klein geldprobleem

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

absque_dubio

Re: klein geldprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 15:06

Ik zal de link doorgeven zodat ze kan zien wat hier gezegt word. :)
In ieder geval bedankt! Zo te lezen moet ze dus echt gaan bellen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:06

roodstaan moet je regelen bij de bank, een student kan 1000 of 2000 euro roodstaan.

Heb van de rabo de mogelijkheid gekregen of ik rood wou staan, van de postbank kreeg ik vroeger bijna maandelijks bedel broeven of ik rood kon staan.

Gewoon evenbij de bank langsgaan dus. Dan kan het (meestal) vrijwel direct geregeld worden.
het is vaak ook mogelijk om het TIJDELIJK te doen. Dus alleen voor deze rekening en dan alleen nu, dat zodra ze weer boven 0,00 dat het wordt opgeheven.

Ziektekosten verzekeringen staan over het algemeen ook goed open voor betalings regelingen :j

Eigenlijk staan ze daar altijd wel voor open. Want een "debiteur" die nog in beeld is krijg je makkelijker je geld van dan van iemand die "buiten beeld" is.
En dan gewoon weg het feit dat men aangeeft dus wel te WILLEN betalen, maar het even niet kunnen. (lang leve het vak debiteuren beheer :') )
Incasso bureau's staan over het algemeen ook vrijwel altijd open voor betalings regelingen :j

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:07

Ja weglopen schiet je niks me op!! Gewoon bellen en de mensen vriendlijk te woord staan!

tantethee

ze kan het beste even bellen, een betalingsregeling is eigenlijk altijd mogelijk..
ze kan dan in termijnen betalen, ipv alles in 1 keer
en dat is slimmer dan een doorlopend krediet, daarbij is het slim om verzekeringen op automatische incasso te zetten

Bo_Y

ja, dat zou ik wel doen. Dit soort "dreigbrieven" sturen ze standaard. Gewoon even bellen en de situatie uitleggen.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:12

Als het goed is kun je bij de bank regelen of je wel of niet rood mag/kan staan.
Als je boven de 18 bent, kun je dat zonder toestemming van ouders regelen, volgens mij.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:20

volgens mij kun je bij automatische afschrijving wel rood staan. heb ik ook. alles wat automatisch gaat, gaat eraf, maar dan kan ik niet meer pinnen.

ik zou ook naar de ggn bellen ze hebben liever het geld wat later dan helemaal niet en een deurwaarder kost jou weer veel.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:23

Echt de verzekeraar bellen, die zijn vaak niet zo moeilijk. Een betalingsregeling treffen en dan is het probleem opgelost. Beter nu gelijk doen want bij incassoprocedures komen er altijd weer extra kosten bij.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 15:26

Joltsje schreef:
volgens mij kun je bij automatische afschrijving wel rood staan. heb ik ook. alles wat automatisch gaat, gaat eraf, maar dan kan ik niet meer pinnen.

ik zou ook naar de ggn bellen ze hebben liever het geld wat later dan helemaal niet en een deurwaarder kost jou weer veel.

Dus als ze hem nu zou invullen en opsturen, dan gaat het geld er gewoon af en staat ze dus rood? En kan je dan zien dat je rood staat en hoeveel etc?
Aanvraag voor rood staan heeft ze zojuist alsnog via internet gedaan, vanavond gaat ze er even verder over nadenken, en bedenken wie/wat ze morgen gaat bellen. :)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:39

Als ze een studentenrekening heeft kan ze 1000 euro rood staan, k heb m namelijk ook (gebruik t rood staan alleen nooit). Dus inderdaad gewoon betalen en dan staat ze in t rood. Zodra er dan weer genoeg geld op gestort is ben je daar weer uit :)

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:41

uitstel van betaling aanvragen

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:46

Acceptgiro opsturen heeft geen zin; je kan alleen "per ongeluk" even rood staan met automatische incasso en niet met het opsturen van een acceptgiro. Dan krijg je hem gewoon weer teruggezonden van de bank.
Even gewoon incassobureau opbellen dus!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:50

is nog niet uithanden gegeven aan een incasso bureau. Incasso bellen heeft dus geen zin.
Ze moet gewoon de zorgverzekering even bellen voor een betalings regeling :j
Of de bank zodat ze (tijdelijk) rood kan staan

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 16:16

Waarom zou je in hemelsnaam lenen van de bank, terwijl het met 1 telefoontje naar GGN op te lossen is? Je geeft gewoon aan in hoeveel maanden je het terug wilt betalen en dan word het geregeld.

Vaak is het zelfs zo dat je het zelfs met je zorgverzekeraar kan regelen. Die delen het dan op en je betaald het op die wijze dan in stukjes terug.

Een lening is veel duurder dan een telefoontje naar de eisende instantie. Je betaald ook rente voor het roodstaan he!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 16:21

Hey

Nou je kan via de Rabobank wel heel makkelijk 1000 euro roodstaan aanvragen. Dat is zo gedaan en daar gaat 1 nacht overheen totdat je het hebt. Dit is zowat een standaard bedrag. Ik zou het alleen niet adviseren, of je moet er zeker van zijn dat als je het niet nodig hebt, dat je het dan niet gebruikt en ze er zo snel mogelijk weer uit is.

Ik zou inderdaad de eiser opbellen. Heeft ze wel op alle herinneringen gereageerd? Want voordat het bij een eiser terrecht komt, krijgt ze gerust nog wel 3 a 4 herinneringen. Wel verstandig om dan eiser te bellen en aangeven dat ze bijv. over 2 a 3 weken wel kan betalen. Wie weet wat ze zeggen,...

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 16:25

En oh ja, voor die 1000 roos KUNNEN staan ben ik gewoon langs gereden bij de bank, moest wat tekenen en volgende dag kon ik het gebruiken.

Was dus wel zo geregeld, maar NIET aan te raden. Ze kan beter een betalingsregeling treffen. mijn inziens..

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:07

Ik blijf zeggen: eerst bellen naar ziekenfonds!!!!

Ik werk zelf ook op een financiele administratie en als je belt is er altijd wel wat te regelen. Als je niet belt is er dus niets te regelen en kan het van kwaad tot erger worden.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:09

Joltsje schreef:

Nee, dat is niet waar.
Sommige automatische incasso's gaan sowieso door, maar niet allemaal.
Daarnaast is hier geen sprake van een automatische incasso, maar van een acceptgiro. Acceptgiro's worden NOOIT afgeschreven wanneer het saldo niet voldoende is.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:16

ma_rie_tje schreef:
is nog niet uithanden gegeven aan een incasso bureau. Incasso bellen heeft dus geen zin.

Als ze al een brief van GGN krijgt is het dus wel uit handen gegeven en kan de zorgverzekeraar geen betalingsregeling meer aangaan.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:35

Wáárom belt ze niet gewoon even met de GGN. Wij kregen een tijd terug ook een aanmaning (van een wel iets hoger bedrag en ook een andere instantie) en moesten ook binnen 7 dagen betalen. Dit konden we niet opbrengen. Gewoon gebeld en een regeling getroffen, niks aan de hand verder. Waarom zou je hier in vredesnaam jezelf een hoop ellende mee op de hals gaan halen door in het rood te gaan staan?

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 19:40

WillemYntJee schreef:
Als ze een studentenrekening heeft kan ze 1000 euro rood staan, k heb m namelijk ook (gebruik t rood staan alleen nooit). Dus inderdaad gewoon betalen en dan staat ze in t rood. Zodra er dan weer genoeg geld op gestort is ben je daar weer uit :)

Dit moet je wel eerst aanvragen.

Maar ik zie het probleem niet, waarom kan die vriendin niet zelf de telefoon pakken en bank en/of verzekering bellen?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 19:51

K hoefde dat niet te doen, was al zo toen k mn rekening had aangevraagd :) Dus wie weet is dat bij haar ook al zo.
Mja k zou eerst maar is gewoon de verzekering bellen en de situatie uitleggen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 19:57

Anne_GTI schreef:
ma_rie_tje schreef:

Als ze al een brief van GGN krijgt is het dus wel uit handen gegeven en kan de zorgverzekeraar geen betalingsregeling meer aangaan.

Sorry, je hebt helemaal gelijk. bij het beter lezen zie ik idd dat het GGN incasso is, dus een incasso bureau.
Heb gereageerd vanaf mn werk en dus niet helemaal goed gelezen!

Weer zeker dat GGN incasso ook betaling in termijnen accepteerd :j

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:28

ma_rie_tje schreef:
Sorry, je hebt helemaal gelijk. bij het beter lezen zie ik idd dat het GGN incasso is, dus een incasso bureau.
Heb gereageerd vanaf mn werk en dus niet helemaal goed gelezen!

Weet zeker dat GGN incasso ook betaling in termijnen accepteerd :j

Klopt, maar daar zit wel het leergeld in de vorm van wettelijke rente en incassokosten bij. Heel jammer want als je bij het krijgen van een aanmaning van een zorgverzekeraar gelijk contact opneemt is ook daar een betalingsregeling gewoon mogelijk, komen er geen extra kosten bij en je aanvullende pakket wordt niet geroyeerd. Enige voorwaarde is wel dat het geld van de betalingsregeling automatisch geïncasseerd dient te worden.

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:31

Als je belt naar GGN kan ze best wel een regeling treffen hoor!
Succes.