Starbucks op het station!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Starbucks op het station!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:07

Kijk now we are talking :D Amsterdam CS kom ik toch een stuk vaker dan Utrecht, en als ik op Utrecht ben heb ik altijd maar 5 min overstaptijd :Y)

Karin, trouwens heb je een Kalikiwi? :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:09

Utrecht is meer een overstapstation dan Amsterdam. Centraal gelegen met een heel centrale hal waar je doorheen moet om van spoor naar spoor te komen. Dus ik denk dat Utrecht ook wel heel strategisch gekozen is.

Kiwimero. ;)

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:10

Unwritten schreef:
Amsterdam Centraal zou ook wel ideaal zijn :j en het nieuwe Rotterdam Centraal, zijn ook punten waar dagelijks heel veel mensen langskomen :j

Jaaaa Rotterdam centraal :D dan ben ik pas echt happy.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:13

Maar voor het nieuwe Rotterdam Centraal moeten we zowiezo nog wel even wachten, ik vind het daar nou niet echt vorderen met de bouw enzo := maar als daar een Starbucks zou komen :j

Of gewoon Amsterdam Amstel, daar kom ik te vaak :+

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:25

Gok dat Amsterdam CS wel meer toeristen te zien krijgt dan Utrecht en daarom is het nog niet zo'n verkeerde locatie.
Maar Utrecht en Amsterdam zijn samen met Hilversum de stations waar ik het meeste kom dus je hoor mij niet klagen. :)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:26

Maar als je wilt 'testen' of het aanslaat bij Nederlanders kun je beter beginnen op een plek waar veel Nederlanders komen en relatief weinig toeristen. Toeristen maken toch wel gebruik van Starbucks. ;)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 10:27

Ze zijn er inmiddels al meer dan een jaar mee bezig, dus ik ga er vanuit dat de locaties wel overwogen zijn. ;)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:28

Daar heb je ook weer een punt mee.
Laten we hopen dat als het in Utrecht onvoldoende aanslaat dat die in Amsterdam dan in ieder geval overeind blijft.

*krijgt door al dit gepraat over Starbucks nog meer zin in de vakantie*

Karin

Er was idd eerder nog sprake van een eerste filiaal op Amsterdam CS, maar blijkbaar zijn ze toch van gedachten veranderd.

Anoniem

Dan is Utrecht CS wel een goed gekozen locatie, Utrecht verwerkt 55 miljoen reizigers per jaar, en dat is het meeste van Nederland :j

En 90% van de reizigers drinkt koffie onderweg ongeveer :j

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:30

In Italië zijn ze er iig al over uit dat het daar niet zal aanslaan begreep ik van mijn Italiaanse contacten - Italianen zitten niet te wachten op Amerikaanse koffie. :))

Ben benieuwd wat de Nederlander ervan vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:31

Denk dat de Nederlander het wel ziet zitten :j

Als je ziet hoe goed tentjes als Coffee Company (vergelijkbaar concept :9 ) lopen, en hoeveel reizigers er zweren bij koffie (van de kiosk, die overigens niet te drinken is) dan denk ik dat het een succes wordt :j En anders zorg ik er wel persoonlijk voor :+ Geef toch al veel te veel geld uit voor koffie onderweg :D

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:32

Kan me voorstellen dat Italië niet het meeste geschikte land ervoor is. Die zijn nogal trots op hun eigen product.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:37

Eindelijk ole ole kan niet wachten

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 10:40

Katja schreef:
Kan me voorstellen dat Italië niet het meeste geschikte land ervoor is. Die zijn nogal trots op hun eigen product.

En logisch ook. :j In Portugal zou het 'tzelfde verhaal zijn.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:42

Unwritten schreef:
Denk dat de Nederlander het wel ziet zitten :j

Als je ziet hoe goed tentjes als Coffee Company (vergelijkbaar concept :9 ) lopen, en hoeveel reizigers er zweren bij koffie (van de kiosk, die overigens niet te drinken is) dan denk ik dat het een succes wordt :j En anders zorg ik er wel persoonlijk voor :+ Geef toch al veel te veel geld uit voor koffie onderweg :D

Ik ben het hier mee eens, ik denk dat veel Nederlanders wel gehoord hebben van Starbucks en de goede naam die de koffie heeft. Ik denk dat een groot deel van het succes af zal hangen van de prijzen die ze zullen hanteren.
Ik neem aan dat de Kiosks etc. ook gewoon zullen blijven en als Starbucks belachelijk hoge bedragen vraagt voor koffie zullen mensen wel een deurtje verder lopen. Maar Nederlanders zijn verder gek op lekkere koffie voor een goede prijs, schat ik zo in :j

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:44

En in Colombia ook :))
*herinnert zich een wanhopige poging in een vliegtuig van een Colombiaanse maatschappij om uit te leggen dat ze echt geen koffie lust*

Ik vind het wel jammer dat er nog geen site voor Starbucks Nederland is waarop we en beetje op de hoogte gehouden worden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:47

De laatste keer dat ik op Schiphol was heb ik mezelf iig op Starbucks getrakteerd.
Zit met smart te wachten op een Starbucks op Amsterdam CS!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:59

Ik mag alleen hopen dat ze allemaal wat sneller werken als daar in Amerika. (of in duitsland)

We stonden destijds gemiddeld 20 minuten op onze bestelling te wachten op de wat drukkere locaties. En dat moet maar net kunnen als je op je volgende aansluiting wacht. (met een overstap waarin beide treinen 4 keer in het uur rijden, heb je meestal niet meer dan 10 minuten. )

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:01

Dat is ook een kwestie van voldoende apparatuur beschikbaar hebben. Ik heb dezelfde ervaringen met Swirl. Er kan maar een beperkt aantal medewerkers tegelijkertijd met de apparatuur bezig zijn, en bij een flinke rij schiet dat natuurlijk niet op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:03

En dat is ook precies hetzelfde bij de Coffee Company, op het apparaat kunnen max twee mensen tegelijk werken, dus als het dan druk is sta je wat langer te wachten ja :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 12:08

En als ze het dan op deze manier promoten:
Afbeelding

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 12:12

Ow jammie.. Ik ga vanaf dan NIET meer over Utrecht.. Zie het niet meer zitten :P, word ik nog dikker ;)

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 12:17

Geweldig! Starbucks is heerlijk, tijd geleden nog in Duitsland van hun koffie gedronken en het is nu wel weer tijd voor een Starbucks-bakkie :D

Als hij er is ga ik zéker een keertje langs!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 12:46

Ahh nee, ik heb het nog nooit gedronken dat starbucks koffie maar ik ken mezelf :D
Ik had mezelf nog gezworen dat ik nooit meer koffie/broodjes etc mag kopen op station :D