nou zeg....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:33

Ik heb ook domme reactuies gehad toen op onzemerrie... ik wilde een bepaalde prijs, (absoluut niet hoog!) en diegene bood er VER onder. (rond de 150 euro wilde ze geven..voor een 2 jarige haf)

Dus ik stuur terug: sorry maar dat is voor mij te laag, ik zoek nog even verder dan.

Krijg ik terug: Nou veel succes, je krijgt er toch niet meer voor.

Hahaha! bij jou misschien niet... bij een ander wel!!
Dan heb ik al gelijk zoiets van daar WIL ik haar al niet eens meer heen doen!! ookal zou ze daarna 1000 geboden hebben!

En op mijn andere paard ook, ja kan je m komen brengen?

ehhh ja maar zou je niet eerst een keer komen kijken?

"nee want we hebben geen auto"

:\
Zomaar een paard van 1000 kopen... zonder te komen kijken of het klikt e.d?
Nou niet dus :n

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:37

Nimue schreef:
beantsje schreef:
Ik heb geboden op een sjabrak op marktplaats. Naar de zin van de verkoopster te laag.
dus ik mail dat ik dan geen interesse meer heb omdat er ook nog verzendkosten bijkomen en dat er genoeg te koop is.

Ik moet zeggen... je bedoelde het vast niet rot, gewoon in de zin van 'dan zoek ik even verder', maar ik vind dit ook wel een opmerking waar mijn nekharen van overeind gaan staan hoor. Gewoon gevoelsmatig. Nou ben ik zelf wel zo dat ik dan toch netjes terug zou mailen, maar ik begrijp wel dat het verkeerd kan vallen en dat je dan een pinnige reactie terugkrijgt.

Ja dat dacht ik ook al, ben ook benieuwd hoe je het gezegd hebt aangezien zij terug stuurt: Nou mevrouw u hoeft niet zo bijdehand tegaan doen dan had u ook niet hoeven bieden met er zijn genoeg sjabrakken op internet zoekt dan lekker zelf verder en haal het bod er lekker af,

Had je dan misschien zoiets gezegd ik kijk nog verder want er staat zat op internet zeg maar.. ?
Dingen die je zegt op internet kunnen nog wel eens anders overkomen ;)

050206051012

Re: nou zeg....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:45

Oh ja, mensen zijn leuk :j

Zat afgelopen weekend op MP te kijken bij de kattenafdeling en kwam een advertentie tegen van iemand die een kat had gevonden en wiens baasje ze zochten. Ik gemaild dat ze misschien met hem naar de DA konden gaan om te laten checken of hij een chip heeft. Krijg ik terug: 'daar hebben we zelf ook over zitten denken, maar hij gaat NIET naar het asiel'.

Eh... zei ik dat dan?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:49

:o heb toevallig vandaag naar iemand op bokt een pb gestuurd dat de vraagprijs voor een L2 pony achterlijk te hoog is.

Dit is een aardige pony maar kost wat kost moet het onderste uit de kan.

Ook voor mijn oude pony hebben ik diverse biedingen gehad op de wedstrijden.
Ik was een keer pissig en had een bedrag afgesproken maar de proef was zoooo slecht dat die vent vroeg of er paar duizend gulden af kon :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:52

Maar wat maakt het uit als een prijs achterlijk hoog is, dan bied je toch niet?

Omdan te sturen dat de prijs "achterlijk hoog is" ...... :+
Sommige mensen denken gewoon erg hoog van hun eigen paard :P
(haf kopen? 10000000 euro..) ;)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:01

tja ik kon me ff niet inhouden zeg maar ik heb gewoon vermeld dat het te hoog is.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 23:18

@ Katleentje: Ik had tegen de verkoper van de auto gezegd dat ik eerst eens een proefrit wou komen maken, voordat ik wou beslissen of ik dat ding wou kopen of niet. Niet meer dan logisch lijkt mij. Elke keer als ik een afspraak wou maken, kwam er van zijn kant wat tussen. Of zijn vriendin was alleen thuis (hij wou zelf ook thuis zijn als ik zou komen), of zijn auto stond bij de garage, want hij moest nog een stukje laten spuiten omdat hij aangereden was, of dan was er weer wat anders. Tsja sorry, maar ik ga niet eeuwig wachten! Maar daar had hij dus geen begrip voor...

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 23:22

Nouja misschien ook net erg netjes van die persoon.. maargoed.

Als ik soms zie.. dat mensen 20 euro bieden op spullen van bv 200 euro.. zou ik ook wel wild worden. :o

pqwe33

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 00:10

Dat je je daar überhaupt wat van aantrekt.

Die persoon is hoogstwaarschijnlijk nog geen 16 jaar oud.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 00:13

take_one schreef:
Als ik soms zie.. dat mensen 20 euro bieden op spullen van bv 200 euro.. zou ik ook wel wild worden. :o

Ik snap niet goed waarom je wild moet worden van lage bedragen die anderen bieden op spullen die niet eens van jezelf zijn? En al waren het spullen van jezelf, dan nog. Kalmte kan u redden, je schiet er niks mee op als je je druk maakt.

Ik vraag me trouwens af wat er mis is met een antwoord als 'nee sorry, voor zo'n laag bedrag gaat het niet weg'. Je komt voor jezelf op en de ander krijgt een net antwoord. Prima toch?

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 00:15

Ach joh, zulke reacties moet je alleen maar om lachen eigenlijk.
Heb momenteel ook problemen en de verkoper reageert precies zo.
Beetje zielig alleen maar toch :D

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 00:23

Zowel als verkoper als koper dien je gewoon GEDULD te hebben.
Soms bied je ergens op en zit je lang niet meer achter je PC... en zijn mensen hardstikke kwaad ''dat je niets terug laat horen.''
Allemachtig... dan wacht je toch op de volgende? Alsof de verkoop van jou product alleen van MIJ afhangt..? Als iemand NIET reageert, verkoop je aan een ander. Zo simpel.

Anderzijds heb ik als verkoper ook vaak spotbiedingen en zelfs hondsbrutale mails gehad. Iemand bood vér onder de prijs en ik wilde er 2 daagjes over denken... kreeg ik ineens een razende mail waarin gevloekt en getierd werd dat ik maar niet reageerde op haar bod. Jeemekriele.... Dan hoef ik ook niet meer. Aan zulke mensen verkoop ik niet...

Netjes blijven en geduld hebben. Dat is het enige wat je kunt doen als je over internet verkoopt/koopt.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 00:24

Ik heb ook soms last van mensen die veel voor weinig willen, maar ik denk dat het ook aan de verkoper zelf ligt.
Ik schrijf bijvoorbeeld geen prijs bij mijn advertentie, en wanneer ik dan een laag bod van 1000 euro krijg is dat mijn eigen schuld toch? De kopers kunnen het altijd proberen, en ik ga daar ook niet moeilijk over doen.
Als mensen persee een bepaald bedrag voor hun spul willen hebben moeten ze dat er maar bij schrijven, dan krijgen hun minder gezeur en zijn de kopers ook tevreden met het duidelijke antwoord!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 00:28

Ik vind zulke reacties altijd heel jammer. Ik heb vooral van potentiele kopers ook wel eens reacties gehad, nou echt niet leuk meer.. Ook hier op bokt wel, je vraagt een fatsoenlijk bod ergens op, en dan bieden ze echt zo weinig, dat je je afvraagt of ze het uberhaubt wel menen.. Antwoord je vriendelijk dat je het bod te laag vind, krijg je toch een snauw terug! Of als je er duidelijk regels bij staan hebt, en mensen zich daar totaal niet aan houden. Waar ik me stiekem ook wel eens aan erger: ik heb geen vraagprijzen. Het hele topic staat vol met: wat is je vraagprijs? Heb je een vraagprijs, bieden ze er onder. Zeg je dat je liever even wacht of er nog een hoger bod komt, gaan ze zeuren dat je vraagprijs dus geen vraagprijs was, maar een richtprijs. Ongelovelijk.. :n

Vind het best vervelend. Als iedereen toch gewoon eens zijn fatsoen zou houden, zou de wereld al veel leuker zijn.

Passionata

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 00:36

Hieraan zie je maar weer dat als het om geld gaat, we (bij wijze van spreken) zelf maar een tientje willen uitgeven maar als we gaan verkopen er graag de nieuwprijs voor willen.
Vind het ook normaal dat er funbieders zijn die ver onder de prijs bieden, je moest maar eens 'ja' zeggen.
Hoe zou je zelf zijn ?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 01:38

ach omgekeerd heb je ook ergernissen hoor :D
ik verkoop best veel op MP en vooral merkkleding

zo heb ik een nieuwe only broek van 80 euro op MP staan.. aangezien hij nieuw is wil ik hier toch wel zo'n 40 euro voor terug hebben.. lijkt me best schappelijk..
dan zijn er ook nog van die dombo's die dan 5 of 10 euro gaan bieden.. :+ ik verwijder dan dat bod.. vaak word er dan ook weer door dezelfde bieder een bod geplaatst maar dan een paar euro meer.. :')
als het bod dan weer word verwijderd door mij, dan is de boodschap wel duidelijk

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 01:40

Oh ja, die ken ik ook ja. En dan verwijder ik zo'n laag bod, 5 minuten later doen dezelfde mensen, hetzelfde bod. RAAAGGHH, dan sta ik echt even op ontploffen. Maar goed, dat uit ik dan weer niet tegen die mensen, dat is het verschil :7

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 09:57

Of wat dacht je van iemand die een laag bedrag bied op iets, laatst bood iemand een 10tje op mijn tv. Ik had zoiets, dat ding staat hier in de weg, laat ik eens gek doen, kom dat ding maar halen voor een 10tje! Word dat bod opeens razendsnel verwijderd. En dat heb ik ook al meerdere keren meegemaakt! Dan snap ik eigenlijk niet waarom mensen bieden... Maar goed, dat hoort erbij.

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:54

Ik heb lang geleden een keer via bokt ergens op geboden. (volgens mij ook een sjabrak)
Meisje ging ook akkoord met mijn bod.
Dus ik dat meisje PB'en van mag ik je gegevens bankrekening nr, naam enzo dat ik het geld kon over maken.
Maar ik kreeg elke keer maar niks terug, maar ze was wel elke keer gewoon online op bokt..
Nooit meer wat van gehoord.. Dat vond ik ook echt niet normaal, ze had op zn minst wel iets terug kunnen sturen van dat de koop niet doorging o.i.d.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:57

Karin schreef:
take_one schreef:

Ik snap niet goed waarom je wild moet worden van lage bedragen die anderen bieden op spullen die niet eens van jezelf zijn? En al waren het spullen van jezelf, dan nog. Kalmte kan u redden, je schiet er niks mee op als je je druk maakt.

Ik vraag me trouwens af wat er mis is met een antwoord als 'nee sorry, voor zo'n laag bedrag gaat het niet weg'. Je komt voor jezelf op en de ander krijgt een net antwoord. Prima toch?

Volgesmij begrijp je me niet zo goed. ;)
Bedoel als zoiets bij mij gebeurd, dat ik er echt wel wild om word.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 14:02

Oh, op die manier. :)

Dan nog ben ik van mening dat kalmte je kan redden, je schiet er niets mee op om je op te winden. ;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 14:08

Tja ook eens iemand gehad die belde voor de vraagprijs van een paard. Hij reageerde echt van: Nah ja zeg dat krijg je er nooit voor...
Eeeh sorry maar is dat uw zaak?? Uiteindelijk er wel voor gekregen trouwens. Maar wat een brutale reactie zoiets. Gewoon omdat ze pissig zijn ofzo omdat je meer vraagt dan zij willen uitgeven?

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 14:16

Karin schreef:
Oh, op die manier. :)

Dan nog ben ik van mening dat kalmte je kan redden, je schiet er niets mee op om je op te winden. ;)

Haha.

Nee daar heb je gelijk in, maar iemand die een beetje logisch nadenkt weet vast wel dat iemand geen 10 euro wil hebben voor iets wat veel meer gekost heeft. :)
Denk ik dan haha..

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 14:32

Dat is wel een heel bijdehand antwoord. Wees blij dat er iemand zo netjes is om even te mailen dat ze ervan af ziet genoeg mensen die helemaal niet reageren. Ik zet er trouwens meestal bij onzin biedingen worden verwijderd. Ga ik dan ook niet achteraan mailen, als iemand 20 bied voor iets waar je 80 voor vraagt lijkt me dat duidelijk genoeg.

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 14:39

LOL ik ken het marktplaats drama. Maar meestal trek ik mijzelf niet zoveel aan van reacties terug.
Maar wel een keer toen iemand mijn nieuwe nintendo WII wou kopen, voor 100 euro -_-'. En ik wou er 250 euro voor, en dat was inclusief allerlei spellen en nunchucks en wii-motes.
Was er een gast, die heeft me echt wel 20 emailtjes gestuurd van "Ik bied 100 euro laatste bod." Ik stuur terug: "Nee dat vindt ik te weinig; 250 euro, vaste prijs". Stuurt ie weer terug "Dit is mijn laatste bod, 100 euro". Ik stuur terug : "Neeehheee 250 euro". Hij weer: "Mijn allerlaatste bod 150 euro". Ik: "Nee nog te weinig, 250 euro".
Na 20 mails had ik het wel gehad, en had ik gezegd dat ie moest opzouten. Serieus, ik laat me niet snel opfokken, maar die gast, niet normaalll... OMG!