Help, wat te doen met grote boze buurman...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 09:11

Zelf een tijdje niet douchen, dan ruik je hem ook niet meer!

Nee... inderdaad even op het politiebureau navragen of je een wijkagent hebt, die kunnen vaak heel veel doen. In mijn oude huis woonde er een manisch depressieve vrouw tegenover me (was echt heel sneu) en die hebben ze 2x met ambulances, politie en psych opgehaald. Ik heb in die tijd heel veel contact gehad met de wijkagent.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 10:45

Ik dacht gelijk aan poep aan de deurknop of een ei in zijn raam, maarja aangzien hij al genoeg stinkt zal hem dat weinig boeien.

Het einige wat je kan doen is idd een wijkagent.
Maar als je nou al meerder keren nieuwe ramen hebt moeten plaatsen door hem heb je wel genoeg bewijs om tegen de politie te zeggen dat ze er wat aan moeten gaan doen.
Film het anders desnoods een keer.
Vervelend zeg, zo'n hufter, en dan dacht ik dat ik een lastig figuur in de straat had wonen _-:(

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 10:48

Heb je voordat je begon hem te negeren, hem wel eens een aantal keer flink duidelijk gemaakt dat je er niet van gediend bent dat hij zo vaak belt/langskomt?

KiWiKo schreef:
gewoon duidelijk zijn......... bij de eerste keer bellen gewoon opnemen en zeggen dat hij nu ongelegen belt en dat je straks wel terugbelt ......... als je weet dat hij aan de deur staat met je jas in de hand de deur open doen en zeggen dat je net weg moet voor een belangrijke afspraak.......

Dit was ook mijn gedachte. Gewoon op nemen en open doen en dan zeggen dat je er niet van gediend bent en/of druk bezig bent met andere dingen en dan vervolgens gewoon de deur dicht doen/ophangen en verder gaan. Belt hij nog een keer, weer hetzelfde, maar dan minder vriendelijk. En laat hem dan maar boos worden, dat is zijn probleem. Wel zorgen dat je natuurlijk optijd de deur dicht gooit voordat hij binnen staat :P Als hij dan de deur open duwt tegen je zin in en dan gewoon binnenkomt....wil de politie misschien wel komen?

De ramen die hij stuk heeft gemaakt, heeft hij die wel vergoed? Mag hopen dat jullie dat niet zelf betaald hebben?

dovish

Re: Help, wat te doen met grote boze buurman...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 11:03

Ik ben laatst met één van mijn cliënten naar het politiebureau gegaan om melding te doen van stalking. Nu was de reden van stalking bij haar anders, maar het komt een beetje op hetzelfde neer. Daar gaven ze duidelijk aan dat het wel belangrijk was melding te doen, ook al konden ze op dat moment dan nog niks doen, er lag in ieder geval iets voor als het uit de hand zou lopen. Misschien is dat voor jou ook een goed idee, melding maken, en daarna elke keer als er iets voorvalt even contact opnemen met de buurt/wijkagent.

Heb je hem al wel eens heel duidelijk gemaakt dat je er niet van gediend bent? Want het klinkt eigenlijk alsof je hem negeert, en niet alsof je het afwijst wat hij doet. Sommige mensen voelen zich als ze genegeerd worden nog steeds welkom. Het klinkt alsof hij zelf niet zo sterk staat en blij is dat hij een praatje kan maken. Dat het dan niet helemaal op een voor jou acceptabele manier is :P

Verder kan je er niet zo veel mee denk ik. Als hij echt iets gaat vernielen, zorgen dat je aangifte doet en hij de boel vergoed. Maar verder... lastig! Succes er mee in ieder geval, en ik ben benieuwd hoe het afloopt.

slimmerikJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 11:10

Tjonge wat een drama....

Zo te zien heb je hem er nooit op aangesproken (heb je het lef niet?) Verder vind ik je respect voor de medemens beneden alle peil. Buurman heeft niet eens in de gaten dat je er niet van gediend bent, maar ondertussen bel je wel de politie? Flink hoor. Naar mijn mening moet je je eens volwassener gaan gedragen.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:34

Ik zal dan toch echt flink tegen hem uitvallen want dit is niet normaal!
Verder zou ik naar de politie gaan en je verhaal doen, want dit kan echt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:36

Ik ga je even Pben... :)

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 13:13

dovish schreef:
Heb je hem al wel eens heel duidelijk gemaakt dat je er niet van gediend bent? Want het klinkt eigenlijk alsof je hem negeert, en niet alsof je het afwijst wat hij doet. Sommige mensen voelen zich als ze genegeerd worden nog steeds welkom. Het klinkt alsof hij zelf niet zo sterk staat en blij is dat hij een praatje kan maken. Dat het dan niet helemaal op een voor jou acceptabele manier is :P

Mee eens. Dat is wat ik ook dacht.
Sommige mensen zijn sociaal ook minder sterk en pakken signalen minder makkelijk op. Dat doen ze niet expres. Ook is het sowieso voor elk mens prettig als je gewoon zegt waar het op staat en niet werkt met hints.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 13:24

Erg vervelend, maar als ik dit zo lees krijg ik ook direct medelijden met de man. Waarom vertoond hij dit gedrag? Hij komt namelijk erg eenzaam over. Waarschijnlijk is hij zich helemaal niet bewust van zn lichaamsgeur. Ik zou ook proberen uit te zoeken of hij ergens "onder behandeling" staat. Misschien kun je daar wat wijzer worden.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 13:35

DUDIEFOREVER schreef:
Haha, of je doet alles wat hij doet terug, ga je hem ook stalken en aan de deur komen 10x per dag ofzo, kyken wat hij ervan vind :+

Ben bang dat het dan alleen erger wordt.
Ik maak uit het verhaal op dat die man gewoon erg eenzaam is. Niet verwonderlijk als hij geen fan van de douche is, ik zou er dan ook niet op zitten te wachten. Kan je hem niet aanmelden bij een of andere instelling die eenzame mensen gezelschap geeft? Als hij meer aanspraak heeft dan zullen jullie ook minder last van hem hebben.

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:42

Huisvredebreuk...
Als hij binnenkomt, het is ongewenst, je meldt hem dit en hij gaat niet weg. Huisvredebreuk -> Politie bellen.
Misschien doen ze er dan wel wat aan (evt. vantevoren politie inlichten/overleggen met wijkagent).

http://nl.wikipedia.org/wiki/Huisvredebreuk

Hij reageert nl. niet op duidelijkheid van jullie kant ('Ik wil dit niet'), reageert niet op negeren.
Eventueel maatschappelijk werk/behandelaar inlichten en informeren.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 17:44

Oke, de man in kwestie is manisch- depressief. Hij is bekend bij de hulpverlening.

Ik heb hem al een hele tijd geleden duidelijk gemaakt dat ik niet op zijn aanwezigheid zit te wachten. Heb hem er al lang op aangesproken. Denken jullie nou echt dat ik eerst een topic hier ga openen, de politie inlichten en wat dan ook zonder eerst geprobeerd te hebben te praten? Ik ben volwassen, pak dat soort dingen in elk geval in de eerste instantie volwassen aan. Als dat echter geen effect heeft wil ik ook andere opties overwegen maar wel na meerdere serieuze pogingen tot gesprek.

Hem vertellen dat ie ongelegen komt maakt hem niet uit. Hij stormt gewoon binnen zodra je de deur open doet. Hem daarop aanspreken komt op een hele tirade te staan dat je onmenselijk bent, dat iedereen hem laat zitten en dat ie zo zielig is, dat ie overal zo slecht behandeld wordt en ga zo maar door. Hem de deur uitkrijgen zonder ongelukken is praktisch onmogelijk door zijn lichamelijke handicaps en ik zou niet met mezelf kunnen leven als hij door mij gewond raakt of zo, of zelfs in mijn huis. Maargoed, hem aanspreken op zijn gedrag levert geen reactie op behalve dat het aan de hele wereld ligt behalve aan hem, en zo werkt het nou eenmaal niet.

Ik kan wel zeggen dat die lichaamsgeur bij zijn ziektebeeld hoort, het is echter ook een prominent deel van zijn persoonlijkheid geworden en het geeft ronduit overlast. Ik kan een hoop hebben, kan me voorstellen dat mensen niet elke dag onder de douche springen en weet wat manisch- depressief inhoud. Ik heb er wel moeite mee wanneer iemand regelmatig aangesproken wordt op persoonlijke verzorging en daar helemaal niets mee doet, terwijl het serieuze overlast bezorgt. De geur is te nadrukkelijk aanwezig om te negeren.

Nadat serieuze gesprekspogingen (talloze) telkens stukliepen op dat het de schuld van de hele wereld is behalve die van hem hebben we besloten hem te negeren, of dat te proberen. Praten helpt niet en we zijn ook niet voor een gat te vangen. Dus nieuwe poging. Die werkt dus ook niet want meneer is nogal volhardend. Daarom dit topic, omdat ie gisteravond dus weer in de kamer stond voordat ik het goed en wel doorhad. En ik heb ook grenzen!

Verder, dat hij manisch- depressief is is heel rot voor hem. Ken meerdere mensen die dat hebben en het is heel moeilijk, en vooral eenzaam. Dat begrijp ik best. Alleen werkelijk elke vorm van hulp van de hand wijzen, daarbij regelmatig ook verbaal- agressief reageren, de mensen die hem niet lieten vallen de deur uit schelden en vloeken (letterlijk), deuren in mensen hun gezicht smijten als ze informeren hoe het met hem gaat en constant roddelen op een behoorlijk groffe wijze heb ik serieuze moeite mee. En dan wanneer het hem uitkomt weer met hangende pootjes aankomen om van zich af te razen.

Het is aan de ene kant een hele trieste figuur, absoluut waar. Dat is ook de reden dat ik eigenlijk niet naar de politie wil hoewel het mischien onontkoombaar is in de toekomst. Ik ben geen kwade genius die graag achter mensen hun rug om l*lt. Ergens is het enorm triest om iemand zo te zien. Iemand die elke vorm van hulp of advies categorisch afwijst, elke tip die het hem makkelijker kan maken wegwuift en met niemand rekening wil houden is intens triest. En dat maakt het meteen zo moeilijk. Aan de ene kant wil je hem gewoon onder de douche zetten, een schoonmaakploeg sturen om zijn huis schoon te maken en de psychiatrische thuiszorg bellen om hem in de gaten te houden en in te grijpen wanneer het uit de hand loopt. Maar dat gaat ook niet zomaar.

Gisteren moest ik ook even mijn frustraties kwijt. Mischien niet de goede plek, maar dat is dan jammer.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:59

Pfffffff!
Wat moet je daar nou mee?! :(
Ik denk dat er niks anders op zit als de politie inschakelen als ik hoor wat je al geprobeerd hebt.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 18:08

Arnyek schreef:
Huisvredebreuk...
Als hij binnenkomt, het is ongewenst, je meldt hem dit en hij gaat niet weg. Huisvredebreuk -> Politie bellen.
Misschien doen ze er dan wel wat aan (evt. vantevoren politie inlichten/overleggen met wijkagent).

http://nl.wikipedia.org/wiki/Huisvredebreuk

Hij reageert nl. niet op duidelijkheid van jullie kant ('Ik wil dit niet'), reageert niet op negeren.
Eventueel maatschappelijk werk/behandelaar inlichten en informeren.

Like I said, wetboek openslaan and sue his ass ;).

Ik begrijp dat het je de strot uithangt TS...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 18:18

Gewoon? Duidelijk zeggen dat je geen zin meer heb in zijn aanwezigheid?

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 20:26

Duidelijk zeggen dat je geen zin hebt in zijn aanwezigheid, dat je geen tijd hebt of wat dan ook heeft nul komma nul effect. Dan bevestig je alleen maar zijn beeld van dat de hele wereld tegen hem is en alles wat er waar dan ook gebeurt een opzetje is om hem te pesten. Dat is het probleem met manisch- depressief, en dit is een werkelijk klassiek geval. Precies zoals het in de boeken staat. Maar wat wel doordringt zonder hem te kwetsen en hij is buitengewoon snel gekwetst (dat krijg je hoe dan ook terug, ook als je niet bedoelde hem te kwetsen en hoe. Hij kan je het leven knap lastig maken als ie wil) weet ik niet. Ik kan over het algemeen best een luisterend oor bieden, heb een hoop geduld met mensen en dieren (vaak teveel), wil best actief helpen met dingen, ga mee met mensen naar moeilijke gesprekken en zo als dat nodig is maar wat hem betreft is bij mij de grens gewoon bereikt. Ik weet niet meer wat ik met hem aan moet.

Oja, ik ga niet naar de politie heb ik besloten. Daar ben ik ook nog niet geweest ter verduidelijking. Dat zou de situatie alleen maar verder op scherp zetten, en het gaat hier niet om een crimineel maar om een zwaar psychiatrisch patient die dat alleen niet wil erkennen. Wel bel ik als ie deze week nog een keer zo binnen komt vallen de GGZ op. Dat lijkt me de beste kans op gerichte hulp en ik zou zo iemand niet in de bajes of zo willen zien. Bovendien is daar geen grond voor.

Verder zal de tijd moeten leren of de GGZ wat met hem kan bereiken, en daar hangt vanaf wat eventuele vervolgstappen zijn. Of er toegespeeld moet worden op een gedwongen opname eventueel of anderszins zorg.

In elk geval iedereen bedankt voor het meedenken, het moest er even uit en dat lucht op.

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 20:46

Lijkt me een verstandige keuze. :) Zo'n man heeft hulp nodig, al dan niet gedwongen. Die kan de politie hem niet geven..

Ben jij trouwens de enige waar hij op die manier binnen komt vallen, of hebben andere buren daar ook last van? (sorry als dit al eerder is gevraagd)

Sterkte ermee in ieder geval!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 20:48

Eigenlijk is zo iemand heel erg zielig, eenzaam alleen en verlaten. Waarschijnlijk zijn zijn bezoekjes helemaal niet onaardig bedoeld vanaf zijn kant, maar puur een vraag om aandacht, gezelfschap. Eigenlijk heel zielig dus.

Maar daar heb jij weinig aan, aangezien jij met een stikende buurman in je huiskamer staat :Y). Idd contact houden met het GGZ, wijkagens en andere hulpverlenende instanties.... Die man heeft gewoon hulp nodig.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:25

Ik vind de GGZ ook een goede keuze van je, ik hoop dat zij hier ook iets mee kunnen. Verder ben ik het met Kristie eens en is het eigenlijk gewoon zielig voor die man, al is het natuurlijk heel vervelend dat jij er last van hebt.