aangifte of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 18:45

Je kan hooguit aangifte doen van vermissing, niet van dieftsal, dat zou jij dr dan van maken en dat mag jij als burger niet beslissen. Klinkt banketstaaf maar hier wordt niets mee gedaan op het bureau of je moet met keihard bewijsmateriaal aankomen zetten, dan wordt het een ander verhaal.
Wellullig hoor als je zoiets overkomt, je zou er maar gehecht aan zijn. Moet je net de goede tegen komen die het eerlijk teruggeeft.

vicksytje

Re: aangifte of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 18:51

Ik zou eerst controleren of nagaan als er nog iemand anders in die kamer is geweest, zo niet kan je nog stappen ondernemen,
hopelijk vind je hem terug!

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 19:02

klopt wat je zegt chiqa: ik kan wel van vermissing, maar ik krijg hem er niet meer mee terug,

@judith_: zoiets typ ik dus als ik een beetje gefrustreerd ben en je gewoon je ketting terug wil

bedankt voor jullie reacties, ik heb een wijze les geleerd en dat is hou altijd je spullen bij je!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 00:07

misschien briefje ophangen dat je je ketting kwijt bent geraakt, of iemand hem heeft gevonden (er ook bij zeggen van de emotionele waarde)
Wie weet krijg je hem terug

Smurfinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 00:16

spicegirl schreef:
je bent zelf slordig geweest, dus je kan niet zomaar iemand aanwijzen of beschuldigen....
je kunt ook geen aangifte doen, want je hebt het zelf laten hangen.

O ja, de omgekeerde wereld :( Dus als je ergens iets laat liggen is het je eigen schuld als het gejat wordt? Dat is natuurlijk ontzettende onzin!
Natuurlijk kun je wel aangifte doen, het ding is toch gejat!!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 00:29

kan ook best gevallen zijn en in de stofzuiger terecht zijn gekomen, of ergens tussen of achter liggen. Dus volgens mij is het gewoon verlies. Zou zeggen briefjes op hangen, waar ook opstaat dat hij emotionele waarde heeft.
En misschien vragen of er die dag stofgezogen is en als dat zo is, aan de concierge/schoonmaker vragen of je alsjeblieft de stofzuigerzak uit mag pluizen. (maarja dan zou ik wel opschieten want als er een hele school gezogen moet worden zal de stofzuiger wel regelmatig geleegd worden.)

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 15:44

ik heb het er vandaag overgehad met mijn afdelingsleider, die kon er verder niks mee vond het wel heel vervelend voor mij.
morgen nog even met mijn gym leraar kletsen als ik hem zie of hij hem niet heel toevallig heeft gezien.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 15:53

Uhh, je bent vorige week donderdag je ketting al kwijt geraakt en je hebt er vandaag pas met iemand op school over gesproken? En je gaat het er morgen pas met je gymleraar over hebben "als je hem ziet"?
Als ik iets zou verliezen wat van zo'n grote emotionele waarde is zoals jij zegt, dan was ik daar meteen achteraan gegaan en niet een week later pas hoor.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 16:17

@mandyr dat was helaas niet mogelijk, ik denk niet dat jij vanaf je computer kan beoordelen of ik iedere dag in staat ben vanuit mijn woonplaats naar amsterdam te gaan.

hij is helaas niet gevonden dus ze zoektocht houd op....

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 20:03

Telefoon?

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 20:10

MandyR schreef:
Telefoon?

ik had ze direct maandag opgebeld