Relatie.. zonder een relatie te hebben.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:39

Hij heeft je gebruikt is niet waar....hij is vanaf het begin af aan duidelijk geweest!

Citaat:
Hij vond mij ook leuk, alleen kwam net uit een relatie van 3 jaar..dus hij wilde rustig aan doen maar zei dat ik wel het meisje was waar hij een relatie mee zou willen.. maar niet op dit moment.

Citaat:
Zijn ‘’relatiestandpunt’’ ging een tijdje door.

Je hebt jezelf laten gebruiken :(:)
Je hebt jezelf emotioneel ingelaten met iemand die niet voor je gaat,
maar wel vanaf het begin af aan duidelijk is geweest in zijn standpunt.
Dat hij je mee uitneemt, lieve sms-jes enz staat daar los van, maar het wekt bij jou hoop op een relatie.

Ik heb zelf veel van dit soort relaties gehad en als je hier emotioneel geen afstand kan nemen moet je er al niet aan beginnen.
Op zich kan zo'n relatie best leuk zijn voor een tijd als je niet teveel verwachtingen hebt, zelfde instelling hebt en duidelijk naar elkaar bent.

Ik zou zeggen een wijze les voor de volgende keer ;-)
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 05-03-09 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

absque_dubio

Re: Relatie.. zonder een relatie te hebben.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:42

listiglistje, daar heb jij zeker gelijk in. Ik heb echt een groot respect voor meisjes/vrouwen die dat kunnen zonder er gevoelens bij te krijgen en emotioneel van te worden.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:43

Listiglistje, zeker waar. :\

Confronterend om het zo te zien staan, maar daar zit wel een grote kern van waarheid, dat iemand zich emotioneel in laat met iemand die niet voor je gaat.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 14:46

Listiglistje, je hebt het precies zo verwoord als ik eigenlijk zelf ook voel.
Het ligt niet aan hem. Hij heeft het altijd aangegeven en toch heb ik in de situatie valse hoop gekregen.
Hoe verdrietig ik er ook van word, ik wil er toch voor proberen blijven te gaan.
Alleen dan minder discussies met hem aangaan, niet me overal wat van aantrekke/ iets achter zoeken.. Maar dat is lastig.

Misschien heeft hij het wel gewoon druk gehad, hij had ook een hoge telefoonrekening.
Zouden beide punten kunnen zijn waarom het nu iets rustiger gaat zeg maar.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:48

Mooi gezegd listiglistje!

Anouk, ik heb ook niet gezegd dat het zo is, maar ik zie het wel als een mogelijkheid. Gekeken naar you know who ;)

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:49

Ik ga mee met de bewoordingen van Listiglistje!

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:53

Helaas kan ik je geen advies geven, zit ongeveer in het zelvde schuitje...

Mannen het blijven rare wezens..

Succes... :(:)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 15:00

mariekie schreef:
Mannen het blijven rare wezens..

Omdat? :?

Mannen zijn gewoon duidelijk in woorden en signalen,
alleen pikken vrouwen dit niet op en proberen zo iemand alsnog te veranderen of het licht te laten zien :Y)

Als ik TS was zou ik stoppen, je maakt jezelf gek en je hebt je al emotioneel ingelaten....de gevoelens zijn er immers al ;-)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 15:06

Mannen zijn wel rare wezens als het aankomt op keuzes maken :j
Daar zijn ze niet zo goed in.

Maar verder raad ik iedereen aan het boekje "Waarom mannen maar één ding tegelijk kunnen en vrouwen aan één stuk door praten" te gaan lezen. Erg verhelderend :j

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 16:59

Wat een rotsituatie :(:)
Ik zou hem uit mn hoofd proberen te zetten als ik jou was...ik denk niet dat hij nog 100% ervoor wil gaan als dat nu al zo gaat...
Succes ermee :(:)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 17:08

Hoewel ik snap dat een jongen niet zomaar even een relatie van drie jaar heen stapt en een neiuw begin kan maken vind ik het absoluut niet netjes van hem om zo met je voeten te spelen.

Als hij niet klaar is voor een neiuwe relatie dan moet hij imo niet iets 'halfs' beginnen met de TS en haar zo aan het lijntje houden...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 17:26

BraveSpots schreef:
Hoewel ik snap dat een jongen niet zomaar even een relatie van drie jaar heen stapt en een neiuw begin kan maken vind ik het absoluut niet netjes van hem om zo met je voeten te spelen.

Als hij niet klaar is voor een neiuwe relatie dan moet hij imo niet iets 'halfs' beginnen met de TS en haar zo aan het lijntje houden...

Sorry hoor, maar hij is duidelijk geweest vanaf het begin af aan.
Als hij dit vanaf het begin af aan aangeeft is dat duidelijke taal imo.
TS schept zelf verwachtingen in de hoop dat hij wel bijdraait.

Het klinkt hard, maar die enige die zichzelf aan het lijntje houdt is TS zelf.

Ik hoop dat ts inziet dat deze situatie niet werkt en gaat werken en iemand treft die wel 100% voor haar gaat.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 17:32

@listiglistje

Mandyy schreef:
Dus hij wilde rustig aan doen maar zei dat ik wel het meisje was waar hij een relatie mee zou willen.

Hij zei dat het voor hem goed voelde om bij mij te zijn, dat hij op het randje zat, dat hij bijna een relatie met me wilde..

Deze uitspraken deed hij aan het begin van hun 'scharrelperiode'. Dat noem ik niet duidelijk zijn, maar wel (verkeerde) hoop geven aan de TS.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 17:35

BraveSpots schreef:
@listiglistje

Mandyy schreef:
Dus hij wilde rustig aan doen maar zei dat ik wel het meisje was waar hij een relatie mee zou willen.

Hij zei dat het voor hem goed voelde om bij mij te zijn, dat hij op het randje zat, dat hij bijna een relatie met me wilde..

Deze uitspraken deed hij aan het begin van hun 'scharrelperiode'. Dat noem ik niet duidelijk zijn, maar wel (verkeerde) hoop geven aan de TS.

Je quote verkeerd of je leest niet goed ;-)

Citaat:
Hij vond mij ook leuk, alleen kwam net uit een relatie van 3 jaar..dus hij wilde rustig aan doen maar zei dat ik wel het meisje was waar hij een relatie mee zou willen.. maar niet op dit moment.

Citaat:
Zijn ‘’relatiestandpunt’’ ging een tijdje door.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 17:39

Hij heeft het misschien wel duidelijk gezegd, maar soms voelt het toch heel anders als je bij iemand bent!
Want jij bent degene die de lieve woordjes hoort, die het "verliefde gedrag" van diegene ziet. Jij bent degene die
steeds te horen krijgt dat hij jou echt leuk vind, dat het allemaal zo fijn is samen.
En dan kun je je toch niet voorstellen dat diegene niks voor je voelt, of bij echt bij zijn standpunt zal blijven.

Want als je echt voor iemand wilt gaan, dan ben je toch niet zo stom om diegene te laten lopen? Wat
er verder ook aan de hand is? (extreme uitzonderingen daar gelaten voor iemand zich aan gevallen voelt ;)).

Ik kan me goed voorstellen dat de ts dacht dat het nu wel goed zou komen , en ook dat het nu behoorlijk
koud op haar dak valt.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 17:40

Ja, maar hij zei toch dat hij wel een relatie wilde, alleen toen (nog) niet klaar voor was.
Inmiddels zijn we 2,5 maanden verder en twijfelt ie nog steeds.

Enfin, als ik de TS zou zijn zou ik eens een goed gesprek hebben en als ie echt niet verder wilt met jou en jij hebt behoefte aan een 'echte' relatie dan zit er niet veel anders op dan verder te gaan zonder hem vrees ik.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 17:44

Ik denk zeker dat je je hebt laten gebruiken, maar ik vind het van hem ook zeker niet netjes. Ik denk dat hij het wel makkelijk vindt zo. Geen vastigheid, geen verplichtingen, wel de lusten (letterlijk) en je mag niet met een ander daten....hhmmm...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 17:51

xNursiex schreef:
Hij heeft het misschien wel duidelijk gezegd, maar soms voelt het toch heel anders als je bij iemand bent!
Want jij bent degene die de lieve woordjes hoort, die het "verliefde gedrag" van diegene ziet. Jij bent degene die
steeds te horen krijgt dat hij jou echt leuk vind, dat het allemaal zo fijn is samen.
En dan kun je je toch niet voorstellen dat diegene niks voor je voelt, of bij echt bij zijn standpunt zal blijven.

Want als je echt voor iemand wilt gaan, dan ben je toch niet zo stom om diegene te laten lopen? Wat
er verder ook aan de hand is? (extreme uitzonderingen daar gelaten voor iemand zich aan gevallen voelt ;)).

Ik kan me goed voorstellen dat de ts dacht dat het nu wel goed zou komen , en ook dat het nu behoorlijk
koud op haar dak valt.

En daarom zijn er veel gebroken vrouwenhartjes.....proberen om hem te veranderen of het licht te laten zien ;-)

Mannen steken nu eenmaal anders in elkaar als vrouwen :Y)

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 17:54

listiglistje schreef:
xNursiex schreef:

koud op haar dak valt.

En daarom zijn er veel gebroken vrouwenhartjes.....proberen om hem te veranderen of het licht te laten zien ;-)

Ik snap wat je bedoeld :)
Maar ik snap nog steeds het mannelijk brein niet haha. Hoe iemand zich aan de ene kant
totaal gek/verliefd kan gedragen. En een week later je dood leuk aan de kant kan zetten. (Sorry
maar dit kan alleen fout aflopen).

Ik heb mijn lesje in ieder geval wel geleerd.
Maar ach, er zijn vast gozers die het wel goed bedoelen!

pqwe33

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 18:05

Ja ik ben ook zo omgegaan met iemand die geen relatie wilde, maar we waren wel vaak bij elkaar, zagen elkaar elke dag. Ik zag hem ook als mijn vriend in die tijd, ook al noemde ik hem naar buiten toe niet zo. Uiteindelijk hebben we nooit een relatie gehad overigens, omdat we zo verschillend waren, had dus niks te maken met het wel/niet benoemen van een relatie.

Maar meid, wees blij dat je het zo gezellig hebt met hem! Waarom het R woord erbij halen? Maakt dat verschil, als jullie kunnen zeggen dat jullie nu de veelbeloofde relatie hebben? Nee! Je hebt het nu gezellig met hem én je hebt de afspraak om niet te daten met anderen. Dat mannen nou bang zijn voor het woord relatie moeten ze zelf maar uitzoeken. Maar als je gevoel goed is erover, waarom jezelf in de war brengen?
Hij zegt dat hij je in de war brengt, maar in feite doe je dit zelf voor aan jezelf te twijfelen. En zoals ik het lees heb jij écht geen reden om aan jezelf te twijfelen. Wees blij met zo'n topgozer!

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 18:47

Bah lieve Mandy ik vind dit zo rot voor je.. ik denk dat er niets anders op zit dan hem vergeten en ik weet dat dat echt heel stom en naar en rot klinkt maar zo bedoel ik het niet hoor maar je moet je zelf gewoon geen pijn doen dat ben je niet waard. Je bent een harstikke leuke meid die een harstikke leuke jongen verdient en als hij zo tegen je doet ligt het niet aan jou maar aan hem. Sterkte hiermee he :+:

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 22:05

Ik heb 1,5 jaar hetzelfde meegemaakt tot nu toe....ik heb me vreselijk gevoeld en een tijd gehad dat ik eigenlijk nergens zin meer in had. Nu gaat het een stuk beter en voel ik me goed. Ik spreek hem nog wel, maar weet ook wel dat het waarschijnlijk niets gaat worden. Ik heb weinig zin om mijn verhaal on public op bokt te zetten, maar wil best mijn ervaring delen via PM, mocht je daar behoefte aan hebben.
Mijn advies voor nu, vraag hem om duidelijkheid, geeft hij die niet...stop dan ermee voordat het allemaal nog pijnlijker word.

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 22:39

listiglistje schreef:
xNursiex schreef:

koud op haar dak valt.

Ik ben het helemaal met je eens!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 22:40

Ik zal straks even op jullie allemaal reageren.
Heb een kleine update.
Heb hem net gebeld.. Hij vertelde dat ie anders aan z'n hoofd had de laatste paar dagen en daarom niets van zich laten horen.
Hij was nu nog in Utrecht, als hij straks in Amersfoort is belt hij me terug. Het had iets met z'n ex te maken en het bleef in zn hoofd spoken..
Ben nu wel heel benieuwd wat het is. :=

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 22:48

wow... benieuwd mandy!! heel erg benieuwd!