Rampenplan met administratie en papieren opruimen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nuage

Re: Rampenplan met administratie en papieren opruimen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:42

Assendelft ligt bij Zaandam/Amsterdam :)

In principe valt de achterstand wel mee.
Ik die het precies zoals Irl111 zegt, met uitzondering van het laatste stukje. Ik stop dus nooit iets in een map.Dat doe ik maar 1 keer per jaar...

Maar de mappen die ik heb zijn ook niet perfect ingedeeld volgens mij... kan meestal dingen alsnog niet vinden hahaha

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:45

Op zich is het nog geen ramp als je maar 1 of 2 x per jaar opruimt, als alles maar in dat ene bakje ligt. Zaak is wel dat je ordners zo zijn ingedeeld dat je nog iets terug kunt vinden...

Ik probeer 1x per maand de boel op te ruimen maar meestal is dat eens per kwartaal (eens per kwartaal moet toch lukken Nuage?). Toch ben ik nooit wat kwijt, hooguit ff spitten in t bakje op te ruimen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:12

Ik ben zelf ook een enorme sloddervos en het constant bijhouden lukt me gewoon niet. Ik heb ook netjes ordners met verschillende kopjes en zo, maar om alles daar netjes in weg te steken elke keer als ik een brief krijg werkt niet.

Ik heb daarom nu een systeem dat dat soort papieren (en eigenlijk alles wat bewaart moet blijven) gaat op 1 grote stapel. als ik dan iets nodig heb weet ik iig zeker dat het op die stapel ligt. Eens in de zoveel tijd als ik in een opruim bui ben, zoek ik die stapel uit en stop ik alles netjes in de ordners. Zolang ik maar niet teveel rommel in die stapel ligt het ook meestal nog wel op tijd. Dus oudere papieren verder naar onderen. Scheelt ook wel met zoeken :P .

Hoewel het dus niet altijd opgeruimd is, ligt wel altijd alles op 1 plek. Ik heb papieren altijd terug kunnen vinden door ze op 1 stapel te leggen op een vaste plek.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 20:08

Op het werk kan ik wel de discipline opbrengen om alles keurig op te bergen maar thuis doe ik hetzelfde als Shiloh: Gewoon een maal in de zoveel tijd geef ik mezelf een schop onder m'n gat en ruim ik de boel netjes op.
Ik heb trouwens niet de papieren per jaar opgeborgen maar per onderwerp: salarisstroken / jaaroverzichten / hypotheek / gemeente / abonnementen enz.
Dan kun je sneller zien wat je voorafgaande jaren hebt betaald.