Kun je belazert worden met paypal?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:55

druppeltje schreef:
Niet doen!!!!
Toevallig hebben wij dit een paar weken geleden precies hetzelfde gehad. (Xbox 360, moeder in America, zoon in Nigeria). We hebben het uitgezocht, en het waren skimmers. Zij stuurde vanuit the bank of america, en dan zou het geld daar klaargezet worden totdat we verzendbewijs hadden verstuurd.

Hartstikke nep, niet doen!

Ah, ja, zo kan het ook!! ;) Een "reservering" van het geld maken tot het verzendbewijs is gemaild..

Een reservering vind ik zelf altijd prima als iemand betaald per paypal.. Maar ik wacht net zo lang tot deze persoon de betaling ook daadwerkelijk gedaan heeft en ik er zelf over kan beschikken, eerder gaat er NIKS op de bus :D

druppeltje

Re: Kun je belazert worden met paypal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:56

Achteraf gezien had ik eigenlijk gewoon willen doorgaan. Nep verzend bewijsje maken enzo :D

Maar m'n vriend had al "bye and die" gestuurd, dus ach...

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 11:58

druppeltje schreef:
Achteraf gezien had ik eigenlijk gewoon willen doorgaan. Nep verzend bewijsje maken enzo :D

Maar m'n vriend had al "bye and die" gestuurd, dus ach...

Ja stiekem zijn we dat dus ook van plan... Heel gemeen, gaat eigenlijk tegen mijn aard in, maar na het googelen van die email... heb ik eigenlijk geen mercy meer. (schaamt zich wel diep vanbinnen).

Van welke bezorgservice kun je een goed nep bewijsje maken?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:00

Ik heb ook een keer een xbox kunnen verkopen voor 2x het geld waarvoor ik hem erop had staan :') Heb een poosje met die rakker gespeeld en toen gezegd dat ik geen geld heb gehad en dus ook niks opstuur. En dat ik pas ging versturen na betaling op mijn bankrekening nummer :+

Uiteraard nooit meer wat van gehoord _O-

Er is een website waar iemand alle oplichters opzet die de eigenaar van de website heeft gehoord ( en dat zijn er veel ) daar kan je tips vandaan halen om ze bezig te houden _O-

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:01

is dat verzendbewijs digitaal oid? want bewerking kan echt heel veel :D

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:02

Sterre_Nova

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:04

Niet doen!!

Kijk eens hier :http://forum.opgelicht.nl/viewtopic.php?t=81
iemand heeft ook een x-box te koop en klant (nigeria/ghana) wilt via Paypall betalen. De verkoper krijgt hierna een FAKE mail van PayPall.

Quote van Site opgelicht:
Nog even ter aanvulling, mijn zoon had zijn X box te koop staan en kreeg ook zo'n belachelijk hoog bod.

Toe heb ik gemaild dat hij het via Pay Pal aan mij kon overmaken.

Een paar dagen daarna kreeg ik een mail van Pay pal dat het geld op mijn rekening stond en dat ik de X box moest opsturen.

De Pay pall mail was duidelijk Fake met veel overdreven echtheids certificaten die wij Nederlanders niet gebruiken.
Er stond wel een link op naar Pay Pall die er wel erg echt uit zag.

Ik heb ingelogd bij het echte pay Pall en zag dat er geen geld op mijn account stond.

De fake mail (spoof) heb ik naar Pay Pall gestuurd en binnen 5 minuten had ik een waarschuwing met toeters en bellen terug en was de fake Pay pall site geblokeerd.

Kan je maar weer zien dat je bij internet handel altijd een gezond portie wantrouwen moet hebben

Niet doen dus!!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:05

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 12:06

Oh apart, krijg me net een email dat er 400,- betaald is en zodra er bewijs is dat er verzonden is krijgen we dat geld.
Allemaal leuk en wel, maar er staat een typefout in die zogenaamde email van paypal.
verifieddepertment@accountant.com

En nu zijn mijn vriend en ik toevallig studenten IT, en weten dus ook dat je heel leuk met iemand anders zijn email een email kan versturen, dus dan is dit wel heulll erg slecht gedaan :+

Sterre_Nova

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:07

Equidea schreef:
Oh apart, krijg me net een email dat er 400,- betaald is en zodra er bewijs is dat er verzonden is krijgen we dat geld.
Allemaal leuk en wel, maar er staat een typefout in die zogenaamde email van paypal.
verifieddepertment@accountant.com

En nu zijn mijn vriend en ik toevallig studenten IT, en weten dus ook dat je heel leuk met iemand anders zijn email een email kan versturen, dus dan is dit wel heulll erg slecht gedaan :+

Niet intrappen hoor!!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 12:08

Ik bedenk me net, kan ik niet even leuk langs de politie hoppen hiermee?
Word er dan ook iets aan gedaan?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:11

Hier kan men niks mee.. Het is internationaal..

Sterre_Nova

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:12

Equidea schreef:
Ik bedenk me net, kan ik niet even leuk langs de politie hoppen hiermee?
Word er dan ook iets aan gedaan?

Nou, je kan het proberen maar ze hebben heel veel van dit soort zaken. Denk dat ze er een dubbele full-time baan in hebben die oplichters. Je zou natuurlijk kunnen bellen met de politie. Chech wel eerst je Pay Pall account om te checken. Er is zoveel te doen geweest en nog steeds, met name de Nigeraanse internet oplichters.
Laatst bijgewerkt door Sterre_Nova op 06-03-09 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 12:12

hé jammer :oo.
Denk ik weer wat actie te hebben in mijn veel te saaie leventje.

Achja, volgende keer beter :+

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:14

Gewoon nep verzendbewijsje sturen, dat is pas grappig :D

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 12:17

druppeltje schreef:
Gewoon nep verzendbewijsje sturen, dat is pas grappig :D

scammers die gescamt worden, ironisch. Jammer dat het niet om écht geld gaat.
Even z'n tnt ding vinden ergens, kan best goed photoshoppen dus dat is geen probleem.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:17

Niet doen! Marktplaats waarschuwt hier niet zomaar voor. Ik heb nu 3 e-mails gekregen van verschillende personen voor mijn camera, en allemaal wilden ze dat ik mijn camera naar Nigeria verstuurde. De mail is meestal in gebrekkig engels, ze hebben er haast bij, het is voor een familielid/vriend of kennis, het moet naar het buitenland en meestal is dat Nigeria of een ander West-Afrikaans land.

Ik heb marktplaats vervolgens een e-mail gestuurd en gevraagt hoe deze mensen te werk gaan, hier je antwoord:

Beste Rianne,

Hartelijk dank voor uw bericht.
Ik zal proberen de werkwijze van deze personen voor u uit te leggen.
U ontvangt een e-mail waarin staat dat het product moet worden opgestuurd naar Nigeria, de betaling gaat via bijvoorbeeld de HSBC bank of Paypal Dit is in uw geval ook zo.

U ontvangt hiervan zelfs een bevestigingsmail van de betreffende bank. Echter is deze e-mail niet afkomstig van de bank, maar het is een nagemaakte e-mail door de potentiële koper zelf. Deze is vervalst! Het e-mailadres lijkt vaak op die van de bank, zo proberen ze u te overtuigen.
Zij proberen door te dreigen alsnog het product opgestuurd te krijgen. Nogmaals ons dringende advies om hier niet op in te gaan.
U kunt het beste de afzender blokkeren in uw mailbox.

Zou u zo vriendelijk willen zijn om het e-mailadres van de betreffende persoon naar ons toe sturen? Wij kunnen deze dan blokkeren in ons systeem.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:18

Heb je al even gauw op die website gekeken die ik hierboven neer heb gezet? Daar kan je tips vinden om de scammer te scammen en even bezig te houden! :D

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:19

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:20

Weet je wat je ook kunt doen? om te kijken of het nep is? :P Gewoon een paypal adres verzinnen met een emailladres wat je niet bij paypal aanmeld, zo zie je meteen dat het nep is als je een betaalbewijs binnen krijgt. :+
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 06-03-09 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:20

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:21

Sowieso snap ik de vraag van de TS eigenlijk niet. Heb jij het via marktplaats gedaan? Want toen ik een e-mail van een buitenlander kreeg, kreeg ik ook meteen een e-mail van marktplaats dat ik op moest passen met de volgende dingen. En daar stond dus ook dat van Nigeria tussen.. ;)

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 12:23

Kan die link niet openen van druppeltje.

Ik heb nu wel al een soort van bewijs terug gehad dat ze betaald heeft op mijn vriend's paypal (staat geen geld op).
En dat het gestort word zodra er een bewijs van TNT is.

Nu kan ik alleen niks van TNT vinden om te photoshoppen >.>

Ik zou het alleen niet kunnen denk ik mocht het wel echt zijn, dan stuur ik wel dat geld mooi terug.
Ga iig niks versturen naar nigeria, dan maar wat minder geld en weten dat het écht is.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 12:24

Rianne_ schreef:
Sowieso snap ik de vraag van de TS eigenlijk niet. Heb jij het via marktplaats gedaan? Want toen ik een e-mail van een buitenlander kreeg, kreeg ik ook meteen een e-mail van marktplaats dat ik op moest passen met de volgende dingen. En daar stond dus ook dat van Nigeria tussen.. ;)

Niks van marktplaats gehad hoor, iig gaan we er niet meer mee door.
Hooguit een beetje scammertje plagen nu.

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:24