Problemen met schoonzus

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

stefje

Re: Problemen met schoonzus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 01:15

Dan kan je toch zelf belegd brood meenemen, sultana's, mueslirepen enz. En/of onderweg iets kopen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 07:52

Nimmy schreef:
Die tacktiek gebruik ik nu ook al een paar jaar...

Maar momenteel wordt er van meerdere kanten moeilijk gedaan over het feit dat ik haar zoveel mogelijk negeer....

Helaas kan ik maar al te goed meepraten over problemen met schoonfamilie (schoonouders)
Punt is dat zij waarschijnlijk wel normaal doet tegen jou als er anderen bij zijn en dan niet af loopt te geven op alles wat met jou te maken heeft, hierdoor ziet de rest dus dat jij haar negeert en zij wel aktie onderneemt.
Je zou het met je broer en waar zij bij is op kunnen nemen, dat je best graag normaal zou willen doen mits je dat ook van haar kant af mag gaan verwachten. Dat respect van 2 kanten af moet komen en niet van 1 kant en dat het voor jou niet echt duidelijk is waarom je vrienden worden afgekat waar zij niets mee van doen heeft.
Hou wel goed voor ogen dat je broer voor haar kan kiezen, het is zijn vriendin waar hij mee verder wil in zijn leven en waar hij dagelijks mee te maken heeft/gaat krijgen.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 10:10

stefje schreef:
Dan kan je toch zelf belegd brood meenemen, sultana's, mueslirepen enz. En/of onderweg iets kopen.

Jup dat kan idd, maar als ik 's avonds niet iets hartigs (goed gevulde soep, iets warms eet) trek ik t ook niet...

@meggiemeg, klopt helemaal, als er anderen bijzijn is ze poeslief en zodra ze buiten gehoor afstand zijn dan maakt ze die klote opmerkingen (al doet ze t soms ook met anderen in de buurt, maar dan wel op zn manier dat t niet opvalt).... Gister begon mn vader er spontaan ook weer over, ja je doet altijd zo bot tegen haar en het is zn fijne familie (ja de rest, zij maakt klote opmerkingen over mensen die ze mss 2 keer gezien heeft)....

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 12:46

Wellicht dat je dan op dat moment de bal terug kunt kaatsen met een opmerking van: goh net was je nog wel gezellig om mee te kletsen maar die onzin die je nu begint uit te kramen staat me niet aan..
Punt is dat dat soort mensen te goed weten wanneer ze wel en niet iets moeten zeggen/doen.
Het duurt even maar ze vallen vanzelf een keer door de mand, in mijn geval duurde het 11 jaar maar ik heb op vele punten wel mijn gelijk gekregen over mijn schoonouders.
Daar wil ik me niet mee op de borst kloppen dat ik o zo goed ben ofzo maar ben wel blij dat de broer en zus van mijn man nu ook inzien dat de manier waarop er met hun en anderen wordt omgegaan dat dat niet de manier is om leuke contacten met respect op te bouwen.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 09:43

Bal terugkaatsen ga ik niet doen... geen zin in, en ik krijg t achteraf weer te horen...

Maar nu komt ze weer aan met een mail om ipv de eerder afgesproken datum as zaterdag fam uitje te organiseren... Laat ik dan net andere plannen hebben... zucht....

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 10:11

:D kom je mooi onderuit toch

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 10:14

Wat vervelend, op zo'n korte termijn ... Helaas joh, dan kan je niet mee met het familie-uitje. Jammer :D

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 10:20

Helaas gaat dat dus niet op... Er zijn er thuis bij die familie heilig vinden... en ik heb wedstrijd en heb daarvoor mn vaders auto nodig (ivm trailer trekken) en die heb ik dan ook niet...

Heb dus maar een hele vriendelijke (ahum) mail gestuurd dat op zn korte termijn niet haalbaar is of ze even met een nieuw voorstel kan komen...

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 10:22

Ik zou er geen probleem van maken maar gewoon uitgebreid eten voor mezelf meenemen. Een warme maaltijd die alleen nog maar in de ping hoeft, verdeeld over een aantal plastic magnetronbakken, of een bak met maaltijdsalade, en een pakket boterhammen. Als er dan te weinig te eten is, dan trek je dat gewoon uit je tas en ga je dat al of niet in gezelschap lekker opeten. Komt er commentaar op dan denk ik dat in jouw geval volstaat dat je zegt dat "men toch wel weet dat je een stofwisselingsprobleempje hebt". Het feit dat je er voor kiest om het zelf mee te nemen geeft op zo'n moment al voldoende aan dat je weinig vertrouwen erin had dat je schoonzus er voor had gezorgd. :+ Die mag ze dan in haar zak steken.

Maar er van tevoren over zeuren, neuh zou ik niet doen, want als iemand je hierin niet serieus neemt, dan zit je al snel (nog steeds zonder eten) in de verdediging en da's nie handig.

Maar ik begrijp dat het nu waarschijnljk niet meer doorgaat?

EDIT ik eet altijd (qua hoeveelheden) ook vrij veel, ik neem ook heel vaak gewoon wat voor mezelf mee. Als je er zelf doodnormaal over doet dan vallen mensen daar helemaal niet over hoor.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 10:26

Het gaat wel door, het is alleen ipv bij hun thuis (dan neemt mn moeder altijd wel soep of iets hartigs mee en gaat bij hun thuis koken) ergens anders (dierenpark geloof ik)... Brood en andere dingen meenemen doe ik echt wel... Maar zit nu dus wel met mn avondeten...

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 10:28

Vreselijk zulke mensen.....mijn schoonfamilie is ook niet je van het. Hij is kok van beroep maar normaal eten ho maar. Elke verjaardag hetzelfde, kopje soep uit kartonnen bekertje en wat gesmeerde broodjes. Mijn man en ik spreken dan ook altijd af dat we de soep nemen en een broodje en op de terugweg lekker even wat gaan eten!

De laatste verjaardag was het maar goed ook dat we de tweede ronde weigerden, ze hadden niet genoeg broodjes om iedereen een tweede broodje te geven!!!! Dieptriest.

Zulke mensen snappen het niet en gaan het niet snappen ook. Zelf het nodige meenemen en als je een klein koeltasje hebt kun je best iets hartigs, koude gehaktballen of iets dergelijks, meenemen hoor!

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 10:32

Dat is wel een goed idee... gewoon even goed verpakken in een koeltas of iets...

En helaas ze denkt blijkbaar dat iedereen kan als zij een keer een weekend kan, dat anderen soms ook activiteiten inplannen gaat er niet bij in (maar als mn ouders dan iets organiseren voor een zoveeljarig trouwfeest en dit ruimschoots van te voren aankondigen kunnen hun ook spontaan niet)

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 13:04

Nimmy schreef:
Citaat:
Moderatoropmerking:
Mail verwijderd.

de reactie op mn mail, dat het niet handig is om woensdag te mailen of iedereen za kan....

Maar dit is toch ook zo? :D

Ik bedoel dit niet stom, maar ik vind wel dat je erg moeilijk doet. Misschien oordeel ik wel te snel en kun jij er echt slecht tegen om 's avonds niet 'écht' avondeten te eten, maar het komt op mij nogal overdreven over. En die reactie kan ik me ook wel voorstellen omdat de relatie tussen jou en je schoonzus al niet zo top is, maar ik heb het idee dat daar meer het probleem ligt dan bij het daadwerkelijke eten.

Er zijn al heel veel tips gegeven over wat je mee zou kunnen nemen en een koud broodje met beleg en bijvoorbeeld sla erop is echt wel voedzaam genoeg om 's avonds een tijdje door te komen (ga je daarna langs de Mac of eet je thuis wat). Dan nog wat crackers, sultana's, ontbijtkoek en fruit erbij, lijkt me best vullend allemaal. Ik heb 's avonds ook liever warm eten, maar als het niet kan laat je daar toch niet je gezellige familiedag en bijbehorende voorpret door bederven? ;)
En als jullie toch naar een dierentuin oid gaan: daar zijn gewoon restaurants waar je van alles kunt kopen. :)

Edit: ik las net nog even je beginpost en zag dat je de hele nacht boven het toilet hangt als je niks warms/hartigs 's avonds eet? Het lijkt me niet echt logisch dat je gaat overgeven van weinig of niet iets warms eten? Kun je uitleggen hoe dit zit? Want als je weinig eet heb je toch gewoon honger? Lijkt me dan niet logisch van je lichaam als je datgene wat je dan wél in je maag hebt, eruit gaat spugen? :)
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 26-03-09 00:36, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Mail verwijderd

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 13:12

Als ik overdag te weinig eet, krijg ik eerst een hongergevoel, eet ik dan nog niet, wordt ik heel snel duizelig en daarna komt mn maag heel hard omhoog en kan ik proberen om heel voorzichtig te gaan eten, zodra ik dan wat binnen heb gaat t wel weer, maar dan moet ik dus al een uurtje me rustig houden en eerst iets van een lichts eten en daarna normaal. Als ik dat 's nachts heb wordt ik dus wakker op het moment dat t eigenlijk te laat is en gooi ik dus echt alles eruit... Ben dan echt beroerd.. Als ik normaal eet is er niks aan de hand.. Ik heb ook al mn hele leven moeite met aankomen, val zo 5 kg af, maar om ze er weer aan te eten kost bij mij dan weer een jaar..

En het punt is dat het altijd zo gaat... Er kan van haar (en mn broer gaat daar dus in mee, want die was nooit zo) uit nooit ergens rekening mee gehouden worden, met haar een gesprek aangaan lukt ook niet (heb ik al geprobeert), dus wil t nu via mn broer spelen, enige probleem hoe ga ik t formuleren.. wil het niet al te banketstaaf eruit gooien, maar wel mn standpunt duidelijk maken....

En dierenpark waar ze heen willen is erg klein, zal vast wel iets te halen zijn, maar den ben ik dus wel de enige die eet en de rest niet... vandaar dat ik t het liefst van te voren wil aankaarten...

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 13:17

Ik snap je punt ook echt wel dat je het vervelend vindt dat zij nergens rekening mee houdt, vind ik ook heel terecht.
Maar ik denk dat je het gewoon vanuit die positie moet zien en het inderdaad even moet aankaarten. Hoeft toch helemaal niet een moeilijk gesprek te worden? Gewoon vragen of ze er rekening mee willen houden dat jij 's avonds wel graag iets eet en als zij niets mee willen nemen, dat je het dan zelf doet. :)

Verder is het misschien toch een idee om te kijken of je iets kunt vinden voor je 'eetprobleem', dus zoeken naar iets wat je dus makkelijk mee kan nemen en waarmee je je honger wegkrijgt, want je zult zeker nog wel vaker in zo'n situatie terechtkomen. Ook zonder familie erbij, waarbij het toch meer geaccepteerd zal worden dat je dit hebt. :)

Komt vast goed! ;)

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 13:19

Maar je kunt toch best veel eten mee nemen wat misschien n iet warm is, maar wel voedt? Lijkt me dan toch geen probleem. Ik vind ook dat je het wel erg groot maakt eigenlijk.
Nog een paar ideetjes: Studentenhaver, bananen, brood met pindakaas etc. Lijkt me dat je het daar wel even op vol kunt houden. Succes.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 13:22

Als ik overdag twijfels aan de eetmogelijkheden dan neem ik idd wel wat mee. Heb in mn tas ook eigenlijk altijd wel van die koekrepen zitten..

's avonds eigenlijk nergens er last van, meestal als je ergens eet is er iig wel soep of iets van hamburgers etc om te eten... Of met familieweekendjes bezoek ik 's avonds de snackbar wel, maakt me niet zoveel uit.. Maar om nu bij mn eigen broer een mn eten mee te moeten nemen omdat zn vrouw vertikt om eten in huis te halen zo beroerd te moeten worden, vind het zelf gewoon belachelijk

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 13:25

Als het bij hen in huis zo gaat, vind ik ook dat je gelijk hebt.
Maar zeg het gewoon een keer rustig zonder meteen ze erop aan te vallen, dan zullen ze vast wel een blikje soep voor je willen kopen.
Hun andere gasten willen toch ook wel iets anders dan alleen maar chips ofzo?

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 13:25

Ik snap je wel hoor Nimmy, het gaat er gewoon om dat zij niet meewerkt. Maar dan moet je gewoon een keuze maken; óf je spreekt haar er gewoon op aan óf je laat het en neemt gewoon je eigen eten mee. Zou er bij mij een beetje vanaf hangen hoe vaak je met haar zit opgescheept. Als dat bij wijze van maar 1 keer per jaar is zou ik het lekker laten. Maar als het iedere maand is zou ik even een (duidelijk) gesprekje aangaan.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 13:26

sifra01 schreef:
Maar je kunt toch best veel eten mee nemen wat misschien n iet warm is, maar wel voedt? Lijkt me dan toch geen probleem. Ik vind ook dat je het wel erg groot maakt eigenlijk.
Nog een paar ideetjes: Studentenhaver, bananen, brood met pindakaas etc. Lijkt me dat je het daar wel even op vol kunt houden. Succes.

de ervaring is inmiddels dat ik t op brood, fruit of tussendoortjes niet trek. Heb t wel geprobeert, maar elke keer met t zelfde resultaat, dus dat wil ik voorkomen...

@doree er is ook geen chips ofzo.. Afgelopen jaar met sinterklaas bij hun kwam de chips uit de tas van een ander schoonzusje en de rest van mn moeder (op 2 bolletjes pp na dan)...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 13:30

Waarom zou je er iets van zeggen? Zorg dat je van te voren stevig hebt gegeten en stop het een en ander in je tas, eet dat lekker op het toilet op en laat je niet kennen.

Als ik een pester in mijn omgeving heb, dan laat ik echt niet merken dat ik gepakt ben hoor :+ Als ze mij denken uit te hongeren, dan zorg ik wel voor mij zelf en laat staan dat ik er wat van zeg, dan krijg je alleen maar kinderachtige reakties op je terug en dan ben je weer de klos.

Lekker gaan, gezellig zijn, negatief gedrag negeren en tasje met buikvullers mee. Dan maar tussen door even op wc zitten..... :D

Nimmy waar een wil is, is een weg, neem desnoods van die dieet repen mee, die vullen, maar wat pas echt vult is een dubbele roggebrood met kaas in 4en snijden en in een boterhammenzakje meenemen. Dat werkt echt, dan kan je er een kop thee bij nemen, daar kan je toch wel om vragen??? en dan heb je ook een warme buik.

Maar ik weet een veel leuker idee, neem een paar zakken met zoutjes mee en doe er een strik om. Zeg dat je wat leuks hebt meegenomen en dan sta je daarna op en zeg je lollig, "zullen we die lekkere zoutjes er bij pakken"? Beetje creatief zijn, dan lukt het zeker wel.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-03-09 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 13:32

russel schreef:
Waarom zou je er iets van zeggen? Zorg dat je van te voren stevig hebt gegeten en stop het een en ander in je tas, eet dat lekker op het toilet op en laat je niet kennen.

Ik ga echt niet op een toillet eten, dan vind ik gewoon geen fris idee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 13:34

Als je echt wilt, dan lukt het, maar met deze reaktie wil je dus niet. Hoezo vies?? Zit de poep aan de deurklink dan??

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 13:37

russel schreef:
Als je echt wilt, dan lukt het, maar met deze reaktie wil je dus niet. Hoezo vies?? Zit de poep aan de deurklink dan??

Gewoon mijn idee, ik ga niet op een WC eten...
Zeker niet in een of ander dierenpark, openbare toileten zijn vaak niet zo schoon...

Ik neem sowieso wel een overlevingspakket voor overdag mee (dat was ik toch al van plan), wil alleen t avondeten aankaarten...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 13:37

Zit er geen mac op de hoek dat je even een frisse neus gaat halen??