Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
)wat hij deed of niet, of hij loog of niet, wel of niet rookte, stal, dronk, vocht etc. 
Caira schreef:Ach kom op zeg, we horen hier 1 kant van het verhaal. De waarheid ligt ergens in het midden
MaartPaard schreef:Miryamk schreef:Hij heeft ook blijkbaar de vrije hand om zich zo te gedragen. Waarom zou hij dat veranderen, hij mag toch gewoon lekker zijn gang gaan...
En dat is het hele probleem. En als ook maar iemand hem in de weg zit, gaat hij uithalen, schreeuwen, dat soort dingen. En daarom laten mijn ouders hem ook zijn gang gaan. Maar ik kán daar niet tegen! Tegen dat gedrag! Bah! En daarom ben ik ook de dupe vrees ik..
Tenminste, ik denk met veel lol terug aan de tijd dat we niet eens met zijn tweeën op de achterbank konden zitten in de auto, moest het helemaal volgebouwd worden met bagage als we op vakantie gingen en dan nóg ruzie zoeken
Nijn schreef:Zowel jij en je broer last van puberhormonen?
Als jij er zo'n last van hebt zul jij toch echt degene zijn die zich moet aanpassen. Lijkt mij dat in het huis van je ouders dien regels gelden en als jij je daar niet in kunt vinden ben jij degene met een probleem
De TS kan hier ook gewoon haar mond over houden, zeker als ze weet dat het een reactie uitlokt 
Macusa schreef:Nijn schreef:Zowel jij en je broer last van puberhormonen?
Als jij er zo'n last van hebt zul jij toch echt degene zijn die zich moet aanpassen. Lijkt mij dat in het huis van je ouders dien regels gelden en als jij je daar niet in kunt vinden ben jij degene met een probleem
Het is precies andersom. De ouders behoren haar een veilige omgeving te bieden zolang ze nog thuis woont en minderjarig is. Zodra de ouders het agressieve gedrag van de broer tolereren (terwijl ze er zelfs met hun neus bovenop staan) is daar geen sprake van. Iemand op zijn verantwoordelijkheden wijzen (bijvoorbeeld dat het was afgesproken dat de hond 1 uur moest worden uitgelaten) heeft niets te maken met het uitlokken of veroorzaken van een pak slaag.
Citaat:Ik heb vrijwel exact hetzelfde meegemaakt maar dan met mijn jongere broertje. Het ging pas goed vanaf het moment dat ik hem volledig losliet en het me geen zier meer boeide (op advies van bokkers)wat hij deed of niet, of hij loog of niet, wel of niet rookte, stal, dronk, vocht etc.
Toen kwam hij uit zijn puberteit en we zijn nu dikke maatjes eigenlijk. Hij is nu 18, doet een leuke opleiding, heeft een leuke vriendin en hij is een stuk rustiger en "normaler" geworden. Als hij in het weekend komt is het vaak niks anders dan grappen, gek doen, stoeien etc. Soms loopt het wel eens fout en hebben we een meningsverschilletje, maar welke broer en zus hebben dat nou niet!
Mijn advies: Laat hem gewoon helemaal met rust, heel moeilijk, ik weet het, maar probeer jezelf te bedwingen. Als hij de hond volgens jou niet lang genoeg uitlaat en je weet dat hij je moeder voorliegt, zeg dan niks, pak de hond en loop nog een kwartier met het diertje. Jij een frisse neus, de hond voldoende beweging en geen ruzie. Het klinkt raar en oneerlijk, maar het is vreselijk makkelijk en lucht enorm op. Hij leeft zijn leven en jij de jouwe!
Succes!
. Tegen dat de irritaties weer de kop opsteken kunnen we elkaar uitzwaaien en elk ons eigen leven leiden. En zowaar tot mijn grote verbazing heeft ie al een behoorlijke tijd een hele leuke vriendin waar ik goed mee op kan schieten. Dat is ook een voordeel natuurlijk.
). L_Ilse_L schreef:Macusa, lijkt me enigzins overdreven..