Relatie gaat stuk door klussen met vriend z'n vader

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 14:54

Wat naar zeg :(:) En wat vervelend dat je vriend het niet ziet.
Wij hadden hier nl. ook last van met ons huis -volgens mij is dat ouders eigen ;) - maar mijn vriend vond het gelukkig net zo vervelend als ik en heeft er meteen wat van gezegd.
Ik hoop dat jullie eruit komen en veel succes nog met klussen!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 14:55

Ik heb sérieus gekeken of je niet in de buurt van mijn ex woont :D Hij en ik zijn uit elkaar, net nadat we een huis hadden gekocht. Zijn ouders en hun immense invloed en bemoeienis waren één van de redenen dat het foutliep tussen ons.

Er zit maar één ding op en dat is écht heel duidelijk maken aan je vriend en zijn ouders wat er wringt. Niet huilen, niet ruzie maken, kalm blijven en je punt duidelijk maken. Het is namelijk júllie huis en niet dat van je vriend en zijn ouders.

Tegelijk mag je je best beseffen dat het uit een goed hart komt. Hulp is zo te lezen best welkom en dat ziet jouw schoonvader ook. Maar geef gewoon je grenzen duidelijk aan en zorg dat je schoonvader ook weet wat er moet gebeuren, zodat hij niet uit zichzelf gaat lopen zoeken naar werkjes..

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 14:55

Janine1990 schreef:
Zijn vader is nog steeds ziek volgens de Arbo Arts? Op deze manier maakt hij het ook niet veel beter.
Of hij lui is, ga ik niet over oordelen. Wel deel ik stiekem je mening over luie mensen. :=
Maar ik kan me ook voorstellen dat je niet voor je uitkering gaat werken.

Je vriend lijkt niet te begrijpen wat je bedoelt, duidelijk zijn werkt meestal wel bij jongens. Misschien in dit geval niet. Heb je je vriend al over de geld kwestie (dure sauce, gesloopte spullen) gesproken? Als het op de portemonnee aankomt, willen jongens nog wel eens happen, is mijn ervaring.

Verder zou ik, als het dan helemaal niet doordringt, stoppen met moeite doen. Wachten tot hij EINDELIJK opmerkt wat er nu gaande is in jouw hoofd. Neem wat tijd voor jezelf meid :(:)
Over deze dingen nadenken vreet energie.

Dank je voor je reactie.
Ik heb mijn vriend over de saucekwestie en andere kwesties aangesproken, maar hij ziet niet in dat dit zo erg is. Hij is dan opeens wel bereid om dat te betalen, terwijl we al maanden zuinig aan doen.

Ik zou vanmiddag dus gaan klussen maar ik kreeg het al spaans benauwd bij het idee dat zijn vader daar omloopt. Ik heb mijn vriend gesmst, we hebben ruzie nu geloof ik maar ik blijf mooi thuis en ik zie wel wat mijn vriend er van maakt. Of hij het nog samen wil doen of niet..

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 14:56

Ik ben bang dat er hier maar 1 ding nog gaat helpen...
even met de botte bijl erover :Y) en die man vertellen waar het op staat.

Je vindt hem een beste man, maar je bent zijn bemoeienissen zat!
Hij mag doen wat JIJ hem vraagt en meer niet, sleutel gewoon in laten leveren als hij niet luisterd.
(Wil hij meer dan jij, betaald hij dat zelf maar)

Het is heel vervelend, maar als hij en vooral je vriend dit niet accepteren dan is dat hun probleem enzoals eerder gezegd, ze komen er echt wel overheen.
Ik begrijp heel goed dat dt heel moeilijk is, maar je vriend wil mag ik hopen toch dat jij gelukkig wordt en de boel tot ontploffing laten komen is echt niet wat je wilt geloof me.

Nu kun je het nog zakelijk brengen ipv boos, dat komt echt een stuk sneller weer goed!

Wie niet luisteren wil...

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 14:57

Heb je het er al uitgebreid met je vriend over gehad? Zijn vader verandert toch niet, zeg je al. Dus het lijkt mij dat je eerst moet zorgen dat je vriend snapt waar je mee zit! Wil hij je niet begrijpen, heeft hij een bord voor zijn 'kop'? Heb je hem verteld wat je in de openingspost hebt staan?

Ik voel me niet prettig als zijn vader er is, alles wat ik doe word gecontroleerd, er word me precies verteld wat ik moet doen, daar kan ik echt niet tegen, gisteravond was ik ook strontchagerijnig want ik zou samen met mijn vriend bezig gaan hadden we afgesproken. Zijn vader zou alleen nog een muur verven en dan naar huis gaan. Maar dat heeft mijn vriend niet duidelijk overgebracht waardoor zijn vader er dus weer de hele avond bij is geweest en ik de hele avond zo chagerijnig ben geweest, zo chagerijnig ben ik in al mijn ongestelde periodes bij elkaar nog niet eens geweest.

Als er met zijn vader niks te beginnen valt, zou ik toch een hartig woordje met je vriend gaan spreken.
Succes!

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 14:59

Chubby schreef:
Ik heb sérieus gekeken of je niet in de buurt van mijn ex woont :D Hij en ik zijn uit elkaar, net nadat we een huis hadden gekocht. Zijn ouders en hun immense invloed en bemoeienis waren één van de redenen dat het foutliep tussen ons.

Er zit maar één ding op en dat is écht heel duidelijk maken aan je vriend en zijn ouders wat er wringt. Niet huilen, niet ruzie maken, kalm blijven en je punt duidelijk maken. Het is namelijk júllie huis en niet dat van je vriend en zijn ouders.

Tegelijk mag je je best beseffen dat het uit een goed hart komt. Hulp is zo te lezen best welkom en dat ziet jouw schoonvader ook. Maar geef gewoon je grenzen duidelijk aan en zorg dat je schoonvader ook weet wat er moet gebeuren, zodat hij niet uit zichzelf gaat lopen zoeken naar werkjes..

Ik hoop niet dat het bij ons zo afloopt als bij jullie :(:)

Op dit moment zou ik geen confrontatie aan kunnen gaan omdat ik dus de hele tijd al emotioneel ben, ik ben thuisgekomen, heb gegeten en ben achter de computer gegaan in de hoop wat rustiger te worden maar ja..

Ik wil dus nu niet meer met zijn vader samen werken, dat gaat gewoon niet, daar krijg ik alleen maar enorm veel stress van en dat kan ik er echt niet bij hebben, ik heb het al druk genoeg met school etc.
Ook omdat mijn ouders niet meer willen helpen, wil ik niet dat zijn vader nog wel "gezellig" komt helpen terwijl hij er voor gezorgd heeft dat mijn ouders niet meer willen komen.

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 15:00

Citaat:
Heb je het er al uitgebreid met je vriend over gehad? Zijn vader verandert toch niet, zeg je al. Dus het lijkt mij dat je eerst moet zorgen dat je vriend snapt waar je mee zit! Wil hij je niet begrijpen, heeft hij een bord voor zijn 'kop'? Heb je hem verteld wat je in de openingspost hebt staan?

Ik voel me niet prettig als zijn vader er is, alles wat ik doe word gecontroleerd, er word me precies verteld wat ik moet doen, daar kan ik echt niet tegen, gisteravond was ik ook strontchagerijnig want ik zou samen met mijn vriend bezig gaan hadden we afgesproken. Zijn vader zou alleen nog een muur verven en dan naar huis gaan. Maar dat heeft mijn vriend niet duidelijk overgebracht waardoor zijn vader er dus weer de hele avond bij is geweest en ik de hele avond zo chagerijnig ben geweest, zo chagerijnig ben ik in al mijn ongestelde periodes bij elkaar nog niet eens geweest.

Als er met zijn vader niks te beginnen valt, zou ik toch een hartig woordje met je vriend gaan spreken.
Succes!

Succes!

Bovenstaande...mooie begin van een flink gesprek lijkt me!
Dit kun je op beide toespitsen, als je 'je vader' omwisselt voor 'jij/u'

Edit; ik zie net wat je schrijft, maar ik zou toch even diep ademhalen en de confrontaie aangaan, voor de bom echt barst en er ruzie van komt.
Irritatie is uit te spreken, ruzie veeeeel moeilijker.
Laatst bijgewerkt door lejo op 19-03-09 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Riddershow

Een keer serieus met je vriend rond de tafel gaan zitten. Ik had ook zo'n schoonvader al deed hij alles wel netjes en zoals wij het wilden, maar ook te pas en te on pas het huis in lopen.
Daar heb ik met het mijn vriend over gehad. En hij heeft ervoor gezorgt dat dat niet meer gebeurde. Alleen nog langskomen als wij thuis waren en dan aanbellen. Anders niet. Het blijft JOUW huis en niet die van hun.

Probeer dat echt op te lossen! Dit soort ergenissen stapelen zich echt op! JIJ moet je er ook thuis voelen en je niet weggejaagd voelen. En tis al helemaal te raar dat hij dingen doet die jullie niet willen en jullie geld er doorheen gooit!

Ben allang blij dat wij nu 3 kwartier ver van mijn schoonouders wonen!

Wat je kunt proberen is het via je schoonmoeder te regelen. Meestal luiteren mannen wel naar hun vrouwen. Zo is het in iedere geval bij mijn schoonouders. Zo luisteren wil hij niet, maar als choonmoeder het 's avonds in bed vraagt luistert hij wel :Y)

Hannanas

ideaal zo'n vader maar als er niet mee te praten valt, het opgedrongen wordt en als de beste man ook nog eens extra (onnodig in jullie ogen) kosten gaat maken door zijn gedrag zal voor mij ook de maat vol zijn.

Ik heb geen tips, blijkbaar helpt niets.
Wellicht topic laten lezen aan je vriend?

En.... hopen dat de verbouwing snel over is... ben je ook weer van vaderlief af.

Ik zou echt hameren op die extra kosten en dat het huis van JULLIE beide is. Dat hij dus naar jullie maatstaven (geld, tijd, ideeen) moet klussen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 15:01

Klinkt als mijn schoonmoeder...

Met haar ben ik ondertussen op een punt beland dat we elkaar de ruimte geven, maar daar is ook een escalatie voor nodig geweest.

Ik denk dat de beste methode is als je zelf tegen de vader van je vriend zegt dat hij op moet hoepelen omdat je het niet fijn vind dat hij continue alles controleert. Het is jullie huis en daar gaan jullie op jullie manier mee om. Advies geven mag, maar het is en blijft jullie eindverantwoording. Soms moet je gewoon boos worden op iemand om het door te laten dringen. En je moet het zelf doen en niet proberen het via je vriend duidelijk te maken. Hij kijkt er immers anders tegenaan dan jij en hij kan daardoor jouw boodschap niet duidelijk over brengen.

Ik heb ook echt boos op mijn schoonmoeder moeten worden voordat ze snapte dat ze eigenlijk te ver ging.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 15:02

Diane_ schreef:

Succes!

Mijn vriend weet precies hoe ik me voel en hoe ik er over denk, maar hij wil me niet begrijpen.
Ik ben bang dat als ik als het ware ontplof en ze goed de waarheid vertel, dat mijn vriend dan voor z'n vader kiest omdat hij mij niet begrijpt. Hij doet dat nu al dat heb ik wel in de gaten door de smsjes die hij stuurt.

lejo schreef:
Ik ben bang dat er hier maar 1 ding nog gaat helpen...
even met de botte bijl erover :Y) en die man vertellen waar het op staat.

Je vindt hem een beste man, maar je bent zijn bemoeienissen zat!
Hij mag doen wat JIJ hem vraagt en meer niet, sleutel gewoon in laten leveren als hij niet luisterd.
(Wil hij meer dan jij, betaald hij dat zelf maar)

Het is heel vervelend, maar als hij en vooral je vriend dit niet accepteren dan is dat hun probleem enzoals eerder gezegd, ze komen er echt wel overheen.
Ik begrijp heel goed dat dt heel moeilijk is, maar je vriend wil mag ik hopen toch dat jij gelukkig wordt en de boel tot ontploffing laten komen is echt niet wat je wilt geloof me.

Nu kun je het nog zakelijk brengen ipv boos, dat komt echt een stuk sneller weer goed!

Wie niet luisteren wil...

Ik denk ook dat dit het enigste is wat zou kunnen helpen, maar of ik er het lef voor heb is de vraag..
Ik zal toch voor mezelf moeten opkomen.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 15:05

Mijn schoonvader is nog een graadje erger, ik zal niet teveel in details gaan maar ik weet precies wat je bedoelt.

Het enige dat ik je kan adviseren (als je tenminste een lange duurzame relatie wilt) is om te zorgen dat het licht bij je vriend aan gaat. Je schoonvader gaat nl niet veranderen :n

Als je vriend niet tot het besef komt wat hier aan de hand is, vrees ik dat je relatie uiteindelijk gaat stoppen. En dat moet geen jaren gaan duren, hoe langer dit duurt, hoe moeilijker het is om je vriend om te krijgen. En probeer je dan maar eens voor te stellen hoe het zal zijn als jullie aan kinderen zouden beginnen... ;(

Toen mijn man en ik net bij elkaar waren heb ik meteen op zeer duidelijke wijze laten weten dat ik verwacht dat hij bepaalde situaties niet accepteert van zijn vader. Hij is echt niet slecht, alleen blijven steken in zijn eigen kleine wereldje waar hij koning is en alles beter weet 8-). Mijn man wist niet beter, was zo opgegroeid maar toch hebben we samen een manier weten te vinden om ermee om te gaan en dat kon alleen omdat hij wist dat hij mij anders kwijt zou zijn.

Nu houden we dingen voortaan voor onszelf tenzij het niet anders kan, hoewel hij nog steeds heel kwetsend kan zijn omdat hij denkt dat hij alles maar mag zeggen wat in hem opkomt.
Toen we trots gingen vertellen dat we een boerderijtje hadden gekocht (in prima staat, dus geen klusboerderij ofzo) met een stukje grond in het buitengebied was zijn eerste botte reactie: "Aha, dus jullie vinden zo'n peerd belangrijker dan jullie kinderen, tjonge tjonge :n "
Wat ik hem heel erg kwalijk neem is dat hij zonder dat ik hem kon tegenhouden een stuk asbest op de zolder wat wij voorzichtig in één geheel wilden verwijderen en afvoeren, in stukken heeft gebroken waarbij veel stof vrijkwam en waarbij hij mijn man ook nog zover heeft gekregen om erbij te staan kijken. Vervolgens werd het dus geweigerd bij de milieudienst en moesten we er flink voor betalen :( .

Kinderen in autostoeltjes??? Waar is dát nou weer voor nodig, die waren er vroeger toch ook niet :?

Maar het állerergste is dat mijn man gisteren tegen beter weten even spontaan bij ze op de koffie ging en helemaal down terugkwam omdat álles wat we met ons nieuwe huisje en grond van plan zijn de grond in werd geboord... wat ze bereiken is dat ze hun zoon uiteindelijk alleen maar van zich afduwen. Zo jammer :n

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 15:05

lejo schreef:
Edit; ik zie net wat je schrijft, maar ik zou toch even diep ademhalen en de confrontaie aangaan, voor de bom echt barst en er ruzie van komt.
Irritatie is uit te spreken, ruzie veeeeel moeilijker.

quote ik mezelf heel brutaal nog even, maar het lijkt me wel een waarheid als een }:0

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 15:05

Falona schreef:
Klinkt als mijn schoonmoeder...

Met haar ben ik ondertussen op een punt beland dat we elkaar de ruimte geven, maar daar is ook een escalatie voor nodig geweest.

Ik denk dat de beste methode is als je zelf tegen de vader van je vriend zegt dat hij op moet hoepelen omdat je het niet fijn vind dat hij continue alles controleert. Het is jullie huis en daar gaan jullie op jullie manier mee om. Advies geven mag, maar het is en blijft jullie eindverantwoording. Soms moet je gewoon boos worden op iemand om het door te laten dringen. En je moet het zelf doen en niet proberen het via je vriend duidelijk te maken. Hij kijkt er immers anders tegenaan dan jij en hij kan daardoor jouw boodschap niet duidelijk over brengen.

Ik heb ook echt boos op mijn schoonmoeder moeten worden voordat ze snapte dat ze eigenlijk te ver ging.

Ja klopt ik zal het zelf moeten zeggen dat heb ik in de gaten. Maar dat lijkt me zo vreselijk moeilijk..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 15:07

DjunDjun schreef:
Dank je voor je reactie.
Ik heb mijn vriend over de saucekwestie en andere kwesties aangesproken, maar hij ziet niet in dat dit zo erg is. Hij is dan opeens wel bereid om dat te betalen, terwijl we al maanden zuinig aan doen.

Ik zou vanmiddag dus gaan klussen maar ik kreeg het al spaans benauwd bij het idee dat zijn vader daar omloopt. Ik heb mijn vriend gesmst, we hebben ruzie nu geloof ik maar ik blijf mooi thuis en ik zie wel wat mijn vriend er van maakt. Of hij het nog samen wil doen of niet..

Het heeft geen zin voor hem, om boos te zijn over jouw gevoelens. Jij kan niet veranderen wat je voelt. En hij wil er zijn best niet voor doen.
Knappe beslissing! Hopelijk krijg je op deze manier wat rust in je hoofd meid! :(:)
Succes ermee!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 15:13

Wat ik me kan voorstellen is dat hij het idee heeft dat jij zijn vader aanvalt en dus genoodzaakt voelt hem te verdedigen en ddus zijn kant te kiezen. Kun je het een keer niet aanvallend richting zijn vader doen. Maar meer dat je het samen met hem (je vriend) wil doen. En dat zijn vader wel goed werk af levert, maar dat jij samen met je vriend aan een eigen huis wilt werken.

Probeer het eens zo. Ik heb geen idee of het werk... maar nooit geschoten is altijd mis. En vraag of hij aan zijn vader kan vragen of hij enkel nog langs wil komen als één van jullie thuis is en dan NOG aanbeld. De sleutel is er voor noodgevallen niet voor alledaagse dingen of klussen, tenzij het van te voren is afgesproken.

Geloof me, ik heb in hetzelfde schuitje gezeten... ook andersom! En het is uit gegaan. Het is in mijn geval ook weer aangegaan, maar toen hadden wel allebei one problemen opgelost. (ik mij losgewerkt van mijn ouders, hij van de zijne.

Het niet nee, durven te zeggen tegen je vader kan bij he ook remming zijn. Misschien is hij allang blij dat hij wilt helpen, en als hij zegt dat vader moet afremmen in klusgedrag V helemaal niet meer wil helpen en dan het gevoel heeft dat zijn moeite niet gewaardeerd wordt ect. Het kan dieper liggen dan lijkt.

Ik heb zelf pas nee durven zeggen tegen mijn pa na enkele gesprekken met een zielknijper :o Ik wist wel dat ik nee moest zeggen maar kon het niet.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 15:15

en laat wel even weten dat je de hulp die jullie krijgen ontzettend fijn vindt, alleen niet de manier waarop.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 15:29

Bij ons is het net andersom, mijn ouders zijn pietje precies en mijn vriend vind dat niet helemaal leuk. Als mijn vader de deur moet verven, dan doet hij ook meteen maar de deurposten, ook schilderde hij de inbouwkastdeuren en posten ook al was dat niet gevraagt, ik vind het ge-wel-dig dat hij dit allemaal doet, maar voor vriendlief hoefde dit helemaal niet.
Ook is mijn moeder een poetswonder, alles in ons nieuwe huis (waar we dit weekend intrekken) word onder handen genomen met een stoomapparaat. Ieder hoekje en kiertje word schoongemaakt, en alweer vind ik het super dat ze dit voor ons doet. En ook hier vind mijn vriend het overdreven...
Ik heb een paar keer voorzichtig iets gezegt, maar mijn ouders gaan gewoon door met 'hun werk'.
Mijn vriend en ik hebben ons erbij neergelegt en we weten dat er binnenkort een eind aan komt als alles klaar is... Ik wil geen ruzie en bijt me er maar even doorheen. het resultaat word wel prachtig!

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 15:34

In de TS haar geval zou ik me op de eerste plaats meer zorgen maken over de relatie met de vriend dat de verhoudingen tov de vader. Als je op zo weinig begrip kan rekenen waar ga je dan naar toe? Tenzij jij onredelijk bent natuurlijk.. we lezen hier alleen jouw verhaal..

Want, omgekeerd kan wat hier ergens ook al stond ook wel juist zijn.
Misschien val je de vader iets te hard aan en reageert je vriend daarom met onbegrip.
Als mijn vriend mijn moeder aanvalt, dan schiet ik ook in de verdediging.

Je schrijft dat je niet in één ruimte kan zijn met de vader, en je breekt hem publiekelijk af (dat hij door het dorp slentert, werkloos is, lui is, etc).. moest jij mijn vriend(in) zijn en ik las dit op een forum : ik smeet je buiten. Dus denk ook eens na over je eigen houding voor je met de vinger naar een ander wijst.
Ook al is het nog zo'n lastige vent, hij weet misschien niet beter. Laat zien dat jij niet zo bent, maar een meid met verstand.
Laatst bijgewerkt door Sin op 19-03-09 15:45, in het totaal 2 keer bewerkt

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 15:34

Lastig hoor.
Ik zou je vriend eerst dit topic eens laten lezen. Gewoon in zn eentje, laat hem er maar eens over nadenken. En zeg er ook bij dat je bang bent dat dit jullie je relatie kan kosten.
Pas als je met je vriend op 1 lijn zit, kan je paps gaan aanpakken en hem duidelijk maken dat je het heel fijn vind dat hij helpt, maar dat het jullie huis is en jullie beslissingen.

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 15:48

Ik snap helemaal hoe je je voelt. Mijn schoonvader is ook zo vreselijk. Bij het opzetten van de voortent is hij serieus een hele dag bezig met scheerlijnen zetten...vreselijk.

Toen mijn vriend en ik gingen samenwonen kon ik ook niet met zijn vader overweg. Er gebeurde dingen die ik niet wilde, geld ging naar dingen die ik niet wilde, en hij liep in ons huis als ik dat niet wilde. M`n vriend vond het allemaal best en werd boos op mij als ik boos op zijn vader werd.

Ik heb het opgelost door een stap terug te nemen. Ik vond het doodeng om tegen m`n schoonvader te zeggen dat ik het ** vond zoals de zaken liepen. Maar heb het op een rustige manier toch verteld. Ik kreeg eerst een hoop ja maar. Ik heb toen ook gezegd dat ik zijn hulp echt wel waardeerde maar het is MIJN huis en ik wil graag de touwtjes in handen. Als je een keer ruzie maakt met je schoonvader is dat niet zo erg als het lijkt, het komt wel weer goed. Daarna heb ik m`n vriend aangepakt. Als hij het goed vind dat er geld gaat naar sauce, dan meot hij daar wat voor inleveren. (mijn vriend heeft nog een motor, dus dat was makkelijk) maar uiteindelijk is het kwartje toen bij mijn vriend gaan vallen. Ik ben mijn eigen ding gaan doen, dingen die van te voren besproken waren. Die muur werd bruin, dan wordtie ook bruin!!! geen sauce of wat dan ook. klaar.

Achteraf ben ik echt mega eigenwijs geweest maar dat heeft mij wel geholpen. Ik denk dat je achter jezelf moet blijven staan. Neem het je vriend niet al te veel kwalijk, het is en blijft zijn vader. Maar je moet toch denk ik duidelijk zijn naar beide wat jij wilt, wat besproken is en dat je daar stug niet vanaf wijkt!

Succes met je nieuwe huisje, ik hoop voor je dat zodra de stress eraf is je er toch van kunt genieten!

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 16:11

Sin schreef:
In de TS haar geval zou ik me op de eerste plaats meer zorgen maken over de relatie met de vriend dat de verhoudingen tov de vader. Als je op zo weinig begrip kan rekenen waar ga je dan naar toe? Tenzij jij onredelijk bent natuurlijk.. we lezen hier alleen jouw verhaal..

Misschien val je de vader iets te hard aan en reageert je vriend daarom met onbegrip.

Je schrijft dat je niet in één ruimte kan zijn met de vader, en je breekt hem publiekelijk af (dat hij door het dorp slentert, werkloos is, lui is, etc).. moest jij mijn vriend(in) zijn en ik las dit op een forum : ik smeet je buiten. Dus denk ook eens na over je eigen houding voor je met de vinger naar een ander wijst.
Ook al is het nog zo'n lastige vent, hij weet misschien niet beter. Laat zien dat jij niet zo bent, maar een meid met verstand.

Ik snap helemaal wat je hiermee bedoeld, ik kan in een boze bui dingen zeggen die ik beter niet zo kan zeggen en niet zo publiebelijk inderdaad.
Ik las een eerdere reactie (kan niet alles gaan quoten dan staat het topic vol met quotes) dat mijn vriend zich aangevallen kan voelen in de zin van dat ik zijn vader aanval. Dit begrijp ik ook wel en ik kan iets subtieler proberen te zijn maar ik verwacht wel begrip van mijn vriend.
Ik heb hem zo'n 10 minuten geleden gevraagd of we er straks over kunnen praten als hij uit z'n werk komt maar dit vind hij niet nodig, dit vind ik dan weer een tekort in zijn volwassenheid om het zo maar te zeggen.

Storm

Re: Relatie gaat stuk door klussen met vriend z'n vader

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:24

Mannen en praten... tja...

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:27

Phoef lastig hoor.

Mijn oom is ook zo. Pietje precies en het moet zo en niet anders. Gelukkig woont hij in Drenthe en wij in Groningen dus bij de verhuizingen bij ons in Groningen bemoeit hij zich niet(durft geen lange afstanden te rijden :P ).

Maar toen mijn zus bij hem in de stad kwam wonen was hij er ook iedere dag. Wij kwakte het verf zo'n beetje op de muren. Duivels dat hij was. En wij hadden de dikste lol om hem. Na 2 dagen heeft hij ons het huis uit geschopt. Hij deed het wel alleen :D Wij moesten maar nieuwe kleren gaan kopen ofzo. Maar we mochten niet meer in mijn zus haar huis komen.
Hij heeft toen zelf de gordijnen genaaid en alles precies waterpas opgehangen. Zelfs de kasten die hij alleen naar boven(5 trappen) heeft gesleurt stonden waterpas.
Het gaat bij mijn oom zo ver: mijn tante is dit jaar 2 jaar geleden overleden. Hij heeft toen 2 tombes laten maken in de grond waarin de kist(en) kwamen te liggen. Toen mijn tante incl. kist in de tombe was gelegd is mijn oom even gaat meten of de kist wel helemaal recht lag..

Maar goed. Dit verhaal koop je niks voor.

Ik zou zelf toch echt heel duidelijk op de man af tegen hem zeggen dat zijn hulp gewenst is. Maar dat hij zich met zijn eigen werk moet bemoeien en dat ik prima in staat ben zelf te bekijken hoe het wel of niet moet. En als ik er niet uit kom dan hoor je het wel.
In niet in jip en janneke taal. Maar echt duidelijk. Er niet om heen draaien of stille hints. Want dat snappen mannen gewoon niet.
Wees duidelijk en loop weg zodra je je zegje hebt gedaan. Dan kan hij niet meteen er tegen in gaan. En zal het wellicht gaan verwerken in die botte hersencellen en wellicht snapt hij het dan.

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:37

DjunDjun schreef:
Sin schreef:

Ik snap helemaal wat je hiermee bedoeld, ik kan in een boze bui dingen zeggen die ik beter niet zo kan zeggen en niet zo publiebelijk inderdaad.
Ik las een eerdere reactie (kan niet alles gaan quoten dan staat het topic vol met quotes) dat mijn vriend zich aangevallen kan voelen in de zin van dat ik zijn vader aanval. Dit begrijp ik ook wel en ik kan iets subtieler proberen te zijn maar ik verwacht wel begrip van mijn vriend.
Ik heb hem zo'n 10 minuten geleden gevraagd of we er straks over kunnen praten als hij uit z'n werk komt maar dit vind hij niet nodig, dit vind ik dan weer een tekort in zijn volwassenheid om het zo maar te zeggen.

Hmm, inderdaad, als praten niet kan, kan je ook niet tot een oplossing komen waar jullie beiden gelukkig mee zijn.
Dan weet ik het ook niet meer :/