Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Nimue schreef:Ik vind het in het fietspad-geval ook beter om de wet te breken en verstandig te zijn, dan je krampachtig aan de regels te houden en daarmee jezelf en andere in gevaar te brengen. Wel vind ik het vreemd dat die regels niet eens een keertje aangepast worden; iedereen snapt toch dat het niet verantwoord is om met een paard over een drukke weg te gaan rijden waar 80 of 100 gereden wordt?
Ik ben er trouwens ook nog nooit op aangesproken en rijd op dit soort wegen altijd over het fietspad. Het gaat misschien meer om fietspaden door bossen enzo, dan om fietspaden langs wegen?
Romyv schreef:Sommige regels slaan in mijn ogen werkelijk waar nergens op! Kan me echt opvreten over bepaalde dingen, zoals:
[*] Iedereeeen mag zijn camera meenemen naar een concert, behalve als je een spiegelreflex hebt omdat deze er indrukwekkender uitziet..
Gebeuren dit soort zaken alleen bij mij in de omgeving of hebben jullie ook ervaring zoals deze!?
LiNdA1986 schreef:Sommige regels zijn inderdaad krom, maar regels zijn er om te breken.
ccathalijne schreef:Het lijkt me erg zwaar leven als je je heel erg ergert aan dit soort dingen. Voor punt 2 kan ik je de tip geven om gewoon weg te gallopperen als de boswachter eraan komt, hij kan je, iig in het bos, toch niet te pakken krijgen;)
) we hebben hem echt uitgelachen!! net alsof wij de paarden daar gingen vastbinden en mee zouden gaan 
hahaha mn ma schrok eerst heel erg die dacht dat er wat ergs gebeurd was.. en later had ze echt zoiets van bel je daarvoor????
VivaLaVida schreef:dat raad ik sterk af!! heb de boswachter weleens achter ons aan gehad omdat die lompe kl**tzak te hard aan kwam rijden en onze paarden er vandoor gingen (vanwege een grote groep honden op het ruiterpad reden we naast het ruiterpad.) Hij bleef achter ons aan rijden terwijl de paarden niet meer te houden waren, op een glibberig pad naar beneden! en maar tuuteren en uit zn raampje roepen: STOPPEN!!!
en wij maar: ja dat lukt toch niet!!!!!
hadden we geen ID kaart bij ons, wilde hij dat we de paarden aan een boom zouden binden en mee naar het bureau (de politie wilde niet het bos in komen.... gek he) we hebben hem echt uitgelachen!! net alsof wij de paarden daar gingen vastbinden en mee zouden gaan
Toen heeft ie naar mn ma gebeld wanneer ik geboren was en wat mijn naam washahaha mn ma schrok eerst heel erg die dacht dat er wat ergs gebeurd was.. en later had ze echt zoiets van bel je daarvoor????
Hij zei ook: ja ik weet niks van paarden af hoor, ken alleen die boereknollen van vroeger, die waren teminste nergens van onder de indruk...
school die boswachters even bij ofzo??
we hadden hem uitgelegd dat je nooit moet tuuteren en vol acher paarden aansjeezen, maar het mocht niet baten want aan t einde zei hij: oja.. en niet zo hard meer galloperen he, het is hier zo glad, best gevaarlijk....
whaaaaaaaaaaaa
en ik op de ijslander van haar moeder die doodsbang was voor verkeer 
deedee19 schreef:Oké je moet op een ruiterpad rijden. Ik hou me daar ook eigenlijk altijd wel aan, maar ik stoor me er dan wel aan dat ik op zondagmiddag op de RUITERPADEN niet fatsoenlijk door kan rijden omdat er om de tien meter wandelaars op het ruiterpad lopen. Ik passeer ruiters, wandelaars, fietsers altijd in stap dus kan zo aan de gang blijven. Diezelfde wandelaars hebben dan vaak wel commentaar als je per ongeluk een paar meter op een gewoon pad rijdt.
ccathalijne schreef:maar je mag toch gewoon op het fietspad rijden? Met mijn ruiterbewijs heb ik iig geleerd dat je daar geen bekeuring voor krijgt,...

En nee, het lijkt me logisch dat dat niet mag. En je kunt ook gewoon foto's van internet halen 
tita schreef:ccathalijne schreef:maar je mag toch gewoon op het fietspad rijden? Met mijn ruiterbewijs heb ik iig geleerd dat je daar geen bekeuring voor krijgt,...volgens mij moet jij je theorie maar eens goed doornemen daar staat precies dat je NIET op het fietspad mag rijden