Welke proefdiervrije producten gebruik jij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 17:24

Ik gebruik ook veel eigen mekren, Etos, Kruidvat etc, werkt allemaal prima, is niet te duur en ook nog proefdiervrij :)

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 17:36

Anthea schreef:
Voor zover ik weet alleen Lush, let er niet zoveel op.
Met makeup gebruik ik alleen chanel en rimmel london, maar of dat dierproefvrij is.. Durf ik niet te zeggen. :+

Neuh, ik denk niet dat ze zich bij Chanel of Rimmel druk maken om zoiets als dieren.

Yavanna

Re: Welke proefdiervrije producten gebruik jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:25

Manic Panic, absoluut proefdiervrij, de verf,blondeer, make up etc. Hebben daar zelfs de PeTA libby award voor gekregen, en ook spullen van Lush, ben dol op de Gothmother zeep, zo'n lekker luchtje,en dochter lief gebruikt china girl, een peelingzeep.
En daarnaast gebruik ik daarvan nog de dreamcream, wat enorm goed helpt tegen mijn exceem huid, en die aardbeienmassagebar voor mijn handen.
Verder niets.. alleen die 2 merken.

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 18:30

Heb je ervaring met de verf Yavanna? Pakt de verf goed en blijft de kleur lang zitten, ook als je het vaak wast?

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:38

Ik gebruik wel wat van de body shop. En heb ook nog van een ander merk, ook proefdiervrij dacht ik.. Het enige wat niet zo is, is mijn mascara. Die is van Gemey Maybelline.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:40

nioxin is haar en huidverzorging is ook dierproefvrij en ook nog eens biologisch afbreekbaar (incl verpakking)

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:52

Vende schreef:
Anthea schreef:
Voor zover ik weet alleen Lush, let er niet zoveel op.
Met makeup gebruik ik alleen chanel en rimmel london, maar of dat dierproefvrij is.. Durf ik niet te zeggen. :+

Neuh, ik denk niet dat ze zich bij Chanel of Rimmel druk maken om zoiets als dieren.

Wat is dat nou weer voor rare opmerking? Dat kun je dan over elk bedrijf wat zich met mode bezig houd zeggen, vind het erg kort door de bocht en nergens op gebaseerd.

Zelf let ik niet heel erg op dierproefvrij zoals de meeste bokkers denk ik, maar ik gebruik héél veel lush en dat is zelfs allemaal vegetarisch en veel ook nog veganistisch. Dan heb ik alleen nog make up nodig (de rest is lush) en heb ook een aantal spullen van Oriflame als make-up product en verzorging.
Als ik het zo kijk gebruik ik toch best veel dierproefvrij :)

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 19:11

Ik baseer dat op modeshows en de bontjassen en sjaals ;)

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:12

Waarschijnlijk gaan er heel andere mensen over de make-up lijn van chanel dan van de kleding. En Rimmel is toch geen kleding merk of wel :o? of ben ik echt heel blond nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:20

Ik heb nog nooit gehoord van kleding van Rimmel, maar ik ben ook niet into fashion oid. :))

Micha, hoe is de conditioner van Lush? Of gebruik je die niet? Ik zit te twijfelen of ik 'm wel of niet moet bestellen. :=

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:25

Lush, Be Never Too Busy To Be Beautiful, Weleda, Tuinen, Body Shop, MMU, Burt's Bees, Yves Rocher, wat niet eigenlijk?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:30

ik gebruik wel eens dingen van de bodyshop, ook wel van andere merken. Moet zeggen dat ik er niet altijd oplet eigenlijk. Maarja er zitten overal wel ingredienten in die ooit getest zijn op dieren eigenlijk. Dus echt proefdiervrij word het nooit. Je kan er natuurlijk wel opletten dat een bedrijf er zijn best voor doet. Maar ja ik koop ook wel eens douche gel van nivea oid. IK denk er soms helemaal niet bij na. Etos eigenmerk is wel proefdiervrij toch, dat koop ik ook nog wel vaak.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:42

Ik heb eigenlijk alleen maar producten van de hema, kruidvat en etos. ( eigen merk )
Niet op dieren getest en ook nog eens lekker goedkoop :j

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:43

White Musk van The Body Shop :D

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:43

geen,,, ik let daar eigenlijks nooit zo op

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:47

Anthea schreef:
Ik heb nog nooit gehoord van kleding van Rimmel, maar ik ben ook niet into fashion oid. :))

Micha, hoe is de conditioner van Lush? Of gebruik je die niet? Ik zit te twijfelen of ik 'm wel of niet moet bestellen. :=

Over welke zit je te twijfelen?
Ik heb zelf veganese en ben er erg over te spreken, hij maakt je haar echt heel lekker zacht ( en ik heb echt ontzettend klittend haar :\ )

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 20:49

_Micha_ schreef:
Waarschijnlijk gaan er heel andere mensen over de make-up lijn van chanel dan van de kleding. En Rimmel is toch geen kleding merk of wel :o? of ben ik echt heel blond nu.

Nee je bent niet heel blond want Rimmel heeft inderdaad geen kledinglijn, je moest het even alleen los van elkaar zien. :+

Er gaan andere mensen over, maar het valt wel allemaal samen onder één hoedje.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 21:45

Je kunt het ook zo zien: al die grondstoffen die ooit op dieren zijn getest en veilig verklaard. Misschien maar beter gebruik van maken, anders zijn al die dieren nog voor niets gestorven ook (gedane tijden kun je niet keren).. ;)

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 21:53

Ik koop dus bijna alle nieuwe producten ( beauty) dierproef vrij. Ik heb nog enkele diergeteste producten ( dove nivea) maatr die heb ik gekregen.

De merken die ik heb:
benefit
Hennaplus haarverf
tuinen
the bodyshop
lush
The secret garden (www.thesecretgarden.nl het word allemaal zelf gemaakt door de webmiss)
palmer's
eigenmerk producten van drogisterijen
the bodycollection ( echt super fvijne spullen, alleen ik heb geen idee waar je het kan kopen)
aromance

En dit was alleen beauty. Opzich is het niet zo heel moeilijk. meestal zijn de onbekende merken dierproef vrij, en vaak de eigenmerken van drogisterijen. Voor make-up met je goed rondkijken op internet, maar volgends mij is everyday minerals ook dierproef vrij.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 12:55

Vende schreef:
Heb je ervaring met de verf Yavanna? Pakt de verf goed en blijft de kleur lang zitten, ook als je het vaak wast?

Hangt een beetje van de kleur af, het is semi permanent, en de rode en groene tinten blijven langer en beter zitten dan de roze en lichtblauwe tinten, die moet je een week of 3 geven en de hardere tinten, dus groen etc een week of 5. Daarom raad ik mensen die verf bij mij kopen, om een fles shampoo apart te houden, daar een eetlepel verf in te doen, en daar hun haar mee te wassen, werkt perfekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 13:01

Ik gebruik veel van The Body Shop en Hema. 100% proefdiervrij is moeilijk maar ik doe wat ik kan, ben er wel erg bewust mee bezig.

Haarverf is inderdaad altijd lastig, maar ik ga eens op jouw site snuffelen Yavanna. Ziet er sowieso erg aantrekkelijk uit. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 13:22

manciPanic is super/ gebruikte hun felle roodtinten vroeger altijd(lees,ongeveer 6 tot 8 jaar terug).

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 13:27

Ik was altijd heel erg bezig met dierproefvrij de laatste tijd minder omdat ik vele merken vrij hypocriet vind, maakte er te druk om denk ik.

Heb gezichtsverzorging van The Body Shop, ga ik dus mee stoppen en zoek dus vervanging, ik dacht aan The Rituals, wie heeft er ervaring mee?
Zeepjes en scrubjes van Lush en TheSecretGarden
Make up, huismerken zijn meestal dierproefvrij omdat dierproeven erg duur zijn.

Maar veel make up van mij is van Estee Lauder en M.A.C dat is dus niet dierproefvrij.
Maar ik heb ook minerale makeup wat ik uit Amerika bestel dat is dierproefvrij
Ook heb ik veganistische parfum uit Amerika, super goed spul super goedkoop en goed voor de diertjes! :)

Masker voor mijn haar haal ik van de Tuinen van henna plus oid, dat is ook dierproefvrij! :)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 13:28

Ik ben zwaar fan van Kruidvat, HEMA ed eigen merken die niet op dieren testen. Om mee schoon te maken overigens gebruik ik soda en groene zeep, alles natuurvriendelijk spotgoedkoop en het maakt schoon. Verder gebruik ik uit principe niets wat op dieren is getest dus pluis regelmatig de proefdiervrij site uit om te zien of er nog iets is veranderd. Dagcreme van Earth line trouwens schiet me net te binnen.

Haarverf vind ik heel erg moeilijk, gelukkig krijg ik zo wie zo van de meeste bekende op dieren geteste merken eczeem maar de Hennaplus varianten zijn duur (ik moet nu al met halflang haar 2 verpakkingen gebruiken en dan komt het al snel boven de 20 euro alleen aan verf, en dat elke zoveel weken... auw..) en vervaagt heel erg snel. Dus dat gaat vanaf vandaag toch een blondtint worden... solly..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 13:29

Naar mijn weten is Rituals dierproefvrij.
Ik heb er weleens douchegel van gehad,heerlijk!
Qua cremes enzo ben ik er geen fan van,maar dat komt door mijn eigen moeilijke huid.