Wanneer hadden jullie je eerste auto ongeluk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:00

Nog niet-even afkloppen.

Mijn zus 2 dagen :D . En op een heel lompe manier, zij reed achteruit de oprit af van de ene kant van de straat, ander persoon van de andere kant van de straat, paf. Verder heeft zij in haar 7-jarige chauffeurscarrière wel enkele keer wat blikschadeongevalletjes gehad maar als ik zie hoe ze rijdt verbaast het me dat het daarbij is gebleven :o .

Vriend van mij ongeveer een jaar, anderhalfjaar...ook heel stom, ontzettend slechte wegbewijzering bij wegenwerken en pikkedonker, is toen tegen een hoop grind geknald. Verder ken ik op het eerste zicht niemand die al iets heeft meegemaakt.

Ik heb overigens wel het gevoel dat mijn eerste schade wel ergens gaat opgelopen worden bij het parkeren :') .

Polaris

Re: Wanneer hadden jullie je eerste auto ongeluk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:04

Ik had in de eerste keer rijden in mijn vaders auto (na enkele weken mn rijbewijs te hebben) al de eerste blikschade :o
Gelukkig was er geen auto/ander persoon bij betrokken, ik reed tegen een hek aan, en had een deuk in de auto gereden :')

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:09

ik had hem 3 jaar toen er een of andere malloot mij over het hoofd had gezien.. ik kwam met 80 km aanscheuren en hij draait ineens de weg op.. Auto totall loss (sorry mam :(:) ze hadden die auto net een maandje) maar gelukkig iedereen ongedeerd. En das het belangrijkste!

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:11

Ik had in december 3 jaar mn rijbewijs en in december ook iemand aangereden :\ (fietser) Had zelf alleen een deuk (is er inmiddels weer uit, kon je vrij makkelijk weer goed krijgen) maar dat maakte me vrij weinig uit, heb toch een oude auto. Zit nog steeds op mn bekeuring te wachten die ik daarvoor kreeg wegens het geen voorrang verlenen (had fietser niet gezien). Afgelopen week kreeg ik er ook nog een boete bij van 60 euro omdat ik voor een deel op de stoep geparkeerd stond. Zo gebeurd er dus 3 jaar niks (nooit bekeuring gehad verder), zo dus ineens in korte tijd 2 dingen. Heb met de auto van mijn ouders wel eens te hard tegen de stoeprand aangereden :+ toen moest ie uitgebalanceerd worden. Verder niks volgens mij.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:20

moonsparkle schreef:
magicmist schreef:
uhh 3 maanden

Zo, das snel :o

Ik had hem ook een maand of 3. Er lag olie op de weg en dat had ik dus niet gezien.
Is een vrij l*llig telefoontje naar huis:" Mam? Ehh we komen je auto met de takelwagen naar huis brengen, hij ligt namelijk aan alle kanten volledig in elkaar" :o
Ze was gelukkig niet boos.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:21

Ik vind het mn 1 van mn grootste nachtmerrie's mogelijk iemand aanrijden. Heb het dus al 1x gehad. Een fietster, die zat achter het randje van mn voorraam zeg maar en draaide gelijk met mij mee. En tja toen raakte ik haar aan de achterkant. Even erbij zeggen ik reed 20 :+ en alleen het spatbord was een beetje verbogen fietser zelf niks, viel ook niet of zo. Maar ben me toen wel suf geschrokken.

En een maand geleden een reiger. Die zat aan de zijkant van de weg en besloot op te stijgen toen ik eraan kwam. Hij kreeg geen hoogte genoeg en toen kwamen zn lange beentjes tegen mn voorraam aan. Dat vond ik nog erger dan die fietser.

Stoepjes heb ik zeker een jaar lang steeds meegenomen met parkeren. Daar werd bij de garage ook wel eens wat van gezegd :Y) Maar inmiddels zijn mn parkeervaardigeheden verbeterd :') (heb bijna 3 jr mn rijbewijs)

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:31

Ik heb nu ruim 1,5 jaar mijn rijbewijs, heb nog nooit een ongeluk of een bekeuring gehad. Wel 1 keer lak schade gereden, maar dat was niet mijn schuld. :+ Dus ben in principe nog schadevrij. :D Vind het wel een beetje raar om dit te vergelijken, het kan ook zijn door dingen die je zelf niet in de hand hebt, zoals ik net las bijv. olie op de weg e.d. Mensen aanrijden is ook mijn grote angst..

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:36

Ik had me rijbewijs ongeveer een jaar. Reed buiten de bebouwde kom 80 a 90 totdat er ineens een oude man de weg opdraaide..
Meneer stond eerst netjes te wachten en op het moment dat ik er bijna weg, steekt ie ineens over...
Meneer vertelde dat hij er niet bij was met zijn hoofd :roll:
Nooit geek excuus gehad nix, maar wel mijn auto totalloss...
maargoed ik had veder niets ergs, op de brandplekken na van de poeder van de airbags. kreeg nog een allergische reactie erop..

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:21

In bijna 4 jaar gelukkig nog geen krasje gemaakt *klopt ook ff af*

Maar ik ga er vanuit dat ik nog wel een keer een auto ga afschrijven, denk dat het genetisch bepaald is :+ M'n vader heeft denk ik 3 of 4 auto's in de prak gereden naast de kleinere schade. Moet zeggen dat het wel jaren geleden is dat hij een auto helemaal totalloss heeft gereden.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:23

Overmorgen ist het 4 weken geleden dat ik een (zwaar) auto-ongeluk af. Had ong. 3,5 jaar mijn rijbewijs toen dit gebeurde. Ik rij nu wel weer zelf, maar het is allemaal heeeeeeeel erg spannend...En sneller dan 80 km per uur komt op dit moment zelden voor...

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:25

Na anderhalve maand een afrastering tussen weg en fietspad geraakt, was 4 uur snachts en heb die hele afrastering aan de rechterkant nooit gezien :o Gevolg: Lekke voorband (vierkante velg) en mijn achtervelg lichtjes beschadigd.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:28

hihi ik heb hem ongeveer 3 weken nu en heb nog niks gelukkig :P

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:33

2 weken en in knalde volledig met de zijkant tegen een geparkeerde vrachtwagen. Was auto van mijn ex, zijkant lag ook behoorlijk in de kreukels.

Verder nog in 2004, ook een Black-Out achter het stuur en met 55 km/u op een stoeprand geknald en eroverheen gekletterd. Klapband en verbogen velg (RVS) en op een haar na een schilder op een ladder gemist.

Sindsdien alleen wat stomme dingetjes, tijdens uitparkeren tegen de pot met een oeroude olijf erin (deuk in de auto, pot bijna om, die olijven zijn duur, dus ik was blij dat ie nog stond).

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:35

Heb nu ruim 16 jaar mijn rijbewijs heb nog nooit wat gehad(laat ik het afkloppen)
Wel m toen ik bij mijn ex in de auto zat,die had toen net zijn rijbewijs(een maandje ofzo) en die klapte op zijn voorligger, gelukkig er goed van af gekomen.

mar_leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:40

Heb men rijbewijs nu bijna 2 jaar... 12 april is het 2 jaar.
Heb vorig jaar mei met pinksteren een auto ongeluk gehad...
Ik stond op de linkerbaan rechtdoor voor een stoplicht en de ander stond rechts van me voor het stoplicht.. stoplicht springt op groen en die auto gooit hem zo voor mijn auto omdat ie links afsloeg... dus knalde ik tegen haar voorportier aan... zijn aan de andere weghelft (tegenliggers) gekomen... zei stond midden op de verkeerde wegthelft stil en ik tegen een boom... auto was helemaal totolloss :( en het ergste was... de auto was van mijn moeder!!!
gelukkig niet echt heel veel aan overgehouden... behalven dat men knieen niet meer goed zijn en een zeer zwakker rug heb.

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:52

Oei dat is al weer een tijdje geleden maar een week nadat ik m'n rijbewijs had kwamen toen der tijd mijn vriendje (nu mijn echtgenoot) en ik thuis van dansles en ik parkeerde achteruit in toen schoot de koppeling langs mijn enkel naar boven en de auto met trekhaak ging dwars door de muur van een schuurtje van de buren naar binnen :o Hoe kan dat nou weer gebeuren zou je denken, nou met stijldansen heb je schoenen met leren zolen en de dansvloer wordt met parafine bewerkt zodat je wat beter kunt doorglijden. Dus je snapt wel dat mijn zolen spek en spek glad waren.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:55

Laat ik het afkloppen, maar ik rijd nu al 30 jaar schadevrij :D :D

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:02

Ik heb mijn rijbewijs nu 12 jaar en gelukkig nog nooit een ongeluk met schade aan mezelf of de auto gehad. Wel een keer geslipt met gladheid, maar toen belande ik in de berm naast een hek en net voor een verkeersbord en had dus niets geraakt!!

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:05

Mmm, eerlijk? :D
Haha ik heb m'n rijbewijs een maand, en heb m'n bumper+licht+binnengardebou helemaal kapot gereden tegen een paaltje :$
Resultaat= €250
Voor de rest wel zo eens bumper tegen bumper tege die van m'n broer gezeten, maar geen schade
Ben niet zo'n held in de auto!

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:08

Ik had mijn rijbewijs 1 maand toen ik de auto van mijn vriend compleet in de kreukels reed... Het was een behoorlijk heftig ongeluk, gelukkig is er niemand gewond geraakt. Dat kan ik van de auto echter niet zeggen :+

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:09

Tijdens mn rijlessen ;)....
Ik stond te wachten om een voorangsweg en toen klapte er iemand achterop...

diam0nd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:51

Ik had mijn rijbewijs volgens mij net 1 maand ofzo of ietsjes langer, en toen heb ik een hele lichte aanrijding gehad.. haha hoe banketstaaf

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:55

Heb nu 10 jaar m'n rijbewijs maar heb nog nooit een ongeluk gehad gelukkig.

er is wel ooit iemand achteruit tegen me aan gereden maar dat viel allemaal wel mee en was haar schuld.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:55

na 1,5 jaar een scooter aangereden. Was absoluut niet mijn schuld, en gelukkig zijn scooters blijkbaar niet zo beschermd als fietsers, want het heeft me niks gekost :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:00

Heb mn rijbewijs nu 11 jaar, inmiddels een paar klokjes rond gereden (Ben beroeps chauffeur geweest)
maar nog steeds geen ongeluk gehad (afkloppen) wel heel veel ongelukken kunnen voorkomen gelukkig door sukkels die niet aan het opletten waren of sukkels die het nodig vonden om met MAG 3 op hun rem te gaan staan bij een overstekend kippie.

Heb wel diverse slipcursussen gedaan en op het cirquit gereden dus heb wel de nodige ervaring en voertuigbeheersing al zeg ik dat zelf *D