Zijn ex blijft tussen ons instaan!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 18:13

Chiqa schreef:
Wartertje schreef:
Inderdaad! Dat zeg ik hem ook. Hij zegt tege me: ik haat haar, ik wil haar nooit meer!

Kijk en door zo'n uitspraak ga ik dus twijfelen aan de oprechtheid van jou vriend naar haar toe....Waarom moet hij haar haten, probeerd hij hiermee zijn diepe liefde voor haar weg et drukken?
Als ik je verhaal zo lees weet ik haast wel zeker dat jou gevoel niet geheel onterecht is..Ze staat nog wel degelijk tussen jullei in maar dat ligt niet aan haar...Maar aan je vriendje.

Ik weet wel dat hij haar ergens nog 'mist' maar dat lijkt me ook ontzettend logisch na een relatie van in totaal 1,5 jaar. Maar hij haat haar wel, ze heeft hem zo vaak bedrogen dat hij er de term 'haat' opplakt, omdat hij niet weet hoe hij het anders moet uitdrukken.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:20

Wartertje schreef:
Inderdaad! Dat zeg ik hem ook. Hij zegt tege me: ik haat haar, ik wil haar nooit meer!
Liefde en haat zijn emoties die zo ongelooflijk dicht bij elkaar liggen...

Als je iemand haat, heb je gevoelens voor hem/haar. Pas als iemand je helemaal niets meer doet ben je volledig los van die persoon.

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 18:24

Remy schreef:
Wartertje schreef:
Liefde en haat zijn emoties die zo ongelooflijk dicht bij elkaar liggen...

Als je iemand haat, heb je gevoelens voor hem/haar. Pas als iemand je helemaal niets meer doet ben je volledig los van die persoon.

Hij heeft géééén gevoelens meer voor haar. Maar zoals ik al zei, een relatie van 1,5 jaar vergeet je niet zomaar :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:25

Ik denk dat jouw maatje, jouw als een maatje zag waar hij ook mee mocht zoenen en slapen, maar dat er voor hem nooit een relatie is geweest. Onterecht verwacht hij jouw begrip, maar je bent in de jongensdromenvaagheidgemakkelijkheidswereldje gekomen. Ik zou hem laten staan.

Vriendschap zonder sex kan niet omdat je verliefd bent en met sex kan niet omdat je een relatie wilt. Hij wil vriendschap met sex en als zijn ex terug is, ook wel jouw maatje blijven, maar als jij dat niet wilt, is het hem ook wel goed.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:26

Citaat:
hij haat haar

..... dat zegt genoeg. Hij is er dus nog lang niet klaar mee - als je werkelijk niks meer om iemand geeft, dan heb je niet zulke heftige gevoelens als haat. Jouw beoordelingsvermogen is niet optimaal als je dan beweert "hij heeft geen gevoelens voor haar" - wat is nou tenslotte een relatie van 1,5 jaar.. als 't nou 15 jaar was.. tja..
Relaties die naadloos in elkaar overlopen daar moet je mee oppassen. Meestal is één van de partners nog lang niet over de vorige situatie heen en wordt de andere (nieuwe) partner als troost gebruikt. Ik zou er maar nuchter onder blijven, en als je een beetje verstandig bent zou ik al helemaal niet meegaan in het oordelen over de "ex" .. ( zoals die opmerking "een smerige meid").
Misschien moet je geliefde eerst maar 's een tijdje op eigen benen staan.
Laatst bijgewerkt door Jannepauli op 12-03-09 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:26

Wartertje schreef:
Hij heeft géééén gevoelens meer voor haar. Maar zoals ik al zei, een relatie van 1,5 jaar vergeet je niet zomaar :)

Hij heeft wel gevoelens voor haar, anders doe je zoiets niet. Een relatie van 1,5 jaar kan je zeker wel heel snel vergeten als je blij bent met je nieuwe liefde. Het is niet voor niets uit.

Wartertje

Re: Zijn ex blijft tussen ons instaan!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 18:28

Over het grote algemeen hebben veel van jullie kernen van waarheid. Maar dan is nu de vraag: wat moet ik doen?

No matter what iedereen ook zegt, ik ga hem niet laten vallen. Ik wil hem niet kwijt. Maar er moet duidelijk iets aan onze situatie veranderen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:30

Als je echt antwoord wilt hebben? Laten staan, hij speelt met je en is je niet waard. Jij wordt hier ongelukkig van. Hij heeft niet volledig voor je gekozen. Deze "relatie" heeft een dubbele bodem en je zult er zolang je er mee in zee gaat ongeluk mee voelen.
Even door de teleurstelling heen, maar er zijn nog genoeg leuke knullen die jouw wel zien staan.

Jannepauli

Gewoon afstand nemen, niet tot over je oren een relatie aangaan. Neem de tijd, onderhoudt het contact en pas op jezelf. Als julllie voor elkaar bestemd zijn, dan komt het heus wel goed. Maar je vent moet eerst bewijzen dat hij op eigen beentjes kan staan.

Anoniem

Wartertje schreef:
Hij heeft géééén gevoelens meer voor haar.

Dat heeft hij wel....en niet te zuinig ook. Net wat Remy al zegt...liefde en haat ligt retedicht bij bijelkaar.
Hij zegt tegen jou dat het haat is maar diep in zijn hart is hij gewoon ng hartstikke gek op dr.
Ik zou hem ook laten gaan en hem eerst voor zichzelf uit laten zoeken waarom hij haar niet kan zien al seen gewone ex waar hij een relatie mee heeft gehad, niets meer en niets minder.
Ik geef hem alleen één dag...zelfs een uur al dan zit hij weer bij haar.

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 18:33

Chiqa schreef:
Wartertje schreef:
Hij heeft géééén gevoelens meer voor haar.

Dat heeft hij wel....en niet te zuinig ook. Net wat Remy al zegt...liefde en haat ligt retedicht bij bijelkaar.
Hij zegt tegen jou dat het haat is maar diep in zijn hart is hij gewoon ng hartstikke gek op dr.
Ik zou hem ook laten gaan en hem eerst voor zichzelf uit laten zoeken waarom hij haar niet kan zien al seen gewone ex waar hij een relatie mee heeft gehad, niets meer en niets minder.
Ik geef hem alleen één dag...zelfs een uur al dan zit hij weer bij haar.

Hier wil ik toch wel even op in. Dit is totaal niet het geval! Een vriendin van me had me hetzelfde aan mijn hoofd gepraat en ik heb hem zonder mededeling gewoon eens een week met zichzelf laten zitten. En geen haar op zijn hoofd dat er ook maar aan gedacht heeft om contact op te nemen met zijn ex!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:44

Citaat:
ik heb hem zonder mededeling gewoon eens een week met zichzelf laten zitten

Tja, probeer het dan nog 's een keer maar dan mét mededeling.

En zo geraken we langzamerhand tot de kern: communicatie.
Ik denk dat jij dit probleem gewoon met hem moet bespreken en je onrustgevoelens kenbaar moet maken. En dan niet om je weer te laten overhalen met "maar schatje ik hou toch van je..", maar stel gewoon 's voor dat jullie een tijdje lang geen contact onderhouden. Zoals je schreef was je eerder daartoe goed in staat en als ieder 's een tijdje een eigen kant opgaat zie je vanzelf wel waar je uitkomt.

Beter nu rustig aan doen dan straks er weer achter komen dat je toch echt de ware niet voor hem bent.

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 19:02

Jannepauli schreef:
Citaat:
ik heb hem zonder mededeling gewoon eens een week met zichzelf laten zitten

Tja, probeer het dan nog 's een keer maar dan mét mededeling.

En zo geraken we langzamerhand tot de kern: communicatie.
Ik denk dat jij dit probleem gewoon met hem moet bespreken en je onrustgevoelens kenbaar moet maken. En dan niet om je weer te laten overhalen met "maar schatje ik hou toch van je..", maar stel gewoon 's voor dat jullie een tijdje lang geen contact onderhouden. Zoals je schreef was je eerder daartoe goed in staat en als ieder 's een tijdje een eigen kant opgaat zie je vanzelf wel waar je uitkomt.

Beter nu rustig aan doen dan straks er weer achter komen dat je toch echt de ware niet voor hem bent.

Hij vertrekt volgende maand op romereis voor 2 weken. Ik blokkeer in die 2 weken zijn nummer omdat ik eens 2 weken 'alleen' wil zijn. Ik wil nog eens een tijdje niet aan hem denken zodat ik voor mezelf kan uitmaken wat goed en fout is.
Ik hoop dat hij ook na zijn terugkeer gaat inzien wat ik voor hem ben, zo niet is het klaar over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:06

Vertel eens concreet wat die ex allemaal doet om hem terug te krijgen want dat is niet helemaal duidelijk in je verhaal.

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 19:32

Op dit moment niets meer, omdat het helemaal over is :)

Maar vorige keer heeft ze vele dingen gelogen. Ik zou met iemand anders samenzijn, ik zou het nooit met B gemeend hebben. Ik had haar dreigmailtjes gestuurd, ik had haar ineen geklopt enz enz.
En omdat zij zijn vriendin was, geloofde hij in eerste instantie haar..

Zij heeft gezegd dat ze hem terugwilde, dat ze hem graag zag, van hem hield blabla. Allemaal rozegeur en maneschijn terwijl ze nooit nog van hem gehouden heeft (dit heeft ze ook duidelijk gezegd).

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 21:16

Wat is jou probleem?

Lees de voorgaande pagina's eens door: je houdt een enorm betoog over dat hij géén gevoelens meer voor haar heeft, dat hij haar haat, dat het een smerige meid is etc.

Als je hier zelf zó gigantisch van overtuigd bent; waar maak je je dan druk om?!

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 21:44

Ik ben er niet gigantisch van overtuigd. Er zijn enkele dingen waar ik op in ga omdat ik wéét dat ze niet kloppen.
Het gaat er mij om dat ik het gevoel heb dat ze tussen ons in blijft staan.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 21:51

Dat ligt aan hoe jij er zelf mee om gaat.
Geloof me; 'zij' is het probleem niet. :n

Er zijn hier talloze bokkers in dit topic die jou hun visie geven op jou verhaal & het enige wat jij doet is hem goed praten en argumenten aandragen die het tegendeel bewijzen.
Waarom vraag je dan hulp als je overtuigd bent van zijn oprechtheid? Dát snap ik niet.

Begrijp me niet verkeerd, ik wil je heus niet afkraken...
Ik probeer je enkel inzicht te geven in wat je hier nu steeds aan het doen bent.

Volgens mij wil jij eigenlijk niet van ons horen wat er 'aan jullie relatie schort'. (voor in hoeverre wij dit kunnen beoordelen :\ )
Jij start een topic om bevestiging te krijgen dat hij het eerlijk met je meent...

Is het niet?

En dat is opzich niet erg, dat snap ik best. :(:)
Probeer alleen eerst jezelf te analyseren voor je met een beschuldigende vinger zijn ex aanwijst als 'het' probleem.

:)

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 21:57

Ik beschuldig zijn ex heus niet van iets, zij is ook maar een mens. Ik bedoel gewoon dat ik soms het gevoel heb dat wat er tussen haar en hem geweest is tussen ons in staat.
En ik weet dondersgoed dat zowel hij als ik schuldig zijn. Maar ik kan gewoon van niemand acceptere dat hij 'slecht' voor me zou zijn.. We zijn al zo lang zulke dikke maatjes dat ik mij een leven zonder hem gewoon niet kan voorstellen.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 22:01

Wartertje schreef:
Ik beschuldig zijn ex heus niet van iets, zij is ook maar een mens. Ik bedoel gewoon dat ik soms het gevoel heb dat wat er tussen haar en hem geweest is tussen ons in staat.En ik weet dondersgoed dat zowel hij als ik schuldig zijn. Maar ik kan gewoon van niemand acceptere dat hij 'slecht' voor me zou zijn.. We zijn al zo lang zulke dikke maatjes dat ik mij een leven zonder hem gewoon niet kan voorstellen.

Maar op welke manier dan precies?

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 22:14

Citaat:
"Ik beschuldig zijn ex heus niet van iets, zij is ook maar een mens. Ik bedoel gewoon dat ik soms het gevoel heb dat wat er tussen haar en hem geweest is tussen ons in staat."

Dit heeft te maken met jou kwetsbaarheid. Hij heeft jou eerder in je 'kern' geraakt en volgens mij ben jij bang voor herhaling. Je geeft zelf al aan in je vorige posts dat je ook wel eens slecht over haar hebt gesproken tegen hem. Is dit niet een soort 'indekken' van jou kant? Proberen zijn ex zo slecht mogelijk af te schilderen zodat je hoopt dat hij haar los laat & voor jou kiest. Dit is echter helaas alleen niet de manier. Tegelijkertijd probeer je jezelf constant te overtuigen van het feit dat hij het oprecht met je meent, maar diep in je kern twijfel je daar nog steeds aan, anders zou je niet dergelijke topics openen.

Citaat:
En ik weet dondersgoed dat zowel hij als ik schuldig zijn. Maar ik kan gewoon van niemand acceptere dat hij 'slecht' voor me zou zijn.. We zijn al zo lang zulke dikke maatjes dat ik mij een leven zonder hem gewoon niet kan voorstellen.

Ik ben van mening dat je hier de plank volledig mis slaat. Niemand is hier schuldig, en niemand op bokt laat het overkomen alsof hij slecht voor jou is. Ik denk alleen dat jullie allebei andere verwachtingen van deze relatie hebben. Jij wilt en 'kunt' niet zonder hem waardoor je je wel héél afhankelijk opstelt tegenover hem. Praat eerst eens met hem wat zijn verwachtingen zijn.

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 22:35

Dankjewel dames :)

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 22:40

In elk geval heel veel sterkte gewenst & ik hoop dat jullie er samen goed uitkomen. :(:)

Nog één belangrijke tip als afsluiter:
Ga géén gedachten voor hém invullen, want zo maak je vaak je eigen verhaal! (& geloof me, die verschillen vaak als dag en nacht met het werkelijke verhaal)

Zet 'm op!

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 08:22

Heb je al eens met hem gesproken over deze gevoelens?
Dat vind ik het belangrijkste, zolang je maar blijft communiceren.

Toen ik het vertrouwen voor een groot deel kwijt was in mijn vriend, was het voor mij heel belangrijk dat we bleven praten en dat hij volledig eerlijk tegen mij is. Hij werd soms wel eens gek van mijn vragen, maar kon het heel goed begrijpen en op die manier zijn we eruit gekomen.

Maar wat ik zeg, je eigen geluk gaat voorop.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 12:12

Praten in ook heel belangrijk om het vertrouwen weer terug te krijgen in dingen.
Dus dat zal ik ook zeker doen, maar laat je niet overhalen of wat dan ook en blijf ook zeker niet teveel achter hem aanlopen.