Sodeletuut schreef:SS&Vjesta: Ik schreef dit als laatste op.
Sorry het ging net even erg snel hier
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
_Micha_ schreef:Sodeletuut schreef:
Tja. En normaal is taal wel een van mijn sterkste punten, alleen dit moest snel snel..
En dan had je woorden als Irrigatielandbouw, en dan schreef iemand Irritatielandbouw en dat was wel goed.. :+
Kijk dat is iets wat je bij je jaarleider zou kunnen zeggen, als hij/zij je niet meteen gelijk geeft. want dát is gewoon een fout begrip.
Vjestagirl schreef:Ik vind dat je docent mag verwachten dat je goed Nederlands kan schrijven. Dus ik vind dit niet geheel onterrecht

Petite schreef:Vjestagirl schreef:Ik vind dat je docent mag verwachten dat je goed Nederlands kan schrijven. Dus ik vind dit niet geheel onterrecht
Het is: Onterecht. Voor iemand die zo hoog van de toren blaast over spellingsfouten, kun je ook even beter je eigen tekst doorlezen
TS: Ik vind dat je daar wel een halve punt aftrek voor kunt krijgen, werd bij ons een paar jaar geleden op de HAVO ook gedaan. De leraar kan niet bij een ander wel een punt ervan aftrekken en bij jou niet omdat jij de punten zo hard nodig hebt..
. Ik zie best in dat taal belangrijk is voor de algemene ontwikkeling daarom heb je ook 4a5 keer per week nederlandse les in het middelbaar onderwijs en examen nederlands (en engels en frans en duits). Mas schreef:Ik vind het wel terecht eigenlijk, zoals je zelf aangeeft is het best een stomme taalfout en daardoor is de zinsbouw heel raar. Ik vind het een hele goede zaak dat er streng op het Nederlands wordt gelet, ook bij de andere vakken. Je dient zeker op HAVO niveau toch altijd en overal foutloos Nederlands te kunnen schrijven.
Sodeletuut schreef:Er zijn zeker nergens officiele regels ofzo die ik hem kan laten zien
Vjestagirl schreef:Tsja. Je zit in 4 HAVO, dan mag je docent toch verwachten dat jouw Nederlands gewoon goed is? En dat je niet zulke 'domme' fouten maakt... Hoe denk je dat het straks op je centraal examen gaat, daar gaan ze ook op je spelling letten.
) behalve bij dyslectici. Op het vmbo reken ik nergens taalfouten mee. Nederlands wordt getoetst bij Nederlands, ik vind het veel belangrijker dat leerlingen inhoudelijk begrijpen waar de leerstof over ging en een bepaalde sociale meevoelende mentaliteit ontwikkelen.
Urielle schreef:Bij de lerarenopleidingen moet je wel degelijk door een taal- en spellingstoets komen in het eerste jaar. Wie daar na evt. herkansing nog niet doorkomt binnen het tweede jaar moet van school af.
Sodeletuut schreef:Mas schreef:Ik vind het wel terecht eigenlijk, zoals je zelf aangeeft is het best een stomme taalfout en daardoor is de zinsbouw heel raar. Ik vind het een hele goede zaak dat er streng op het Nederlands wordt gelet, ook bij de andere vakken. Je dient zeker op HAVO niveau toch altijd en overal foutloos Nederlands te kunnen schrijven.
Tja, onder normale omstandigheden wel. Als ik nou even tijd had gekregen om normaal na te denken had ik het goed gedaan. Nederlands is normaal een van mijn sterkste vakken, dus dat is het probleem niet.. Maargoed, het is nou al gebeurd en ik denk niet dat ik er nog wat aan kan doen..