Wat moet ik hier nou weer mee...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 13:20

_Tara_ schreef:
@ Alex: Hij staat niet bij 't station, dat heb ik ook nergens gezegd ;)
Bij 't station zet ik m'n fiets sowieso nooit neer. Hij staat gewoon hier voor de deur van waar ik woon in Utrecht.
Ga nu dus ook steeds uit 't raam kijken als ik iets hoor, misschien wel iemand die 't slot er weer af komt halen :')
Wel belachelijk trouwens dat, dat kan, een zaag lenen daar :=

ja dat is dus wat ik bedoel, exuses voor de kromme zin. In utrecht kunnen dieven dus héél gemakkelijk je fiets menemen. En ik heb het trucje van het slot wel vaker gehoort hoor ;)

ah ik zie dat het is opgelost. Gelukkig maar :)

_Tara_

Re: Wat moet ik hier nou weer mee...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 13:21

Moet zeggen dat ik m'n fiets hier nu al bijna 2 jaar heb en dat ie nog niet gestolen is. Maar als ik naar 't centrum/station ga, ga ik wel altijd lopend of met de bus.
Soms laat ik m'n fiets wel eens bij station Zuilen staan, maar verder staat ie eigenlijk altijd gewoon hier voor de deur :P En op de uni natuurlijk.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 13:23

mijn fiets is ook nog nooit gejat, maar van ieder van mijn gezinsleden wel. Bij ons zijn zelfs twee fietsen uit de auto gejat.

Ik keten mijn fiets altijd volledig vast, want zonder mijn fiets kom ik echt nergens. Bij het station zet ik hem eigenlijk altijd in de U-stal.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 13:24

Hoeveel sloten heb jij dan aan je fiets? Ik heb altijd een beetje zoiets van: als ze je fiets willen hebben, jatten ze 'm toch wel. Dus echt helemaal vast zetten doe ik eigenlijk nooit. Wel gewoon het "normale" slot en dan nog een kettingslot eraan vastmaken.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 15:19

één, tenzij ik weet dat ik weet dat mijn mooie fiets een tijdje ergens moet staan waar ik het niet zo leuk vind, dan doe ik er nog een om. Maar als het even kan zet ik hem in een U-stal :) Met mijn lelijke :+ fiets doe ik iets minder moeilijk hoor, dat is echt een barrel wat uit elkaar valt.

Maar ik fiets iedere dag anderhalf uur. en mijn moeder heeft een nieuwe fiets gekocht en haar haar oude gegeven omdat ik die zo graag wilde maar die verkochten ze nieuw niet meer :) vandaar dat ik daar echt héél zuinig mee ben ;)

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:47

Mijn broer heeft dat ook al een keer gehad.
Hij werkte toen nog op de markt, en moest iedere zaterdag ochtend een kraam opzetten.
Toen hij weer naar huis wilde gaan had iemand anders een slot om zijn fiets heen gedaan, en kon hij niet meer weg.
Het was die dag toevallig opendag van de politie en brandweer in de stad.
Mijn vader was toen naar de brandweer gelopen en aan de chef het verhaal uitgelegd en gevraagd of ze met een beton schaar het slot door wilden knippen.
Dat hebben ze gedaan en toen kon mijn broer weer naar huis.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:51

Cathelijne schreef:
je hebt hopelijk wel nog je eigen slot weer aan je fiets gezet? Want als de ander de fiets losmaakt kan hij anders er zo mee weglopen. Het is namelijk een bekende dieventruc....

of de dief belt de politie en zegt dat iemand een ander slot om zijn fiets gegooit heeft............ kijk maar, want ik heb de sleutels van dit slot :D :D

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 19:59

@ Alexx: O ik had ook in limburg de fiets van m'n moeder altijd. Die fietste zo heerlijk. Maar toen kreeg ik daar een ongeluk mee, doei fiets :=
@ Nanna: Fijn dat ze jouw broer toen geholpen hebben :) Zeker als je nog naar huis moet fietsen.
@ Kiwiko: Daar had ik ook al over nagedacht ja := Maar dan heb ik nog steeds m'n gewone slot waar ik dan weer 't sleuteltje van heb.