Vader mag kind niet zien??!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mulan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 08:25

Pauline schreef:
Hij moet met een advocat een kort geding aanspannen en vragen om bezoekrecht (omgang = meenemen en jonkies als dat kindje geven ze echt niet mee). Vandaaruit kan hij verder kijken voor omgang en erkenning. Het systeem is er wél steeds meer op gebrand dat vaders contactt hebben met hun kind, ik geef hem goede kans. In Brabant weet ik wel een goede advocaat.
Wat wil je nicht eigenlijk zelf?

Dat weet ik nie goed. Ik weet niet in hoeverre zij het zelf wil en in hoeverre zij beinvloed is door haar ouders en twee oudere zussen.
Ze woont bij haar ouders, dus dat ligt lastig...
Brabant is misschien een tikkeltje ver weg, wij wonen in Zeeland.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 08:36

Pffff wat een k*t ouders heeft (J)
Ik vind het echt ronduit smerig dat hij zijn eigen kindje niet mag zien!
Ik hoop dat ze hem iets wat kunnen helpen mocht hij bijstand vragen...
Maar hoop dan ook dat het nooit tegen hem zal keren en dat ze hem vanalles aanrekenen (ouders J)
Ik hoop zo van harte dat hij ooit het snoetje kan zien van zijn kindje.
Echt vreselijk als ik dit hoor!!!!

wens hem maar sterkte van bokt uit!

SandravdB

Re: Vader mag kind niet zien??!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 08:42

Ik geloof dat er een mogelijkheid is om verplicht dna onderzoek te laten doen, dan is nog het probleem gezag krijgen dat dat niet mee zal vallen als zijn ex niet meewerkt. Heb zelf een zoontje van 7 maanden en mijn ex is bij me weg sinds 8 weken zwangerschap, hij heeft zijn zoon de tweede dag al gezien en heeft hem twee keer in de week, blijft dan ook daar slapen en om het weekend terwijl als het er op aan komt hij niets te zeggen heeft want hij heeft alleen erkent en geen gezag, maar ik heb zoiets van kind hoort zijn vader goed te kennen en dat lukt niet met om het weekend een keer.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 09:48

Je kan als vader via een rechtszaak je kind wel erkennen. Ook wanneer de moeder het daar niet mee eens is. Uit eigen ervaring (familie niet zelf) heb ik ervaren dat vaders wel degelijk erg veel rechten hebben. Hij maakt dus een erg goede kans om medezeggenschap over zijn kind te krijgen.
Bij ons was het zo dat zelfs een vader die kind en moeder meerdere keren heeft mishandeld omgang mocht hebben met het kind. Hoe bizar ook.

Pauline

Re: Vader mag kind niet zien??!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:08

Idd in de meest bizarre situaties houdt of krijgt een vader gezag. Dus ik verwacht deze vader ook wel hoor.