Hoeveel drank voor jullie de max als je nog moet rijden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 08:56

Ik drink niets als ik nog moet rijden! Ik vind het namelijk niet erg verantwoordelijk. Zoals al eerder genoemd mag je met het nieuwe rijbewijs echt bijna niks, dus waarom dan toch dat ene beetje? Zonder alcohol kun je je ook prima vermaken!

Heb wel eens gehad dat ik uit eten ging met m'n ex en z'n moeder en haar vriend. En die vriend van z'n moeder zou dus terug rijden maar had gedronken. Ik voelde me zo ongemakkelijk! De keren erna zijn we zelf met de auto gegaan, kon m'n ex zelf naar huis rijden, wel zo prettig!

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 08:57

Voor mij echt nul, niks, wil altijd een goede Bob zijn

Als je dan toch wilt drinken moet je geen Bob willen zijn denk ik, maar is er vast altijd wel iemand anders die het wil

Joyckuh

Re: Hoeveel drank voor jullie de max als je nog moet rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 08:59

Ik drink vroeg op de avond 1, hooguit 2 drankjes, maar dat is dan ook meteen het eerste drankje van de avond en daarna alleen maar cola of water

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 09:00

Makkelijke vraag: Niet drinken als je nog moet rijden.
Ik stap nooit achter het stuur als ik alcohol op heb.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 09:00

Drink eigenlijk zelden alcohol, soms thuis 1 glaasje, als ik bob ben drink ik alleen fris.
Helaas maak ik van te dichtbij wat alcohol allemaal kan kapot maken..

Jacky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 09:08

ik drink ook niet als ik nog moet rijden

Er is in engeland een onderzoek geweest naar de blaastest
hier kwam een aantal mannen die 1 glas bier dronken
en een aantal dat er 10 dronken
Na een uur moesten ze de blaastest afleggen, en wat bleek
mensen die nooit/bijna nooit drinken, kan 1 glas al teveel zijn
Terwijl bij de hevige drinkers, na 10 glazen, er nog op het apparaat kwam, dat ze mochten rijden

Lang leve de blaastest :(

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 09:09

Meestal wel een glaasje wijn op de zondagavond en soms met stappen een max van 3 baileys op de avond dus van 10.00-01.00h iig het laaste drankje is een red-bull in de auto :D

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 09:15

Als ik weet dat ik moet rijden drink ik helemaal niets. Heb weleens 1 biertje gedronken, en uren later in de auto gestapt, maar voelde gewoon niet veilig ook al merkte ik er niks meer van. Ken ook mensen die vinden dat ze aan het begin van de avond veel kunnen drinken, want ze hoeven 3 uur later pas te rijden :roll:
Kan me daar zo kwaad om maken.. prima als je jezelf in de prak rijdt maar helaas komt het vaak genoeg voor dat degene zelf blijft leven en een ander overhoop rijdt _-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 09:19

De laatste tijd drink ik eigenlijk ook nooit meer iets van alcohol als moet bob-en, daarvoor was altijd max 1 biertje. Zie nut niet zo van in om toch te drinken, als dat wel wil, vraag wel of iemand anders keertje wil rijden of regel ik een slaapplek zodat pas dag erna naar huis hoef.

Stap zelf niet bij mensen in de auto die hebben gedronken, 1 of 2 glaasjes kan nog, daarna bel toch liever een taxi.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 09:22

Ik vind 2 glaasjes echt de max. en dat dan niet vlak voor je gaat rijden, maar ik vind eigelijk dat je gewoon helemaal niet moet drinken als je nog gaat rijden. Als ik rij, dan drink ik ook niet.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 09:23

1 aan het begin van de avond, tegen de tijd dat ik weer weg ga is het wel weer uit mijn bloed.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 09:24

Ik heb zelf nog geen rijbewijs, ben er wel mee bezig.
Maar ik zal zelf niks geen alcohol drinken als ik zou moeten rijden.

Ik ben laatst met een aantal vrienden op stap geweest, en toen zou ons ook iemand naar huis brengen, en omdat dat echt zon type was wie wel met alcohol op achter het stuur gaat zitten, heb ik hem van te voren gezegd, van als je alcohol drinkt, stap ik niet meer in.
Naja het begon met 1 biertje, maar dat werden er al gauw 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, en ga zo maar door..
En toen was hij boos dat ik niet meer bij hem instapte..

Ik heb toen maar even een 'echte' bob gezocht ;)

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 09:27

Als ik weet dat ik moet rijden drink ik helemaal niet.
Dit omdat ik niet zo goed tegen alcohol kan. Dan ben ik bang dat het verkeerd valt en ik niet meer naar huis kan rijden.

Ook stap ik niet bij iemand in waarvan ik weet dat die gene te veel gedronken heeft.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 09:29

Ik drink nooit als ik nog moet rijden, mijn man ook niet. Ik weiger het ook om bij iemand in de auto te stappen die wel gedronken heeft.

(ben dan ook wel eens naar huis gelopen toen toenmalig vriendje zogenaamd vergeten was dat hij de bob was die avond :( )

Everest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 09:29

Ik drink ook echt helemaal geen alcohol als ik moet rijden.. Zelfs niet één glaasje..

Mijn vriendinnen en ik rijden om beurten, elke week zorgt een andere bob dat iedereen veilig thuiskomt en naar mijn idee moet je dan ook gewoon je verantwoordelijkheid hebben. Voor je eigen veiligheid en dat van je vriendinnen (en natuurlijk voor de auto van mijn ouders :+ )

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 09:32

Colaatje ofzo... Absoluut geen alcoholhoudende dranken, vind ik niet verantwoordelijk achter het stuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 10:32

Voor de mensen die wél 1 of 2 drankjes nemen als ze nog moeten rijden: hebben jullie dan nooit dat het gewoon "verkeerd valt"?
Of ben ik nou zo'n watje?

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:02

Ja, daarom neem ik het altijd bij het eten als ik al drink.

silinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:08

Ik drink gewoon niet als ik rijd. Ik vind dat ik het persoonlijk niet kan maken tegenover mijn medeweggebruikers en passagiers om te gaan drinken alvorens ik ga rijden.
Misschien zou ik dat ene glaasje niet eens merken. Maar dan zou ik me nog schuldig voelen als er een ongeluk gebeurt (misschien wel buiten mijn schuld). Ik zou dan blijven denken, wat als ik nou dat ene glas had laten staan. Had ik dan sneller gereageerd, beter gereageerd?

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:11

Ik heb nog nooit 1 druppel alcohol gedronken als ik nog moest rijden (ik bob ook zelden, dat dan weer wel :P ). Ik denk dat niks drinken de makkelijkste grens is. Als je de grens bij 1 glas legt, zou voor mij iig gelden, dan is de grens om 2 glazen te drinken al stuk kleiner.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:14

Sonja schreef:
Voor de mensen die wél 1 of 2 drankjes nemen als ze nog moeten rijden: hebben jullie dan nooit dat het gewoon "verkeerd valt"?
Of ben ik nou zo'n watje?

Nee eigenlijk niet, heb van te voren dan gewoon normaal gegeten en 1 drankje sta ik echt niet van op zn kop. Helemaal 4 uur later niet meer.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:15

Voor mij geen drank als ik moet rijden.
Ja oke, als ik ergens de hele avond/nacht ben drink ik wel eens1 glaasje, maar dan ook maar 1 glaasje, dat is na een paar uur ook wel verteerd.

Dus ook als het dan niet helemaal goed valt heb ik alle tijd om weer "nuchter" te worden, maar dat gebeurt eigenlijk nooit.

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:16

ik drink niks als ik moet rijden.
Ik vind het het ook heel sneu van mensen die wel drinken als ze nog moeten rijden.
Is dat glaasje alcohol nou zo belangrijk? Wil je voor alcohol het risico nemen om een ongeluk te veroorzaken/dikke boete/aanhouding e.d. ?

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:18

Ik drink helemaal niks als ik nog moet rijden, durf het risico niet te nemen en weet niet in hoeverre het mijn reactievermogen beinvloedt.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:23

Ik drink meestal wel 1 glaasje van het een of ander. Daarnaast drink ik sowieso altijd veel water, ook op feestjes e.d. Kan zo prima thuis komen, hoor, teveel drinken EN rijden, daar doe ik niet aan. :n