valine schreef:Wbt de waterpomp... sorry,ik dacht dus dat die dus gelijk met de distrubutieriem vervangen "moest"worden.
Je heb gelijk hoor bij sommige merken wordt het aangeraden de waterpomp meteen te vervangen bij het vervangen van de distributieriem, maar het is niet standaard! En ook niet voor de regel.
Wbt de radiateur en dat warm worden, meid...ik hoop een dign dat hij niet met een verhitte motor heeft gereden want dan zit er ook een lekke koppakking en in het ergste geval een gescheurde kop aan te komen, laat dat meteen even checken, want dan kan ej er toch wel een 700 euro bijrekenen.
femmefatale1 schreef:Ik weet niet hoe het bij een alfa zit, maar normaal wordt de waterpomp niet door de distributieriem aangedreven, maar door een multiriem..
Noem mij een motor waar de waterpomp wordt aangedreven door de distributieriem, zal de eerste zijn namelijk

Wat zij bedoeld is omdat de waterpomp toch weggesloopt moet worden omdat de distributieriem wordt vervangen hij vaak prevetief wordt vervangen
Een waterpomp wordt namelijk aangedreven door een v-snaar of multieriem, de distrbutieriem drijft
alleen de nokken en krukas aan.
Wel fijn te lezen dat díe iig vervangen is!
suleilitha schreef:Andersom Valine, bij het vervangen van de waterpomp dient men de distributieriem te vervangen
Nee hoor, presies andersom meestal wordt de d-riem pas vervangen bij 60-120.000 kilometer of eens in de 7 jaar, afhankelijk van het type auto en wat je het eerste behaald.
valine schreef:Dat van de radiateur begin ik nu ook hoelanger hoe vreemder te vinden,en omdat zijn schoonpaps monteur is (die heeft de auto gekeurd) vind ik het heel raar dat het niet is opgevallen,vooral omdat de auto niet goed koelt.
Zoals ik al zei.....Het koelsysteem is geen enkel punt van APK ze kijken dr niet eens naar dus dat dit niet opgevallen is is niets bijzonders aan.
Die prijs is idd heel normaal, en deze onderdelen (waterpomp en radiateur) zou ik niet op de sloop halen ivm met de kwetsbaarheid en levensduur.