suusje26 schreef:Ik denk ook dat ik liever werk dan dat ik studeer.. Ik vind het beide niet erg maar ik maak nu ook 50 ur per week.
En als je van het werk komt ben je ook echt klaar, denk ik...
Wat ik wel echt een verschil vind, is dat je studeren voor jezelf doet en werken voor het geld.
Tijdens mijn studie maakte ik ook best veel uren, zeker met mijn bijbaantje ernaast - maar ik vond die 15 uur bijbaantje veel irritanter dan die 30 of 40 uur studie. Gewoon omdat ik mijn studie interessant vond, zelf kon bepalen hoe ik het aanpakte en inplande, eventueel wat dingen vooruit kon schuiven of wat minder zorgvuldig kon doen. Op je werk is het altijd maar presteren-presteren-presteren, en even lekker aanmodderen en dat de week erop inhalen, of even efficiënt kijken wat er écht noodzakelijk is en de rest laten liggen, is er vaak niet bij.
Gelukkig heb ik nu wel werk dat ik zelf zo leuk vind, dat ik het ook echt graag zo goed mogelijk wil doen. Dat maakt het een stuk minder zwaar, als je het vanuit jezelf doet en niet omdat je baas vindt dat dat moet aangezien hij je er nou eenmaal geld voor geeft.