Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

PussInBoots schreef:Maar dat is niet waar ik het hier over heb. Hier gaat het met regelmaat over de grote passie van mensen, en daar heeft iedereen zn eigen kijk op, maar het is toch van de zotte dat er dan op de man gespeeld gaat worden??

Sonja schreef:Is dat niet een beetje inherent aan het onderwerp? JUIST omdat het vaak over mensen hun passie gaat, raakt het zo ook gauw persoonlijk. Dus eerder gevoel van aangevallen worden, dus heftigere reactie, etc.
PussInBoots schreef:Sonja schreef:Is dat niet een beetje inherent aan het onderwerp? JUIST omdat het vaak over mensen hun passie gaat, raakt het zo ook gauw persoonlijk. Dus eerder gevoel van aangevallen worden, dus heftigere reactie, etc.
Helemaal juist, en dan moet je LEREN je gevoelens netjes onder woorden te brengen.
Als voorbeeld: Een poosje terug was er een topic over een meisje met behoorlijk overgewicht en haar pony. Er werd, in het begin overigens erg netjes, gemeld dat haar overgewicht toch écht téveel was voor de pony en dat dit schade kon berokkenen aan die zelfde pony.
Dit is nooit leuk, ookal wordt het netjes gebracht. Zijzelf reageerde overigens erg netjes het hele topic. Anderen werden meteen boos en vonden dat de TS werd aangevallen op onjuiste gronden.
Het topic is vreselijk uit de hand gelopen en dit vond ik een voorbeeld wat écht sneu afliep.
Adil18 schreef:PussInBoots schreef:Maar dat is niet waar ik het hier over heb. Hier gaat het met regelmaat over de grote passie van mensen, en daar heeft iedereen zn eigen kijk op, maar het is toch van de zotte dat er dan op de man gespeeld gaat worden??
Exact dat bedoelde ik, het persoonlijk aangrijpen, absoluut onnodig! Heel verleidelijk op het internet, dat wel, ik laat me er zelf ook nog wel eens toe verleiden wanneer ik met persoonlijk aangegrepen voel, maar het belemmert een discussie...!

Als een ts dan niet reageert op de voorzichtige en nette opmerkingen kan ik me voorstellen dat mensen het op de harde manier proberen (net als mensen met een overduidelijk slecht zittend zadel, jonge paarden waar te vroeg en te hoog mee gespringen wordt etc.) Helaas snappen de meesten niet dat je door iemand aan te vallen iemand volledig in het harnas jaagt waardoor die helemaal niet meer open staat voor argumenten. odetteke schreef:Ik vind dat het op de man spelen een teken van zwakte is, dat doe je als je geen argumenten meer hebt. Het is dus een compliment als iemand zich zo tegen je gedraagt
Dat soort discussie over ruiters die te zwaar zijn voor hun pony zijn vrij lastig altijd, vooral als het niet een beetje te zwaar is.Als een ts dan niet reageert op de voorzichtige en nette opmerkingen kan ik me voorstellen dat mensen het op de harde manier proberen (net als mensen met een overduidelijk slecht zittend zadel, jonge paarden waar te vroeg en te hoog mee gespringen wordt etc.) Helaas snappen de meesten niet dat je door iemand aan te vallen iemand volledig in het harnas jaagt waardoor die helemaal niet meer open staat voor argumenten.

PussInBoots schreef:Jee, mn hele topic naar de #@$#%^$, tis toch echt de bedoeling dat we discussieren!! Iedereen is het met elkaar eens;)
Citaat:Bepaalde mensen die niet zo veel talent hebben voor onderbouwd discussiëren, zijn al lang geleden bij mij onder de foeiknop terecht gekomen. Ik zie hun berichten niet eens meer, dus stoor ik me er ook niet aan