Lits-jumeaux opvouwen in je eentje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re: Lits-jumeaux opvouwen in je eentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 12:41

Bedankt voor de tip, ik ga het na de eerstvolgende beddengoedwas eens proberen! :j

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:25

Als ik die gigantische lappen alleen opvouw hang ik de boel inderdaad in het trapgat, dat gaat prima, zelfs met mijn korte armpjes :j .

Het dekbed er in proppen lukt mij in mijn uppie ook wel, maar ik wacht toch liever tot vriendlief thuis is, scheelt een hoop gedoe :+ .

Moet ik het toch alleen doen dan ligt het een beetje aan het soort stof van de hoes en aan hoe de onderkant is dichtgestikt. Het makkelijkst vind ik die met helemaal open onderkant. Binnenstebuiten doen en dan omkeren over het dekbed gaat me nooit zo goed af, daar zijn mijn armpjes toch te kort voor :+ .

Meestal leg ik het dekbed uitgespreid over de onderste helft van het bed, jaag ik de poes van het bed, leg ik de hoes bovenaan de matras, jaag ik de poes er onderuit, schuif ik het dekbed zo goed mogelijk in de punten en pluk de poes er uit. En dan schudden maar :)) .

Esme_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:35

Ik vouw het dekbedovertrek ook vaak tot een rechthoek, en rol hem dan verder op, zodat je als het ware het idee hebt van een opgerolde slaapzak. Ik ben niet zo precies, want daarna prop ik het ook gewoon weer in de kast.
Dit doe ik ook zo met hoeslakens, vooral die met elastiek, die krijg ik dus ook echt niet normaal opgevouwen.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:38

Zo rolt mijn vriend wel altijd die onderlakens en moltons met elastiek op. Ik was altijd een hele tijd aan het fröbelen om er iets fatsoenlijks van te maken, en hij pakte ze gewoon zo hup! bij elkaar en rolrolrol, klaar :)) . Hij wil daarentegen weer wel alles gestreken hebben, ook die enorme dekbedovertrekken. Mag hij dus lekker zelf doen, dan strijk ik de rest wel. Soms dan :+ .

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 13:41

Karin schreef:
Bedankt voor de tip, ik ga het na de eerstvolgende beddengoedwas eens proberen! :j

Hoe doe je het nu dan? :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:46

Een soort van opvouwen met de punten op elkaar, maar dan heb je echt een enorm pakket stof. :D

Dat oprollen ga ik ook eens proberen. Doe ik al jaren met kleding in mijn rugzak/tas/koffer als ik op vakantie ga (efficiënt inpakken), zou met beddengoed in de kast ook best eens kunnen werken. :j

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 14:14

Suzanne F. schreef:
Opvouwen doe ik nooit zo netjes. Dan zit ie maar een beetje scheef, jammer dan. Ik strijk ze ook niet.

Dekbed erin doen doe ik zo: Ik leg de hoes op het bed uitgespreid neer. Dan pak ik de ene punt van mijn dekbed en doe die in de punt van de hoes. Dan pak ik de andere punt van het dekbed en doe die in de andere punt van de hoes. Dan schuif ik de hoes verder over het dekbed heen, beetje opschudden vanaf de onderkant en klaar.

Hier net hetzelfde wat betreft het donsdeken in het dekbed steken :)

Hoeslakens vouw ik ook niet echt op. Ik rol ze gewoon op tot het 'bolletje' ergens in een kast past :o Dekbedden opvouwen kan ik al helemaal niet!
Dat wordt een heel erg dikke en scheve prop. Mijn moeder kon ze altijd zo immens netjes opvouwen zonder hulp, ik snap nog steeds niet hoe ze dat deed. :D