Sire: Onbewust asociaal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:20

oeps toch die 2 kauwgompjes per jaar die ik eet niet op straat spugen...foei.

Verder erger ik me niet zo snel, maar verbaas me wel vaak.
Inderdaad de harde muziek in het openbaar vervoer. Ik heb er geen last van maar verbaas me wel over het volume.
Ik zet alleen een tasje op de stoel naast me als er ruim voldoende plek is. Zodra het drukker wordt neem ik die op schoot.

We hebben geen hond meer, maar toen ik die wel had ruimde ik de poep netjes op. Nee was niet mijn hobby, maar als je dat niet trekt moet je geen hond nemen.
Dat is wel een punt waar ik me aan erg kan irriteren. Naast het kinderspeelplaatsje bij mijn huis is een veldje dat als poep veldje wordt gebruikt. ik vind dat echt asociaal aangezien er op 2 meter naast peuters spelen die ook wel eens richting het veldje rennen in een onbewaakt moment. En dan denk je welke aso's doen dat toch en dan blijkt iedereen de poep netjes op te ruimen op een groep bejaarde bewoners na. Sterker nog ze hebben het niet poepen bordje dat ik er had neergezet zonder pardon verwijderd, terwijl ik dat er in belang van de kinderen neer had gezet. (en ik heb geeneens kinderen of een hond)

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:25

CrazyCat schreef:

Als elke nederlander dat denkt liggen er elk jaar toch maar weer 32 miljoen kauwgompjes op straat. ;)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:27

_Tivoli_ schreef:
Ja voordat er weer benzine uit de slang komt,maar dat heeft toch niks te maken met wegrijden van je auto? :+
Ik hoef niet te tanken,weg te rijden en nog een keer te tanken?
Ja, de juffrouw die achter mij staat moet eerst haar auto nog aanrijden,het klepje en de tankdop losmaken... tegen die tijd heb ik al betaald :)

Nou ik heb dan nog niet betaald hoor hahaha
Ik zou in blinde paniek die winkel in rennen omdat ik me opgelaten voel als die vrouw/man achter me ondertussen met een slang in handen staat waar niks uitkomt...
Daarbij zal schat ik 80% van die mensen niet begrijpen waarom er niks uitkomt :P

Nee ik schiet op en rij na betalen meteen weg, maar laat mijn auto wel staan.
Vaak sta je trouwens alsnog in de weg voor andere automobilisten als je je auto een stukje naar voren zet.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:29

Nuage schreef:
_Tivoli_ schreef:
Ja voordat er weer benzine uit de slang komt,maar dat heeft toch niks te maken met wegrijden van je auto? :+
Ik hoef niet te tanken,weg te rijden en nog een keer te tanken?
Ja, de juffrouw die achter mij staat moet eerst haar auto nog aanrijden,het klepje en de tankdop losmaken... tegen die tijd heb ik al betaald :)

Nou ik heb dan nog niet betaald hoor hahaha
Ik zou in blinde paniek die winkel in rennen omdat ik me opgelaten voel als die vrouw/man achter me ondertussen met een slang in handen staat waar niks uitkomt...
Daarbij zal schat ik 80% van die mensen niet begrijpen waarom er niks uitkomt :P

Nee ik schiet op en rij na betalen meteen weg, maar laat mijn auto wel staan.
Vaak sta je trouwens alsnog in de weg voor andere automobilisten als je je auto een stukje naar voren zet.

Ach,het is beide goedbedoelt en meedenkend.
Dat maakt het beiden tot een sociale actie :P

Nuage

Re: Sire: Onbewust asociaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:29

Ja precies vind ik ook :D
We zijn iig enorm bezig met het comfort van de mensen om ons heen!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:30

Saskiaatje schreef:
Oh, dus als je 32 bent, dan val je onder de categorie "zo oud dat je niet meer op hoeft te staan voor ouderen"?

iig ligt eraan hoeveel jongeren er zijn

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:36

Tja opstaan in de bus doe ik ook niet, maar dat heeft een medische reden. En daar word je dan vrijwel altijd op aangekeken, want hé je bent jong dus je staat maar op, ook hier lijkt het alsof mensen niet aan denken :)

Bellen aan de kassa doe ik soms ook, als het niet anders kan :)
Met afrekenen zeg ik wel netjes dankje wel etc, maar ga er niet voor ophangen :)

Solar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:50

Nijn schreef:
Tja opstaan in de bus doe ik ook niet, maar dat heeft een medische reden.

Precies, veel mensen weten de achtergrond niet eens. Ik ken een jongen van mijn leeftijd die een ziekte heeft aan de botstructuur in zijn voeten (erg pijnlijk)
Ik word ook altijd nors aangekeken als ik wél opsta voor ouderen, zo van, ''nou, en terecht :o? ''
Maar toen ik in Engeland was kreeg ik een hand en een schouderklopje en een ''thank you very much dear'' van een oud dametje waar ik voor was opgestaan, kijk, dat is nog eens lief *D

Van bellen bij de kassa heb ik geen last (ik werk achter de kassa), heel veel mensen hangen juist op als ze aan de beurt zijn.

nicolientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:52

Opstaan in de bus/tram/ metro is altijd vrij ingewikkeld, vaak is iedereen moe ed. Daarbij zijn sommige "handicapen" niet zichtbaar. Het ergste wat ik heb meegemaakt na een lange werkdag dat dagjes mensen met kinderen vragen of je op wilt staan omdat hun kindje zo moe is van het winkelen. Vervolgens gaat mams zitten met kind op schoot. Ik kon het niet laten op daar een opmerking over te maken.

Voor oudere mensen, of mensen die om een andere reden graag willen zitten maak ik altijd plaats.

Mijn grootste ergernis is dat sorry uit het woodenboek van veel mensen is verdwenen. Zo stond gister in de trein voor het gangpad te wachten (de trein was er bijna) De trein remde nogal hard, en mevrouw ging met haar - hoge - hak op mijn wreef staan. Ik riep AU want het deed echt pijn. Mevrouw draaide zich boos om... En keek alsof ik haar schoenzool bevuild had. In zo'n situatie zou ik niet weten hoe vaak ik sorry zou moeten zeggen.

nicolientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:53

Eeuwigzonde schreef:
Van bellen bij de kassa heb ik geen last (ik werk achter de kassa), heel veel mensen hangen juist op als ze aan de beurt zijn.

Hier hang bij de bakker een briefje dat bellende klanten niet geholpen worden :D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:58

Saskiaatje schreef:
tita schreef:
opstaan voor oudere mensen doe ik niet meer en hoeft niet meer.

Maar als ik in de metro zit en die zit vol en ik ben moe, waarom zou ik dan op moeten staan en al die anderen niet of kinderen.

Omdat jij wél sociaal en nog jong bent?

Als er iemand aan het verdrinken is en niemand springt erin, blijf je dan ook aan de kant staan?
Ik vind dat een beetje een kromme beredenering.

Dus ja, als ik in de metro zit en het is druk en er komt een oudere man/vrouw aan, sta ik wel op.
Want ik ben niet zodanig lui (of hoe jij het zegt, 'moe') dat ik geen respect meer heb voor de belangen van anderen.

Jij hebt altijd zulke sterke argumenten Saskia +:)+ Ben't helemaal met je eens.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:03

Ik heb er een afschuwelijke hekel aan als mensen achter de kassa je niet eens meer aankijken als je bij de kassa staat. Ze blijven apathisch naar beneden kijken, zelfs als jij iets vraagt of zegt, dan komt er wel een antwoord maar geen oogcontact. Ik kan het vaak ook niet laten om dan even een opmerking te maken als ik weg loop, tot ergernis van mijn vriend :D

Toen ik nog met de bus/trein ging stond ik ook op voor oudere mensen, niet meer dan normaal toch? Tas zette ik onder mijn benen neer (grote sporttas) in tegenstelling tot mede scholieren die hun enorme sporttas middenin het gangpad neerzette, zodat er echt niemand meer fatsoenlijk door kon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:04

_Tivoli_ schreef:
CrazyCat schreef:

Als elke nederlander dat denkt liggen er elk jaar toch maar weer 32 miljoen kauwgompjes op straat. ;)

Zo krijg je werkgelegenheid :')

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:06

Ik vindt dat dat puur persoonlijk is. De een vind sneller iets asoiciaal dan de ander heeft ook met de manier va opvoeding te maken vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:06

Om nog even -heel offtopic :D- op dat tanken terug te komen... Ik heb zelf op een tankstation gewerkt en ik kon gewoon de volgende laten tanken als iemand anders nog moest betalen.

Maar goed, de harde mp3's in het ov kan ik me ook dood aan ergeren. Verder, bellende mensen in de auto die vervolgens geen hand meer vrij hebben om richting aan te geven.

Of asociaal etende mensen in de trein. Dat je tegenover iemand zit die uitgebreid met zijn/ haar mond open zit te eten. Of mensen die nog vrolijk etensresten tussen hun tanden uit zitten te halen met hun vingers. Hoef ik toch echt niet te zien hoor.

Offff.... als het vreselijk druk is in een winkel, en de cassiere/ klant gaan nog uitgebreid de kinderen zitten bespreken na het afrekenen. Fijn als er nog een hele rij staat.

Verder herken ik wel dingen die al beschreven zijn. Wat erger ik me veel zeg :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:10

-Keihard bellen in de trein
-vies eten in de trein
-niet wachten tot eerst iedereen uit is gestapt maar er gelijk vol in proberen te gaan :( kan ik ook zo pissed om worden
- je de hele tijd aan staan staren in de trein

-fietsers die zomaar afslaan en niet omkijken-hand uitsteken, auto's stoppen toch wel.....
-vreselijk gaan zitten plakken achter je auto als je al 10 km harder rijd dan dat je mag....
kan nog veel meer bedenken :P

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:12

Ook irritant: mensen niet meer voor laten gaan in het verkeer!
Gisteren waren hier de stoplichten kapot, nou niemand die je er nog tussenlaat hoor, allemaal drammen om door te kunnen rijden.

botje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:20

Hmm, volgens mij klopt de test niet helemaal... Ik zou vreselijk asociaal zijn.

Ik heb aangegeven dat ik buiten de spits wel eens mijn tas langs me op een stoel zet in het OV. Dat is het enige.
Als er nog 20 plekken vrij zijn heb ik liever niet dat er iemand zo krap langs me komt zitten. Dit is anders in de spits natuurlijk.

Maar gisteren ook, ik zat om half 2 's middags in een halflege coupe met allemaal 4zits. Komen er ineens 2 meiden pal langs me zitten, die keihard beginnen de kletsen en schateren. Ja dat vond ik irritant. Zelfs boven mijn muziek kwamen ze uit, en ik durfde mijn mp3 niet te hard te zetten. Terwijl ze makkelijk alleen hadden kunnen gaan zitten. Toen ben ik maar verhuisd.

Vaak erger ik me ook aan de hard bellende mensen in de trein. Ga je expres in een stiltecoupe zitten, doen ze het nog.

Wat buschaufeurs betreft: ik merk eigelijk nooit dat klanten asociaal zijn. Ik heb juist altijd last van de buschaufeurs die zélf asociaal zijn. Als je bij een halte staat, en ze je er in laten en in je gezicht blaffen 'dat je bij de halte te laat je OV omhooggehouden hebt, en ze de volgende keer gewoon doorrijden'.
Vaak lach ik ook een keer naar ze, maar krijg bijna nooit een reactie. Dus laatst liep ik gewoon door na het tonen van mijn OV, krijg ik een sneer: 'Kun jij niet lachen ofzo?!?'
Dan denk ik: tijd voor een andere baan.

Maargoed, ik laat mijn hond nooit op de stoep poepen, en ik gooi ook nooit iets op straat. Verder sta ik wel altijd op voor ouderen.

mickey1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 12:25

Anique_Vaandrig dank je wel.
Ja het is toch een kleine moeite om even plaats te maken voor een ander.
Schreeuwen op straat, dronken gezang, geen licht op de fiets en dan nog een middelvinger uitsteken als je ze niet gezien hebt. De lift niet open houden als jij er net aankomt. Daar kan ik me ook zo aan ergeren.

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:49

Nijn schreef:
Bellen aan de kassa doe ik soms ook, als het niet anders kan :)
Met afrekenen zeg ik wel netjes dankje wel etc, maar ga er niet voor ophangen :)

Eeuwigzonde schreef:

bah, mense die belle aan de kassa... Heb ik regelmatig last van.. Dan zeg ik "goedemiddag" klant : zegt niks, kijkt even op, praat vrolijk verder. Oke, ik scan maar door, ik zit daar om de klant een goed "uiteinde" te geven, zodat ze zeggen, woooow naar die winkel wil ik vaker, daar zijn ze zo klantvriendelijk aan de kassa! maargoed. komen we bij het afrekenen.. Ik "dan word het 24euro en 35 cent alstublieft" omdat ik aan het scannen was en niet geheel let op de klant, daar hij/zei toch aan het bellen is, is het mij niet opgevallen dat ze hebben gepint, waarop ik even wacht. Eigenlijk niet door het telefoon gesprek wil komen, daar ik zo ben opgevoed, en ik dat onbeleeft vind * _-:( * zeg ik met veel moeite toch.. "wilt u misschien pinnen ?" waarop ik een andwoord krijg van " ja idd, nee daar heb je helemaal gelijk in.. oh heel even hoor ja ik had AL gepint hoor " praten weer vrolijk verder, en ik druk op het pin knopje... grrr, is het echt zo moeilijk om even optehangen, te zegge bij de afrekening " wacht heel even, moet even afrekeken" dat is echt een handeling van nog geen 1 minuut.

overigens, zijn er wel mense die dat dus wel doen, of echt ook even ophangen!! dat geeft mij dan op dat moment een fijn gevoel, het idee dat ik daar iig NIET voor jan doedel zit!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:51

Ik zeg ook altijd tegen mijn gesprekspartner "momentje hoor, moet even afrekenen" en dan moeten ze maar even wachten.
Als ik iemand aan de lijn heb waarbij ik dat niet kan zeggen dan wacht ik gewoon met afrekenen (of ga uberhaupt de winkel niet in)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:54

botje schreef:
Maar gisteren ook, ik zat om half 2 's middags in een halflege coupe met allemaal 4zits. Komen er ineens 2 meiden pal langs me zitten, die keihard beginnen de kletsen en schateren. Ja dat vond ik irritant. Zelfs boven mijn muziek kwamen ze uit, en ik durfde mijn mp3 niet te hard te zetten. Terwijl ze makkelijk alleen hadden kunnen gaan zitten. Toen ben ik maar verhuisd.

Zoiets had ik laatst ook, zat s'nachts in de trein, nog 1,5 uur te gaan. Ik zit als enigste in de coupe, behalve 2 meiden die ergens aan de andere kant van de coupe zitten. Komt er een ouwe vent binnen, gaat ie naast me zitten... :+ Dat snap ik dan ook echt niet hoor. :')

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:56

Eigenlijk vind ik dat heel sociaal van hem Anthea. Oude mensen willen waarschijnlijk ook liever niet alleen zitten 's avonds in het OV.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:08

Dat snap ik ook wel, maar ga dan bv aan de andere kant van het gangpad zitten ofzo. :o
Als s'nachts een man naast me gaat zitten in een coupe die bijna leeg is voel ik me namelijk ook niet zo comfortabel. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:15

Goede campagne. Hopelijk haalt het wat uit, misschien zijn er mensen die echt 'onbewust' asociaal zijn maar ik vrees dat het de meeste mensen echt niks kan schelen.

Alleen de tas naast je in de bus vind ik niet zo'n punt. Ik doe dat ook meestal (ga straks weer met 2 tassen met ratten en mijn gewone tas in de bus, dus alles op schoot is niet zo comfortabel), maar iemand hoeft het maar te vragen en ik maak ruimte.

Niet opstaan voor ouderen in de bus vind ik wel heel ergerlijk, iedereen schijnt maar te denken dat een ander het wel doet en blijft lekker zitten. Die ander ben ik dan vaak. :+

Bellen tijdens het afrekenen vind ik gewoon zwaar onbeschoft, dat valt voor mij in dezelfde categorie als mensen die met hun koptelefoon op de bus instappen, even hun kaartje omhoog houden en de chauffeur nog geen blik waardig gunnen. Wat is er mis met een simpele groet en een glimlach? Daar wordt de wereld een klein beetje leuker en leefbaarder van.