeld hebt, je hoeft niet alles te pikken!!!!

xDramaQueen

xxriiannee schreef:
Kinderachtig??

Zij heeft het recht niet om jou ouders op te bellen om te zeggen dat je rookt. Als dit mij zou overkomen, ( ik rook en mijn ouders weten het niet) dan zou ik er echt boos om worden. |(

het zijn haar zaken niet, klaar.

triest ;(

ben ik niet mee eens, ken je die reclame niet praat met je kinderen als ze naar de brugklas gaan? dit is waarschijnlijk niet gebeurd en ik vind het goed. roken is ziekelijk slecht en je moet het van de andere kant zien ze wil je helemaal niet treiteren oid, ze probeert iets te voorkomen!

karin1985

Extra notitie : (enigzins of topic) Die "niemand mag zich meer met een ander bemoeien" houding is wat onze samenleving momenteel tot een enorme puinhoop maakt. Er is geen sociale controle meer, dus moet de overheid het maar proberen met alle betuttelende regels. Vroeger deed je omgeving dat, in dit geval de lerares.