Wie zijn hier allemaal rijk ??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 10:40

En dan mag ze niet eens een simpel slotje meer zetten? Nou oke, weet ik dat ook weer. Weer wat geleerd. Maar die uitleg had zij ook wel mogen geven ipv jij. :)
Kwam dan toch anders over.

Maar ik verlaat het hier weer, op 2 plekken posten over precies hetzelfde vind ik verwarrend.

wijziging, zie nu enkele berichten er tussen staan en wederom een modi die kortaf is. Wat een voorbeeld van de goede sfeer. Ga zo door!
Als ik een modi zie denk ik niet aan die tem knop. Is dat zo vreemd? Dan denk ik er aan dat die modi dat wel even oplost.
Dat het op bokt dan zo blijkt te zijn dat dit niet mag, moet ik ineens maar weten? Neem aan dat een modi ook wat dienstverlenend kan zijn naar hun gebruikers. En daar valt normale en vriendelijk utleg ook wel onder.

Maar nogmaals ik ga naar het andere topic, het gaat hier niet over het sluiten.

Anoniem

Jacimatho schreef:
Nu ja, ik kan er natuurlijk een heel epistel aan wijden, maar meer kan ik er ook niet van maken...De tem knop is bedoeld voor dit soort gevallen en mag je dus gerust gebruiken als je dat wilt..

Alleen jammer dat het altijd zo idioot lang duurt voordat er naar een tem gekeken wordt ;)

mltex

Ik denk dat ts bedoeld wie is materialistisch rijk, inkomen etc niet emotioneel. Lijkt me. Nou ik ben niet rijk :D

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 10:42

- Ontopic;

Maar ik ben het er mee eens dat het pronken met spullen niet erg netjes is nee. :Y)
En als is het de vraag of iemand rijk is qua geld (wat ik eruit begrijp) vind ik het nog steeds vreemd..

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 10:49

sarona25 schreef:
Wie oh wie zijn hier allemaal rijk

Ik weet dat ik het niet slecht heb zijn natuurlijk mensen met meer :D Heb mijn geweldige mannetje met zijn twee kinderen, heb mijn paardje, een mooi groot huis, een mooie bmw en gaan 2 keer per jaar op vakantie.
En hou natuurlijk van mooie kleding en spullen :o dus heb het niet slecht.

Wie nog meer ?

Ik wil er nog wel even iets over zeggen. Pochen met je spullen vind ik echt niet netjes en zeer arrogant. Daarbij staat dit bericht echt helemaal vol met onduidelijke feiten.

Wat is een mooi groot huis, wat is een mooie bmw, waar ga je 2x per jaar heen op vakantie, wat zijn mooie kleding en spullen? Dit is voor iedereen anders, je kunt ook een mooie bmw van 20 jaar oud hebben bijvoorbeeld?

Wat ik me dus afvraag is wat het doel is van deze discussie, dat mensen gaan zeggen 'ja ik ben rijk want heb dit en dit en dit"? En zo met zijn allen opsommen wat we allemaal hebben? Nutteloos in mijn ogen, als je maar gelukkig ben toch? Misschien begrijp ik de opzet van deze discussie wel verkeerd hoor maar om antwoord te geven op je vraag. Ik ben niet rijk, ben 24, werk pas net een jaar maar ben wel heel erg gelukkig. Ik kan alles doen wat ik wil, ben ik dan rijk voor iemand van mijn leeftijd of pak ik het wellicht verkeerd aan?

Tivoli

Re: Wie zijn hier allemaal rijk ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 10:54

Nee,wij zijn niet rijk in materie, maar ons hart is rijker dan ik ooit had durven dromen.
Ik zou al het geld van de wereld nog niet willen hebben als ik daarmee in mijn hart niet meer rijk zou zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 10:55

Nou, ik zou het wel weten. :+

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 11:28

Ik VOEL me rijk!
Nee ik ben dus niet kwa geld rijk.

We hebben een gewoon inkomen waar we prima van kunnen leven, we kunnen wel gewoon ieder jaar op vakantie mits we sparen.

Nee we kunnen niet zomaar een nieuwe auto kopen als die kapot gaat.

Ja we kunnen wel een nieuwe wasmachine kopen als die kapot gaat, omdat we een buffertje hebben.

Tsja zo kan ik nog wel even doorgaan, ik voel me hartstikke rijk, heb het goed, dus nee ik hoef niet zonodig rijk te zijn doormiddel van geld.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 11:51

Het belangrijkste is met geen geld van de wereld te koop

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 11:57

opala schreef:

Helemaal waar!

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 11:58

opala schreef:

Idd, voor mij is dat gezondheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:06

Het valt me op dat er in dit topic, net als in het andere gerelateerde topic weer zo idealistisch gesproken wordt.

Tuurlijk ben je 'echt' rijk als je in goede gezondheid verkeerd, met lieve mensen om je heen, een dak boven je hoofd etc. etc.
Maar volgens mij gaat het de TS er nu om, wie er rijk is, materialistisch gezien.
En tuurlijk is dat ook een multi interpretabel begrip, want wat voor de een een mooi huis en een mooie bmw is... is voor de ander geen mooi huis en een lelijke auto.

En om het nou meteen als arrogant en pochen te bestempelen, wat de TS doet? Waarom? Ze heeft het blijkbaar goed voor elkaar en daar is ze trots op. Wat is daar mis mee?
Ik vind het hetzelfde als dat Nederlanders nooit willen zeggen wat ze verdienen, wat maakt dat nou uit?

En als mij op de snelweg een meid inhaalt met een mooie Audi of BMW onder de kont ( in de andere kleur dan leasebakkengrijs ;) ) dan denk ik niet van 'dsjiez, arrogante trut' maar 'zo meid, jij hebt het goed voor elkaar!'

Ik heb het zelf ook aardig goed getroffen, voor mijn leeftijd en de branche waarin ik werk, verdien ik behoorlijk wat geld.
En ja, daar ben ik ook best trots op. Ik hoef me weinig zorgen te maken, kan in principe alles doen wat ik leuk vind, rijd in een mooie auto.
Ik werk er ook hard voor, dus waarom zou ik daar niet trots op mogen zijn?

Aquilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:10

Rijk zijn is ook niet alles ;)
JE moet er ontzettend hard voor werken.

En zoals eerder gezegd: Wanneer ben je rijk?
Het is gewoon een vraag die iedereen individueel voor zichzelf beantwoord, aangezien diegene vind dat ie met 10.000 per maand rijk is en de ander met 50.000 ;)

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:12

Ik heb een lichamelijk gebrek en hierdoor een uitkering...Ik ben niet materialistisch... Wat maakt mij dan rijk? Ondanks eerst genoemde... Heb ik mijn ouders nog...nog 2 oma`s en 1 opa. Een lieve vent waar ik 09-09-2009 mee het huwelijksbootje in stap. We hebben een lief, gezond en makkelijk dochtertje. Een paardje dat net als ik lichamelijke gebreken heeft maar wij zijn een echt duo...Hij staat in een geweldige pensionstalling met een ontzettende leuke ploeg met mensen....Ik voel me ook rijk als ik iemand in nood helpen kan. Zet mij in een hutje op de hei en ik ben nog gelukkig :D Daar heb ik niet een groot huis en een dikke bmw onder mijn kont voor nodig ;)

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:14

Ik voel me wel heel rijk, waarom?
Omdat ik gezond ben.
Ik zie momenteel om me heen meerdere mensen die ernstig ziek zijn en het klinkt misschien heel clichee maar je kunt nog zo stinkend rijk zijn, op het moment dat je ernstig ziek bent kan denk ik alles je hebt gestolen worden voor een portie goede gezondheid! ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:17

Ik ben rijk. Of zo voel ik me in ieder geval!
Ik heb nog geen eigen auto, dus daar kan ik niet over meepraten.
Maar we wonen in een groot vrijstaand huis, met veel ruimte. Mijn ouders rijden weliswaar een gewone Peugeot 307 SW uit 2003, maar hun prioriteiten liggen blijkbaar ergens anders.
Het huis is ruim 100 jaar oud, maar ziet er van binnen prachtig uit, door veel verbouwen, wat een hobby van m'n vader is.
Ik krijg ontzettend veel van m'n ouders, ze betalen mijn opleiding en mijn zorgverzekering. Ik heb niets te klagen.
Ik ben hardstikke happy op deze manier.
Daar hoef ik geen Audi voor te rijden (al is dat wel mijn droomauto!), daar hoef ik geen eigen paard voor te hebben (ook een droom), daar hoef ik geen Ralph Lauren en Armani voor te dragen.

Maar idealen zijn niet mis! Ik droom van een audi, en die wil ik later waar maken. Ik droom van een eigen paard, dat wil ik ook waar maken.
Maar voor nu, ben ik rijk. :)

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:18

Kanelly schreef:
Het valt me op dat er in dit topic, net als in het andere gerelateerde topic weer zo idealistisch gesproken wordt.
Tuurlijk ben je 'echt' rijk als je in goede gezondheid verkeerd, met lieve mensen om je heen, een dak boven je hoofd etc. etc.

Dat viel mij nou ook meteen op, vooral met de opmerking "Ik ben veel rijker dan jij, ik heb het leven gekregen........" kan ik niks.

Devenyy schreef:
Het is gewoon een vraag die iedereen individueel voor zichzelf beantwoord, aangezien diegene vind dat ie met 10.000 per maand rijk is en de ander met 50.000 ;)

Nou, die vind ik allebei errug rijk hoor.....10.000 PER MAAND?? Goh, was het maar zo. :o

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:20

Ik ben rijk :j.

1. Gezonde familie.
2. Super vrienden.
3. Geen ruzie in de familie.

En qua geld, ja dat niet zo, maar geld maakt niet gelukkig ;)

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:26

Ik ben ontzettend "rijk" :j

Ik heb een ontzettend leuke vent, ben in goede gezondheid, heb veel vrienden, lach eigenlijk elke dag wel, heb beide ouders nog, heb top zusjes, kan elke dag eten, kunnen de huur betalen en het meest belangrijke: Wij ben gelukkig :j

Ik moet er trouwens wel bij zeggen dat ik een aantal jaar geleden een ontzettend grote schuld had die was achter gelaten door aankopen van mijn Ex op mijn naam... Ook hier heb ik ontzettend hard voor moeten werken om die af te betalen en mijn Ex heeft hier niks aan meebetaald...:\ (Ik heb dus echt maanden met 25 euro per week moeten doen!) Wijze les gehad dus...! Hard werken en veel sparen zodat je leuke dingen, die dus geld kosten kunt waarmaken... :j (en niet je (ex) vriend die nogal koop graag is je pinpas geven...;) )

En tja, wat is rijk ;) Gezondheid en geluk kun je niet kopen...! maar wat geld achter de hand hebben wil wel helpen...! Want van helemaal geen geld hebben kun je ook ongelukkig van worden... :j (Is mijn ervaring)

Mijn rijkdom ligt in ieder geval in mijn gezin en mijn vrienden/familie etc :j
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd! En wil je iets graag bereiken? dan moet je daar hard voor werken, zo kun je er nog veel meer van genieten als je je doel eenmaal hebt bereikt :j
Laatst bijgewerkt door Djoena op 23-03-09 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:27

ik ben rijk, doordat ik een goede gezondheid heb,
meer wil ik er niet over zeggen. Het belangrijkste is dat je gezond en gelukkig bent.

Chefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:31

Tsja, ik ben ook rijk denk ik ;)
Ik heb 3 paarden, bijna 4 :o. Heb een auto tot mijn beschikking. We hebben geen ziekte in de familie of wat dan ook. EN ik ben meestal gelukkig :)
En heb leuke/lieve vrienden :D
Terwijl het aan geld bij mij toch wel eens ontbreekt :o

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:41

Ik voel me ook zeer rijk van binnen.

Ik ga nog naar school, betaal ik allemaal zelf. Ik heb 3 enorme schatten van pony's die me alles zijn, ook allemaal zelf betaald. Stalgeld betaal ik allemaal lekker zelf, mijn ouders hebben er nog geen cent aan uit hoeven te geven. Daarnaast werk ik 2 á 3 dagen bij McDonalds met leuke collega's en werk ik 1 dag betaald op een kinderboerderij met geestelijk gehandicapte mensen.

Verder woon ik nog bij mijn ouders, heb ik een hele lieve vriend en geniet ik van het leven. Ik ben 20 jaar, doe alles nog met de fiets en ga 1 keer per week naar therapie. Daar hoop ik binnen een paar maanden klaar mee te zijn, omdat alles zo lekker loopt.

En inderdaad: geld maakt niet gelukkig, maar het is enorm lastig om zonder geld gelukkig te zijn ;)

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:41

Ik ben niet echt rijk, moet sparen voor ik iets kan kopen wat ik wil.
Verder ben ik gezond, heb een leuke familie en ook een hele leuke en lieve vriend!
En mijn diertjes natuurlijk!
En ik heb ook een goede baan.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:44

LisaLuna schreef:
Maar ik ben het er mee eens dat het pronken met spullen niet erg netjes is nee. :Y)

Sommige mensen zijn van mening dat het al opscheppen is wanneer je foto's van je paard op een profielsite (bijvoorbeeld Hyves) zet. Want de gemiddelde Nederlander heeft tenslotte geen paard, dus zul je wel een rijke stinkerd zijn die het nodig vindt om te pronken met zijn paard. ;)

Het begrip 'rijk' is IMO niet te definiëren.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:45

Margreetje schreef:
Dat viel mij nou ook meteen op, vooral met de opmerking "Ik ben veel rijker dan jij, ik heb het leven gekregen........" kan ik niks.

Nou, die vind ik allebei errug rijk hoor.....10.000 PER MAAND?? Goh, was het maar zo. :o

Dan moet je de dood maar eens in de ogen hebben gekeken dan weet je dat ik gelijk heb, dan is al het andere maar materiaal en spullen...