make-up

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 15:31

Fleur_Laura schreef:
het enige wat ik elke dag op heb is foundation (heb veel last van puistjes), daarnaast doe ik soms ook mascara op, en helemaal soms boven eyeliner, en soms onder nog oogpotlood.

Als je puistjes hebt en toch een egale huid wilt hebben, kan je beter wat minerale poeder gebruiken.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 15:32

Ligt eraan. Als ik uit ga of een feestje heb, heb ik altijd foundation op, blush, oogschaduw, oogpotlood, lipgloss en mascara. Als mijn vriend komt heb ik dat soms ook op en soms alleen mascara met oogschaduw. Net waar ik zin in heb.
Ik werk niet en ga niet naar school, dus door de weeks heb ik verder als ik niet weg hoef geen make up op.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 15:35

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 15:36

Indd Foundation is juist heel mooi als je het juist doet. Indd een goed merk en de goede kleur en gebruik. en je hebt een perfect egale huis.

Met puistjes moet je echt geen foundation doen, dat is hardstikke slecht. Met puistjes moet je gewoon zoveel mogelijk je gezicht schoon houden, en goede scrub gebruiken.
Maar daar gaat het hier niet over.

Ik gebruikt zelf foundation, blush, oogpotlood eyeliner oogschaduw en lippenstift/gloss. En dat is altijd verschillend. Soms niks soms alles. Ben gek van make up, ga ook niet voor niets leren voor Make Up artist. ;)

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 15:47

Owjah, nog even ontopic blijven :)
Ik gebruik niet elke dag make-up. Wel scrub ik 1 maal per week mijn gezicht, gebruik een reinigingsmelk + lotion en heb ik een dag en nachtcrème ( allemaal hypo-allergeen, dus zonder bewaarmiddellen, kleurstoffen, alcohol)
Als ik make-up op doe overdag is dat natuurlijke make-up: Transparante foundation, natuurlijke blush, donkerbruine mascara en een beetje lippenbalsem.
's avonds mag het wat meer spektakel zijn: smokey-eyes effect, transparante foundation en lippenbalsem ( nadruk op de ogen) of opgemaakte lipjes, foundation, bijpassende blush ( nadruk op de lippen), verder gebruik ik bijna nooit oogschaduw omdat ik moeite heb met 'met drie kleuren' te werken. Want als je oogschaduw gebruikt, vind ik dat dat in 3 kleuren moet ( mijn mening).

Belangrijke tip: doe altijd een (goede) dagcrème aan alvorens make-up aan te brengen en verwijder je make-up zo snel mogelijk.
vb. na school direct je gezicht reinigen en je natuurlijke make-up afdoen, na het uitgaan je make-up grondig verwijderen.

Verder gebruik ik +- 1 keer in de twee weken natuurlijke make-up, en elke keer dat ik uitga avondmake-up.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 16:14

Lyonesse schreef:
Jullie willen niet weten wat ik allemaal gebruik :+
Dream matte mouse of foundation met poeder
rouge roze of perzik
eyeliner zwarte of bruine
mascara zwarte of bruine
wenkbrauwpotlood lichtbruin
Goudkleurige oogschaduw

je snapt wel dat je huid hier later over gaat zeuren he?
zorg dat je je gezicht elke avond goed wast, want je verstopt hem de hele dag.
Fleur_Laura schreef:
het enige wat ik elke dag op heb is foundation (heb veel last van puistjes), daarnaast doe ik soms ook mascara op, en helemaal soms boven eyeliner, en soms onder nog oogpotlood.

foundation gebruiken verstopt de puistjes en maakt het erger

verder raad ik maar één foundation aan, omdat het niet een echte foundation is, van nivea, hij kleurt naar je huid en is heel erg luchtig, hij plakt niet, geeft niet af en verstopt niet, geen vieze vlekken of kleurverschillen ermee.

Ik gebruik alleen mascara en dan de foundation alleen onder me ogen. (heb donkere kringen)
http://www.nivea.nl/products/show/BEAUTIFUL!
ik raad jullie aan om even te kijken, hij is het waard :j

Machie

Re: make-up

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 16:32

Ik gebruik alleen de oogschaduw van de rituals. Die is zo mooi van kleur! Heb bijna alle kleurtjes :)
Verder die geweldige nieuwe mascara van de reclame :+

Smokey eyes is niet zo moeilijk, gewoon googelen en dan gewoon oefenen :D