Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Pashon schreef:een paard en wagen is geen geautomatiseerd voorwerp en daar gelden dus andere bestuurders regels voor.
overigens gelden er ook niet op provincieale wegen een minimumsnelheid.
en ja ik kan me dood ergeren aan mensen die op een 50 weg 40 rijden en dat mogen ze weten ook.
worteltje schreef:Eum op de autosnelweg bestaat wel een minimum. namelijk 70 km/u moet er minimum gereden worden.
Citaat:Om op een autosnelweg te mogen rijden, mag je alleen komen als je met je voertuig minimaal 60 km/uur kan en mag rijden.
Op een autoweg, mag je alleen komen als je met je voertuig minimaal 50 km/uur kan en mag rijden.
Er is geen wettelijke minimum snelheid die gereden moet worden op de snelweg.
Wel kan er tegen langzaam verkeer opgetreden worden als zij gevaar of hinder veroorzaken door art. 5 WvW.

Pashon schreef:hc op wegen waar de maximumsnelheid 70 of 80 is daar mogen helemaal geen paard en wagen of 45 km wagentjes op komen.
(dat is toch hetzelfde rijbewijs). JoyCiej007 schreef:Ga jij maar eens met 70 km/uur op de snelweg rijden,

Sammie schreef:Het is voor vrachtwagens zeer vervelend om achter iemand te rijden die 70 rijdt, als er geen reden is om 70 te rijden... Maar dat is geen excus om aan te gaan duwen of te gaan snijden...

MandyR schreef:Falona schreef:Deze foto is namelijk in de UK gemaakt, de auto op de foto is namelijk een Vauxhaul Astra.
Auto's kan je ook gewoon invoeren hoor. Deze auto rijdt duidelijk op de rechter weghelft en de bestuurder zit links.
In mijn ogen lijkt dit dus absoluut niet op een engelse situatie.
liedje89 schreef:In mijn theorie boek menbewijs staat nog wel dat het als het echt gevaarlijk word op de weg je er beter van af kan wijken, en dus op het fietspad gaan rijden. Onze instructeur zij dat de meeste politie agenten meestal wel een oogje toeknepen als het echt druk was op de weg ernaast. Maar 'verse' politie agenten en stadswachten willen je nog wel eens een bekeuring geven.

Ik zie er echt niet duidelijk een stuur op, het zou ook het dashboard kunnen zijn.