Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

RedPassion schreef:herfstmeisje schreef:toen de zitting was afgelopen liep hij geboeid met 2 politiemannen weg, ik liep de zon in....
Wat prachtig dat je daar symboliek in kan zien, en dat na alles wat er gebeurd is. Meid, jij komt er wel. Neem alle rust die je nodig hebt en ik hoop dat je wel hulp zoekt als je merkt dat het verwerken moeilijk is. Maar ik herken heel erg de behoefte aan 'even niks', dat hoeft zeker niet slecht te zijn. Heel veel sterkte met alles, je bent een dapper mens!

herfstmeisje schreef:Update
Vandaag was de uitspraak van de rechter, pffff wat duurt wachten lang.
Ik was er niet zelf bij aangezien de verdachte had aangegeven erbij te zijn en ik hem niet nogmaals onder ogen wou komen.
De rechters hebben besloten dat hij:
Een gevangenis straf krijgt van 24 maanden waarvan 8 voorwaardelijk.
Daarnaast een proeftijd van 2 jaar en maximaal 2 jaar lang gedwongen begeleiding van de reclassering.
Hij mag mij een dikke 1000 euro schadevergoeding betalen.
De overige schade zo'n 3000 euro ga ik zien te verhalen op het schadefonds voor geweldsmisdrijven.
Daarom hebben de rechters ook een vrij lage schadevergoeding geëist, aangezien hij een flinke schuld heeft wordt betalen in 1x onmogelijk, hij mag er 10 jaar over doen.....
Via het schadefonds krijg ik als het goed is wel eerder geld terug.
Ik ben opgelucht en een beetje onwennig nu.
Ik merk dat ik letterlijk moet afkicken van het hier naartoe leven 7 maanden lang.
gedurende 2 weken kunnen zowel hij als mijn officier van jstitie nog in hoger beroep gaan maar dat verwacht ik niet.
Hij moet dus, bij goed gedrag, zowiezo 13 maanden zitten.
Bij slecht gedrag 21 maanden.
Ik laat dit account voor wat het is; geheimzinnigheid is niet meer nodig nu.
Mocht iemand willen pb'en dan kan dat naar mijn eigen account; wildgirl @bokt.
bedankt voor jullie lieve berichtjes en steun!