Vriend met hondensledeteam vast in noorwegen..:-(

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 12:10

Je zou zelf de ANWB (alarmcentrale?) kunnen bellen om om tips te vragen. Zelfs als ze je niet kunnen helpen kunnen ze je wellicht wel doorverwijzen?

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 12:13

Misschien ben ik echt kortzichtig maar hij is op een camping en in die hele omgeving is geen enkel persoon te bekennen? Er woont daar helemaal niemand, geen campingbeheerder, die ooggetuigen kunnen hem niet helpen? Is er helemaal niemand die hem kan helpen met voedsel en warmte totdat de redding is gearriveerd? Niemand die hem iets kan lenen of is men daar gewoon heel erg slecht van vertrouwen?

Als de Adac hem naar Alta heeft kunnen helpen, waarom helpen ze hem dan niet direct verder of voorzien ze hem van extra voedsel?

Ik hoop dat het allemaal snel is opgelost maar ik vind het helaas nog steeds een vreemde situatie.

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 12:26

Denise_84 schreef:
Misschien ben ik echt kortzichtig maar hij is op een camping en in die hele omgeving is geen enkel persoon te bekennen? Er woont daar helemaal niemand, geen campingbeheerder, die ooggetuigen kunnen hem niet helpen? Is er helemaal niemand die hem kan helpen met voedsel en warmte totdat de redding is gearriveerd? Niemand die hem iets kan lenen of is men daar gewoon heel erg slecht van vertrouwen?
Als de Adac hem naar Alta heeft kunnen helpen, waarom helpen ze hem dan niet direct verder of voorzien ze hem van extra voedsel?

Ik hoop dat het allemaal snel is opgelost maar ik vind het helaas nog steeds een vreemde situatie.

Sorry, maar hier stoor ik mij aan. Ik ken de Nooren, ik woon ertussen voor 3 jaar nu en de Nooren zijn zeken niet "cold" of zo. Ze zijn voorzichtig, dat wel. Maar zou jij een buitenlander die je nog nooit heb gezien in je huis nemen, voor zijn 17 honden zorgen en hem honderden euro's geven?

In het Noorden woonen erg weinig mensen. Dit is niet Nederland, een mini-bank kan meer dan 200km weg zijn. Bel de politie en krijg hulp op die manier. Deze mensen kennen de situatie, de Noorse omstandigheden veel beter dan de bokkers in Nederland.

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 12:34

Oslo_girl schreef:
Denise_84 schreef:

Sorry, maar hier stoor ik mij aan. Ik ken de Nooren, ik woon ertussen voor 3 jaar nu en de Nooren zijn zeken niet "cold" of zo. Ze zijn voorzichtig, dat wel. Maar zou jij een buitenlander die je nog nooit heb gezien in je huis nemen, voor zijn 17 honden zorgen en hem honderden euro's geven?

In het Noorden woonen erg weinig mensen. Dit is niet Nederland, een mini-bank kan meer dan 200km weg zijn. Bel de politie en krijg hulp op die manier. Deze mensen kennen de situatie, de Noorse omstandigheden veel beter dan de bokkers in Nederland.

Zoals je ziet staat er een vraagteken achter die opmerking. Ik ken de Noorse cultuur niet vandaar deze vraag! Daar is i.m.o. niets geks aan hoor, er zijn nl landen waar je echt niet op hulp hoeft te rekenen.

Ik stel ook niet dat ze hem inclusief de 17 honden in huis moeten nemen zoals je kunt lezen. Ik vraag me alleen af of er echt niemand is die hem wat hulp kan bieden. Waarom honderden euro's geven? Ook dat zeg ik niet, op dit moment is hij toch al heel erg gebaat bij wat voedsel?

Mij was inmiddels ook wel duidelijk dat het geen dicht bevolkt gebied is waar hij zit en dat er geen bank in de buurt zit. Maar ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat die opmerking niet tegen mij bedoelt was aangezien ik dat niet aangehaald heb.

Je moet op zo'n moment roeien met de riemen die je hebt. De situatie is lastig dus vandaar kan ik als enige de tip vinden om toch iemand in de omgeving zover te krijgen om je op de een of andere manier te helpen voor die paar dagen. Ik kom niet uit Noorwegen dus kan geen andere tips geven. Sorry dat ik probeer te helpen en jij je zo aangevallen voelt! Dat was absoluut niet mijn bedoeling en heb ik volgens mij ook niet gezegd.
Laatst bijgewerkt door Denise_84 op 13-03-09 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 12:36

Iemand kan toch geld overmaken of zie ik dat verkeerd?
Er zijn vast wel ergens mensen in de buurt die kunnen helpen?

Verder heb ik er ook totaal geen verstand van, maar ik hoop dat alles goed afloopt!

SAKKIA

Re: Vriend met hondensledeteam vast in noorwegen..:-(

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 13:50

Geld overmaken zal ook wel kunnen, maar dan moet hij wel de beschikking hebben over een faciliteit dat hij het geld ook op kan nemen en ik lees uit het verhaal dat, dat daar niet zo gemakkelijk gaat.
Of heb ik het dan toch mis?
Ik zou toch ook op de politie overgaan. Die zouden toch meer moeten kunnen doen :j

Mirei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 14:13

inderdaad dat geld opnemen gaat niet zo makkelijk...echter het uitgeven wel voor eten/overnachting/stro/hondenvoer/telefoon/etc....
Vanavond hoor ik weer meer..hij ging weer het dorp in om te kijken wat hij verder nog kan doen en bij de politie langs...

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 15:25

Het zou iig al fijn zijn als hij ergens bij een boer gebruik van een schuur mag maken en een paar baaltjes stro kan krijgen; dan zijn de honden iig uit de kou.
Als er een dorp is, is er misschien ook een bank of postagentschap. Daar vragen wat de gegevens zijn, zodat men vanuit Ned. geld over kan maken.

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 15:33

Kan hij echt nergens aan geld komen nu ?

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 15:37

Heb net even op de site gekeken en gezien dat hij van die hondenboxen achter op z´n pick-up heeft staan. Kan hij dat ding er niet afhalen en de honden er ´s nachts in laten slapen, dan zijn ze tenminste ´s nachts uit de allerergste kou en wind en meteen beetje geluk wordt de lucht daar erin door de honden zelf verwarmd!

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 15:40

Ook kun je de Nederlandse ambasade bellen! Die zijn vaak erg vriendelijk en kunnen je waarschijnelijk helpen. Ze zijn dit soort gevallen niet onbekent en zijn nu mischien je "enige hoop"

Ze zullen geen Nederlander laten verhongeren en kunnen mischien iets regelen!

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 15:49

Oslo_girl,
Het is dus geen nederlander, als je wat beter had gelezen. Het is een Duitser ;) !

Sterkte toegewenst voor hem!
Hij zal het vast fijn vinden, dat jij zo met hem meeleeft!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 17:40

Kunnen jullie niet proberen de Duitse rasvereniging van de honden proberen aan te schrijven? (en misschien ook de Nederlandse).
Misschien dat zij ook iets willen betekenen.

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:37

Er zit hier ook een Duitse ambasade ;)
Die doen het zelfde werk! Het lijkt me dat die meer kunnen doen dan een honden vereniging, maar mischien zit ik idd fout.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 14:42

Heb je al wat gehoord inmiddels; heeft je vriend op een-of-andere manier hulp kunnen krijgen :) ?

Mirei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 09:23

als het goed gaat komt vandaag zijn "reddingsteam" aan met de 2 trucks en hondenboxen..helaas heeft hij 2 honden moeten verkopen om aan geld te komen.
Hij heeft momenteel ook geen telefoontegoed meer, (voor zweden en noorwegen heeft hij beltegoeden en duitsland heeft hij gewoon een abonnement)
De bevolking is heel vriendelijk maar alles voor geld..
Het reddingsgroepje heeft voldoende eten voor de honden en Ben meegenomen dus straks kan hij heerlijk zijn buik vol eten net als de honden.
We wachten dus nog steeds af...

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 09:29

Blijf het een heel raar verhaal vinden, sorry.

Mirei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 09:42

tja sorry zorbas2 het is toch echt waarheid...kan er helaas niets anders van maken....

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 10:01

Alta ligt een stuk boven de poolcirkel. Maar is wel een behoorlijke plaats waar je kunt pinnen en boodschappen kunt doen hoor, zo 'middle of nowhere' is het niet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 10:02

Jeetje zit hij er nog steeds?

Wat doen ze daar eigenlijk met de gekochte honden? Gebruiken ze die ook als sledehonden?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 10:21

Ik vind het erg sneu dat hij vast zit, maar ik snap niet zo goed dat iemand hier aan mee gaat doen zonder voldoende reserve (geld of eten).

Mirei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 10:33

hij is prof. musher dus hij weet wat hij doet en hij had meer dan voldoende eten en geld mee...dit is overmacht geweest.
Alta is inderdaad een behoorlijke plaats maar de camping zit niet midden in de stad maar een eind erbuiten..wel gemeente Alta. aangezien hij alles te voet moet doen is het dus wel erg lastig.

De honden heeft hij verkocht aan een musher die ook meedeed aan de race, een grote voorwaarde voor hem dat ze goed verzorgd worden. Honden komen voor hem op de eerste plek.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 10:51

chanouk schreef:
obsession schreef:
Hoe kun je nu met 17 honden op pad zijn zonder geld? Sorry maar ben ik de enige die dit een vreemd verhaal vind?

Nou dit vroeg ik me ook wel een beetje af idd?

Ik dacht zelf aan een soort film verhaal :Y)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:00

Mirei schreef:
meer dan voldoende eten en geld mee...dit is overmacht geweest.
Wat ik dus bedoelde is reserve. Dat wat je kunt gebruiken als er onvoorziene omstandigheden zijn. Dat had hij blijkbaar niet anders had hij nu nog wel geld gehad.

Mirei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 11:02

ik heb heel sterk het gevoel dat ik mijzelf nu continue moet verdedigen ... als jij je auto total loss rijdt heb je toch ook niet direct met een vingerknip een nieuwe auto???

MAar sluit het topic wat mij betreft...ik wilde alleen mijn verhaal en stress een beetje kwijt...en op deze manier wordt ik gefrustreerd..