Welke opleiding heb jij gekozen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juniper

Re: Welke opleiding heb jij gekozen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:21

Ik heb HBO toerisme en recreatie gestudeerd, afstudeerrichting Tourmanager. Het eerste jaar was het moeilijkst, omdat alle 4 de afstudeerrichtingen behandeld werden. Daarna werd het nogal matig, en hoe verder we naar het einde kwamen, hoe minder werk het werd.

In september ga ik archeologie aan de uni in Leiden studeren.

_Bloem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:27

Ik volg nu al een jaar een opleiding Bloem en Design ( voor bloemist) op MBO niveau 3. Ik vind het op zich een hele saaie opleiding. Op school leren we weinig maar gelukkig hebben we 2 dagen per week stage het heel jaar door en daar leer je wel veel! Verder vind ik dat het met de vakken zoals: Engels, Nederlands, wiskunde, biologie dat het niveau erg laag is het is eigenlijk allemaal stof die we al lang gehad hebben!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:33

Ik heb 2 jaar geleden alweer de studie journalistiek gekozen. Al een langere tijd had ik die opleiding in mijn hoofd en ik ben eigenlijk nog geen moment teleurgesteld geweest. Het bevalt me super goed, heb het naar mijn zin en het is nog leuk ook. Goed er zijn natuurlijk wel dingen die mij niet super goed lagen, maar daar moet je dan gewoon doorheen. Journalistiek is op HBO niveau en er gaat wel redelijk veel tijd in zitten. Je moet namelijk ook wel eens in je vrije tijd op pad enzovoorts. En tja hoe moeilijk is het... Ik denk hoe moeilijk je het zelf maakt. Met bijhouden kom je al een heel eind, doe je dat niet dan heb je aan het einde flinke stress. Het is wel veel wat je moet doen en ook het leerwerk is pittig. Denk tussen de 7 en de 8? Ligt aan je inzet vooral :j

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:40

Ik studeer psychologie aan de universiteit van Utrecht. Ik vind het allereerst een hele leuke studie, je leert heel veel wat je meteen in het dagelijks leven terug ziet. Ik wou eigenlijk altijd iets met dieren doen en ik ben ook niet geweldig goed met mensen, dus ik wil meteen even het misverstand de wereld uit helpen dat je met de opleiding psychologie psychologe zou worden. Er zijn nog talloze andere mogelijkheden. Ik ga bijvoorbeeld volgend jaar voor de richting neuropsychologie kiezen (is vooral met hersenen ed om het maar even makkelijk uit te leggen). De studie kost vrij veel tijd als je het bij houdt tenminste, het is heel veel leeswerk. Verder vind ik het niet echt moeilijk, het is veel lezen maar dan weet je ook genoeg om het tentamen te maken. De tentamens bestaan tot nu toe uit meerkeuzevragen, wat ik een groot voordeel vind. Je moet wel echt zelfstandig kunnen studeren want er zijn vrij weinig contacturen. Ongeveer 6 uur college in de week en afentoe een werkgroep van 1,5 uur. De colleges zijn ook op internet te bekijken wat ik wel zo makkelijk vind, hoef je niet vroeg op te staan :D . Ik vind deze studie zeker wel een aanrader.

Maarloeesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:47

Phoe wat was dat een drama, ik wist niet welke opleiding ik zou moeten gaan doen. Ik wou altijd al iets met het interieur doen maar ben eerst verder gaan kijken. Nou het was allemaal niks voor mij. Ik heb mijn examens gelukkig achter de rug en ga het MBO Interieur adviseur opleiding doen. :o
Laatst bijgewerkt door Maarloeesss op 04-06-09 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:49

Ik studeer binnen een goede drie weekje af in het sociaal werk, optie maatschappelijke dienstverlening (België, ongeveer hetzelfde als het Nederlandse 'sociaal juridische dienstverlening'. Heel interessante studie, waarbij je heel veel in contact komt met mensen, maar ook heel vaak jezelf tegenkomt (en jezelf heel sterk leert kennen). Moet zeggen dat ik het zelf niet echt een zware studie vond, op schaal van 1 tot 10 zou ik het iets van een 5/6 geven, maar ik ken heel wat mensen in mijn richting die het eerder 8/9 zouden geven. Is heel afhankelijk van persoon tot persoon... De theorie is er wel, maar is niet echt diepgaand en is gewoon oppervlakkig te kennen. Verder is het heel veel praktijkoefening (rollenspel, gesprekstechnieken...), en dat ligt je of dat ligt je helemaal niet.

skipperfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 13:57

Ik studeer Sociale Geografie en Planologie aan de Universiteit van Utrecht. Zeer weinig contacturen.. wel veel thuisstudie. Moeilijkheidsgraad : 7

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 12:19

Ik ben over een maand klaar met horeca ondernemer/manager, niv 4 mbo.
Ga in september vrijetijdsmanagement doen in Breda, HBO,

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 12:54

Ik wilde echt súper graag naar de landmacht!!
Maar helaas, door mijn hartafwijking zal ik afgekeurd worden.. ;( ;(
Vind het echt wel k*t gewoon, wilde het zoo graag.. ;(

Nu ga ik toerisme&recreatie front office en hoofd informatie niv. 4 doen..

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 13:02

Hoi,

Ik ben begonnen aan de opleiding Paard en Sport aan de AOC Groene Welle. Ik deed BBL, ik werkte op papier 32 uur, en ging 1 dag in de week naar school. Die schooldag was een heel gedoe want er moest ook een paard mee enzo, want dan kreeg je les. Op contract stond dat ik 32 uur werkte, maar soms was het zelfs zo, dat ik 10 dagen achter elkaar wakker werd , ging werken tot 6, liep meestal uit tot 7. Dan at ik wat, ging ik mn eigen pony rijden moest ik vaak ook nog les geven, en had dan ook nog 2 andere pony's die ik na werktijd moest rijden/verzorgen, kortom dat lukte bijna niet, was meestal pas rond 11 uiur klaar , dan nam ik een douche en dook ik mijn bed in. Dit hield ik niet vol, en de opleiding was enorm slecht geregeld. Dus heb ik ervoor gekozen om met de opleiding te stoppen.

Nu begin ik volgend jaar met de opleiding detailhandel die je in een jaartje af kunt maken, op het Deltion College in Zwolle. Is niveau 3 van het MBO. En hierna als ik die goed gehaald heb, wil ik nog iets administratiefs gaan doen in niveau 4 MBO ;)

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 13:52

Ik ga nu naar het tweede jaar SPH in Den Bosch.
Het is best hard werken, moeilijk is het vaak niet maar het zijn hele grote opdrachten met veel verschillende deelopdrachten en tussendoor heb je ook nog tentamens en stage. :+