"talentenjachten" voor kinderen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superdymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 22:14

Het is ook mijn nichtje en ze heeft er echt niets aan over gehouden , ze wilde het zelf heel graag omdat ze het leuk vond dat haar grote zus ook mee deed . Moet je als moeder dan je jongste dochter gaan vertellen dat ze niet mag meedoen omdat andere mensen haar te jong gaan vinden , Nee ik zou ook mijn kind mee laten doen als ze dat zelf wil en dat was in dit geval ook zo. Haar moeder heeft haar goed op gevangen en Jasmine was alleen maar op dat moment teleurgesteld .

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 22:30

verootjoo schreef:
Sita_ schreef:
Nu ook zo'n gevalletje.. 'Mijn pony vind het leuk om kunstjes te doen..'
Past ook wel in dit onderwerp.. :x

Ja die pony :=. Hoe die op de grond werd neergelegd :\. Van mij mogen ze acts met dieren ook verbieden. Dat schaap van vorig jaar was ook niet bepaald een succes.

Mee eens, dat met dat schaap had ik idd ook een naar gevoel bij en nu die pony weer... :\
Ik vind ook dat ze die dierenacts mogen verbieden, ik denk niet dat je de dieren er een plezier mee doet

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 23:17

superdymp schreef:
. Moet je als moeder dan je jongste dochter gaan vertellen dat ze niet mag meedoen

Euhm, misschien niet omdat ze te jong is, maar wel eerlijk naar het talent van je kind kijken. Harstikke leuk dat dat meisje dansen zo leuk vind, maar wat is haar talent dan?
Overigens dien je als ouder wel je kind te beschermen, ook tegen teleurstellingen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 23:32

superdymp schreef:
Moet je als moeder dan je jongste dochter gaan vertellen dat ze niet mag meedoen omdat andere mensen haar te jong gaan vinden

Volgens mij kun je dat idd beter doen dan haar eerst door de stress van het voorbereiden/oefenen/optreden etc te laten gaan om vervolgens afgewezen te worden. Dan moet je je dochter gaan vertellen dat ze haar best gedaan heeft, maar dat ze niet door mag naar de volgende ronde, dat lijkt me veel erger. Zéker omdat je vantevoren had kunnen zien aankomen dat ze wordt afgewezen op haar leeftijd.
Als ouder kun je je kind dit beter besparen en het nog een paar jaartjes laten wachten.

Winandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 23:55

Mas schreef:
superdymp schreef:
Moet je als moeder dan je jongste dochter gaan vertellen dat ze niet mag meedoen omdat andere mensen haar te jong gaan vinden

Volgens mij kun je dat idd beter doen dan haar eerst door de stress van het voorbereiden/oefenen/optreden etc te laten gaan om vervolgens afgewezen te worden. Dan moet je je dochter gaan vertellen dat ze haar best gedaan heeft, maar dat ze niet door mag naar de volgende ronde, dat lijkt me veel erger. Zéker omdat je vantevoren had kunnen zien aankomen dat ze wordt afgewezen op haar leeftijd.
Als ouder kun je je kind dit beter besparen en het nog een paar jaartjes laten wachten.

Inderdaad. Ik ben nu 14, en ik weet nog wel dat ik met de eerste idols ook dacht : Oeeei als ik 15 ben joh, dan doe ik gelijk mee. Niet dat ik kan zingen, maar dat leek me zo 'cool'. :D Al was 15 niet de minimumleeftijd, had ik nooit van mijn ouders gemogen. En terrecht! ;) Ouders horen hun kinderen in bescherming te nemen. Ik vind het echt niet normaal, een kind van 6 mee laten doen. Ik vind dat de minimumleeftijd veel hoger moet liggen. :)

poes

Re: "talentenjachten" voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 00:13

Dat schaap is hier van Polbo op bokt, is toen een heel topic over geweest :j

De pony heb ik niet gezien.

Toen ik klein was had ik zeker weten ook willen meedoen aan zoiets. Geen idee wat je als ouder best doet...

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 10:11

Toevallig heb ik net dat stukje gezien dat dat 6 jarige meisje moest dansen.
Vind het ook echt niet kunnen, volgens mij wou ze het zelf ook helemaal niet. En die moeder kon ook wel inzien dat ze hiermee niet door zou gaan. Eerder om de schattigheidsfactor dan om haar danskwaliteiten. Nouja dat meisje helemaal in tranen. Vind het echt zielig en ik snap die moeder ook niet. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 11:48

ik vindt dat zo sneu.

als ze haar wegsturen, ik zou mijn kind later nooit aan zoeits mee laten doen tot een jaar of 10.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 12:05

Nou nou mensen, een kind kan heust wel tegen teleurstelling het is niet van suiker gemaakt. Ook kinderen moeten leren dat er grenzen zijn aan hun vermogen, en dat het niet erg is of belangrijk dat als je ergens niet de beste in bent. Je kan moeilijk wiskundige worden als je geen rekenvermogen hebt, waarom zou je dat dan willen en waarom zou dat zo erg zijn. Het belangrijkste is om het kind van te voren te vertellen dat je hoe dan ook erg trots zal zijn en dat je niet de nadruk legt op het winnen maar op hoe leuk het eigelijk wel niet is. Als dat meisje dat daadwerkelijk zelf wou, er geen druk komt van de ouders kant zie ik het probleem niet. Leeftijd heeft helemaal niks te maken met wijsheid of kunnen inzien wat leuk is om te doen of niet.

Het is natuurljk maar de vraag hoe graag het kind het echt wou en niet omdat haar zus mee deed. Zeker kinderen zijn hier heel gevoelig voor, kreeg de zus meer aandacht werd het meer geprezen dan is de mogelijkheid er zeker dat het kind denkt dat ze de ouders blij maakt door mee te doen, of dat het goed voelt dat te doen (zonder het echt te willen) omdat de extra aandacht erg belangrijk is.

Dus ja, wie zal het zeggen?

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 12:55

Even offtopic maar je schaamt je toch rot als je met die pony daar loopt :') :oo
Ik kan het filmpje van dat kindje niet zien?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 12:58

Ja, dat met die pony, wat een verschrikking!! :\
En dan zegt patricia ook nog: 'ik zie dat die pony er plezier in beleefd' nou sorry, maar dat ding wilde helemaal niets, vond het daar volgens mij verschrikkelijk! :\

En dan idd, die kleine meisjes, tuurlijk is het pittig, maar écht talent op je 6e lijkt mij vrij onwaarschijnlijk. Ik vind dat ouders hun kinderen gewoon niet op moeten geven.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 13:39

marleen_88 schreef:
En dan zegt patricia ook nog: 'ik zie dat die pony er plezier in beleefd' nou sorry, maar dat ding wilde helemaal niets, vond het daar volgens mij verschrikkelijk! :\

En dan idd, die kleine meisjes, tuurlijk is het pittig, maar écht talent op je 6e lijkt mij vrij onwaarschijnlijk. Ik vind dat ouders hun kinderen gewoon niet op moeten geven.

Dat heb ik Patricia juist niet horen zeggen ;). Ze zei dat ze zag dat de pony het niet zo naar zijn zin had. Daar was ze dus wel erg eerlijk in. Ik vond het heel ernstig ... ;(

Suusoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 13:55

Ik vind ook echt dat ze bij alle talentenjachten de minimumleeftijd veel hoger moeten leggen. Zo'n klein meisje van 6 gebruiken ze alleen maar voor kijkcijfers. Zulke jonge kinderen horen nog op school te zitten. Als ze nou echt zo goed was en door mocht naar de volgende rondes (en misschien live shows?) dan krijgen ze toch gezeur met leerplicht en dat zulke jonge kinderen niet meer zo laat op tv mogen verschijnen. Laat kinderen eerst hun (middelbare) school afmaken. Talent verdwijnt niet zomaar, dat heb je een paar jaar later nog wel.

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 14:21

Ik vind het ook niets :n

Dat kind doet hardstikke haar best, het is maar 6, tuurlijk is het niet
het niveau dat ze verwachten. Ik vind die moeders altijd het ergste:
'volgend jaar gewoon weer proberen mop'.

En dat kind van 6 moet nu verwerken dat ze niet door is gegaan?

:n

Suusoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 14:39

De opmerking van haar moeder over dat ze het volgend jaar maar weer moest proberen inderdaad.. belachelijk.
Natuurlijk vind je als ouder je kind het allerbeste en de geweldigste, maar je kan als ouder ook wel bedenken dat ze én te jong is, én echt niet zo talentvol is als het lijkt. Stuur haar eerst naar een dansschool. Daar komt ze veel verder mee dan met zo'n talentenjacht. :j

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 17:52

de pony was een maand of wat geleden ook op hart van nederland. Als een soort van voor aankondiging dat ze mee zouden doen. Zag er toen wel leuk uit. Maar had toen al mijn bedenkingen of hij het in een rumoerige studio ook zou gaan doen. Heb het stukje gisteren trouwens niet gezien, maar uit bovenstaande stukjes begrijp ik dat het niet echt een succes was. Maar ben zelf van mening dat zulke programma´s acts met dieren moeten verbieden.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:41

Siets schreef:
marleen_88 schreef:

Dat heb ik Patricia juist niet horen zeggen ;). Ze zei dat ze zag dat de pony het niet zo naar zijn zin had. Daar was ze dus wel erg eerlijk in. Ik vond het heel ernstig ... ;(

Precies ja, Patricia merkte heel terecht op dat het dier het niet zo leuk vind en geen plezier beleefde aan het optreden. Ik vond het wel heel goed van haar dat ze dat zei, die pony was echt bang, het wit van zijn oogjes was gewoon te zien :\
Dierenacts mogen ze echt verbieden van mij.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 22:26

maar daar ging het hier niet op ;)

Had wel een heftigere discussie verwacht eigenlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 22:35

ik kan me wel voorstellen dat er kinderen zijn die het wél leuk vinden eigenlijk... Ok, niet dat ze worde afgewezen..

Maar als ik laatste werd op een onderling dressuurwedstrijdje ging ik ook huilen :') En ik deed toch iedere maand weer mee... :) !

http://www.youtube.com/watch?v=QWNoiVrJDsE connie talbot, uit engeland... Ziet er nou niet uit of ze er depressief van wordt :D ..