Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
BraveSpots schreef:Dat vind ik één van de grootste rotstreken die een vrouw kan doen. Als een man pertinent geen kinderen wil hoor je dat te respecteren. Als het een probleem is voor jou moet je het mss uitmaken. Maar iemand zo in een vaderrol duwen, dat vind ik gewoonweg walgelijk.
Hoe zou jij je voelen mocht je vriend je dwingen met de pil te stoppen en zwanger te worden terwijl je dat helemaal niet wilt? Of is dat oppeens anders dan?
Mas schreef:Ik ben het volledig met BS eens en ik vind dat ook het laagste van het laagste wat je maar kunt doen. Voor kinderen moet je bewust kiezen, dat wil je wel of dat wil je niet. Zoals ik in een eerdere post al zei hebben kinderen een enorme impact op je leven en als vrouw zijnde heb je NOOIT het recht om hierover te beslissen voor je vriend/man.
), maar helaas zal het je verbazen hoeveel vrouwen die rotstreek uithalen. Wat denk je van het verhaaltje in het topic, van iemand die plotseling 'toevallig' door de pil heen zwanger wordt. Echt toeval, of gewoon heel gemeen spel? Dus àls een vrouw zoiets uitvoert, is het ontzettend laag en laf. Andersom denk ik dat trouwens ook wel eens gebeurt, stiekem aan de anticonceptie zitten omdat je bang bent dat je vriend je anders dumpt en je zo dus de schijn hoog houdt dat je zelf ook wel wilt, dus het er gewoon nog niet van gekomen is(of ik kijk teveel tv-series
) . Dat vind ik dan ook laag, als je geen kinderen wilt dan moet je het zeggen en niet zo achter de rug om doen, zodat je vriend wiens levensdroom kinderen hebben is niet jarenlang vruchteloos moet proberen. BraveSpots schreef:Dat snap ik sonjim, dat het niet zo zwart-wit is. Het lijkt me echt een heel lastig dilemma hoor.
Het probleem zit hem ook denk ik in het feit dat je geen compromis kan sluiten. Je kan niet 'een beetje' kind nemen. Of eens uitproberen om te zien hoe het verloopt.

)

pharagirlke schreef:eerste wat ik vroeg was "wil je kinderen?"
"Mag maar hoeft niet"
"Goed, dat kunnen we verder!"
(en ben dus echt serieus, da's de eerste vraag die ik stelde na dat we voor het eerst zoenden)
Ik wil absoluut geen kinderen. Wil hij ze wel, jammer, maar ik moet ze er uit drukken dus zonder medewerking zal hij ze niet krijgen, en dat kan hij beter op voorhand weten dan na vijf jaar relatie (bij wijze van spreken).
Ik zou dus ook niet verder gaan met een man die per se kinderen wil en daar ook op pushed.... Ik zou me dan heel snel een broedmachine gaan voelen vrees ik.
Kan me bijgevolg heel goed voorstellen dat je weg gaat (hoeveel pijn het ook doet) bij je man als hij geen kinderen wil en jij wel een kinderwens hebt.... Dat zijn dingen die overeen moeten komen..... Anders houd je relatie het niet..
Trouwen wil ik overigens ook absoluut niet. Hij wilde wel trouwen maar hij weet waarom ik het niet wil. Samenwonen (officieel dus) is wel een optie
Hij kent nu onderhand wel alle argumenten waarom ik GEEN kinderen wil hebben.
) wil ik er wel...
Ik wil zelf niet trouwen en al helemaal geen kinderen. Voor mij is het dus meer andersom. Wat als mijn vriend wel wil trouwen en kinderen wil krijgen? Ik zou het dan best begrijpen dat hij niet verder met me zou willen.