Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

XoNo schreef:Ik zou het niet doen, maargoed, ook dat is persoonlijk. Ik woon sowieso samen met mijn vriend (en ben zelf ook mannelijk), acceptatie van alles buiten het gemiddelde is gewoonweg niet aanwezig in dergelijke buurten.
Daarnaast kan iedereen in die buurten wel vriendelijk zijn, maar wat als je nou een keer wél een meningsverschil hebt? Ik werk bij een woningbouwvereniging en krijg dus dagelijks te maken met overlast en vooral de probleemwijken zijn ook niet voor niets probleemwijken. Huizen zijn moeilijk verkoopbaar en het is heel moeilijk om een wijk met een slechte reputatie weer op te bouwen naar een wijk zonder reputatie, of gewoon een goede
Je moet het zelf weten natuurlijk, maar vraag je ook af waarom dat huis al een jaar te koop staat. Mooi als je het voor een zacht prijsje kunt kopen, maar minder mooi als je het over 5 jaar wilt verkopen en het ook dan aan de straatstenen niet kwijt raakt.
Je kunt inderdaad op een zondagmiddag nog eens rondrijden en op een avond, maar het is toch knap balen als het net die ene middag of avond rustig is en op het moment dat jij er woont, je tot andere conclusies komt. En wat kazary al zegt, als de temperatuur er straks weer naar is, zit je helemaal met de gebakken peren.
Staan er goedkope huurhuizen in de buurt? Klinkt generaliserend, maar hoe goedkoper de huur, hoe goedkoper het volk en hoe meer overlast jij ervan hebt.
Wijzelf hebben een huis gekocht in Assen, niet meteen een asociale stad, maar ook deze stad kent zijn 'mindere' en zelfs 'slechte' wijken. Wij hebben daar ook wijselijk geen huis gekochtWe wonen nu in 1 van de duurdere wijken, kost wat, maar dan heb je ook wat. We wonen in een heerlijke buurt! Leuke mensen, schone straten, geen overlast 's nachts, geen hangjongeren.
Was er niets leuks te koop in de wat betere wijken dan?
Oh, en ik heb 18 jaar in 1 van de gevaarlijkste wijken in R'dam gewoond, dus ik weet waar ik het over heb

xDramaQueen schreef:ligt eraan hoe erg het is, me broer wilde naar kanaleneiland, en ook wederom niet voor altijd, ik ging mee en het was op de marshalllaan, de meneer die er toen in zat was allochtoon en wilde er met zijn kinderen weg vanwege de reputatie. ook zei hij dat ik er niet kon wonen als het voor mij bedoeld zou zijn, het was er voor mij als jong meisje veel te gevaarlijk. en idd toen we door de buurt reden was het dus ook echt gevaarlijk, daar wil je niet doorheen lopen.
Dat is echt een verschrikkelijke buurt.
Maar als jij denkt dat je je daar op je gemak voelt gewoon doen! Of je gaat gewoon eens door de buurt lopen een paar keer, en ook 'savonds enzo.
.
.)
.
.
! (Misschien bij een woningbouwvereniging oid vragen of daar wat negatiefs over je evtl. potentiele buren bekend is?!)

In dat opzicht als ik zou moeten kiezen dan woon ik zelfs nog liever in de rotbuurt dan de buurt die zo snel en sterk achteruit gaat...