Studenten voer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 20:05

Vjestagirl schreef:
Aardappel groente ommelet uit de oven, genoeg voor 3 dagen. En natuurlijk verse zelfgemaakte pizza!

vertel; hoe maak je die omelet? :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:23

FireScorpion schreef:
Vjestagirl schreef:
Aardappel groente ommelet uit de oven, genoeg voor 3 dagen. En natuurlijk verse zelfgemaakte pizza!

vertel; hoe maak je die omelet? :D

75gram spek julienne (laat ik er uit)
2 el milde olijfolie
1 rode ui, in dunne partjes
2 tenen knoflook, geperst
15 gram beetgare aardappelschijfjes
1 grote courgette, in dunne plakken
100g diepvriesdoperwten, ontdooid
5 eieren
5el halfvolle melk
75 g manchego, geraspt (ik neem gewoon belegen kaas)
3el fijgesneden munt
zout
Vers gemalen zwarte peper
50 g rucola

Verwarm de oven voor op 190 graden. Bak de spekreepjes uit in een ruime koekenpan met antiaanbaklaag en schet ze uit de pan. Voeg de olie aan het bakvet toe en bak de ui en knoflook hierin 2 minuten. Bak de aardappel, de courgette en de doperwten 3 minuten omschappend en roer het spek erdoor. Verdeel de groenten over een ingevette rechthoekige ovenschaal van 1,5 liter. Klop de eieren los met de melk, de kaas, de munt en zou en peper naar smaak, en schenk het mengsel over de groenten. Laat de omelet in de oven in 25 minuten gaar en goudbruin worden.

En hij is echt heel erg lekker!

Schuur_

Re: [HK] Studenten voer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:31

Pizza baguette :P

Broodjes besmeren met bolognaisesaus (een grote pot is voordelig en die saus is echt voor alles te gebruiken) en gerapste kaas erop (meestal pak ik de goedkoopste maar voor de luxe mozarella)
en die in de oven op ongeveer 200 graden, beetje bij kijken en als de kaas gesmolten is kan je lekker smullen :)

Pizza in de oven gooien,

Wokken (chinese mix, kokosmelk, eiernoodles en stukjes kip)

tzatziki

Broodjes met bruschetta maken (kun je kopen bij de Hema)

Worstenbroodjes

croque monsieur in de pan

aardappels koken, in stukjes snijden en in een koekenpan doen met in stukjes gesneden courgette en daar gehakt tussen mengen

gehaktbrood met paprika en ui ( kan je smorgens ook nog tussen je brood leggen)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 23:08

Kerriekapucijners, eenpansgerecht
Gehakt rul bakken met knoflook, peper, zout. Prei toevoegen en meebakken.
Wanneer dit lekker geslonken is lekker veel kerrie en wat koriander toevoegen. Op het laatst jonge(!) kapucijners toevoegen.
Officieel moet er nog creme fraiche door, maar dat sla ik altijd over (om het light te houden). DOe nog weleens scheutje kookroom light. Extra lekker met geraspte kaas erover.

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 23:28

oeh lekker!!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 12:07

Wij eten hier in huis echt gewoon alles, geen standaard studentengerechten eigenlijk. Heb ook niet echt het idee dat studenten nou per definitie goedkoop & makkelijk eten eigenlijk :D

Favoriet is hier wel:
- zelfgemaakte rode curry met koriander
- pasta met een goedgevulde tomatensaus
- pasta uit de oven met italiaanse gehaktballen
- zelfgemaakte pizza

En natuurlijk komen er regelmatig AGV'tjes voorbij :D

Die aardappelomelet klinkt wel erg goed! Ga dat eens voorschotelen hier :j

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 16:15

Wat is een AGV?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 16:16

Aardappels, groente en vlees. Zoals de meeste gezinnen eten. ;)

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 16:25

Sindskort woon ik ook op mezelf. Aangezien ik echt het type ben dat gezond en goed wil eten, maar enigszins zuinig, ben ik het nut gaan inzien van diepvries eten.
Super handig, ik hoef maar een keer per week naar de supermarkt waardoor je de kosten makkelijker kunt drukken. Je hebt gewoon genoeg dus geen weggooien. Daarnaast is de groente gewoon goed en kun je er lekker veel mee varieren.

Recepten heb ik eigenlijk niet, ik gooi meestal alles in de wok :+

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 18:40

Ik eet gewoon hetzelfde als toen ik nog thuis woonde, en dat is naar mijn idee echt niet duur. Ik haal voor 1.5 euro een grote zak aardappels bij de Lidl, vlees haal in ik de aanbieding. Bijvoorbeeld een kilo hamlappen, en dan met kruiden etc. verschillende smaakjes geven, maak er iets van 8/9 porties van en dan in de vriezer. Groente halen, kan goedkoop bij Lidl/Aldi, en je hebt een maaltijd.

Eergisteren had ik aardappels, varkensvlees met mediterane kruiden en sperziebonen (1.19 voor 500 gram, eet ik 3 keer van). Voor nog geen euro een maaltijd. :)

Ik zweer echt bij mijn vriezer, ideaal. Gooi alles er in, makkelijk als dingen in de aanbieding zijn of als je bv. macaroni maakt.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 18:46

Frietjes zelf frituren
Pasta
Tosti's
Pannenkoeken

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 18:48

Chantal, studenten willen ook best gezond eten :P :))

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 19:55

Gezond maar makkelijk. :j

Ik heb in mijn hele studententijd geen aardappel geschild volgens mij. En daarna ook maar heel sporadisch.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:14

aldi heeft trpuwens ook zakjes wokgroenten in de koeling liggen
kosten 99 ct dacht ik , errug handig
ik gebruik ze in roerbakjes, pasta's en lasagne,. curry's etc , maar ook in maaltijdsoepen

de soepgroenten(35 ct per zakje) koop ik ook altijd met een stuk of vier tegelijk , voor de soep, maar ook weer pasta en lasagne, chilli's curry's etc errug handig

een blik ragout word trouwens heel makkelijk een pastasaus door hte te verdunnen met bouillon of magere melk, evt uitgebakken spekjes erdoor, salade erbij en klaar

zelf pizza maken kan heel gezond en goedkoop door zelf met wat bloem, droge gist en water een bodem te maken en te beleggen met lekker veel groenvoer :d

zorg in ieder geval dat je je dure producten in de reclame koopt
kilo kipfilet in porties verdelen en invriezen, zo ook met gehakt
maar denk ook aan kaas , kun je indien vacuum verpakt vrij lang bewaren en is vaak iedere maand wel van 1 of ander merk in de reclame

probeer vooral groenten en fruit van het seizoen te eten, die zijn het meest betaalbaar over het algemeen

en diepvries groenten zijn ook handig ,
bijvoorbeeld spinazie uit de diepvries,
portie deelblokjes uit het pakje schudden
ontdooien, pasta koken, en knoflook , uitje en chmpignons
aanbakken, spinazie toevoegen, pasta erbij als ie gaar is evt brie erbij (euroshopper brie is goed te betalen :D)

ik maak trouwens ook maar zelden aardappels klaar, eet vaak pasta's (volkoren) granen, couscous, bulghur, quinoa etc
en als ik aardappels eet, dan was ik ze en bak ze in de oven (in stukjes met schil )

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 09:45

Heel makkelijk, vooral als je eens meerdere mensen te eten hebt, is een prutje van mais, tomaat en (kidney)bonen. Beetje pittig kruiden en dan op het bord een lepeltje zure room, taco saus en een handje tortillachips erbij. Je zou er ook nog gehakt bij kunnen doen, maar dat doe ik eigenlijk nooit.

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 15:15

Karin schreef:
Gezond maar makkelijk. :j

Ik heb in mijn hele studententijd geen aardappel geschild volgens mij. En daarna ook maar heel sporadisch.

Inderdaad, gezond maar wel relatief makkelijk. En eigenlijk helemaal niet zo goedkoop... := :D
Wij aten in mijn studentenhuis eigenlijk alles wel, maar kochten wel bijna altijd voorgesneden groenten, voorgeschilde aardappelen etc. Dat maakte het wel duurder, maar dus wel weer makkelijker. Heeft er ook wel mee te maken dat we dagelijks rond 18u boodschappen deden en altijd alleen voor die avond eten kochten, dus nooit dingen voor meerdere dagen oid.
We aten dus altijd samen met iedereen die thuis was, woonden met 5 (meisjes) en ik denk dat we gemiddeld met 4 personen aten ongeveer (was op huisavond na bijna altijd wel iemand die ging sporten, met vrienden afsprak, even naar ouders ging, etc.).

Berdien

Re: Studenten voer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 22:21

Jaa dat lijstje op de vorige bladzijde, handig!!
Ik heb een hele uitgebreide, grote keuken die ik maar met één persoon hoef te delen *\o/*

Wat ook makkelijk en snel is, Barbequekrieltjes van de AH ( :~ ), vleesje of vega erbij bakken en vooraf rucolasla met feta en pijnboompitten. Voor dat laatste mag je me altijd wakker maken, ik ben echt dol op salades.

Leuke en handige ideeën komen hier voorbij :j

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 22:24

:) jaa inderdaad.

afbakbroodjes met scrambled egg .. hmn kwijl al bij het idee haha, en kan ook makkelijk als avondeten als je een keertje wat minder tijd hebt :Y)

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 22:30

Super lekkere dingen voorbij zien komen!

Ik heb nog een super lekker recept, zal het morgen eens overtypen. Verder nog een tip;
Nasi van de lidl :9 Even in de wok, héérlijk :j
Het is een kilo-bak, dus je kunt de helft nog invriezen als je wilt :)

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 22:31

even een hele grote stip! Heb al veel lekker voorbij zien komen.
Ik heb alleen volgend jaar in mijn hondenhok geen diepvries :(:)

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 22:32

ik heb hier dus ook geen diepvries, ja eentje met 4laden die we met zn 6en delen :+ Werktniet dus. maar ben opzoek naar een mini vriezer voor op mn kamer, voor bovenop of naast ofweetikveel waar mn mini koelkast haha

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 22:34

Zelfs daar heb ik geen ruimte voor :Y)
krijg een kamer op de campus, hopelijk heb ik t 2e jaar wel een diepvries :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 22:38

Wij hebben wel een vriezer, maar de rubbertjes zijn kapot en het is dus ijsijsijsijsijsijs, laden die niet open willen en dan nog een ietjespietsje ruimte voor je hapjes en ditjes en datjes.
Dus je moet voor je de vriezer opent eerst al het ijs letterlijk wegtrappen, dan de la openrukken, ijs eruit bikken en dan je spul erin wringen.
Het werkt :j :') _O-

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 22:40

Je bent even bezig maar dan heb je ook wat :')

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 22:42

Lasagne van de Aldi is erg lekker. Zelf maakte ik in mijn studententijd een spinazieovenschotel en een ovenschotel met zalm uit blik. met een champignonsaus eroverheen.