Stel je krijgt een complimentje..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 17:25

Mijn vriend kreeg hier na verloop van tijd wel moeite mee. Als je vriend dit 2 jaar lang leest hoort of iets denk ik niet dat hij t leuk zou blijven vinden.
Ik zou het in zijn plaats ook niet leuk vinden als hij elke keer zulke berichtjes kreeg van meiden.

Wat zegt hij er zelf over?

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 17:28

Zo'n bericht zou ik ook niet verwijderd hebben.. :n
Toch een mooi compliment?? :D Moet je je goed van gaan voelen!
En niet schuldig! Als je vriend dat leest kan hij ook denken ''He, wat
heb ik toch een mooie meid :9'' kan die ook trots op zijn.

Met uitgaan zou ik ook gewoon zeggen ''Dankjewel!''.
En niet schuldig voelen naar je vriend hoor! Hij moet blij wezen,
zijn vriendin ligt tenminste goed in de markt! :P

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 17:29

Barbiietut schreef:
Mijn vriend kreeg hier na verloop van tijd wel moeite mee. Als je vriend dit 2 jaar lang leest hoort of iets denk ik niet dat hij t leuk zou blijven vinden.
Ik zou het in zijn plaats ook niet leuk vinden als hij elke keer zulke berichtjes kreeg van meiden.

Jaa daarom heb ik het ook verwijderd.

Hij heeft het niet gelezen. (volgensmij)

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 17:31

Je hoeft je echt niet schuldig te voelen hoor!
Bekijk het zo... Je bent toch al bezet en je vriend heeft gewoon geluk dat ie zo'n knap meisje heeft ;)

Aquilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 17:34

Je hoeft je nergens schuldig over te voelen ;)
Het is niet iets waar je zelf iets aan kunt doen :)

_Kimmm

Re: Stel je krijgt een complimentje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 17:34

Ik zeg gewoon dankjewel :)

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 17:48

Barbiietut schreef:

Waarom niet? ik denk eerder dat hij het niet leuk zou vinden als ik nooit meer complimentjes zou krijgen, dat zou ik zelf ook niet fijn vinden. Vind het nogal jaloers overkomen als een jongen het erg vind dat je complimentjes krijgt.

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 18:11

Mijn vriend vindt het alleen maar geinig. Laatst kregen we nog allebei gratis een biertje in een bar omdat de barman mij zo knap vond dusja dan kan die er helemaal niks van zeggen he, als het hem gratis bier oplevert hihi.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 22:26

Stiekem altijd wel blij met een complimentje, maar ik reageer wel terug: En ze is lekker bezet en super gelukkig!

Het slaat echt nergens op maar op die manier maak ik mijn vriend dan weer duidelijk dat ik me als zijn vrouwtje voel ;)

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 22:27

Trouwens als ik een complimentje kreeg, zou ik het wel laten staan op mijn hyve. Want als je het weghaalt en je komt er later achter dat je vriend die al heeft gelezen. En hij komt er vervolgens achter dat je die weg hebt gehaald gaat hij rare dingen denken (lijkt mij)

Dus lekker laten staan.

Hij moet je vertrouwen! Klaar!

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 22:40

Wat reageren mensen toch onaardig als ze een compliment krijgen.
Als ik iemand een compliment zou geven( jongen) dat hij er goed uit ziet en hij zegt tegen mij dat ie lekker bezet is en heel erg gelukkig denk ik ook van ok, die ga ik ook niet meer een complimentje geven. Vind het nogal rare opmerkingen alsof je als je iemand een compliment geeft je meteen meer wil :?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 22:53

Inderdaad, je hoeft je toch helemaal niet te 'verdedigen'. Vindt t zelfs een beetje arrogant overkomen..

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 22:57

Ik zeg dan gewoon dankjewel! :D

TS ik zag dat je ook MBO Bouwkunde doet? Zit nu ook op die opleiding.. veel jongens op school dus. En ja krijg zelf regelmatig complimentjes, of heb er regelmatig wat achter me aan lopen (komen elke keer bij je staan, gaan met je praten, willen je msn hebben etc. etc.) Vind dat altijd toch wel een egoboost hoor :o Let er zelf echter wel op dat het niet te erg wordt :)

Complimentjes niks mis mee, zolang het maar niet elke dag op een flirterige manier wordt :) Dan is het bij mij ook snel geen dankjewel meer maar dan reageer ik ook eerder in trant van dat ik bezet ben, of msn gesprek open laten staan waar kusjes en hartjes in staan :o (dat moet toch duidelijk zijn O:) )

Maar op complimentjes gewoon dankjewel zeggen!! :D Ze zijn leuk om te krijgen, en ik voel me er tenminste altijd wat 'zekerder' door :) Heb jarenlang een negatief zelfbeeld gehad, en ben door complimentjes uit het dal gekomen en nu zie ik het al bevestiging; "Zie je wel ben wel een leuke meid :D "

En denk dat vooral in de bouw-wereld je als meid zeinde daar meer last van krijgt... Oftewel denk positief en zeg gewoon een dankjewel terug :) ;) Vriendlief even extra aandacht geven met uitgaan, en die krabbel @ hyves, tja zeg anders tegen je vriend dat je nog een leuk complimentje kreeg, en daarbij lekker je vriend aandacht geven!

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 23:01

WillemYntJee schreef:
Inderdaad, je hoeft je toch helemaal niet te 'verdedigen'. Vindt t zelfs een beetje arrogant overkomen..

:j helemaal gelijk
Als ik me zou gaan verdedigen als ik een compliment kreeg zou mijn vriend echt zeggen dat ik normaal moest doen

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 23:13

Complimentjes zijn leuk :D Idd gewoon dankjewel zeggen, prima toch dat ze je een leuke meid vinden?

Zo'n berichtje op hyves zou ik trouwens wel verwijderen. 'wat zie jij er lekker uit' is nou niet iets waar ik blij mee zou zijn, doe mij maar een 'je zag er goed uit vandaag'.

Vervolgens zou ik het m'n vriend wel vertellen, maar dan dus als 'weet je wat ik vandaag op m'n hyves vond' :D

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 23:18

Juist door er wat geheimzinnig over te doen krijgt je vriend misschien argwaan...
Hij zou trots moeten zijn dat ie een vriendin heeft die complimentjes krijgt :D

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 23:27

daar moet je gewoon een beetje creatief in worden dus als je weer "wat zie jij er lekker uit" krijgt zegt je "dank je, maar ik was niet van plan je te laten proeven"

gewoon iets snuggers terug verzinnen werkt prima haha complimentjes mogen dan soms leuk zijn maar ben geen sex object hoor!

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 23:33

Sommige complimentjes zijn echt te vunzig. Die druk ik dan ook meteen de kop in met een rotopmerking.
Maar complimentjes die netjes zijn, daar zeg ik beleeft dankjewel op.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 23:35

Mijn vriend reageert soms ook wel als mensen mij een compliment geven. Dan zegt ie iets liefs tegen mij. Zoals ze ziet er altijd mooi uit ofz. Die weet dat wel goed op te vangen.

Maar we waren laatst op stap en toen zei een jongen tegen me dat ik er lekker uitzag en dat ie mij wel eens op zn lolly wou hebben }:0 uh ja dat vind vriendlief niet zo leuk en dan moet ik met hem ook wegwezen anders is het ruzie.. maar dat vind ik geen compliment meer maar eerder een belediging. Al zijn er ook meisjes die dat wel een compliment vinden ;)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 08:15

Zulk soort complimenten doet een mens goed op zijn tijd. :) Juist door het te verwijderen en je er schuldig over te voelen lijkt me dat er veel meer achter zit dan een onschuldig goed bedoelt compliment..

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 08:29

eenitraM schreef:
.. maar je vriend hoort/ziet/leest het. Hoe voel jij je erbij?

Ik heb maandag via Hyves een krabbel gekregen van een jongen die is eens per week op school zie.

Citaat:
He jij,

Wat zag jij er vandaag weer lekker uit!

kus

Ik heb natuurlijk meteen de krabbel verwijdert, want ik voel me er zwaar ongemakkelijk bij. Heb een algemeen berichtje terug gestuurd van "Goh, hoe was het op school".

Nu komt het, met stappen gebeurd dit vaker. Ik krijg van mannen complimentjes over mijn uiterlijk. Mijn vriend is vaak in de buurt, dus die krijgt alles mee. Meestal mompel ik iets terug en kijk geheel de andere kant op.

Wat doe jij als je een complimentje krijgt van iemand, terwijl je geliefde in de buurt is? Voel je je dan ook zo schuldig?

hee haha! ik keek in je profiel en ik herkende je van daisy! haha

tsja wat je ermee moet doen, gewoon het compliment aannemen en verger gaan, niet te druk over maken. :)

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 09:15

Ik vind complimentjes wel leuk, maar weet dat als ze aan me gegeven worden mijn vriend op roodgloeiend staat, die houdt daar niet zo van.

Als ik dat soort berichtjes op hyves zou krijgen zou ik ze wel verwijderen, ik zou het zelf niet nodig vinden om het er op te laten staan en ik weet dat mijn vriend zich er onzeker door gaat voelen. En dat zijn situaties die helemaal niet nodig zijn :)

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 09:31

Kieffer schreef:
Ik vind complimentjes wel leuk, maar weet dat als ze aan me gegeven worden mijn vriend op roodgloeiend staat, die houdt daar niet zo van.

Als ik dat soort berichtjes op hyves zou krijgen zou ik ze wel verwijderen, ik zou het zelf niet nodig vinden om het er op te laten staan en ik weet dat mijn vriend zich er onzeker door gaat voelen. En dat zijn situaties die helemaal niet nodig zijn :)

Dit vind ik dus zo ontzettend vreemd! Waarom zou jij geen complimentjes mogen krijgen? Wat een onzin zeg. Mijn vriend is juist altijd reuze trots als ik een complimentje krijg en zegt dan gewoon dat ze helemaal gelijk hebben :) Hij vind het prima, en het is ook een mooie boost voor je zelfvertrouwen toch?

Ik zou er ook niet echt tegen kunnen als ik dat soort dingen moet gaan verbergen, dat zit helemaal niet in me. Als mijn vriend dit soort dingen niet leuk vind zie ik dat echt als een vorm van niet vertrouwen en als dat er niet is, is er wat mij betreft ook geen reden voor een relatie.

TS, heeft je vriend al eens aangegeven dat hij er moeite mee heeft? Je moet niet voor hem gaan denken hoor. Vraag desnoods gewoon recht op de man af of hij het vervelend vind, dan weet jij ook waar je aan toe bent :j

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:31

Mjay schreef:
daar moet je gewoon een beetje creatief in worden dus als je weer "wat zie jij er lekker uit" krijgt zegt je "dank je, maar ik was niet van plan je te laten proeven"

gewoon iets snuggers terug verzinnen werkt prima haha complimentjes mogen dan soms leuk zijn maar ben geen sex object hoor!

Maar waarom zou je dat in godsnaam zeggen!? Dat vind ik echt zo ontzettend arrogant overkomen, alsof die gozer je meteen in bed wil hebben ofzo. Wat zeer waarschijnlijk helemaal niet zo is.

Inderdaad Ididit, mijn vriend wordt dan juist alleen maar trotser op me (en op zichzelf dat ie zo'n leuke vriendin heeft :P ).

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:36

Ik vind dat het ervan af hangt. Als een jongen die ik 1 keer in de week op school zie tegen mij zou zeggen dat ik er lekker uitzag, zou ik dat denigrerend vinden. Ik zie er mooi uit, of knap. Maar lekker, dat zegt mijn lief in bed, daar hangt voor een zweem van erotiek aan. En met stappen heb ik altijd veel contact met ander mensen, ook jongens. Tuurlijk vind ik het dan leuk om een compliment te krijgen, maar wel met respect. Afgelopen zaterdag kwam er een vage gast die zei dat ik er geil uitzag. Nou pardon, daar zit ik niet op te wachten. Maar als een jongen tegen mij of tegen mijn lief zegt dat ik leuk ben, vinden we dat alleen maar leuk.