Aparte verlovingsring(en) of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: Aparte verlovingsring(en) of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:43

Vriendlief en ik gaan binnenkort wel vriendschapsringen halen, verder geen plannen om dat ooit in te wisselen voor zogenaamde trouwringen mochten we gaan trouwen. En hij hoeft ook niet op z'n knieen, vind ik zo denigrerend, bah.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:44

Hahaha nou ik heb 'm niet gedwongen hoor :+ Hij deed t helemaal vanzelf :')

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:49

Ik heb een verlovingsring die mijn man heeft laten ontwerpen Ik vind het zonde deze in de kast te leggen dus heb ik mijn verlovingsring links en trouwring rechts. Overigens zonder reden de keuze voor links en rechts gemaakt.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:50

Quellian schreef:
Vriendlief en ik gaan binnenkort wel vriendschapsringen halen, verder geen plannen om dat ooit in te wisselen voor zogenaamde trouwringen mochten we gaan trouwen. En hij hoeft ook niet op z'n knieen, vind ik zo denigrerend, bah.

De vriendschapsringen zijn van een andere kwaliteit als de trouwringen (normaal gesproken dus)
Die van ons zijn iig niet rond meer.

Van mij hoefte mijn partner ook niet op 1 knie, maar het was wel romantisch :o

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:53

Ik denk dat ik oprecht in m'n broek zou piesen van het lachen, mocht hij zoiets doen :)) Ben niet zo'n romanticus en hij ook niet, denk dat ik qua dat wel zakelijk ben (trouwen zal alleen gebeuren omdat het makkelijker is ivm huis kopen of kinderen krijgen). Sta dan met 10 minuten buiten :j

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:58

Ik hoef geen verlovingsring omdat mn vriend het toch niet officieel gaat vragen, omdat we nu al bijna een trouwdatum aan het pikken zijn. Pas over 5 jaar ofzo hihi. Maar dromen kan geen kwaad.

Maar wat ik me dus afvraag is het volgende. De ouders van mijn vriend hebben een juwelierszaak. Waarschijnlijk zijn zij al met pensioen tegen de tijd dat wij gaan trouwen. Dus willen we voor die tijd alvast trouwringen bij ze kopen. Witgoud, dus het is fijn als je alleen maar de inkoopsprijs hoeft te betalen. Ook al hebben we ons dan niet officieel verloofd, zijn we dan toch een soort van verloofd? Omdat we de trouwringen al gekocht hebben??

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 16:34

MarjonTampon schreef:
Ik hoef geen verlovingsring omdat mn vriend het toch niet officieel gaat vragen, omdat we nu al bijna een trouwdatum aan het pikken zijn. Pas over 5 jaar ofzo hihi. Maar dromen kan geen kwaad.

Maar wat ik me dus afvraag is het volgende. De ouders van mijn vriend hebben een juwelierszaak. Waarschijnlijk zijn zij al met pensioen tegen de tijd dat wij gaan trouwen. Dus willen we voor die tijd alvast trouwringen bij ze kopen. Witgoud, dus het is fijn als je alleen maar de inkoopsprijs hoeft te betalen. Ook al hebben we ons dan niet officieel verloofd, zijn we dan toch een soort van verloofd? Omdat we de trouwringen al gekocht hebben??

Volgens mij wel.
imo ben je verloofd als je beide wil gaan trouwen met elkaar en dat aan elkaar heb bevestigd.

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 16:40

Wij hebben besloten om enkelt trouwringen te nemen. Deze laten we wel ontwerpen en maken door een bevriende goudsmid.
Mijn vriend draagt zilver zijn ring wordt 70 % witgoud en 30 % geelgoud , ik draag goud en mijn ring wordt exact het zelfde maar dan 70 % geelgoud en 30 % witgoud.
We willen bewust niet zoveel ringen , doodzonde om daar zoveel geld aan uit te geven.
1 paar ringen is genoeg :)

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 09:08

Ik heb een verlovingsring gekregen toen hij me vroeg.
Dat was in mei 2007. We gaan nu dit jaar in juni trouwen. De verlovingsring draag ik links, en rechts komt de trouwring.
De trouwringen zijn gegraveerd met in zijn ring mijn naam en in mijn ring zijn naam, en de trouwdatum.

_kath

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:53

Nou ja ik heb mijn vriend ten huwelijk gevraagd :D

Daarna hebben we een leuke betaalbare verlovingsring gekocht..als je het maar mooi vind.. toch!
We hebben vorige week onze trouwringen opgehaald.