op mezelf wonen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 23:01

SorayaDL schreef:
(..)

Zag in je profiel staan dat je na je MBO door wilt stromen naar het HBO. Als het mogelijk is om nog even bij het ktc te kunnen blijven wonen, dan zou ik wachten met verhuizen totdat je de overstap maakt naar het HBO. Als je HBO doet kun je vanaf je 18e een studiebeurs krijgen, uitwonend en aanvullend. Dit bedrag samen is best netjes. Daarnaast kun je wat erbij werken en desnoods, als je het net niet redt, kun je bij IBG nog een klein bedrag bijlenen. Dan is het dus wel mogelijk om lekker op jezelf te gaan wonen.

Om even precies te zijn, al vanaf je 16e kan je een beurs krijgen op het HBO :j

Zo doen veel studenten dat, lenen, sponsoring paps en mams, en nog wat werken.
Voor mij valt bijvoorbeeld de sponsoring van ouders weg, dus ik werk wat extra en leen wat extra :)
Zo kom ik er prima uit. (ongeveer 20 uur in de week werken, en 30 uur in de week met studie bezig)

En ik denk dat op het moment dat jij een HBO opleiding gaat doen, en je MBO al af hebt, prima parttime in je vakgebied
kunt gaan werken.. je hebt je diploma dan toch al dus je zult echt wel wat verdienen, en je bent echt nog harstikke jong! Met
motivatie kom je echt wel ergens :) .

Tenslotte zou ik persoonlijk niet teveel hoop vestigen op een eigen flatje, kijken naar het kostenplaatje en haalbaarheid...
Ik woon op een superrelaxte en grote studenten kamer met een apart woon en slaap gedeelte, maar moet inderdaad douche,
keuken en wc delen. Maar dit doe ik met vier andere supertoffe meiden dus daar heb je echt geen last van, eerder is het heel fijn,
er is altijd wel iemand thuis :). Je kunt altijd wel een praatje maken als je dit wil, of juist niet wil.
En in de weekenden zijn bijna alle studenten naar paps en mams dus kun jij het hele weekend lekker
je eigen vrienden uitnodigen :j

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:52

Talitha! fijn dat ik jou hier nou tegen kom :)

Ik woon inmiddels ook op mezelf, al dan wel samen met mijn vriend.
Je kunt in arnhem heel moeilijk iets vinden, misschien dat je een kamer kunt huren bij iemand?
Ik weet niet wat je budget is, maar ik kan misschien wel iets bij onze verhuurder regelen vanaf volgende maand, onze onderburen gaan namelijk weg dan....