Bekeuring gekregen (helaas) welke bokkers nog meer?waarvoor?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 23:01

3 keer maal snelheidsovertredingen. De 'snelste' was 12 km te hard (snelweg), na correctie had ik alsnog 8 km per uur te hard gereden :')
Stel je voor zeg. Vond de prijzen eigenlijk nog best meevallen.
*zoekt*

112 km/h waar ik maar 100 mocht. Bekeuring 27 euro
88 km/h waar ik 80 mocht. Bekeuring 21 euro

De allereerste heb ik toen weggeooit, deze heb ik bewaard.
In 6 jaar tijd vind ik het erg netjes :Y)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 23:37

Silvaantje schreef:
Haha ja das balen idd.. heb er ooit een gehad van 50 euro omdat ik het gespje van mijn scooterhelm niet had dichtgeklikt.. was ook echt een banketstaaf..

Een vriend van mij had dat ook eens niet gedaan voor een kort ritje, heeft toen een ongeluk gehad en heeft 3 dagen in coma gelegen en dan is hij nog goed weg gekomen. Dan besef je pas hoe belangrijk 1 zo n gespje is....

mick75

Re: Bekeuring gekregen (helaas) welke bokkers nog meer?waarvoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 02:29

Vriendlief kreeg er gisteren eentje voor parkeren op een laad/ losterrein. Was wel even schrikken, 60 Euro.

Verder rijden wij blijkbaar vrij braaf, want we krijgen weinig berichten van het CJIB. Of we hebben natuurlijk geluk... Dat kan ook.

Ik verwacht er nog wel eentje van door rood licht rijden. Was bij een spoorovergang waar het groene licht steeds maar 3 tot 4 auto's doorlaat en je daarna letterlijk 15 minuten mag wachten, ben er nog even snel langs gereden toen het licht allang op oranje stond. Weet niet zeker of ik geflitst ben, maar hou er wel rekening mee. Zal een dezer dagen wel komen (of niet).

Verder in 10 jaar niets, dus vrij netjes al zeg ik het zelf.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 07:06

Te hard rijden, bellen in de auto en fietsen waar het niet mag.....

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 08:21

Shauni schreef:
120 Met een Trailer!?. Ik heb ook al veel bekeuringen gehad.. door rood Fietsen en geen lamp aan, id niet mee. noem maar op :+

Uhhu. Ik zat niet achter het stuur maar vaders. Paard moest hals over kop naar de kliniek vanwege gas in de buik. Ze was op dat moment goed voor haar stadium om der te vervoeren. Mijn vader is vrachtwagenchaffeur dus ging allemaal prima, het was ook s'avonds laat. Paard heeft het overigens overleefd dus het was ht waard :)

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 08:37

Haha ik ben tijdens mijn rijlessen al 2 keer in één lesuur aangehouden om te blazen :+

Verder ben ik ooit met de scooter aangehouden voor snelheidscontrole, maar was in orde.

Toen ik net mijn rijbewijs had bon voor te hard rijden van 76 euro := Daarna ook gelijk geen meer gehad _O-

En later nog een keer aangehouden door de douane die de brandstof controleerden.

Bij mij was de politie altijd aardig hoor :j

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 08:40

één keer boete gekregen omdat we met zijn 3en naast mekaar fietsten.

een keer boete omdat ik op de stoep fietsten _-:(

een keer had ik geen licht op terwijl ik ze wel in me tas had zitten, (vergeten). zul je net zien dat er een politie achter me aan komt. Ik was met een vriend en fietste keihard door. Toen hadden ze hem aangehouden en ik kon nog net doorfietsen. Ging mn telefoon af, neem ik op, was het de politie...
of ik nu naar t politiebureau wou komen. ,,sorry meneer ik weet niet waar u het over heeft maar ik zit al de hele avond thuis op de bank.

Verder niets.. *D

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 08:42

Ik heb wekelijks aantal bekeuringen.......... maar die schrijf ik uit en een heel enkele keer ontvang ik er zelf 1 ;) Trouwens, jullie worden bij een bekeuring niet AAN maar STAANDE gehouden. Als je wordt aangehouden mag je mee naar het bureau voor verhoor/onderzoek en bij een staandehouding mag je nadat je de bekeuring hebt gehad je weg weer vervolgen :)*

Anniicka_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 08:51

ik ook.. zaterdagmiddag ;(

16 km te hard, 82 euro! }:0

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 08:55

Gelukkig tot nu toe nog maar 1 bekeuring.
Heb hem gekregen voor het parkeren op een laad-en losplaats, terwijl ze nooit op zaterdag lossen of laden daar. Ik werkte toen der tijd daar in de buurt.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 08:56

Heb een keer een boete gehad omdat ik door rood liep :')

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 08:57

Ik heb nu zo'n 6 jaar mijn rijbewijs, en heb (afkloppen) nog nóóit een boete gehad.
Zal echt niet zeggen dat ik nooit te hard rijd, maar iig niet véél te hard, en ook niet binnen de bebouwde kom.
Als ik al te had rij is dat op een 70/80 km weg.
Snelweg rijd ik ook nooit te hard, want dat rijd voor geen meter in mijn Fiat Uno :D

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 08:58

ik heb nu bijna 5 jaar mijn rijbewijs, maar ik rij wel echt bijna overal te hard :oo
Maar meestal rond de 10/20 km per uur te hard. Tenzij ik een flitspaal tegen kom :D
Dus in vreemde steden voor mij houd ik me aan de snelheid.

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:01

euh, ik nog geen 1.. *klopt af*
Heb wel pas een half jaar me rijbewijs hoor..
Ze komen bij mijn vriend binnen, maar denk dat als er 1 komt, ik m toch zelf moet betalen..

maar vriendlief trekt ze ook aan, hij is vrachtwagenchauffeur.. Losse lading, een papiertje niet op zak, bellen achter het stuur en ga maar verder..

Vaders heeft er ook ooit 1 gekregen omdat het bandje van ze helm niet vast zat.. Terwijl dat juist ze leven heeft gered ( gebroken nek, en gelukkig was ze helm afgevallen, want als ze die er nog af hadden moeten halen was die gestikt )
Maar de agenten wilde niet luisteren..

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:02

Ik had er laatst eentje omdat ik fietste door de stad.
Hoppa, bekeuring. De agent was best aardig, maarhij wilde het wel heel snel afraffelen omdat er continue mensen langs fietste die hij ook allemaal op de bon wilde natuurlijk ;)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:19

In de bijna 15 jaar dat ik mijn rijbewijs heb, heb ik 2 bekeuringen gehad.
Een voor door rood rijden en een voor mijn snelheid (4 km te hard }:0 ).

Wel staande gehouden om te blazen en ook of ik mijn gordel en
maxi cosi met baby wel vast had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:25

Ik ben vorig jaar na carnaval (wat ik overigens niet gevierd had) staande gehouden toen ik midden in de nacht met de auto uit de stad kwam. Of ze rij- en kentekenbewijs even mochten zien... Rijbewijs had ik bij me, kentekenbewijs niet. Waarom dan niet? Aangezien auto op dat moment misschien wel van mij was, maar nog op naam van mijn vader stond in verband met de verzekering: "Die mag ik niet meenemen van mijn vader, hij is bang dat ik de papieren kwijt raak als ik wat ga drinken in de stad."
Meneer Agent checken op wiens naam de auto stond, mocht ik doorrijden. Heb niet eens hoeven blazen terwijl ik toch echt letterlijk heb verteld dat ik net wat gedronken had in de stad. :+

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:29

Bah, bekeuringen!

Paar weken terug met de auto naar school, ik had tot een kwartiertje na mijn les betaald, maar we moesten nog even iets afronden.. Kom 10 minuten na het aflopen van m'n tijd buiten, jahoor, bekeuring op m'n ruit...
Daáhaag 50 euro :evaw:
Tja, eigen schuld toch :P

Verder rijd ik structureel iets te hard, maar heb nog nooit een snelheidsbekeuring gekregen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:31

NaNi schreef:
Verder rijd ik structureel iets te hard, maar heb nog nooit een snelheidsbekeuring gekregen :P

Same here. Weet ook wel waar en wanneer het kan en waar en wanneer niet.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:39

Evelli schreef:
Vind jij ;) misschien lokte jouw reactie dat wel uit? En was jij ook niet zo aardig tegen hun?
Horen hier maar 1 kant van het verhaal. Om het dan er maar op te gooien dat ze vast met het verkeerde bee uit bed waren gestapt vind ik minstens (en misschien wel meer) kinderachtig ;)

Goh, werk jij bij de politie ofzo? Mijn ervaring is ook dat ze altijd heel betweterig overkomen, terwijl ik allang aangegeven heb fout te hebben gezeten. Gewoon bon schrijven en smoel dicht, vind ik. De politie moet zich in mijn optiek eens bezig gaan houden met echte criminaliteit bestrijden, zoals al die mensen die hardhandig in hun huis worden beroofd en niet met banketstaaf dingen als een parkeerboete. Maargoed, daar gaat dit topic niet over :D

Ik zit geregeld fout en heb alle bekeuringen ook geheel terecht gekregen :D Ben in Nederland op controle na 1 keer aangehouden door de politie. Ze hielden me aan voor roekeloos rijgedrag (scooter) en haalden voorbeelden aan die nergens over gingen (auto's die piepend tot stilstand moesten komen e.d., ik DENK dat ik dat wel gehoord/gezien/gemerkt had, maargoed), kreeg uiteindelijk een boete voor het rijden zonder certificaat :o Terecht :D

Verder 180 dollar boete voor te snel rijden in Amerika (werd staande gehouden door een heuse State Trooper), was best een ervaring opzich :P Verder veel boetes voor te hard rijden variërend van 14 euro tot 80 euro :\ Ik zie de flitsers nooit :n Ik heb mijn rijbewijs nu bijna 5 jaar. Overigens heb ik geen punten behaald, dus dat is wel weer netjes én ik betaal mijn boetes altijd netjes op tijd! :D

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:40

AArrrgghh ik 4 weken geleden..
Mijn voorlamp, die me nog nooooit in de steek heeft gelaten, en die ik dus in volle vertrouwen aan had gezet, deed het dus niet. }:0 Achterlamp wel netjes aan. Grrrrrr.
Mevrouw was wel aardig, ze zei dat de boete 'maar' 20 euro was.. Ik heb hem nog steeds niet binnen.

Maflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:42

Heb nu 12 jaar mijn rijbewijs. 1 keer een bekeuring thuisgekregen voor te snel rijden. Was 6km binnen bebouwde kom...ff 23 euro.

Daarnaast vaak staande gehouden voor gordel en bellen, maar daar nog nooit een boete voor gehad.

En 1x staande gehouden omdat ik echt TE hard reed. Ik had afgesproken om om 8 uur thuis te zijn. Het was een beetje heel erg gezellig en stapte om 7.45 uur in de auto, terwijl het normaal gesproken ruim een half uur duurt om thuis te komen. Ik reed bijna 150 waar 80 mag. Ik werd staande gehouden. Daar komt het smoesje: Sorry meneer agent, maar ze hebben net gebeld...mijn moeder is met spoed naar het ziekenhuis gebracht. Meneer agent: Waar is uw moeder heen gebracht? Ik: Naar het ziekenhuis in ...
Meneer agent: Rijdt u maar achter ons aan. Dan brengen wij u naar het ziekenhuis.

Dus ik achter die gasten aan naar het ziekenhuis. Maar ja...mijn moeder zat thuis te wachten om mij.

Ze hebben mij netjes "afgeleverd" bij het ziekenhuis hoor. Toen ze wegreden, heb ik toch mijn moeder maar even gebeld, dat ik bij haar op bezoek was in het ziekenhuis :P

Geen boete gehad gelukkig en om dit verhaal kunnen we nog steeds heel erg lachen!

JustMeDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:42

Chr1s schreef:
Nou vandaag was het helaas zover.
Aangehouden door politie.
Reed over stuk fietspad (met scooter) en tja dat mag natuurlijk niet.
Dus kreeg bekeuring.
Maar vond de agenten nogal respectloos en niet vriendelijk tegenover mij.
Meer mensen last van gehad?
Verder baal ik wel, maar ja, moeten ze woonwijk maar niet in tweeën delen :P .

Hoeveel is je boete??

Ik heb paar maanden geleden een boete gekregen met de fiets. Geen licht €20 boete.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:43

€50, voor fietsen door rood over de verlengde herenweg in groningen (voor de bekenden, ik kwam vanaf haren zeg maar en fietste in Groningen onder de snelweg door richting centrum :+ ) Was van slag, want oma was niet goed en daar kwam ik net vandaan. Was rood, kwam nergens wat vandaan en fietste samen met een aantal andere (voor mij onbekenden) door het zelfde rode licht. En toen stond daar om de hoek achter wat struikjes een hele club politie agenten ons op te wachten, rood licht controle :7

NOuja ik was al in tranen, en de politie agente was wel aardig, maar helaas eigenschuld toch een boete

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:43

HAHAHAHHAHAHA moet het afkloppen maar ben 25 en heb nog nooit een bekeuring gehad