Wat is een goede, niet dure auto?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 09:40

Ik ben net over gegaan naar een Renauld scenic op G3
Fijne auto met veel luxe en is niet zo duur in de wegenbelasting
Prijs was ook nog netjes maar ik rij automaat dus die zijn over het algemeen altijd duurder dan een schakel.

Frantic

Re: Wat is een goede, niet dure auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 09:47

Het zou handig zijn als je wat meer vertelde over de richting waarin je zoekt..... Nu komen er zowel Polo's als Vito's voorbij.....

Dus wat wil je, een middenklasse of een kleintje?
Een station of een coupé?
retesnel of gewoon?
1000 of 10.000 euro?
trailer trekken? of niet.

etc.etc.

middenklasser die betrouwbaar is, 1.8 of 2.0 liter motor, veel comfort, goed verkrijgbaar, niet duur in vergelijking met andere merken. Ik ga nu al een paar jaar voor diverse Mondeo's!

Maar goed, er moet bij mij ook regelmatig een kar mee, had ik dat niet dan zou ik voor een kleine japanner gaan.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 09:56

1 die me goed van a naar B brengt. :D
Merk en type maakt me niets uit. Op G3 of diesel omdat ik daar genoeg kilometers voor maak.
In eerste instantie niet om de trailer mee te trekken.
De grote als een Golf of Polo is goed (zit ik nu op te zoeken) Groter dan moet hij wel de trailer kunnen trekken ( 1,5 paards) Kleiner als ongeveer de golf wil ik niet, dan voel ik me niet veilig op de snelweg en al helemaal niet als je een beetje door wilt rijden.
Max prijs ongeveer 3500, dus ik kom bij oudere auto's uit. Of we moeten eerst die andere ook verkopen als we besluiten voor 1 auto te gaan. Maar dat is hier nog in beraad. :)
(duidelijk omschreven? Geloof van niet :) )

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 10:06

TS heb je al eens aan een Volkswagen Lupo 3L gedacht? Het is een dieseltje maar wel zuinig en niet duur in de wegenbelasting.
Je bent alleen waarschijnlijk wel wat meer kwijt bij aanschaf maar dan heb je wel een goed degelijk autootje. Ik rijd zelf ook in een Lupo (1.4 TDI) en dat is super.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 10:10

Jawel, voor mij is het wel duidelijk, je zoekt een middenklasser :-)

Nu zoek je op een Golf, en dat is nou net ongeveer de duurste( en dus de oudste) waar je op kan zoeken. En betrouwbaar.... vaak zijn ze gewoon afgeragt omdat ze dat imago nou eenmaal hebben.

Als ik op markplaats, g3, 25 kilometer vanaf Utrecht in tik, kom ik uit op auto's van ronde de 2001 en 2002 die onder de 3500 euro zitten. Maar geen een Volkswagen!( nou 1, uit 1988 zonder G3)

Dus als het merk je niks uit maakt, dan zoek je op de verkeerde...

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 10:14

Maar hoeveel kilometer staat er dan op de teller? De meeste G3 die ik gevonden krijg hebben dan 250 op de teller staan, hoe lang kan ik daar mee rijden?

Merk maakt me verder net uit. maar net wat je zegt, van horen zeggen is Golf goed. Maar weten doe ik het niet.

Ik ga eens kijken hoe een lupo er uit ziet.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 10:15

een G3 moet met goed onderhoud makkelijk 4 ton kunnen lopen

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 10:18

Een lupo is een mini! Snap niet dat iemand dat voorsteld terwijl je aangeeft niet te klein te willen rijden.....

Onderhoud van een Gasbak is intensiever dan een doorsnee diesel of benzine motor. Laat je hierover goed informeren! Als je dat niet wil, zoek dan beter een diesel.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 10:20

amondi schreef:
Onderhoud van een Gasbak is intensiever dan een doorsnee diesel of benzine motor..

wat is er nou echt intensiever aan? de oude gasbakken misschien maar niet de nieuwste installaties
een diesel is ook duur kwa garage onderhoud,net zo duur als een moderne gas :j

het enige nadeel is dat niet elke garage zich eraan durft te grijpen,vooral de kleinere goedkopere bedrijfjes niet

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 10:24

Die van ons Renault (gas-G3) heeft er nu 3 ton opzitten en waarschijnlijk de kop kapot (als ik het goed zeg)
Dus hoeveel verder die nu nog kan? Of die volgens zeggen nog een ton kan?
Hij bouwt teveel druk op, garage denkt dat de leidingen knappen. Heeft nu kapje van koelvloeistof open gezet zodat hij geen druk opbouwt.

We gaan met de oude in ieder geval even terug waar we hem gekocht hebben, die doet ook aan motor revisie. Kijen wat die nog zegt. (als we hem daar krijgen)

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 10:25

Deze: Toyota Corolla 2.0D Linea Terra, bj. 12-1998

Geen LPG, maar je maakt volgens eigen zeggen genoeg km om ook op diesel uit de kosten te komen. Voor z'n leeftijd heeft ie weinig km gelopen, maar wel genoeg dat de distributieriem wrs. al vervangen is (wel ff checken voor de zekerheid). Verder kan er niet veel aan stuk. Nou ja, het kan natuurlijk wel, maar het is niet waarschijnlijk dat het ook gebeurt. Ik rijd zelf ook in een Toyota uit '98, een Hilux, die nu ongeveer evenveel gelopen heeft en die heeft me nog nooit in de steek gelaten. Ben dus erg over de kwaliteit van Toyota te spreken.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 10:51

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 11:55

ik heb een golf 1.9 TDI en ben er erg blij mee, is zuinig in gebruik en kan mijn trailer prima trekken.

Heb destijds ook nog naar gas gekeken maar werd me afgeraden omdat de nieuwere modellen daar meer storing op hadden omdat er nu veel meer electronisch en computergestuurd van voorheen en de motoren niet gemaakt zijn voor gas en er daardoor problemen onstaan, of dat helemaal klopt weet ik niet maar voorlopig rij ik prima in mijn golfje en heb er zelden problemen ermee. Qua onderhoud ben ik niet veel duurder uit dan mijn benzine auto die ik voorheen had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 15:01

Idd gasauto's eisen meer onderhoud ivm backfire en slechte msering van gas, gasolie en benzine smeren.
Maar als dit onderhoud netjes wordt uitgevoerd kan hij wel tot 2-3 keer langer meegaan dan een benzinemotor!!

kazary schreef:
Dus hoeveel verder die nu nog kan? Of die volgens zeggen nog een ton kan?

Nee hooguit nog een paar dagen als ik dit zo lees, het olie en water wordt al gemengd als ik jou verhaal zo lees.

KiWiKo schreef:
, ik heb er wel een bak ellende mee gehad in het begin.

Helaas, had ook niet anders verwacht. :))

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 15:02

kazary schreef:
1 die me goed van a naar B brengt. :D
Merk en type maakt me niets uit. Op G3 of diesel omdat ik daar genoeg kilometers voor maak.
In eerste instantie niet om de trailer mee te trekken.
De grote als een Golf of Polo is goed (zit ik nu op te zoeken) Groter dan moet hij wel de trailer kunnen trekken ( 1,5 paards) Kleiner als ongeveer de golf wil ik niet, dan voel ik me niet veilig op de snelweg en al helemaal niet als je een beetje door wilt rijden.
Max prijs ongeveer 3500, dus ik kom bij oudere auto's uit. Of we moeten eerst die andere ook verkopen als we besluiten voor 1 auto te gaan. Maar dat is hier nog in beraad. :)
(duidelijk omschreven? Geloof van niet :) )

amondi schreef:
Een lupo is een mini! Snap niet dat iemand dat voorsteld terwijl je aangeeft niet te klein te willen rijden.....

Nouja als ik het goed gelezen heb zat de TS ook op Polo's te zoeken en zoveel kleiner is een Lupo dan ook niet. En dan nog, het is maar een suggestie..

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 21:57

Ik heb de lupo opgezocht. Best een leuke wagen om te zien en loopt op diesel 1:30 las ik.
Maar ik kan me niet zo goed een voorstelling maken vanuit de foto hoe groot hij nu is.

Weet iemand hier trouwens wat je nog voor een oude (kapotte) auto momenteel terug krijgt?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 08:14

Mijn zwager had de auto ook kapot (motorschade), deze was 11 jaar oud en zag er verder nog erg netjes uit voor zijn leeftijd, kreeg er nog € 160,- voor bij inruil op een compleet nieuwe auto..
Auto's die defecten vertonen brengen voor de particulier niets meer op, kosten zijn dan vaak te hoog. Voor een sleutelaar of garage wil het nog wel eens leuk zijn omdat ze dan alleen de onderdelen kwijt zijn aan kosten, sleutelen voor zichzelf rekenen ze dan vaak niet.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 09:28

De kapotte auto is gisteren weg gegaan voor 300,- aan een handelaar.

En toevallig gisteren ook een andere gekocht. Heel weekend gekeken, zelfs ver van huis en vonden we niets wat ons aansprak.
Deze stond bijna aan de deur. Een Renault Megane coupe op G3 met 165 op de teller.
Donderdag kunnen we hem op gaan halen. Nu hopen dat we er lang plezier aan gaan hebben.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 14:46

Ik weet niet of je een nieuwe auto of iets wilt, maar een Toyota Aygo lijkt me ook wel geschikt.
Deze is lekker zuinig, 1 op 23 en rijd echt prima.

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 14:50

Opel Corsa :D Niet duur in wegenbelasting en loopt zuinig
makkelijk en goedkoop in onderhoudskosten

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 19:47

kazary schreef:
De kapotte auto is gisteren weg gegaan voor 300,- aan een handelaar.

En toevallig gisteren ook een andere gekocht. Heel weekend gekeken, zelfs ver van huis en vonden we niets wat ons aansprak.
Deze stond bijna aan de deur. Een Renault Megane coupe op G3 met 165 op de teller.
Donderdag kunnen we hem op gaan halen. Nu hopen dat we er lang plezier aan gaan hebben.

Lijkt me een leuke keuze, gefeliciteerd!

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 20:41

Dank je.
En nog meer "geluk" de tweede auto staat ook in de garage. Wat daar precies mee is is nog niet bekend. Gaat lekker hier. :) Die andere is 2 weken terug nog door de APK geweest. Maar goed we zien wel. Hopleijk niet op zoek naar nog een nieuwe auto.
Auto's zoeken is niet mijn hobbie ben ik van de week wel achter gekomen. :)

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:08

Mijn vader rijd peugeot 205, die krengen zijn niet kapot te krijgen. Hij heeft er diverse gehad, die van hem heeft nu bijna 4 ton gelopen. En diesel. 1/24 is die geloof ik op het moment.

Wel een flinke vervuiler is het, daar staat de 205 om bekend..,