Sommige dingen snap ik echt niet!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pinuts

Re: Sommige dingen snap ik echt niet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:53

authentic: bij festivals moet je je tas laten zien, als ze je camera zien mag je die in je tentje laten.. met alle gevolgen van dien:) Dus zoals guernica zegt: je kan weigeren wat je wil, je krijgt je zin toch niet..

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:54

Over dat op je niet op het fietspad mag...
Pas geleden dacht ik goh laat ik het eens doen zoals het hoort, gewoon over de weg, een weg waar je 60 mag tussen twee dorpen in.
Nou echt he constant getoeter door auto's en met hun vinger naar het voorhoofd wijzen.
Fijn hoor paard over de zeik en ik wordt ff als gek aangezien.
Dus je snapt wel wat ik de volgende keer doe..ga niet mijn leven en dat van mijn paard op spel zetten omdat de gemiddelde mens de regels niet eens goed kennen.

En de andere dingen...over de hond..als jij daar mocht rijden is vind ik de eigenaar van de hond fout, mocht je er niet rijden zijn jullie beide fout.
Maar ja ik kan me ook wel ergeren aan mensen die hun hond niet aanlijnen en niet onder controle hebben.

De spiegelreflex kan ik niet over mee praten, vaak lees je overigens dat er geen camera's mogen en dan neem je die braaf niet mee en staat het grootste gedeelte mensen toch met een camera...fijn daar sta je dan met je goed gedrag :(

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:55

ik ga altijd over fietspad of berm want op de weg heb ik een keer gedaan was ook de laatste keer

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:56

Ik vind het in het fietspad-geval ook beter om de wet te breken en verstandig te zijn, dan je krampachtig aan de regels te houden en daarmee jezelf en andere in gevaar te brengen. Wel vind ik het vreemd dat die regels niet eens een keertje aangepast worden; iedereen snapt toch dat het niet verantwoord is om met een paard over een drukke weg te gaan rijden waar 80 of 100 gereden wordt?

Ik ben er trouwens ook nog nooit op aangesproken en rijd op dit soort wegen altijd over het fietspad. Het gaat misschien meer om fietspaden door bossen enzo, dan om fietspaden langs wegen?

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:59

Nimue schreef:
Ik vind het in het fietspad-geval ook beter om de wet te breken en verstandig te zijn, dan je krampachtig aan de regels te houden en daarmee jezelf en andere in gevaar te brengen. Wel vind ik het vreemd dat die regels niet eens een keertje aangepast worden; iedereen snapt toch dat het niet verantwoord is om met een paard over een drukke weg te gaan rijden waar 80 of 100 gereden wordt?

Ik ben er trouwens ook nog nooit op aangesproken en rijd op dit soort wegen altijd over het fietspad. Het gaat misschien meer om fietspaden door bossen enzo, dan om fietspaden langs wegen?

ik ben er ook nog nooit over aangesproken door politie, die rijden vaak genoeg voorbij als ik op het fietspad zit.
Denk dat ze zelfs eerder iets zullen zeggen als je op een 80 weg rijd, want de meeste agenten weten zelfs niet eens precies de regels omtrent ruiters.
Wat ik wel altijd doe is als er mensen aankomen ik ga stappen en aan de kant ga , uit beleefdheid :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:01

ccathalijne schreef:
maar je mag toch gewoon op het fietspad rijden? Met mijn ruiterbewijs heb ik iig geleerd dat je daar geen bekeuring voor krijgt,...

:D volgens mij moet jij je theorie maar eens goed doornemen daar staat precies dat je NIET op het fietspad mag rijden

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:04

Iks nap wel dat je je stoort aan bepaalde regels TS en sommige dingen zijn idd krom. Maar helaas zijn regels nu eenmaal regels en heb je je daaraan te houden, ookal ben je het er niet mee eens.
Dat van die hond vind ik dan wel weer krom, lijkt me dat de eigenaar van de hond aansprakelijk is als hij schade aan jou of je paard toebrengt...

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:24

Romyv schreef:
Sommige regels slaan in mijn ogen werkelijk waar nergens op! Kan me echt opvreten over bepaalde dingen, zoals:

[*] Iedereeeen mag zijn camera meenemen naar een concert, behalve als je een spiegelreflex hebt omdat deze er indrukwekkender uitziet..

Gebeuren dit soort zaken alleen bij mij in de omgeving of hebben jullie ook ervaring zoals deze!?

Da's vooral leuk als je een hybride camera hebt zoals ik. Voor een leek (zoals de gemiddelde beveiliger) is het namelijk net een spiegelreflex, terwijl dit niet het geval is.

De look-a-like:
Afbeelding

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:38

Sommige regels zijn inderdaad krom, maar regels zijn er om te breken. }>

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:43

LiNdA1986 schreef:

En dan krijg je een boete en zit je te miepen,

Regels moet je aan houden tenzij dat het echt onverantwoord is (zoals de regel van het fietspad, dat krijg je wel uitgelegd aan de politie en anders doe je het even voor). Het is toch logisch dat je geen spiegelreflex mag meenemen op concerten? Wie gaat nog betalen voor foto's van beroepsfotograven als je ze gratis kan krijgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 13:48

ccathalijne schreef:
Het lijkt me erg zwaar leven als je je heel erg ergert aan dit soort dingen. Voor punt 2 kan ik je de tip geven om gewoon weg te gallopperen als de boswachter eraan komt, hij kan je, iig in het bos, toch niet te pakken krijgen;)

dat raad ik sterk af!! heb de boswachter weleens achter ons aan gehad omdat die lompe kl**tzak te hard aan kwam rijden en onze paarden er vandoor gingen (vanwege een grote groep honden op het ruiterpad reden we naast het ruiterpad.) Hij bleef achter ons aan rijden terwijl de paarden niet meer te houden waren, op een glibberig pad naar beneden! en maar tuuteren en uit zn raampje roepen: STOPPEN!!!
en wij maar: ja dat lukt toch niet!!!!!

hadden we geen ID kaart bij ons, wilde hij dat we de paarden aan een boom zouden binden en mee naar het bureau (de politie wilde niet het bos in komen.... gek he :P ) we hebben hem echt uitgelachen!! net alsof wij de paarden daar gingen vastbinden en mee zouden gaan :roll:
Toen heeft ie naar mn ma gebeld wanneer ik geboren was en wat mijn naam was :P hahaha mn ma schrok eerst heel erg die dacht dat er wat ergs gebeurd was.. en later had ze echt zoiets van bel je daarvoor????

Hij zei ook: ja ik weet niks van paarden af hoor, ken alleen die boereknollen van vroeger, die waren teminste nergens van onder de indruk...
school die boswachters even bij ofzo??

we hadden hem uitgelegd dat je nooit moet tuuteren en vol acher paarden aansjeezen, maar het mocht niet baten want aan t einde zei hij: oja.. en niet zo hard meer galloperen he, het is hier zo glad, best gevaarlijk....

whaaaaaaaaaaaa _-:(

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 14:00

reininglover schreef:
LiNdA1986 schreef:

En dan krijg je een boete en zit je te miepen,

Tja, maar alles wat niet mag is leuk..
En miepen bij een boete?
Gewoon ervoor zorgen dat je niet gepakt word :7

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 14:03

VivaLaVida schreef:
dat raad ik sterk af!! heb de boswachter weleens achter ons aan gehad omdat die lompe kl**tzak te hard aan kwam rijden en onze paarden er vandoor gingen (vanwege een grote groep honden op het ruiterpad reden we naast het ruiterpad.) Hij bleef achter ons aan rijden terwijl de paarden niet meer te houden waren, op een glibberig pad naar beneden! en maar tuuteren en uit zn raampje roepen: STOPPEN!!!
en wij maar: ja dat lukt toch niet!!!!!

hadden we geen ID kaart bij ons, wilde hij dat we de paarden aan een boom zouden binden en mee naar het bureau (de politie wilde niet het bos in komen.... gek he :P ) we hebben hem echt uitgelachen!! net alsof wij de paarden daar gingen vastbinden en mee zouden gaan :roll:
Toen heeft ie naar mn ma gebeld wanneer ik geboren was en wat mijn naam was :P hahaha mn ma schrok eerst heel erg die dacht dat er wat ergs gebeurd was.. en later had ze echt zoiets van bel je daarvoor????

Hij zei ook: ja ik weet niks van paarden af hoor, ken alleen die boereknollen van vroeger, die waren teminste nergens van onder de indruk...
school die boswachters even bij ofzo??

we hadden hem uitgelegd dat je nooit moet tuuteren en vol acher paarden aansjeezen, maar het mocht niet baten want aan t einde zei hij: oja.. en niet zo hard meer galloperen he, het is hier zo glad, best gevaarlijk....

whaaaaaaaaaaaa _-:(

OMG... Dit is gewoon HET toppunt :') _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 14:10

Heb dr hard om gelachen met mijn ma :P

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 14:11

VivaLaVida schreef:
Heb dr hard om gelachen met mijn ma :P

Nou xD Ik ook.. en mijn moeder ook :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 14:14

die vriendin van mij zat zelfs zonder zadel :P en ik op de ijslander van haar moeder die doodsbang was voor verkeer :P
oh we gingen zoooooo hard naar beneden!! doodeng! en hij maar tuuteren :P

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 14:30

Fietspad mag inderdaad gewoon niet en dat je het toch doet bijv langs een drukke straat daar heeft oom agent meestal wel begrip voor, maar op het fietspad in het bos is geen kwestie van op straat rijdt met te hard, dus terecht een boete.

Spiegelreflex mag bij concerten niet mee, dat lijkt me logisch. Wil je wel een camara mee nemen dan moet je zorgen voor een niet proffesionele camara. Buiten het feit dat je met deze camara misschien wel het brood voor de profs weggapt, lijkt het mij in het publiek ook erg irritant zo'n mega lens en camara die bij een beetje gedrang je voorganger toch echt wel overlast kan bezorgen. Qua kwaliteit doen de gewone camara's overigens al niet meer echt onder voor de spiegelreflex.

Die hond is, mits het geen losloopgebied betrefd toch echt de schuld van de hondeneigenaar, dus daar zou ik me niet druk om maken.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 15:41

mensjes.. de voorbeelden die ik geef zijn van situaties waarin er een regel is en niemand weer waar die regel precies op gebasseerd is..

Bij concerten mag je geen camera mee hebben met meer dan 8 megapixels, mn telefoon heeft al een 8.1 camera maar dat mag wel..

Wanneer mijn paard een hond trapt is er geen duidelijke regel en betaald de verzekering maar gewoon omdat het meer tijd en geld kost om het uit te zoeken dan in 1x te betalen..

Wanneer er 1 weg naar het bos is, waar je absoluut niet in de berm kan omdat deze afloopt, nat en glad is dan moet je wel op de weg. Er is geen andere optie, toch krijg je van de boswachter een boete!! De politie komt er niet op om hier uberhaupt over na te denken.. De boswachters zijn gewoon kinderachtig!

Dit is de reden dat ik me er zo aan erger, dat er regels zijn goed! Maar je moet er niet in gaan verzante want daar heeft niemand wat aan..

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 15:50

Oké je moet op een ruiterpad rijden. Ik hou me daar ook eigenlijk altijd wel aan, maar ik stoor me er dan wel aan dat ik op zondagmiddag op de RUITERPADEN niet fatsoenlijk door kan rijden omdat er om de tien meter wandelaars op het ruiterpad lopen. Ik passeer ruiters, wandelaars, fietsers altijd in stap dus kan zo aan de gang blijven. Diezelfde wandelaars hebben dan vaak wel commentaar als je per ongeluk een paar meter op een gewoon pad rijdt.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 15:58

deedee19 schreef:
Oké je moet op een ruiterpad rijden. Ik hou me daar ook eigenlijk altijd wel aan, maar ik stoor me er dan wel aan dat ik op zondagmiddag op de RUITERPADEN niet fatsoenlijk door kan rijden omdat er om de tien meter wandelaars op het ruiterpad lopen. Ik passeer ruiters, wandelaars, fietsers altijd in stap dus kan zo aan de gang blijven. Diezelfde wandelaars hebben dan vaak wel commentaar als je per ongeluk een paar meter op een gewoon pad rijdt.

hahhaha ja of nog mooier: van die gasten met een mountainbike op je ruiterpad die dan ook nog eens boos wordt als jij keihard met je paard over het crosspad rijdt terwijl hij daar fietst.. JE HOORT HIER OOK NIET TE FIETSEN GAST! }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:26

Het gaat echt niet alleen om de megapixels hoor. Al heeft je telefoon 20 megapixel, dan haal je alsnog bij lange na de kwaliteit van een goede spiegelreflex niet. ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:37

ccathalijne schreef:
maar je mag toch gewoon op het fietspad rijden? Met mijn ruiterbewijs heb ik iig geleerd dat je daar geen bekeuring voor krijgt,...

en jij hebt je ruiterbewijs GEHAALD? :?

1. Ik rij ook zovaak in het bos op geen ruiterpad. Het is gewoon pech als je gepakt wordt... maar dat gebeurt denk ik vast niet vaker dan 1x in de 30 jaar? Zo wel, doe je echt iets verkeerd.

2. Dat je uberhaupt je DSLR durft mee te nemen naar een concert := En nee, het lijkt me logisch dat dat niet mag. En je kunt ook gewoon foto's van internet halen ;)

3. het ligt eraan of de honden op losloopterrein lopen :)

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 10:07

Verootjoo, ook op losloopterrein dient een hondenbezitter zijn hond volgens mij gewoon onder controle te hebben en ervoor te zorgen dat hij niet naar een voorbijkomend paard gaat happen.

ccathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 12:28

tita schreef:
ccathalijne schreef:

:D volgens mij moet jij je theorie maar eens goed doornemen daar staat precies dat je NIET op het fietspad mag rijden

Ja dat is waar in de theorie, ik ben ook niet helemaal duidelijk geweest, want ik bedoelde dat je in het geval van een drukke weg met veel auto's beter voor de veiligheid van het fietspad kunt gaan...

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 12:59

je moet officiele en schriftelijke toezicht van de gemeente of andere plaatselijk overheid hebben om op het fietspad te mogen rijden.. Anders moet je op de rijbaan tot 60 km/h in de bebouwde kom, hierbuiten moet je toestemming hebben om of in de berm of op het fietspad te rijden..

Feitelijk moet ik dus op de 60 km/h weg rijden waar z'n 100 vrachtwagens keihard voorbij rijden per uur!