hoe snel na relatie opnieuw daten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 13:57

Voor mij persoonlijk is het wel belangrijk dat ik happy single kan zijn en niet in een andere relatie ren, omdat dat veiliger is.

Vanuit je vaders standpunt (ook al vind ik het raar dat hij 'verbiedt') snap ik wel dat hij niet over een tijdje weer in de 'ellende' wil zitten omdat deze nieuwe relatie is stukgelopen omdat het veel te hard is gegaan.

Ik zou zeggen, gewoon daten en verder even niets, voorlopig.

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 14:08

De ene heeft behoefte om iemand erna gelijk weer te hebben.
Deze mensen kunnen vaak niet alleen zijn of gebruiken iemand.
of het is voor hun heel erg normaal dat ze vaak worden gedumpt :D

Ik ben nu ruim een half jaar vrijgezel en wil verloopig niks anders :D

Abby_O

Re: hoe snel na relatie opnieuw daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 14:09

Ik heb ook wel gedacht na een relatie, voorlopig geen jongen meer voor mij. Toen ging ik daarna uit en kwam toch weer een leuke jongen tegen.
Bij iedereen is het gewoon anders!

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 14:23

Er is natuurlijk geen regel voor, wanneer je weer "mag" daten!
Maar ik kan wel in Susanne's antwoord mee gaan :)

Ik zou nog even lekker de tijd voor jezelf nemen, 3,5 week is echt niets dat het uit is :)

Persoonlijk ben ik nu ruim 3 maanden alweer vrijgezel en heb er ook nog helemaal geen zin in, om iemand anders te daten!
Vind het met mezelf veels te gezellig ;)

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 14:52

ik had 7 maanden ongeveer een relatie. opzich niet super lang maar wel serieus.
toen ik het uit heb gemaakt had ik naar ander halve maand alweer me volgende. ik kende deze jongen al een poosje en eigenlijk had ik het ook voor hem uitgemaakt....

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 14:53

horseylove schreef:
De ene heeft behoefte om iemand erna gelijk weer te hebben.
Deze mensen kunnen vaak niet alleen zijn of gebruiken iemand.
of het is voor hun heel erg normaal dat ze vaak worden gedumpt :D

Ik ben nu ruim een half jaar vrijgezel en wil verloopig niks anders :D

dat vind ik erg kort door de bocht... dus iedereen die na een relatie snel weer een nieuwe heeft? die kan dus niet alleen zijn en gebruiken mensen? meid leer eens de levenslessen ;) gevoel houd je niet tegen...

bij mij ging het 10nov uit en de 9 dec was ik samen met mijn huidige vriend... het gaat super, het was ook echt helemaal niet te bedoeling, hij is erg lief, wilde niet te snel gaan en uit eindelijk was ik degene die sneller ging en wilde ;) maar meid volg gewoon je gevoel en laat je pa maar lekker kletsen. Mijn ma was er ook niet blij mee maar ze liet me wel gewoon gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 15:12

Dat dit topic nu al 2 pagina's telt, dat had ik niet verwacht! Lees hier veel verschillende verhalen, interessant om hier alle meningen over te lezen.

Over mijn situatie, ik had het zelf uitgemaakt, waren steeds meer irritaties die zich op bleven stapelen. Heb daarna nog wel aantal keer contact met hem gehad, en elke keer kreeg ik meer het gevoel dat het een hele slimme keuze is geweest. Hoe het nu is, voelt niet als vluchten, dat heb ik na een vorige relatie wel gedaan, en dit voelt compleet anders.
Met mijn vader praten, ik wil het wel, maar hoe pak ik dat een beetje slim aan?

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 15:18

Nou hartstikke leuk voor je toch? Ik zou me er niet druk over maken of je wel lang genoeg vrijgezel bent geweest hoor :)
Misschien kun je gewoon een gesprekje met je pa aanknopen tijdens het eten ofzo en dan zeggen: Weet je nog dat je zei dat ik minstens 6 maanden vrijgezel zou moeten zijn, nouuu ik heb zo'n leuke jongen ontmoet, dus ik denk niet dat ik die 6 maanden ga halen. Gewoon een beetje luchtig, en dan laat je het even bezinken en dan kun je het toch gewoon zeggen als je naar die jongen gaat, het lijkt me dat je oud genoeg bent :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:32

Je vlucht als je gedumpt bent, niet als je het netjes uit hebt gemaakt. Als vrouw sta je eerder achter je acties, dan als man.
Althans, hier op bokt veel verhalen gehoord over mannen die na een paar maanden toch hun bedenkingen hebben bij wat ze eerder hebben gezegd.
Wat banketstaaf zou zijn, is dat je zegt dat je neit toe bent aan een relatie, om vervolgens met een ander wat te beginnen...

Met je vader praten, je moet het sowieso. Hoe, kan ik je geen advies over geven. Draai er in ieder geval niet omheen.
Wat zegt je moeder?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:45

Janine1990 schreef:
Je vlucht als je gedumpt bent, niet als je het netjes uit hebt gemaakt. Als vrouw sta je eerder achter je acties, dan als man.
Althans, hier op bokt veel verhalen gehoord over mannen die na een paar maanden toch hun bedenkingen hebben bij wat ze eerder hebben gezegd.
Wat banketstaaf zou zijn, is dat je zegt dat je neit toe bent aan een relatie, om vervolgens met een ander wat te beginnen...

Met je vader praten, je moet het sowieso. Hoe, kan ik je geen advies over geven. Draai er in ieder geval niet omheen.
Wat zegt je moeder?

Zoals je in haar onderschrift kan lezen, is die helaas niet meer onder ons..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:48

haike schreef:
Dat dit topic nu al 2 pagina's telt, dat had ik niet verwacht! Lees hier veel verschillende verhalen, interessant om hier alle meningen over te lezen.

Over mijn situatie, ik had het zelf uitgemaakt, waren steeds meer irritaties die zich op bleven stapelen. Heb daarna nog wel aantal keer contact met hem gehad, en elke keer kreeg ik meer het gevoel dat het een hele slimme keuze is geweest. Hoe het nu is, voelt niet als vluchten, dat heb ik na een vorige relatie wel gedaan, en dit voelt compleet anders.
Met mijn vader praten, ik wil het wel, maar hoe pak ik dat een beetje slim aan?

Ik kan je een advies geven, maak er een niet te zwaar beladen onderwerp van. Wees gewoon eerlijk, eerlijkheid duurd het langst! Ik denk dat je pa bang is dat je weer teleurgesteld wordt. Iedere vader wil zijn dochter toch gelukkig zien? Vertel hem gewoon wat er gaande is, en ik durf te wedden dat het meevalt! Zet em op meid!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:13

In alle haast niet opgelet. TS, ongelooflijk sorry voor het stellen van zo'n pijnlijke vraag! :o
Ik voel me echt even heel erg banketstaaf, nogmaals sorry!

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:16

Ik heb er bijna twee jaar over gedaan om er helemaal overheen te komen, na een relatie van 4 jaar, terwijl ik er zelf een einde aan gemaakt heb.
En mijn ex woonde na een paar weken al weer samen(ook door omstandigheden) dus tjah t zegt niet zoveel.
Je moet echt je eigen gevoel volgen.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:26

Ik zou me niet vastpinnen op een tijdstip, als je je hier goed bij voelt moet je er gewoon lekker voor gaan! :)

Mijn vriend had al bijna 2 jaar met z'n ex en twijfelde al enige tijd toen hij mij leerde kennen. We leerden elkaar kennen, het klikte, er is níks gebeurd, maar 3 weken nadat hij mij leerde kennen maakte hij het definitief uit met z'n ex en binnen 4 weken waren wij een stelletje. En inmiddels zijn we er, na bijna een jaar, heel stellig van overtuigd dat wij bij elkaar horen en dat het zo heeft moeten zijn :+: