Bruin worden..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 18:25

Al die dingen die jullie opnoemen (wo haarlemmerbruin) moet je echt niet smeren als je nog niet bruin bent en helemaal niet als je zo'n lichte huid hebt. Dan verfik je levend!

Als je regelmatig een zonnenbankje pakt ben je sowieso lekker gekleurd en wordt je zomers ook bruiner!

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 18:25

En nu ga ik even zeuren :D

Pas alsjeblieft op met de zon! Veel mensen vergeten hoeveel schade de zon aan kan richten. Zon daarom nooit onbeschermd (liefst minimaal factor 30) en vermijd de zon tussen 12:00 en 16:00.

Liever wit dan huidkanker :).

Paan

Re: Bruin worden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 18:27

Die zelfbruiners zijn ook niet altijd geweldig hoor. Erg goed uitsmeren en dan maar hopen dat je geen vlekken hebt. Die heb ik dus wel altijd, dus dat is niet aan mij besteed. En onder de zonnebank wordt ik ook niet echt snel bruin. Dus dan maar wit.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 18:47

Ik ben ook zo'n type dat redelijk moeilijk bruint (blond haar he), maar ik ben ook weer niet het meest wit. Heb huidtype 2.
Ik vind het net als de meesten die dit hebben een vervelend probleem. Sta je daar belachelijk te wezen naast iemand die 10 x zo bruin is als jij van evenveel zon gehad te hebben. ^)

Maar goed; ik heb al zo veel gelezen over schade die door de zon is toegebracht, dat ik me steeds goed bescherm. Ik doe dit met factor 20 of 30: genoeg beschermd, maar niet zo hoog dat je niet meer bruint. Hier staat info over de sterkte van de factors: http://users.telenet.be/huisarts-dokter ... creme.html . Trouwens als je met zonnecrème bruint, blijft het veel langer zitten. Nu is het bijna helemaal weg, maar tot een maand of 2 geleden had ik nog steeds bruin van de zomer.

Ook helpt het als je veel beweegt, van stilliggen bruin je lang zo snel niet. En wat ik altijd deed; in het water, uit het water, opdrogen; en er terug in. Dat hielp bij mij ook om sneller te bruinen (uiteraard wel waterproof bescherming nemen dan en uiteraard regelmatig opnieuw aanbrengen).

Maar de belangrijkste conclusie van dit alles is toch dat je je hier niet te veel van moet proberen aantrekken! Er zijn nog mensen als jij. En het is veel belangrijker dat je genoeg smeert dan dat je huidkanker bv. krijgt..
Trouwens; wist je dat wit in de mode is? :')

marsss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 19:28

pff bruin worden is bij mij ook een drama jammer genoeg :(
gelukkig heeft een vriendin van me een zonnebank staan waar ik dan ook dankbaar gebruik van maak, ga nu sinds een maandje 1x per week onder de zonnebank en smeer goed met die snelbruiner van biodermal (verzorgt je huid en helpt bij het behouden van je bruine kleur). Ik ben iig al een stuk bruiner ervan geworden!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 19:31

Ik ga lekker sinds een half jaartje onder de zonnebank. Ik heb een kuurtje gedaan om het op te bouwen, nu word ik lekker bruin iedere keer. Ik ga dan ook ongeveer 1 á 2 keer per week. Alleen nog het zomerweer afwachten.. :+

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 19:34

wij hebben daarom net 2 weken terug een zonnebank gekocht :D

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 19:36

Hier nog een die nooit bruin word :D . Ik baal ook altijd verschrikkelijk als iedereen zo'n lekker bruin kleurtje heeft en ik nog spier wit ben :o .
Zodra de zon schijnt probeer ik altijd zoveel mogelijk buiten te zijn en als ik een hele lichte ondergrond heb dan wil ik me weleens insmeren met zo'n snelbruiner. Je moet dan wel oppassen dat je niet te lang in de zon gaat!! Ik ga dan meestal wat vroeger in de ochtend (uur of 9) naar buiten en dan niet langer dan een uurtje en daarna spoel ik het weer af. Ik moet zeggen dat ik dan in een uur meer verkleur dan normaal gesproken 2 weken lang zonnen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 19:37

Equidea schreef:
wij hebben daarom net 2 weken terug een zonnebank gekocht :D

Pas maar op, je raakt zo verslaafd aan dat ding.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 19:42

Mijn collega is vlak voor zijn trouwen naar een studio gegaan waar ze je bruin spuiten. :?
Ik had er nog nooit van gehoord. Ze spuiten dan bruiningsmiddel op je huid en daarna word je drooggeföhnd. Alleen de eerste dag/nacht moet je oppassen omdat het spul af kan geven maar daarna zit het er solide op voor een paar weken. En ik moet zeggen dat het een hele natuurlijk kleur bruin is.

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:16

Hier nog een melkflesje ;)

Ik word ook met geen mogelijkheid echt bruin. Naja, met geen mogelijkheid. Ik neem ook niet de moeite om echt hele dagen, uren lang te gaan liggen bakken. Maar toch. Ik zonnebank van te vore altijd wel anders wordt ik van elk straaltje zo'n al goed rood. Maar nog word ik niet mooi bruin.

Soms aan het eind van een 3 weken zonvakantie zie je wel een klein beetje kleur hoor.

Ik ben eigenloijk ook wel een beetje huiverig voor alle middeltjes en teveel zon. Ik smeer me altijd in met zonnebrandcreme. Niet altijd een hele hoge factor (in het begin wel ietsje hoger) maar het is in ieder geval iets. Zo'n kan je huid echt verpesten. Oke, helaas niet heel mooi bruin, maar liever dat dan een verpeste huid over 20 jaar :j

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:23

Ik zie op de vorige pagina staan dat je ook zonnestudio's hebt met super bruiners. Dat klopt (ik heb zelf een zonnestudio)

Maar daar kun je met een lichte huidtype echt niet onder!

Mensen denken dat je met een hele zware zonnebank een stuk sneller bruin word als met een lichte zonnebank maar de realiteit is dat je met een lichte huid levend verbrand onder een te zware zonnebank.

Als je een kleurtje wilt opbouwen moet je gewoon een lichte zonnebank nemen die bij jou huidtype past. Een aantal weken 2 tot 3 keer per week zonnen (niet vaker als 3 keer per week en steeds minimaal 1 dag er tussen houden, nooit 2 dagen achter elkaar zonnen)

Verder zou ik ook niet voor biodermal kiezen evenals nifri. Dit zijn 2 merken die vreselijk slecht in je huid trekken en daardoor het bruiningsresultaat vertragen en dus verslechteren!

Neem verandwoord een zonnebank kuurtje, gebruik een goede creme om je huid te verzorgen en smeer met een goede vocht inbrengende aftersun. Geeft je niet alleen een lekker kleurtje het is ook nog eens erg gezond.

zelfbruiner zou ik niet aan beginnen. mocht je het wel doen onthoud dan dat dat niet helpt tegen verbranden op vakantie.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:25

Silvia schreef:
Mijn collega is vlak voor zijn trouwen naar een studio gegaan waar ze je bruin spuiten. :?
Ik had er nog nooit van gehoord. Ze spuiten dan bruiningsmiddel op je huid en daarna word je drooggeföhnd. Alleen de eerste dag/nacht moet je oppassen omdat het spul af kan geven maar daarna zit het er solide op voor een paar weken. En ik moet zeggen dat het een hele natuurlijk kleur bruin is.

Dat is helaas niet mogelijk.
Je huidcellen ververzen om het makkelijk te zeggen iedere week.
Na 1 week is het dus weg :D

Dat is ook de reden dat je van te voren moet schrubben zodat de dode huidcellen al weg zijn en die er niet afgaan na het spuiten want dan krijg je vlekken.

Zoiets is leuk voor een feestje meer niet.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:39

Ik ben ook heel licht en wordt eerst knalrood als ik weer in de zon ga. Dan ga ik vervellen (juk) en dan pas word ik bruin.
Uiteindelijk wordt ik dus wel bruin, maar het duurt even een tijdje :P

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:43

mas dat is dus iets wat heel schadelijk is voor je huid en gezondheid.
Dat je knalrood word en vervelt houd in dat je gewoon verbrand bent.

Dan moet je of met een hogere factor smeren. Of geleidelijker de zon in. Of voor bruinen.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:44

Word nooit bruin, hoelang ik ook op het strand lig. Hoe rood ik ook word en hoe erg ik ook vervel. Ga ook langzaam opbouwen met zonnebank. Word er gek van; met gym buiten is iedereen bruin en ik ben wit, echt wit. Word al gezegd dat ik nooit buiten kom -__-''

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:49

Ik ga in het voorjaar al zonnenbanken in een (erkende)zonnestudio en dat werkt erg goed :) En verder ben ik dan ook erg veel buiten waardoor ik nog sneller bruin word (in mijn geval nog erg langzaam!)

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:52

Zelfbruiners zou ik echt never nooit niet erop smeren dan ben je net zo'n verroest persoon!

Ik ga altijd hier thuis onder de zonnebank, zou echt niet zo snel naar iets toegaan waar je onder de zonnebank kunt... :=
Zelf heb ik ook moeite om bruin te worden, maar ben altijd buiten dus komt het wel goed. En ik ben afgelopen zomer 2 keer in Egypte geweest, je ziet mijn bikini nog zitten. Nu van de zomer een fijne kleur krijgen, want eind augustus zit ik in Mexico ;)

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 23:01

Ik zou vlak voor je vakantie een paar keer onder de zonnebank gaan, dan word je op vakantie wat sneller bruin!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 23:04

Caroteen schijnt te helpen (zit in wortels o.a).

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 23:15

Ik word ook nooit bruin, maar ik ben er blij mee. Vind bruin zijn écht niet mooi bij mezelf :n Heb rood haar en dat staat gewoon niet. Bij heel blonde mensen vind ik het ook niet staan. Dus wees trots op je witte kleurtje en smeer je lekker in met factor 50! Liever wit dan huidkanker....

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 00:22

Ik heb blond haar, maar het nu bruin geverfd.. had een beetje rossig haar..

Wil toch wel graag iets een kleurtje,, maar goed eens informeren hoe duur zonnebanken is.. :o

NJD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 00:45

Ik lees hier een aantal dingen over zonnebanken. Hier krijg je misschien wel een kleurtje van, maar je huid went nog niet aan de echte zon.

Bij een zonnebank wordt namelijk de schadelijke UV straling (die de zon wél heeft) eruit gefilterd. Door die schadelijke UV straling van de zon krijg je een dikkere hoornlaag, en kun op een gegeven moment beter tegen de zon. Voorbruinen met de zonnebank helpt dus wel om bruin te worden, maar beschermt je dus niet tegen verbranden oid. Klinkt wat ingewikkeld, maar zo werkt het wel!

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 07:45

Nog een melkfles

Mijn ervaringen: Begin ruim een jaar voor je vakantie met zonnebanken ;) Dat gevoel heb ik wel eens. Het komt er alleen nooit van omdat ik ervoor moet betalen. Ik begin dus meestal iets van te voren, 2 maanden ofzo.

Het duurt een eeuw voordat je een beetje resultaat ziet, maar als ik me op vakantie goed insmeer zie je toch dat het harder gaat dan onder de zonnebank. Ik smeer ook alle delen van mijn lichaam met een andere factor. Bij mijn sleutelbeen word ik altijd snel rood, net zoals mijn schouders. Mijn benen hebben dan juist weer bijna geen bescherming nodig.

Bruiningscreme's zijn leuk, maar op een gegeven moment gaat het vlekken (na 3 keer). Dus ik smeer er zelden mee.

Tips:

Hou je huid vochtig en scrub af en toe die oude huidcellen er vanaf. Aftersun dus ook gebruiken.
Het klinkt stom maar gebruik verschillende factors voor elk deel van je lichaam. Wat verbrand het snelst? Wat totaal niet? Want als ik mijn hele lichaam
met 30 zou insmeren zou ik bij mijn sleutelbeen bruin worden maar bij mijn benen blijf ik wit omdat daar al het minste pigment inzit.

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 07:48

Ik heb ook zo'n probleem alleen dan alleen met mijn benen :Z die worden maar niet bruin..