De ex van je vriend ...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nimber

Re: De ex van je vriend ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:54

Ik heb daar zelf geen last van. Mijn vriendje heeft ook nog een dochtertje met zijn ex. Ze zijn niet voor niets uit elkaar

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:08

ik kom ook nog weleens de ex van mijn vriend tegen...sterker ze behoort ook wel met haar man, tot onze vrienden. Eigenlijk vind ik het prima, kan er soms eigenlijk ook wel om lachen als ik mezelf voorstel hoe ze samen zijn geweest, want echt zwart en wit zijn er niets bij en ach...het is alweer 12 jaar geleden, terwijl wij er ook weer 9 jaar van samen zijn.... heb wel genoeg zelfvertrouwen inmiddels.

Wat ik wel een lastige vond, was een andere ex die we op een feestje tegenkwamen en die vriendlief hartelijk begroette en een littekentje opmerkte in zijn gezicht en daarover zei met een vette knipoog en schattige lach; nou die zie ik ook voor het eerst terwijl ik je vaak genoeg van wel heel dichtbij heb bekenen. MMMmminder, niet genoeg om jaloers te worden, maar blij werd ik er ook niet van.

Ik denk ook dat je geen enkele reden hebt om je zorgen te maken, geniet lekker van elkaar, voor haar is het misschien zo af en toe ook best moeilijk om haar ex te zien met een ander, waarschijnlijk blijft zij in gedachten ook stiekum nog de allerspeciaalste voor hem, ook al is de relatie al lang beeindigd.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:48

ach joh.. der hebben toch ook andere pipi's in jouw fluf gezeten?? :+

zo heeft iedereen zijn verleden.. daar moet je helemaal niet bij nadenken :D en genieten van elkaar

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:53

Zijn ex is mijn beste vriendin :+ . (Maar het klinkt erger dan het in werkelijkheid is ;) ).

xxjillxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:57

hee hee, ik kan me precies voorstellen hoe jij je voelt hoor! ik ken de ex van mijn vriend ken er 2(heb bovendien een vreselijke hekel aan haar) en als ik ze tegen kom voel ik me al ongemakkelijk helemaal omdat hij er met 1 nog omgaat, en ik weet dat zij hem nog wel ziet zitten, ik voel me je mee! ik heb wel geleerd als je je vriend vertrouwd moet het wel goed zitten alleen is het een naar gevoel als jein de zelfde ruimte zit met haar! sterkte

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:41

Mijn vriend spreekt zijn ex soms nog wel eens, maar daar heb ik totaal géén problemen mee. Ik vertrouw hem volledig.
Ik heb haar overigens nog nooit gezien, maar ik heb natuurlijk wel het één en ander gehoord van mijn vriend, want we praten daar gewoon normaal over. *D

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:51

LimaMambo schreef:
ach joh.. der hebben toch ook andere pipi's in jouw fluf gezeten?? :+

zo heeft iedereen zijn verleden.. daar moet je helemaal niet bij nadenken :D en genieten van elkaar

:')

Maar inderdaad, veel van wat je met hem samendoet heeft hij waarschijnlijk al eens eerder gedaan. Net zoals jij.

Ieder zo zijn verleden. Je leeft in het heden. Je bent nu samen met elkaar. Je hebt toch ook niet spijt van alles wat je gedaan hebt? Het gaat om het moment, jullie geluk hier en nu. Niet wat hij of jij met een ander heb beleeft, of misschien nog gaat beleven ;) Daarbij zijn jullie beide mensen met een vrije wil, en kiezen jullie voor elkaar. Dat is toch niet niets? en heel mooi. Vertrouw daar maar op :)

Kurby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:03

Ik kan heel goed met de ex van mijn vriend opschieten, wij komen bij hen over de vloer en zij komen bij ons. Ik heb er totaal geen problemen mee, ze zijn niet voor niets uit elkaar gegaan en ze hebben toch samen een verleden met goede en slechte tijden.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:31

Jodie_ schreef:
Brr ja hier nog een. Mijn huidige (bijna)vriend heeft het uitgemaakt met zijn ex voor mij, en het meisje kijkt nog regelmatig op mijn hyves. Ik ken haar dan alleen ook daarvan, ze was laatst in de winkel waar ik werk en ze keek me zo raar aan men daar werd je haast bang van, het drong ook pas na een tijdje tot me door wie zij was omdat ik haar verder niet persoonlijk ken. Voel me ook wel erg schuldig, zij kon er ook niets aan doen en hij heeft haar wel verlaten, kan me voorstellen dat er wat haatgevoelens richting mij zijn. Wat ik niet prettig vind is dat hij het nog vaak over haar heeft, als hij bijvoorbeeld een smsje opzoekt zie ik voor mijn gevoel nog net iets te vaak haar naam er tussen staan, waar ook nog steeds een <3 achter staat (achter de mijne staan er dan wel 5 ofzo maar nog, voelt niet echt fijn) en er staat nog steeds een foto van haar naast zijn bed. Leuk is dat echt, als je samen in bed ligt en je kijkt opzij en word daardoor aangestaard. Brrr. Heb tot nu toe nog niet echt het lef gehad er wat van te zeggen, weet ik veel hoe hij erover denkt, maar vind het nou niet echt prettig.

wow... die had ik allang 3x de rondte in gescholden, om het even netjes te houden... hartjes bij andere meiden? Hij moet het eens proberen... en foto's al helemaaal niet

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:40

Jodie_ schreef:
....Wat ik niet prettig vind is dat hij het nog vaak over haar heeft, als hij bijvoorbeeld een smsje opzoekt zie ik voor mijn gevoel nog net iets te vaak haar naam er tussen staan, waar ook nog steeds een <3 achter staat (achter de mijne staan er dan wel 5 ofzo maar nog, voelt niet echt fijn) en er staat nog steeds een foto van haar naast zijn bed. Leuk is dat echt, als je samen in bed ligt en je kijkt opzij en word daardoor aangestaard. Brrr. Heb tot nu toe nog niet echt het lef gehad er wat van te zeggen, weet ik veel hoe hij erover denkt, maar vind het nou niet echt prettig.

Oh nee dat kan echt niet hoor! :n
Dat je dat pikt zeg! Ik was daar zo klaar mee. }:)

Ik zie de ex vriendin van mijn vriend ook wel eens in het dorp lopen, maar daar heb ik echt geen problemen mee. Hij heeft haar laatst nog geholpen met de boodschappen inladen in haar auto bij de Albert Heijn. :+
Vind het ook zeker geen onaardige meid. (Maar ik ben natuurlijk veel liever knapper schattiger enz enz haha :P )

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 23:27

Hihi pff ja ik voel me ook echt dom om het zo neer te zetten, ben er normaal altijd zo makkelijk en duidelijk mee maar bij deze is het echt anders, ben heel de controle erover kwijt. Kan positief zijn maar ook errrrg vervelend. Vind het ook echt niet normaal van die foto en alles, maar toch zeg ik er niks van. Ook gaan er roddels dat hij twee weken terug met een ander gezoend zou hebben, hij flipte hierop helemaal door, en ik geloofde hem. Ik ben er alleen later achter gekomen dat hij ergens anders over gelogen heeft, en dat maakt gelijk dat andere verhaal weer minder geloofwaardig, en dan hoor je het weer van een ander, en.. Pff maak mezelf helemaal gek. Elke keer neem ik me voor om er wat van te zeggen, ga ik boos naar hem toe, en dan kijk ik in die mooie blauwe ogen en dan denk ik; neee ik kan niet boos op jou worden. En ik wil niet overkomen als een jaloers kreng want dan raak ik je kwijt, etc. Terwijl ik echt niet achterlijk ben, ik zie dondersgoed dat ik dom en naief bezig ben, en als ik hem zo beschrijf snap ik niet echt waarom ik dit pik. En toch doe ik het, erg frustrerend!

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 23:36

Jodie_ schreef:
Hihi pff ja ik voel me ook echt dom om het zo neer te zetten, ben er normaal altijd zo makkelijk en duidelijk mee maar bij deze is het echt anders, ben heel de controle erover kwijt. Kan positief zijn maar ook errrrg vervelend. Vind het ook echt niet normaal van die foto en alles, maar toch zeg ik er niks van. Ook gaan er roddels dat hij twee weken terug met een ander gezoend zou hebben, hij flipte hierop helemaal door, en ik geloofde hem. Ik ben er alleen later achter gekomen dat hij ergens anders over gelogen heeft, en dat maakt gelijk dat andere verhaal weer minder geloofwaardig, en dan hoor je het weer van een ander, en.. Pff maak mezelf helemaal gek. Elke keer neem ik me voor om er wat van te zeggen, ga ik boos naar hem toe, en dan kijk ik in die mooie blauwe ogen en dan denk ik; neee ik kan niet boos op jou worden. En ik wil niet overkomen als een jaloers kreng want dan raak ik je kwijt, etc. Terwijl ik echt niet achterlijk ben, ik zie dondersgoed dat ik dom en naief bezig ben, en als ik hem zo beschrijf snap ik niet echt waarom ik dit pik. En toch doe ik het, erg frustrerend!

Misschien toch die blauwe ogen proberen te negeren en je verhaal doen, je zult zien dat dit oplucht! En anders schrijf het op in een brief en geef het aan je? Dan hoef je ook niet in zijn mooie blauwe ogen te kijken. ;)

Mijn vriend en ik kregen op een jonge leeftijd (al zijn we nu 3 jaar later nog steeds jong :+ ) dus hij heeft niet echt serieuze exen. Toch wanneer ik me in exen ga verplaatsen zou ik ook wanneer het uit zou gaan mijn vriendje zijn nieuwe vriendin eens flink vuil aankijken, maar wel alleen wanneer het vervelend is uit gegaan tussen ons, dat hij me verlaten heeft voor haar ofzo. :Y)
Toch snap ik dat je het vervelend vind, misschien kan je vriend eens aan haar vragen waarom ze zo oppervlakkig op je reageert?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 23:51

rebeltje schreef:
Maar inderdaad, veel van wat je met hem samendoet heeft hij waarschijnlijk al eens eerder gedaan. Net zoals jij.

Het enige wat je kunt doen om dat nare gevoel te vermijden is iets beginnen met iemand die nog nooit iets met iemand anders heeft gedaan op liefdesgebied. ;)

Bedenk ook dat je vriend(in) het een en ander heeft geleerd uit eerdere relaties. Wat hij/zij wil, maar ook wat hij/zij niet wil. En daar pluk jij óók de vruchten van. Je hoeft niet opnieuw het wiel uit te vinden, zeg maar. ;)

nicolientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 14:30

Ik kom de ex van mijn vriend regelmatig tegen. Zij is nu een goede vriendin van zijn beste vriend (waarmij hij ook samen in een studentenhuis woont). Za viert mijn vriend met die vriend van hem zijn verjaardag. Zij zal er dus ook zijn. Ik vind het geloof ik minder erg dan m'n vriend zelf. Mij maakt het niet zo uit, het is niet voor niets zijn ex!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 14:37

Heb daar geen last van, wel dat zijn ex mee heeeeel boos aan keek. Ze zatenin het zelfde studentenhuis op kamers en zij zat met mijn vriend zijn zusje op dezelfde verdieping (was zo'n groot studentenhuis). En we gingen zijn zusje vrijdag op pikken en dan door naar zijn ouders. En ik wist wel dat ik haar zou tegen komen en dat ze niet al te happy was met me (wat ik niet snap want hij heeft het niet uitgemaakt voor mij oid. Ik heb zelfs nog bemiddeld in hun relatie := dat hij met haar moest praten ipv het op te kroppen) maar ja toch mee, en idd ze stond daar. En lelijk kijken :oo Ik dacht echt van "dadelijk krijg ik een klap oid" :=

Dat vind ik dan weer jammer... Ik kon me ook niet voorstellen dat hij op haar gevallen was en vervolgens op mij. Ik ben echt compleet het tegenover gestelde van haar, kwa uiterlijk en kwa innerlijk... :=

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 18:25

Toevallig is gisteravond nog een ex uit een ver verleden van mijn vriend bij ons geweest!
(Hij was toen 18 nu 26) Ze zijn altijd vrienden gebleven.
Wij gaan best veel en gewoon heel leuk met haar om eigenlijk..
Gaan bij elkaar eten en samen poolen en dan weer stappen dan weer sporten.
Maar bij haar vind ik het absoluut niet erg dat ze over de vloer komt, ik weet niet waarom ze voelt voor mij niet echt aan als een bedreiging ofzo..
Denk dat ik met zn andere ex vriendinnen meer moeite zou hebben. :o

_smurfje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 18:48

Ja hier nog een lastige ex :+
Niet dat ik jaloers ben het doet mij eigenlijk niet zoveel als ze weer een keer gepraat hebben.
Die gesprekken bevestigen maar weer waarom het uit gegaan is want het loopt altijd uit op ruzie. }>
In het begin van onze relatie had ik daar meer moeite mee, zij had toen toevallig een vriendinnetje die recht tegen over mij woonde en daar zat ze echt 24 uur per dag 7 dagen in de week. Als ik dan thuis kwam kreeg ik altijd de grootste scheldwoorden naar mijn hoofd, en als ik met vriendlief naar buiten kwam stonden zij ook heel toevallig buiten. Overal waar wij waren dook zij ook op heel vervelend.
Ze heeft de grootste stookacties uitgevoerd, en heeft me zelfs een keertje aangevlogen, ik ben toen gewoon heel rustig gebleven ik laat me toch niet gek maken door zo'n gestoorde ex.
Nou ja nu ruim vier jaar later hebben wij een huis gekocht en is zij nog hopeloos alleen.
Ook hoort het erbij dat we eens in de zoveel tijd weer eens wat van haar horen, ze heeft nog altijd de hoop niet opgegeven.
Ik heb altijd het idee dat we nooit meer van haar afkomen maar ach ze heeft ons wel een stuk sterker in onze relatie gezet.
Dus eigenlijk moet ik haar dankbaar zijn. :D

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 18:54

Ik heb daar geen moeite mee.. waar je vind je een jongen die en jaar of 20 is die nog maagd is.. of boven de 20.. die vind je niet snel.. ik maak me er niet druk om.. als die denkt dat het beter was bij zn ex moet ie daar lekker heen gaan. Ik heb altijd maar zo'n instelling,, als die denkt dat ie beter kan, moet ie gaan. En dat weet mijn vriend ook dat ik zo denk! Hij is precies het zelfde! dus dat gaat prima!

Ik ga nog super goed met mijn ex om.. maar gewoon puur als vrienden.. en dat weet mijn vriend ook.. mijn ex heeft ook weer een nieuwe vriendin waar ik het ook super mee kan vinden! dus dat is echt super fijn :D en van de ex van mijn vriend.. heb ik eigenlijk ook nooit last, want die praat eigenlijk nooit met hem of mij! :P
Laatst bijgewerkt door __Robijn__ op 24-03-09 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Lieneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 18:55

Toen wij onze eerste date hadden stond zij opeens voor de deur om nog wat spullen op te komen halen :Y)
Ik heb haar toen niet gezien, wij waren gewoon boven gebleven..

Ik heb er geen moeite mee,
Volgens mij weet zij nieteens wie ik ben..
Als wij samen opstap zijn, en we komen haar tegen houd ik expres een beetje afstand van hem..
Omdat ik zelf ook helemaal gek zou worden als ik mijn ex met een ander zou zien kleffen :=

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 18:55

Nou mijn vriend heeft geen ex en ik ook niet dus wel zo gemakkelijk! :D

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:53

Ik ken de ex niet persoonlijk, maar ze heeft flink lopen stoken tussen ons en gelukkig heeft me vriend heel het contact verbroken.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 16:23

Ik heb medelijden met mijn as vriend, die krijgt mijn ex eerdaags op z'n dak. :=
Ex vind dat als hij niet gelukkig is, ik dat ook niet mag worden/zijn... :\

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 16:28

Dan had ik de ex in kwestie dat toch relatief snel duidelijk gemaakt... Desnoods met behulp van de mannen met het blauwe apenpakkie.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 16:32

Sja ach, ik negeer mijn ex zelf zoveel mogelijk en bedenk me dat hij vandaag of morgen de verkeerde tegenkomt die hem dan wel molesteerd. ;)
Ga mijn vrienden ook niet meer tegenhouden, dat weet hij inmiddels ook.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 16:35

Weet je as vriend er van? := lijkt me nl niet leuk om ineens voor de ex van je vriendin-to be te staan zonder er op voorbereid te zijn :=