Toen kwam je erachter dat er is ingebroken in je auto...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 11:15

Dat is mij een paar maanden geleden ook gebeurd. Deur geforceerd met een schroevendraaier (ik had een oude Opel Co9rsa dus dat is zo gebeurd) en radio weg. Nog keurig uitgebouwd ook :+ Radio was al oud, als ze er een tientje voor gekregen hebben is het veel, maar het is gewoon het idee dat iemand in jouw ruimte aan jouw spullen heeft gezeten...

Ik was overigens alleen WA-verzekerd dus ik heb niets teruggehad, slot deed het ook nog gelukkig. Heb wel aangifte gedaan, daar waren ze bij de politie wel blij mee omdat ze op die manier wel kunnen optreden als er meerdere gevallen bekend zijn. Maar er zal geen rechercheteam op gezet zijn vrees ik :P

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 11:18

Sonja schreef:
Dat is niet makkelijk voor die agenten. Dat is frustrerend.
Nou als nietsdoen frustrerend is dan moeten ze er wel iets aan doen. Je pakt steeds één zin uit mijn post waar je op in gaat en dat voegt nou niet bepaald veel toe. Ik probeerde alleen duidelijk te maken dat het dus best veel gebeurt dat er ingebroken wordt in je auto of dat je auto weggehaald wordt op klaarlichte dag. en ik verbaas me erover dat dit gebeurt. Of de politie al dan niet gefrustreerd raakt van niets doen kan mij aan mijn bips oxideren.

Anoniem

Re: Toen kwam je erachter dat er is ingebroken in je auto...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 11:21

Het enige wat ik je probeer duidelijk te maken is dat die agenten echt niet voor hun lol "niets doen" zoals jij dat noemt. Er is weinig budget voor middelen, de werkdruk is hoog, en ze moeten véél te veel administratie doen.
Het is altijd zo makkelijk oordelen dat een ander "dan maar iets moet doen". En die ander zou ook zo graag WILLEN, maar die KAN niet...

Dit is een maatschappelijk probleem en niet terug te voeren naar die ene agent...

elbeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 13:27

Erg vervelend ja als er zoiets gebeurd. Maar ookal hebben mensen iets gezien het is vaak zo dat je toch niet veel kunt doen.
Ik zat zelf laatst mijn autoradio in de auto in te bouwen op de parkeerplaats op de hoek van een drukke straat. Komt er een man aangefietst en voor ik er erg in had, had hij bij de auto die naast mij stond de raam ingeslagen en er iets uitgehaald en hij fietste weer weg. Bij ons in de straat zijn ze aan de weg aan het werken en op de fiets kon je er moeilijk doorheen dus ik ben gelijk gaan vragen of de stratenmakers iets hadden gezien maar hun hadden niks gezien. De auto was wel van 1 van de stratenmakers dus die wist het wel gelijk.
Maar als zulke dinge gebeuren weet je niet gelijk wat je moet doen want ik zelf zat echt te kijken van HUH??

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 14:26

moonfish13 schreef:
Kiwiko, jij hebt toch ook een dikke Audi? :+
Doe je die niét op slot?! :wow:

Die is gek! :+
Ze komen er toch wel in, daar heb je gelijk in hoor.
Maar de deur open laten maakt het wel erg makkelijk. :D

nee die doe ik ook niet op slot :) er zit niks steelbaars in de auto...... willen ze de radio meenemen zullen ze toch echt heel het dashboard eruit moeten slopen..... daarnaast kunnen ze ook gewoon mijn dak opensnijden...... en dat kost ECHT geld....

nee hoor, laat ze maar rondsnuffen :)

en als ze hem willen stelen, stelen ze hem toch wel....... :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 10:10

Sonja schreef:
Het enige wat ik je probeer duidelijk te maken is dat die agenten echt niet voor hun lol "niets doen" zoals jij dat noemt. Er is weinig budget voor middelen, de werkdruk is hoog, en ze moeten véél te veel administratie doen.
Het is altijd zo makkelijk oordelen dat een ander "dan maar iets moet doen". En die ander zou ook zo graag WILLEN, maar die KAN niet...

Dit is een maatschappelijk probleem en niet terug te voeren naar die ene agent...
Daar gáát het hier toch helemaal niet over? Joh ga je mening ergens anders spuien. Je bent zeker zelf agent :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 10:23

Doe's niet zo kattig :?
Jij reageert ook met een eigen bevinding, da's dan ook niet goed.

En nee godzijdank ben ik geen agent, lijkt me een hondebaan.

Waar het me om gaat is dat zoiets op klaarlichte dag gebeurt, in een drukke straat. Er MOET minimaal 1 iemand geweest zijn die iets gezien heeft. En die heeft geen actie ondernomen als in bv mobieltje gepakt en politie gebeld, al is het maar om een profiel door te geven.
Dit is een maatschappelijk probleem. "We" komen blijkbaar stomweg niet meer in actie als we zoiets zien gebeuren...

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 10:37

Wat had diegene gezien moeten hebben? Iemand die een beetje lastig zijn slot openmaakt? Heb ik ook wel eens wat moeite mee, zou wat zijn als mensen dan meteen de politie bellen.

Marije88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:21

Ik kwam vorig jaar bij mijn auto zo in de winter, slot los. Heel raar, ik doe hem altijd op slot. Inderdaad troep in mijn auto en wat miste er:
- parkeerschijf (zo'n blauwe)
- mijn koektrommel
- mijn my little pony die aan mijn spiegel hing!

Mijn bounty's en autoradio waren er nog. Dan denk ik waarom doe je dit, maar het blijft raar dat iemand in je auto rommelt.

Ze hebben bij mij waarschijnlijk met draad via raamkozijn ding opengehaald, via de rubbers.