Broertje van vriend ....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:27

He bah wat een rotsituatie!
Ik moet zeggen, als ik in jouw schoenen stond, had ik allang een ultimatum gesteld. Hij eruit, of jij eruit. Ik weet niet of jij een plek hebt waar je even tijdelijk terecht kunt (ouders?) ofzo, maar als je vriend er niet over wilt praten, dan houd het gewoon op natuurlijk.
En anders zijn spullen inpakken, nieuw slot op de deur, zul je zien dat ie zó een eigen kamer heeft gevonden..

Misschien wat rigoreus, maar als ik het goed begrijp woont ie nu al een half jaar bij jullie in zonder enige actie te ondernemen? Zou 'm al 3 keer uit huis gezet hebben hoor ;) Respect dat jij het zo lang hebt volgehouden!

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:32

Citaat:
Hij eruit of ik eruit is het laatst wat ik gezegd heb :
Ben dus benieuwd eind van deze maand maar ik geloof er echt niet meer in .

Ga jij je aan deze uitspraak houden?
Anders gaat het nog wel consequenties voor je hebben...
1. In het meest positieve geval vertrekt het broertje uit zichzelf
2. Doe jij niets (in de zin van uitzetten) EN je blijft zelf ook dan krijg je het broertje helemaal nooit meer weg
3. Gaat het broertje niet uit zichzelf of zet jij hem er niet uit, dan zal je dus zelf wegmoeten
Dan zul jij voor einde van de maand dus zelf een nieuw huis moeten zien te vinden ben ik bang...

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:35

Hebben jullie een koop woning of een huur woning? En op wiens naam staat jullie woning?

Paardenmeis1

Re: Broertje van vriend ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:39

Pfoe daar ben je lekker mee.

Meid, kies voor jezelf. Als hij er binnen de gestelde termijn niet uit is, ga dan lekker een flatje voor jezelf zoeken. Misschien snapt je vriend de hint wel als je serieuzer gaat worden in 'ik eruit'.

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 13:40

NaNi schreef:
Ik moet zeggen, als ik in jouw schoenen stond, had ik allang een ultimatum gesteld. Hij eruit, of jij eruit. Ik weet niet of jij een plek hebt waar je even tijdelijk terecht kunt (ouders?) ofzo, maar als je vriend er niet over wilt praten, dan houd het gewoon op natuurlijk.
En anders zijn spullen inpakken, nieuw slot op de deur, zul je zien dat ie zó een eigen kamer heeft gevonden..

Misschien wat rigoreus, maar als ik het goed begrijp woont ie nu al een half jaar bij jullie in zonder enige actie te ondernemen? Zou 'm al 3 keer uit huis gezet hebben hoor ;) Respect dat jij het zo lang hebt volgehouden!

Ik kan natuurlijk altijd bij mijn ouders terecht maar dan zit ik met het volgende probleem .
Mijn ouders hadden 5 katten en 1 ervan werd steeds gegrepen .
Die heb ik meegenomen en die kan ik nu natuurlijk nooooit meer mee terug nemen !
Want ze word hier echt niet meer geaccepteerd .

En ik wil haar dus niet daarlaten aangezien het daar binnen mum van tijd een grote rotzooi kan zijn .
Dat wil ik mn katje niet aandoen :)

@ Vikki :

Wij hebben een huurwoning en die staat op de naam van mijn vriend .
Je snapt dus wel wat broertje dan denkt als ik er wat van zeg :
Tis mijn broer zijn huis toch en die zegt er niks van !

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:41

Daantjuh88 schreef:
nightlover schreef:
Inmiddels waren wij net 2 dagen klaar in ons huisje en stond tante lief met broertje en 2 tassen ranzige spullen voor de deur .
Hij zou voor 2 maanden bij ons komen wonen zodat hij een plekje voor zichzelf zou kunnen vinden .

Zoals ik hieruit kan wijsmaken heeft een tante hem bij jullie "gedumpt" bij wijze van spreken! Hij is 22... hij moet ondertussen zijn eigen boontjes kunnen doppen!! Ik zou zeggen, pak zijn tassen en ga na die tante toe met de mededeling dat het hun beurt is om op te passen!

Dat had ik ook gedaan. Met de mededeling dat de proeftijd inmiddels wel voorbij is en zij vast wel een kamer te huur heeft. Gadverdamme, daar word je toch zelf helemaal vies van als zoiets in je woonkamer slaapt en daar zijn gassen rondzweven... Het is jullie huisje, jullie horen ervan te genieten. En anders zou ik gewoon tegen je vriend zeggen dat hij voorlopig maar alleen slaapt. Even tijdelijk naar je ouders. Kat overleeft het wel een paar nachtjes zonder jou toch?

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:43

Ik zou echt met je vriend gaan praten. Als je hem laat merken hoe hoog het je zit neem ik toch aan dat hij er wat aan gaat doen.
Zo niet, dan zou ik dat dus echt niet pikken. Je vriend snapt zelf ook wel dat dit verre van ideaal is en omdat het zijn broertje is had hij er imo allang wat van moeten zeggen!

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:56

Gelijk voor de deur zetten.
Hallo hij is 22 jaar.....
Het wordt tijd dat hij zijn eigen boontjes dopt.

En kostgeld had hij ook wel kunnen betalen!!!

Als hij zegt dat hij geen kamer kan krijgen.
Kun je een kamer voor hem zoeken alles overbrengen,en zeggen dat is je kamer nu.

En je vriend moet eens maar een kijken wat hij wil,met jou verder of met zijn broer.

Ga vanavond met zijn alle om de tafel zitten en stel nu gewoon een ultimatum.

Anders zit hij er over een jaar nog.

Succes en laat je niet klein krijgen door zo een stomme,onbeschofte broer

Blackmagic85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:56

Ik zou lekker ook geen kostgeld meer betalen :D ;
zal je vriend wel mopperen; maar het huis staat op zijn naam en je kunt aangeven de afgelopen tijd ook voor zijn broertje te hebben betaald maar dat het je (voor jouw gevoel) niet in dank wordt afgenomen.
Dus óf je vriend moet meer betalen, óf het broertje moet gaan betalen. (en dan wel flink hé, zodat hij inziet dat een kamer veeeel goedkoper is. Dan zet hij er wel vaart achter ;) )

Het blijft een lastige zaak; familie is altijd heilig
Terwijl jij hem het liefst zou _-:(

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:57

nightlover schreef:
NaNi schreef:

Ik kan natuurlijk altijd bij mijn ouders terecht maar dan zit ik met het volgende probleem .
Mijn ouders hadden 5 katten en 1 ervan werd steeds gegrepen .
Die heb ik meegenomen en die kan ik nu natuurlijk nooooit meer mee terug nemen !
Want ze word hier echt niet meer geaccepteerd .

En ik wil haar dus niet daarlaten aangezien het daar binnen mum van tijd een grote rotzooi kan zijn .
Dat wil ik mn katje niet aandoen :)

Ja, dat verandert de situatie natuurlijk :) Kun je je katje niet heel even tijdelijk ergens anders onderbrengen? Ik hoop natuurlijk voor je dat het niet zover komt, maar gezien je zelf ook gezegd hebt hij eruit of jij eruit.. Als hij niet gaat, zul jij toch (tijdelijk) moeten gaan, want anders zal ie inderdaad helemaal niet meer gaan...

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:59

Dat katje voor the time being even op je eigen kamer bij je ouders houden...

Blackmagic85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:03

Nexus schreef:
Dat katje voor the time being even op je eigen kamer bij je ouders houden...

Yup :j toen ik tijdelijk bij mijn ouders zat had ik ook mijn poezekind op de slaapkamer. Kattenbak, voer, water.
Ik vond het heel zielig, maar de kat niet. Die lag de hele dag op bed te slapen :D

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:12

Nativa schreef:
Hij eruit of jij eruit. Stel een termijn. Dit kan zo absoluut niet.

mee eens; gewoon volgende maand weg! Wat een inbreuk op je privecy. Fijn ook dat hij gewoon bij je gedumpt wordt als je net je eigen plekje hebt gevonden!

_Pien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:16

misschien wordt je vriend we wakker als je een paar verhuisdozen ophaalt.
Als hij dan vraagt van wie die zijn, kan je altijd zeggen....die keus ligt bij jou....
En onderneemt hij nog geen actie richting z'n broertje kan je altijd een begin maken met je eigenspullen daar in te stoppen. Hopelijk schrikt hij dan echt wakker, zo niet....klinkt l*lig maar dan lekker opzoek naar je eigen stekkie!!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:25

_Pien_ schreef:
misschien wordt je vriend we wakker als je een paar verhuisdozen ophaalt.
Als hij dan vraagt van wie die zijn, kan je altijd zeggen....die keus ligt bij jou....
En onderneemt hij nog geen actie richting z'n broertje kan je altijd een begin maken met je eigenspullen daar in te stoppen. Hopelijk schrikt hij dan echt wakker, zo niet....klinkt l*lig maar dan lekker opzoek naar je eigen stekkie!!

Deze vind ik echt héél slim!

Wat een rotsituatie zeg.. :=

Dees1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:39

Meid knap dat je dit volhoud , ik zou inderdaad ook zeggen hij eruit of ik eruit want zo gaat jou relatie kapot

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:42

Oeh...wat een nare situatie. Als ik het lees word ik al boos, laat staat hoe jij je voelt.

Maar ik las ergens eerder in het topic een hele goede tip:

- een maand de tijd geven
- dan al zijn spullen buiten de deur en nieuwe sloten erop
- maak dit goed duidelijk aan je vriend, wat hij daarmee doet is zijn keuze, maar sta in godsnaam op je strepen

Probeer niet jezelf of je relatie eronder te laten lijden...dat is het echt niet waard.

Bah bah bah...zet hem op!!!

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:42

Jeetje meid wat een rot situatie zit jij in! Ik denk dat je er goed aan hebt gedaan door te zeggen hij eruit of ik, hoewel het wel erg rot is. Houd wel je woord he, het lijkt mij dat je vriend dan snel terug komt op zijn besluit.

Succes ermee!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:46

Ik vraag me af of jij je ook aan je ultimatum zal houden?

Ik zou persoonlijk niet eens kunnen samenleven met een vriend die mijn gevoelens negeert en zo zijn eigen vriendin ongelukkig maakt. Wat voor een relatie heb je dan nog?

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:51

Wat een ellende. Ik mis ook je vriend in dit verhaal. Je schrijft in je OP dat hij aanvallend reageert, maar op welke manier. Ergert hij zich niet aan het gedrag van zijn broer? Houdt hij hem een hand boven het hoofd, weet hij dat jij boos en gefrustreerd bent en dat dit niet is hoe jij je samenwonen had voorgesteld?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:02

:oo Die jongen was er bij mij niet eens in gekomen. :n Hij is schandalig van je aan het profiteren! Heeft hij al die tijd echt helemaal niets betaald? En ook niets in huis gedaan? Het wordt hem veel te makkelijk gemaakt. Ik ben bang dat hij voorlopig nergens heen gaat, hij heeft het veel te goed bij jullie!

Ik zou zolang hij geen kostgeld betaald en zich zo asociaal blijft gedragen:
- Deadline stellen wanneer hij het huis uit moet zijn (krappe deadline, maximaal 2 weken, heeft ie geen vrienden waar hij terecht kan?)
- Geen boodschappen meer doen, alleen eten en drinken voor jezelf kopen en dus ook niet voor je vriend
- Alleen nog je eigen spullen opruimen/schoonmaken/wassen
- Als het je te smerig wordt in huis: zelf (tijdelijk) vertrekken.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:05

Jeetje meid, idd hij eruit of jij eruit dit kan toch niet zo. Gewoon weer terug naar je ouders totdat het is opgelost en de kat kan best wel even op een kamertje het is niet anders....

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:15

wat vervelend...

ik zou ook vanavond met zijn allen om tafel gaan zitten en zeggen dat het zo niet langer kan..

1: hij betaald niets en eet je kasten leeg
2: hij stinkt
3: hij snuffelt in jouw papieren
4: hij zou iets anders vinden maar onderneemt geen actie omdat bij jou wonen lekker makkelijk is

ik zou dit ook niet toelaten, helemaal omdat je relatief klein huisje hebt en je je eigen leven niet kan leven met zo'n vies stinkend mens in je huis

succes ermee verder

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:21

Maar iedereen spreekt hier van die broer. Maar daar geraakt ze vroeg of laat wel vanaf denk ik. Ik vraag me meer af e wel heel je leven wilt samenleven met een man die er blijkbaar niks om geeft dat je ongelukkig bent en die daarbovenop nog eens aanvallende reacties heeft als je hem daarop wijst.

Nu is het zijn broer, maar wat met het volgende probleem? Zal hij dan weer zijn hoofd in het zand steken? Leuk samenleven is dat :\ ...

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:25

snuffel eens in zijn papieren naar zijn bankrekening nr, huur op zijn naam en met dat rek. nr een kamer, zet zijn spullen buiten, verander de sloten en doe bij de spullen een kaartje met verhuisd en zijn nieuwe adres