Hoe vaak poetst men de koelkast

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:34

crossmonster schreef:
Eens per maand maak ik hem schoon, vind ik voldoende :P

Ik ook, volgens de normen van de HACCP :)
Die moet ik op mijn werk ook aanhouden dus dan is het makkelijk genoeg.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:36

Ik maakte mijn vorige koelkast drie keer per jaar echt grondig schoon, maar dat was vooral ingegeven door het vele ijs dat er gevormd werd, dus ik moest wel zo vaak ontdooien en dan ook maar even grondig soppen. Nu heb ik sinds twee maanden een nieuwere, dus weet ik nog niet echt hoe vaak het nodig gaat zijn.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:41

MarcoBorsato schreef:
Ik ben echt een enorme viespeuk. Ik maak hem 1 keer per jaar grondig schoon. Sorry :=

Idd. Als het al 1 keer per jaar is := Kan ook 1x in de 2 jaar zijn.

En nee, wees niet bang. Geen schimmel, muizen, ratten of ander gespuis. Kwestie van zorgen dat dingen die evt. zouden kunnen lekken in een bakje of zakje o.i.d. zitten. Dan blijft je koelkast wel schoon. En mocht er al iets lekken, dan is het gewoon een kwestie van gelijk schoonmaken.

Oamaru

Re: Hoe vaak poetst men de koelkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:13

Bij ons gaat er elke week even een doekje doorheen, en 4 a 5 keer per jaar alles eruit en helemaal met sop leegboenen. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:14

ik ben 16 en heb soms een poetsbui :=

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:20

1 keer in het half jaar echt grondig, tussendoor alleen als er iets heeft gelekt ofzo.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:22

Nerwen schreef:
MarcoBorsato schreef:
Ik ben echt een enorme viespeuk. Ik maak hem 1 keer per jaar grondig schoon. Sorry :=

Idd. Als het al 1 keer per jaar is := Kan ook 1x in de 2 jaar zijn.

En nee, wees niet bang. Geen schimmel, muizen, ratten of ander gespuis. Kwestie van zorgen dat dingen die evt. zouden kunnen lekken in een bakje of zakje o.i.d. zitten. Dan blijft je koelkast wel schoon. En mocht er al iets lekken, dan is het gewoon een kwestie van gelijk schoonmaken.

Idd. Er is geen leven in mijn koelkast, zo erg is het niet :P

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:31

boemel schreef:
1x per half jaar pak ik de hele koelkast uit. Dan doe ik 't wel heel goed met een speciale koelkastreiniger en gaan de losse delen in een sopje.
Tussendoor let ik wel op dat er geen lekkende of oude verpakkingen in de koelkast staan. Is er toch iets vies, dan maak ik 't even schoon en dep ik 't droog.

Nooit vieze luchtjes tussendoor en als ik 'm schoonmaak is 't ook echt geen hele vieze bedoeling.
We hebben wel een koelkast met glazen schappen en geen roosters, dat maakt 't wel een stuk gemakkelijker om tussendoor even wat schoon te maken.

hier precies hetzelfde verhaal.
wel iedere maand even de rubbers uitnemen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:25

Ik deed mijn vorrige vriezer wel elk jaar ontdooien, ivm met het toenemde gezellige stroomverbruik, stroom is niet zo goedkoop meer.
Maar wat een ellende was dat elke keer, alles leeghalen, eerst zpveel mogelijk opeten, dan bakje dr onder, pannetje heet water, föhnen hodedrukspuit met heet water etc etc...

Ben blij dat ik dit nooit meer hoef et doen met mijn nieuwe koelkast met nofrost!!!!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:53

ik haal hem minimaal 1x per week helemaal leeg en schoon en alles eruit , en de rekjes in een sopje enz