Wat te doen tegen jaloezie ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:50

Sonja_ schreef:
Mijn jaloezie komt ook uit onzekerheid, ik ben onweis onzeker..
Ik kan ook echt genieten als m'n vriend lol heeft.. vorige keer zag ik hem bij voetbal staan, grootste lol.
Daar kan ik ook echt van genieten..

Maar zodra het met een meisje is, dan sla ik gewoon compleet om.
Gewoon uit onzekerheid, dan begin ik mezelf met haar te vergelijken..

Dat vergelijken moet je meteen mee stoppen!
Door je onzekerheid zal je altijd dingen vinden die ''beter'' aan haar zijn dan aan jezelf.
Maar meisje, kijk eens beter in de spiegel!
Jij bent wie je bent, wees er lekker trots op!
En je vriend heeft voor JOU gekozen en niet voor haar.
Hij houdt van je en jij van hem.

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:07

helemaal met aardbeitje eens : niet evrgelijken hij heeft voor jou gekozen punt.

PureSG

Re: Wat te doen tegen jaloezie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:11

Vergelijken maakt je onzekerder en onzekerder.
Voordat je het weet maakt het jou helemaal kapot!
En daarbij maak je je relatie erbij kapot.
Meisje, ik weet dat het stukken gemakkelijker gezegd is dan gedaan maar alsjeblieft, probeer het!
Zeg anders elke dag tegen jezelf, ik ben hem waard! Hij heeft voor mij gekozen!

Sonja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 17:13

Je hebt idd gelijk aardbeitje, dankjewel voor je reactie! :)
As ik het allemaal zo lees denk ik ja wat ben ik nou dom bezig? het is toch logisch dat ik dat niet moet doen..
Maar zodra ik hem weer zie praten ofzo, dan begin ik toch weer te twijfelen.
Zal echt me best moeten doen om zekerder te worden van mezelf!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:18

Ik heb er ook erg veel last van. Ben wel pas 15 dus echt heel serieus is het nog niet, maar heb al een paar vriendjes gehad en het wordt steeds erger, wordt steeds onzekerder en dat is echt heel vervelend.

Heb nu geen tijd om bij te lezen voor evt. tips, dat doe ik zo snel mogelijk ;)

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:18

Natuurlijk word je er onzeker van!
Je houdt van hem en bent bang hem te verliezen aan een ander.
Daar komt je onzekerheid vandaan denk ik of niet?
En dan ga je jezelf vergelijken met een ander en dan kan je aan haar meer positieve punten vinden dan aan jezelf.
Maar als zij je altijd maar vals aankijkt etc.
Ze is hartstikke jaloers op JOU als ik dit zo lees!
Dus wees eens trots jij hebt hem en niet zij!

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:20

@SSDesign: Ik ben ook pas 16, maar ik heb wel een zeer serieuze relatie achter de rug! Dus het kan wel degelijk serieus zijn op deze leeftijd! :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:20

Ik zal je eerlijk zeggen: Er lopen gerust meisjes rond die knapper zijn dan jij. Ik weet niet hoe je eruitziet, maar er is altijd een overtreffende trap. Echter, jij hebt iets waar je jouw vriendje op gevallen is, en dat hebben andere meisjes niet. En daarom moet je jezelf niet vergelijken.

Ik en mijn lief hebben allebei als we uitgaan veel contact met andere mensen, mannelijk en vrouwelijk. In het begin was ik ook wel jaloers, maar ik weet dat mijn lief van mij houdt en dat hij genoeg heeft aan mij. Maar we vinden het allebei leuk om ook met andere mensen te praten en te lachen en te dansen. Die vrijheid moet er ook gewoon imo.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:22

Inderdaad lieveli, en daarom zal je ook altijd positievere punten aan een ander vinden dan aan jezelf.
Maar een meisje kan heel knap zijn, maar van binnen is ze misschien wel een ***.
Je vriend is op jou gevallen puur om wie je bent. :)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:23

En toch zo ik ook ik er niet mee kunnen lachen dat mijn vriend zo 'vraagt' om aandacht van meisjes hen schat iod noemt.

Ik ben absoluut niet jaloers en mijn vriend gaat om met zéér veel mensen (ook vrouwen) op zijn werk. Maar de dag dat hij iemand schat gaat noemen, heeft ie wel een serieus probleem met mij, want dat is iets wat ik niet tolereer, ook al is het 'zogenaamd' vriendschappelijk bedoelt.
Gelukkig is hij niet het type om zo te doen, en vertrouw ik hem volledig :j.

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:34

Ik hou van je gaat veel te ver…en de hele tijd schat noemen ook….dat zou hij andersom neem ik aan ook niet zo waarderen?? Ik vraag bij mijn vriend altijd: hoe zou jij je voelen als ik dat bij jou zou doen? En dan niet meteen roepen: ik zou het helemaal niet erg vinden, maar er echt over nadenken…het voor je zien, en dan eerlijk reageren…eerlijk gezegd zou ik gek worden van zo’n vriendschap, mijn vriend heeft ook een gewone vriendin met wie hij wel elke dag msn’t, maar de keren dat zij in elkaars gezelschap zijn e.d. zijn de afgelopen 8 maanden op 1 hand te tellen geweest ;)
m.a.w. ik zou het niet pikken, maar ben dan ook best jaloers e.d. Ik heb aan de andere kant ook absoluut geen vriendschap met een andere man die zo ver gaat, hij pikt dat namelijk ook niet van mij…Mijn vriend is gewoonweg mijn allerbeste vriend…

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:39

Ja schatje en ik hou van je zijn not done, hier ook. Maar aan de andere kant, die jongen is een jaar of 16 toch? Dat hoort ook gewoon bij de leeftijd, dat zie ik aan mijn broertje

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:44

zou mijn vriend ook niet moeten zeggen hoor.. zou ik echt niet tof vinden

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:49

MarcoBorsato schreef:
Ja schatje en ik hou van je zijn not done, hier ook. Maar aan de andere kant, die jongen is een jaar of 16 toch? Dat hoort ook gewoon bij de leeftijd, dat zie ik aan mijn broertje

Dat is waar. Heb ook een broertje van die leeftijd en in al die 'meisjesdingen' daar is ie heel los in. Een 'ex' gaan bezoeken voor een hele dag aan de andere kant van het land, geen probleem, ze zijn niet meer samen toch :+ ? Dan is zijn vriendinnetje boos en dan snapt ie niet waarom :Y) .

Maargoed, evenwel is het rot voor de TS, want die neemt de relatie blijbaar wel serieus. Meisjes zijn daar vaak vlugger mee dan jongens denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:12

Vind het er maar net aan liggen hoe je relatie is wat je wel en niet zegt hoor. Ik vind het zelf niet zo schokkend allemaal.. Maarja, ben daar ook heel makkelijk in.

Sonja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 19:15

MarcoBorsato schreef:

Hij is 18.

Hij zegt ook niet telkens schatje hoor, maar af en toe geloof ik.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:19

Juul schreef:
Vind het er maar net aan liggen hoe je relatie is wat je wel en niet zegt hoor. Ik vind het zelf niet zo schokkend allemaal.. Maarja, ben daar ook heel makkelijk in.

Dat eerste ben ik met je eens, ligt voor ieder persoonlijk. Maar bij ons is het niet iets dat expleciet op de 'verboden te doen' lijst staat zeg maar ;) . We doen dat gewoon niet, schat zeggen tegen een ander, deed ik trouwens ook niet voor mijn relatie ofzo.

In een eerste reactie zou ik dus ook eerder van mijn stoel vallen van verbazing dan boos zijn ofzo.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:34

Nou, allereerst vind ik wel dat je wat reden hebt om jaloers te zijn. Als mijn vriend dat zou doen, zou 'ie niet meer welkom zijn denk ik. Klinkt heel direct maar het is wel zo. :j Ligt denk ik ook aan de persoon, mijn vriend heeft geen 'vriendinnen', hooguit een paar meiden uit z'n projectgroep. Hij heeft verder alleen maar vrienden en de meeste zijn ook bezet, dus ze houden elkaar in de gaten.

Maar m'n vriend zit toch liever bij mij dan dat'ie met z'n vrienden wat gaat drinken. Wel voordelig dus.

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:38

Jeetje..
Ik herken mezelf hier heeeull erg in!
Ik was eerst ook ontzettend jaleors op me vriend, ook continu ruzie over de stomste dingen en achteraf dacht ik elke keer van banketstaaf heb ik weer boos op hem zitten worden...
Nu gaat het wel beter het is al een stuk minder, maar dat komt door wat er allemaal gebeurd is tussen mij en hem..
Wees gewoon rustig en denk goed na waarom je zo jaloers bent, en vertrouw hem gewoon!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:41

Picassox schreef:
mijn vriend heeft geen 'vriendinnen', hooguit een paar meiden uit z'n projectgroep. ¨

Denk je dat hij daardoor meer te vertrouwen is dan een ander die wel vriendinnen heeft :)?

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:42

Eh ja. Maar dat komt niet door 't feit of hij nou veel of weinig vriendinnen heeft, maar omdat ik mijn vriend ontzettend goed ken. Hij springt nog liever van een brug af, dan dat 'ie gaat zitten flikflooien met anderen. Dat weet ik zeker.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:43

Picassox schreef:
Eh ja. Maar dat komt niet door 't feit of hij nou veel of weinig vriendinnen heeft, maar omdat ik mijn vriend ontzettend goed ken. Hij springt nog liever van een brug af, dan dat 'ie gaat zitten flikflooien met anderen. Dat weet ik zeker.

Zijn vriendinnen hebben voor jouw dan gelijk aan flikflooien?

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:44

zelfde hier picasso, in onze relatie gewoonweg ondenkbaar! en hij is idd liever bij mij dan bij wie dan ook, vriend of vriendin...maar idd erg jong nog 18 jaar...ik noemde eerst ook niet iedereen schat en hij ook niet...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:44

BraveSpots schreef:
Picassox schreef:
mijn vriend heeft geen 'vriendinnen', hooguit een paar meiden uit z'n projectgroep. ¨

Denk je dat hij daardoor meer te vertrouwen is dan een ander die wel vriendinnen heeft :)?

En is het nodig dat zijn vrienden elkaar in de gaten houden?

Mijn ervaring met mannen is dat ze toch wel vreemdgaan als ze willen, of ze nou vriendinnen hebben of niet. En laat mijn lief dan maar vriendinnen hebben, ik ben ook niet van plan mijn vrienden de deur uit te zetten

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:45

BraveSpots schreef:
Picassox schreef:

Zijn vriendinnen hebben voor jouw dan gelijk aan flikflooien?

dat niet, maar wel de manier waarop de vriend van ts met die beste vriendin omgaat! Schatje en ik hou van jou is voor mij absoluut flikflooien!