Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Astridhorse schreef:Ik vind wiskunde A in VWO 4 veel makkelijker dan de wiskunde in VWO 3..
Ik zou geen NG kiezen met aardrijkskunde, omdat (volgens mijn decaan) aardrijkskunde nergens verplicht voor is..
Natuurkunde voor veel opleidingen wel. Maar jij weet al wat je wilt gaan doen, en als je frans wilt gaan studeren, zou ik CM doen. Je hebt dan ook economie ipv aardrijkskunde hebt waar je dan weer meer aan hebt.
Het is maar net wat je verwacht van de scheikunde in VWO 4 (bij ons heel verschil met VWO 3, ik vind het interessanter nu de ander niet).
Wel raar dat je geen scheikunde bij CM kan kiezen, bij ons kan dat wel gewoon.
_Tessaa schreef:Volgens mij heb je voor jezelf (onbewust) de keuze al gemaakt.
.Babico3 schreef:Als je nu al krap een 4 en een 5 voor wiskunde en natuurkunde staat zal ik zeeeeeeker geeeeen NG doen. Het wordt alleen nog maar moeilijker, en het lijkt me dan niet slim.
. mistery schreef:Ik ga hier even heel erg offtopic, maar wat is de 2e fase verschrikkelijk irritant zeg. Om de 2 jaar word het weer overhoop gegooid
Maar, als je scheikunde leuk vind dan is het wel te doen hoor. Ik heb zelf N&G gedaan op vwo en ik vond scheikunde een str*ntvak, begreep er niets van maar heb mijn examen wel gehaald.
.Puissance schreef:_Tessaa schreef:Volgens mij heb je voor jezelf (onbewust) de keuze al gemaakt.
Dit voegt echt waarde toe aan mijn topic.
Babico3 schreef:Als je niet geholpen wil worden, waarom open je dit dan. Sjeees.
.zap schreef:Je krijgt dus evenveel frans in N&G als in C&M? Dat is namelijk de vraag die je je moet stellen!
Dan is het aan jezelf de vraag of je wiskunde A gaat halen of niet! Die vraag kunnen wij niet voor je beantwoorden, wel je docenten. Moeilijk halen is ook halen, maar als je nu al moeilijk staat voor wiskunde wordt het denk ik wel lastig! Je wiskunde wordt zeker nog veeeeel moeilijk dan dat het nu is, wil je die tijd er in steken?
Scheikunde daarentegen is ook veel berekenen. Er komt zeker in de hogere klassen veel wiskunde kijken bij Scheikunde. Waarom vindt je scheikunde leuk? Wat interesseert je? Vind je het nog steeds leuk als je allerlei ingewikkelde berekeningen moet gaan maken??
Ik ben ook nog van de 'oude' lichting en bij ons was natuurkunde verplicht, vindt het nog steeds gek dat natuurkunde niet verplicht is in een Natuur en gezondheid profiel, maar dat terzijde.
Je bijvak is het probleem niet. Het probleem is wiskunde en jij moet voor jezelf beantwoorden of je zeker te weten ervoor wilt gaan en dan nog is het de vraag of het gaat lukken.
.
.Barvrouwke schreef:Uhm.. Natuur en gezondheid is toch Wiskunde B en Natuur techniek Wiskunde A? Ik heb iig NG gedaan (havo) en die wiskinde was niet veel moeilijker of anders dan die van de CM leerlingen.
.
Ik zal toch zweren Wiskunde B te hebben en niet A of ben ik stiekem toch nog slimmer dan ik dacht?! tita schreef:Misschien een hele stomme vraag maar zou je weten wat je later wilt worden?
Of heb je een idee wat je vervolg-opleiding gaat worden
), en kan ik even in de boeken van m'n beste vriendinnetje kijken (5VWO NG).
.

Wel denk ik dat je iets meer aan aardrijkskunde hebt met een N&G-profiel. Mijn docent vertelde dat aardrijkskunde namelijk een beetje van alles is: er zit scheikunde in, natuurkunde, geschiedenis, geologie... Het sluit dus ook beter aan op N&G.