Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Embe schreef:M'n zusje woont ook net over de grens en als ik haar zo hoor zijn de Belgen idd erg gesloten naar Nederlanders. Ze zitten niet echt op ons te wachten... kan natuurlijk ook aan m'n zus liggen
Ik denk dat we sowieso wel wat geslotener zijn dan de Nederlanders maar toch ligt dit toch een stuk van persoon tot persoon.
, terwijl ze op andere plaatsen raar kijken als je heel vriendelijk bent.
Ik vrees dat je de meeste vlamingen daar alleen maar koppiger mee maakt. Vrees dat je ze dan als waal gaan zien en, let's face it, vlaanderen en walonië wil niet zo goed samen 

Ook naar elkaar zijn ze niet zo open als veel nederlanders naar elkaar. Dus ik denk niet dat het is omdat je nederlander bent maar simpelweg omdat Belgen een andere mentaliteit hebben.
.
en na een tijdje zeggen z evanzelf wel weer hoi terug. Maar toch, apart blijft het.
De Belgen die ik ken zeggen altijd hoi terug... Zeker na een week nauw samen werken. Maar jij zit in Gent (west vlaanderen) en daar is de mentaliteit nog eens heeeeel anders tov limburgers.
West vlamingen kan ik nooit zo goed aan uit. Heb er zes maanden een lief gehad en kon er maar niet wennen... Terwijl ik toch echt een Belg ben... Ik vind ze daar veel onvriendelijker en zelfs achterbaks eigenlijk. (over het algemeen) 
)
Lady_M schreef:En als je als student in België gaat wonen, maar in zeg Maastricht studeert? Hoe zit dat dan?![]()
Excuses als dit niet het goede topic is om het in te vragen, maar om er een heel topic voor te openen, vind ik ook weer zo wat...
Ik bedoel of je dan nog steeds stufi/OV-kaart/etc krijgt... En zijn er goede verbindingen met het OV van Belgenland naar Neerlandië?
pharagirlke schreef:Klopt, hoewel Duits? Geen idee, er zijn toch niet super veel Belgen die nog duits kunnen...
Maar tegen een vlaming raad ik je toch aan om vlaams te spreken
Zelf kan ik ook alleen het gebrekkig Duits wat ik in school leer hoor 

dan vraag ik gewoon vriendelijk of ze franstalig zijn.
. Lady_M schreef:En als je als student in België gaat wonen, maar in zeg Maastricht studeert? Hoe zit dat dan?![]()
Excuses als dit niet het goede topic is om het in te vragen, maar om er een heel topic voor te openen, vind ik ook weer zo wat...
Ik bedoel of je dan nog steeds stufi/OV-kaart/etc krijgt... En zijn er goede verbindingen met het OV van Belgenland naar Neerlandië?