Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Citaat:Onderwerp:
Binnenkort verloopt uw reisdocument
Geachte mevrouw, heer,
Op ( 3-07-2008 ) verloopt uw paspoort of Nederlandse identiteitskaart. Deze heeft u nodig om te reizen, of om uzelf te legitimeren. Vraag daarom op tijd een nieuw reisdocument aan.
Voor het aanvragen en ophalen van een nieuw reisdocument kunt u terecht op alle stadsdeelkantoren. Vijf werkdagen na de aanvraag ligt uw nieuwe paspoort of identiteitskaart klaar.
Het is vaak erg druk in de middagpauze en tijdens onze avondopenstelling. Ik adviseer u op een ander tijdstip langs te komen. Als u vooraf een afspraak maakt, bent u snel aan de beurt. Bel hiervoor met het gemeentelijk ContactCentrum: 14 070.
Neem bij het aanvragen van een nieuw document de volgende documenten mee:
- uw huidige reisdocumenten en identiteitskaarten (ook als ze verlopen zijn).
- een pasfoto
Voor pasfoto's gelden strenge eisen. Foto's moeten recht van voren zijn gemaakt, in kleur en tegen een lichtgrijze achtergrond. De ogen moeten zichtbaar zijn. Verder moet u neutraal kijken en de mond gesloten houden. Op http://www.paspoortinformatie.nl staan voorbeelden van goede pasfoto's.
In de bijgaande folder vindt u meer informatie. U kunt ook kijken op http://www.denhaag.nl/digitaalloket
Met vriendelijke groet,
Naam
Functie
Citaat:Hoe vraag ik een Nederlandse identiteitskaart aan?
Een identiteitskaart moet u persoonlijk aanvragen. U moet het volgende meenemen:
alle in bezit zijnde reisdocumenten, dus ook als men is bijgeschreven in het paspoort van ouders
een pasfoto die voldoet aan de nieuwe eisen
in geval van vermissing het in Nederland opgemaakte proces-verbaal
bij een eerste aanvraag; extra bewijsstukken die uw identiteit aantonen
legeskosten
U krijgt bij de aanvraag een afhaalbrief mee. Na 5 werkdagen kunt u persoonlijk met deze brief én alle reisdocumenten die nog in uw bezit zijn, uw nieuwe Nederlandse identiteitskaart ophalen. Uw identiteitskaart is vanaf de aanvraagdatum weer 5 jaar geldig.

.Laat je trouwens niet gekmaken als ze zeggen dat je maar 1 ID mag hebben...onzin
Tinky12 schreef:Ik heb beide documenten...je moet immers altijd een ID bij je hebben en ik ga mijn paspoort niet in mijn binnenzak stoppen.Laat je trouwens niet gekmaken als ze zeggen dat je maar 1 ID mag hebben...onzin
![]()
Als je een goede fotograaf hebt dan weet hij wel hoe de foto eruit moet komen te zien,als je maar zegt dat het voor een ID is....

Yessy schreef:Je kan alleen geen nieuwe van het ene ID halen als de ander verlopen is het niet ingeleverd.
Ik gebruikte mn ID-kaart voor uitgaan en m'n paspoort voor verre vakanties. Toen m'n ID-kaart verliep heb ik dat heel hard genegeerd, daar letten ze echt niet op.
Toen ik vervolgens m'n paspoort ging vernieuwen, kreeg ik m'n nieuwe paspoort niet mee voor ik m'n verlopen ID kaart had ingeleverd